معرفی و دانلود کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی: ابزارها، راهنمایی‌ها و تکنیک‌ها

عکس جلد کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی: ابزارها، راهنمایی‌ها و تکنیک‌ها
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی: ابزارها، راهنمایی‌ها و تکنیک‌ها

با مطالعه‌ی کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی، اثر الی بول، به هیچ منبع دیگری برای یادگیری اصول، روش‌ها و نکته‌های آموزشی حوزه‌ی کوچینگ زندگی نیاز نخواهید داشت. کتابی که در عین سادگی، بسیار جامع است و تمامی زوایا و ابعاد حرفه‌ی کوچینگ زندگی را پوشش می‌دهد. مطالعه‌ی این اثر روان‌شناختی حتی برای مخاطبانی هم که قصد فعالیت حرفه‌ای در این حوزه را ندارند، مفید و کاربردی خواهد بود.

درباره‌ی کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی

اگر اهل خواندن کتاب‌های روان‌شناسی و خودیاری باشید یا در سمینارهایی با موضوع خودسازی شرکت کرده باشید، حتماً با کلمه‌ی «کوچینگ» نیز روبه‌رو شده‌اید. واژه‌ای که در سال‌های اخیر به‌سرعت خود را وارد لیست کتاب‌های روان‌شناختی کرده، بدون این‌که معنا و تعریف دقیقی از آن ارائه شده باشد! به نظر می‌رسد کوچینگ پیش از آن‌که به‌طور کامل شناخته شود، به‌طور عملی به کار گرفته شده و دستاوردهای درخشانی را در سراسر جهان رقم زده.

برای شناخت کوچینگ و روش‌های آن، راهنمایی ساده، دقیق و جامع به قلم الی بول (Ellie Bull) نگاشته شده و شما می‌توانید با مراجعه به آن نه‌تنها از معنای کوچ و کوچینگ که از جنبه‌های عملی آن نیز آگاه شوید. کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی (An A-Z of Life Coaching Tools, Tips & Techniques) هرچه را که لازم است در زمینه‌ی کوچینگ بدانید به شما آموزش خواهد داد.

امروزه کوچینگ به‌عنوان یکی از حرفه‌‌های پردرآمد و صنعت‌های پرسود جهان برشمرده می‌شود که سالانه بیش از یازده میلیون پوند گردش مالی را پدید می‌آورد. شاید در ابتدای امر، برای افرادی که آشنایی مختصری با این حوزه دارند، این‌طور به نظر بیاید که کوچینگ بیش از همه به ورزشکاران و تیم‌های ورزشی یاری می‌رساند اما در حقیقت، اصول و روش‌های آن هیچ محدودیتی ندارد و تمامی افراد در صورت نیاز و برای حل هر کدام از معضلات و مسائل زندگی خود می‌توانند از آن بهره ببرند. البته برخی نیز ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از راهکارهای کوچینگ و مراجعه به کوچ‌ها، خودشان مربی‌گری زندگی را بیاموزند و نه‌تنها از راه‌حل‌های سودمند آن برخوردار شوند، بلکه این حرفه‌ی پول‌ساز را به‌عنوان شغل اصلی خود دنبال کنند.

کوچینگ فرایندی مشارکتی و راه‌حلی است که منجر به شکوفایی افراد شده و به ایشان کمک می‌کند به‌جای آموختن از دیگران، خودشان برای یادگیری تلاش کنند. بنابراین، کوچینگ می‌تواند زندگی شخصی انسان‌ها را متحول کرده و دریچه‌ای از یک زندگی پویا و سرشار از موفقیت را به رویشان بگشاید. البته کوچینگ زیرمجموعه‌های متنوعی دارد و به انواع کوچینگ شغلی، روابط، اعتمادبه‌نفس، تغذیه و... تقسیم می‌شود. بدیهی است هر کدام از این کوچینگ‌ها روش‌های ویژه و راهبردهای خاص خود را دارند.

کوچینگ نیز مانند بسیاری از مباحث روان‌شناختی، با برخی از باورهای غلط همراه شده. همین باورهای نادرست این مفهوم را در ذهن افراد غیرمتخصص مخدوش کرده‌اند و مانع شناخت صحیح آن‌ها از کوچینگ شده‌اند. الی بول در ابتدای کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی، بخش‌هایی را به معرفی باورهای نادرست پیرامون کوچینگ اختصاص داده و آن‌ها را شرح می‌دهد. به‌طور مثال، به این نکته اشاره می‌کند که کوچینگ نه مشاوره است، نه آموزش و نه منتورینگ و با آن‌ها تفاوت‌هایی اساسی دارد. نویسنده پس از رد تصورات غلط درباره‌ی کوچینگ، مبانی و اصول آن را برای مخاطب تشریح می‌کند. همچنین توضیح می‌دهد که کوچینگ برخلاف آموزش یا مشاوره، این فرصت را به فرد می‌دهد تا خود به حل چالش‌های زندگی‌اش بپردازد. زیرا هیچ‌کس به اندازه‌ی خود فرد نمی‌تواند پاسخی مناسب برای مشکلات زندگی‌اش بیاید.

کتاب حاضر را می‌توان راهنما و دستورالعملی کاربردی برای افرادی دانست که یا می‌خواهند به‌عنوان کوچ و مربی به فعالیت حرفه‌ای بپردازند یا قصد دارند از راهکارهای کوچینگ برای بهبود شرایط زندگی شخصی خود کمک بگیرند. تمامی نکته‌ها و اطلاعات این اثر در قالب بخش‌هایی مجزا عرضه شده‌اند و هر بخش با یکی از حروف لاتین نشان داده می‌شوند؛ از A تا Z. الی بول از بازگویی جزئی‌ترین نکات، حتی فضای لازم برای جلسات کوچینگ غافل نشده و تمامی آن‌ها را لابه‌لای صفحات کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی، به خوانندگان عرضه می‌کند.

قوانین طلایی کوچینگ مؤثر، نحوه‌ی صحیح تجزیه‌و‌تحلیل رفتار مراجعان، شناخت باورهای محدودکننده و موانع ذهنی افرادی که به شما مراجعه می‌کنند و... برخی از مباحثی هستند که طی بخش‌های متنوع این اثر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. گستردگی موضوعات مطرح‌شده در کتاب پیش‌رو، سادگی بیان مطالب، حجم بالای اطلاعات مفید آن در هر کدام از بخش‌ها و توجه به عملی و کاربردی بودن توصیه‌ها و راه‌حل‌ها، ازجمله ویژگی‌های شاخص این کتاب به شمار می‌روند و موجب شده‌اند کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی به یکی از محبوب‌ترین آثار حوزه‌ی کوچینگ بدل شود.

کتابی که در مقابلتان قرار گرفته حاصل سال‌ها تجربه و فعالیت الی بول در زمینه‌ی کوچینگ است. در واقع با مطالعه‌ی این اثر به گنجینه‌ای از تجربیات وی که آن‌ها را صادقانه در اختیارتان قرار داده دسترسی خواهید داشت. بنابراین، به‌جای استفاده از روش آزمون و خطا می‌توانید با این نویسنده و مربی کارکشته همراه شوید و شیوه‌هایی را از او بیاموزید که سابقاً ثمربخش بودن خود را اثبات کرده‌اند.

برای تبدیل شدن به یک لایف کوچ حرفه‌ای آماده‌اید؟ می‌خواهید هرچه زودتر یاد بگیرید راهنمای زندگی خود باشید و بهترین مسیر ممکن را بر سر دوراهی‌های زندگی‌تان بیابید؟ دنبال نقشه‌ی راهی می‌گردید که همواره با آموزش‌های عملی خود در کنارتان باشد؟ مطالعه‌ی کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی می‌تواند بهترین انتخاب شما در این زمینه باشد

نشر مانیان این کتاب روان‌شناختی را با برگردان مهدی جعفری به مخاطبان کتاب‌های خودیاری، خودسازی و موفقیت عرضه کرده است.

کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

چنان‌چه شما هم مایلید وارد حوزه‌ی مربی‌گری زندگی شوید یا این‌که از مهارت‌های کوچینگ برای بهبود زندگی شخصی و کاری خود استفاده کنید، کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی راهنمای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی: ابزارها، راهنمایی‌ها و تکنیک‌ها می‌خوانیم

با گسترش صنعت، حوزه‌های کوچینگ بیشتر و بیشتری ظاهر می‌شوند. امروزه مربیان طرز فکر، سبک زندگی، تغذیه سلامت، کسب‌وکار، اعتمادبه‌نفس، معنوی، روابط و بسیاری موارد دیگر داریم. نه‌تنها این، بلکه بسیاری از مربیان تصمیم می‌گیرند با تمرکز بر نوع خاصی از افراد در آن منطقه، به‌عنوان‌ مثال مردان یا زنان، کارآفرینان، مادران مجرد و غیره، تخصص بیشتری پیدا کنند.

ممکن است در حال خواندن این فکر باشید که داشتن نیچ بسیار محدودکننده به نظر می‌رسد و ترجیح می‌دهید یک کلی‌گرا باشید، اما من به دو دلیل اصلی به شما هشدار می‌دهم که چنین رویکردی را اتخاذ نکنید:

اولاً، داشتن یک نیچ شما را قادر می‌سازد تا در رشته خود متخصص شوید. هر چیزی که تصمیم بگیرید روی آن تمرکز کنید، به ناچار و یا احتمالاً چیزی است که به آن علاقه دارید. این اشتیاق به این معنی است که شما تمایل بیشتری به غوطه‌ور شدن در زمینه انتخابی خود دارید، اطلاعات مربوطه را جذب و توانایی‌های خود را به‌عنوان مربی تقویت می‌کنید. شما هرگز قادر نخواهید بود که همه را درک کنید. هر گروه از مردم کاملاً منحصربه‌فرد هستند. هنگامی‌که در مورد نوع فردی که می‌خواهید به آن کمک کنید دقیق‌تر شوید، می‌توانید همه چیز را در مورد آن‌ها یاد بگیرید.

ثانیاً، تنها با تبلیغ خود به‌عنوان یک متخصص در زمینه انتخابی، افرادی که به دنبال آن نوع کمک هستند متوجه می‌شوند که شما فردی هستید که می‌تواند به آن‌ها کمک کند. اگر شما صرفاً خود را به‌عنوان «مربی» تبلیغ ‌کنید، پس مراجعه‌کنندگان کار دشواری برای تمایز بین شما و هر مربی عمومی دیگر در آن‌جا خواهد داشت. وقتی مراجعه‌کننده شما می‌داند که آن‌ها را درک می‌کنید، متوجه خواهد شد می‌توانید به او کمک کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
A برای تجزیه‌وتحلیل مراجع شما است
B برای باورها است
C برای دایره تأثیر است
D برای بررسی عمیق‌تر است
E برای کشف تغییرات است
F برای مدل ترس-اجتناب است
G برای مدل گرو (GROW) است
H برای مشق است
I برای اولین برخورد است
J برای رویدادنگاری است
K برای مهارت‌های کلیدی کوچینگ است
L برای زبان است
M برای MBTI است
N برای ان. ال. پی (NLP) است
O برای مدل اسکار (OSKAR) است
P برای بررسی پیشرفت است
Q برای پرسشنامه است
R برای تکنیک‌های بازنگری است
S برای تعیین اهداف است
T برای تکنیک جدول زمانی است
U برای درک اهداف است
V برای ارزش‌ها است
W برای چرخ زندگی است
X برای تمرینات اضافه است
Y برای شماست (به‌عنوان مربی)
Z برای نسل زِد است
پساگفتار
یادداشت‌های پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از A تا Z کوچینگ زندگی: ابزارها، راهنمایی‌ها و تکنیک‌ها
نویسنده
مترجممهدی جعفری
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-622-310-020-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی

برای دریافت کتاب از A تا Z کوچینگ زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.