معرفی و دانلود کتاب اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید

عکس جلد کتاب اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید

گرگ مک کیون در کتاب اصل گرایی، به ما می‌آموزد چطور به‌جای انجام کارهای زیاد و بیهوده، کمتر و مفیدتر کار کنیم و به نتایج بهتری دست یابیم. او در این کتاب اصول و راهکارهایی را پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند در کار و زندگی منظم‌تر باشیم، قدرت نه گفتن پیدا کنیم و روی کارهای مهم‌تر متمرکز شویم. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز بوده و بیش از یک‌میلیون جلد از آن فروش رفته است.

درباره‌ی کتاب اصل گرایی

خیلی‌ها در موقعیتی قرار می‌گیرند که مجبورند چند کار را با هم انجام دهند، طوری که حتی فرصت استراحت هم ندارند. گرچه ممکن است عده‌ای از این شلوغی استقبال کنند و خوشایندشان باشد، اما این شرایط علاوه بر خستگی و فرسودگی، باعث می‌شود کیفیت کار پایین بیاید و احتمال خطا بیشتر شود. آنتی‌تز این شرایط نوعی مینیمالیسم است؛ نه به معنای حذف همه‌ی کارها، بلکه به معنای مفیدتر کار کردن. کتاب اصل گرایی (Essentialism) به همین موضوع می‌پردازد و سعی می‌کند این مفهوم مینیمالیستی را تشریح کند. گِرگ مک‌کیون (Greg Mckeown) در این کتاب توضیح می‌دهد که چطور می‌توانیم از کارهای فرعی و بی‌فایده رها شویم و به‌جای کار زیاد، کم اما مؤثر کار کنیم و به نتایج بهتری برسیم.

گرگ مک‌کیون در کتاب اصل گرایی بحث قانون 90 درصد را پیش می‌کشد. به این معنا که نود درصد وقتمان را صرف کارهایی کنیم که نود درصد به آن‌ها علاقه داریم و ده درصد دیگر وقتمان را به کارهای متفرقه اختصاص دهیم. این شیوه باعث می‌شود، تعداد کمتری کار برداریم، ولی آن‌ها را خیلی بهتر انجام دهیم. ایده‌ی اصل‌گرایی مک‌کیون، مبتنی بر انتخاب فرد است. او می‌گوید ما باید قدرت نه گفتن داشته باشیم و خودمان را در موقعیت انتخاب کردن قرار دهیم. باید تصمیم بگیریم از بین تعدادی وظیفه، کدام را دوست داریم یا کدام را ترجیح می‌دهیم. به این شکل، بازدهی و شانس موفقیت را بالاتر می‌بریم. به گفته‌ی او، اگر ما خودمان انتخاب نکنیم، دیگران برایمان این کار را خواهند کرد و کارها را تحمیل می‌کنند.

اولین قدم در اصل‌گرایی داشتن نظم است. گرگ مک‌کیون اصولی را در اختیارمان می‌گذارد تا در زندگی شخصی و کاری منضبط‌تر باشیم و از قاعده‌ای منظم پیروی کنیم. با کمک او یاد می‌گیریم چطور گزینه‌های پیش‌روی‌مان را بررسی نماییم و از میان آن‌ها یک یا دو گزینه را برگزینیم. پس‌ازآن روی آن‌ها تمرکز کنیم و با توان و اشتیاق انجامشان دهیم.

ایده‌های کتاب اصل گرایی توجه خیلی‌ها را در دنیا به خود جلب کرد و فروش زیادی به دست آورد. بهنام شاهنگیان و مهدی مصلحی این کتاب را برای انتشارات آموخته ترجمه کرده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب اصل گرایی

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • بیش از یک میلون جلد فروش
  • بهترین کتاب گودریدز در زمینه‌ی بازرگانی (2014)

نکوداشت‌های کتاب اصل گرایی

  • کتابی به‌جا و ضروری برای همه‌ی آن‌هایی که احساس می‌کنند پرمشغله و پرکارند و تعهد کاری زیادی دارند. (آدام گرانت)

  • این کتاب به شما نتایج عمیق‌تری می‌دهد و کمک می‌کند کنترل بهتری روی خود داشته باشید، و دقت بیشتری می‌دهد تا آنچه را که واقعاً اهمیت دارد دنبال کنید. (نشریه‌ی فوربس)

  • گِرگ مک‌کیون در این کتاب، دلایلی قانع‌کننده ارائه می‌دهد تا با کار کمتر به دستاوردهای بیشتری برسیم. او به ما یادآوری می‌کند که تمرکز داشتن و توانایی نه گفتن در تجارت امروز چقدر حیاتی است و نادیده گرفته شده. (جف وینر، مدیرعامل لینکدین)

  • این کتاب مرا به چالش کشید و زندگی‌ام را بهتر کرد. اگر می‌خواهید نه‌فقط کمتر، که بهتر هم کار کنید، شما هم باید این کتاب را بخوانید. (کریس گیلبو، نویسنده)

  • کتاب اصل گرایی زندگی من را تغییر داد. (کریس گیلبو، نویسنده‌ کتاب استارتاپ صددلاری)

کتاب اصل گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مشغله‌ی زیادی دارید و درگیر کارهای بی‌فایده و متعددی هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند خودتان را نجات دهید. همچنین چنانچه می‌خواهید بهره‌وری خودتان را در زندگی شخصی و کاری بالا ببرید، از اثر پیش رو کمک بگیرید.

با گِرگ مک‌کیون بیشتر آشنا شویم

گِرگ مک‌کیون (متولد 1977)، استراتژیست تجاری، سخنران و مؤلف انگلیسی است. او در رشته‌ی MBA از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شده و شرکتی تحت عنوان مک‌کیون تأسیس کرده که در زمینه‌ی رهبری و تدوین استراتژی فعالیت دارد. بیشتر ایده‌ها و استراتژی‌ها او حول مینی‌مالیسم و اصل‌گرایی می‌گردد و سخنرانی‌هایش در این مورد است. او تاکنون سه کتاب نوشته که هر سه در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز بوده‌اند: «اصل گرایی»، «بی‌دردسر» و «ضریب‌ها». گِرگ مک‌کیون عضو سازمان رهبران جوان جهانی است.

جملات برگزیده کتاب اصل‌گرایی

  • بدان که زندگی پرمشغله بی‌حاصل است. (سقراط)

  • خرد زندگی، زدودن همه‌‌ی چیزهای غیرضروری است. (لین یوتانگ)

  • بدون انزوایی مطلق، خلق هیچ کار درخوری امکان‌پذیر نیست. (پابلو پیکاسو)

  • راهبرد یعنی انتخاب کردن و موازنه کردن. یعنی متفاوت بودن را آگاهانه انتخاب کنیم. (مایکل پورتر)

  • نیمی از مشکلات زندگی را می‌توان ناشی از بله گفتن بیش از حد سریع و نه گفتن نه‌چندان سریع دانست. (جان بیلینگز)

  • زندگی فقط لحظه‌ی حال است. اگر لحظه‌ی حال را رها کنید، نمی‌توانید لذت تک‌تک لحظات زندگی‌تان را به خوبی بچشید. (تیچ نت هان)

در بخشی از کتاب اصل گرایی می‌خوانیم

اصل‌گرایی را به دو شکل می‌توانیم در نظر بگیریم. نخست، می‌شود آن را کاری در نظر گرفت که هر از گاهی انجام می‌دهیم. دوم، فکر کردن به آن به‌عنوان جزئی از وجودتان. در حالت اول، اصل‌گرایی چیز دیگری است که به زندگی بیش از حد شلوغ‌تان اضافه می‌کنید. در حالت دوم، راه متفاوت یا راه ساده‌ترِ انجام هر کاری است. به سبک زندگی تبدیل می‌شود. به رویکردی فراگیر در قبال زندگی کردن و رهبری تبدیل می‌شود. به اصل هویت‌مان تبدیل می‌شود.

اصل‌گرایی در بسیاری از سنت‌های معنوی و مذهبی ریشه‌ای عمیق دارد. گوتاما بودا زندگی‌ شاهزاده‌وارش را در جست‌وجوی زندگی زاهدانه رها کرد. این واقعه به روشن شدن ضمیرش و تولد بودائیسم منجر شد. به همین ترتیب، یهودیت ریشه در داستان موسی دارد: شاهزاده‌ای که پسرخوانده‌ی فرعون مصر بود و زندگی اعیانی در مصر را رها کرد تا در بیابان زندگی شبانی را در پیش بگیرد. در آن‌جا بود که با بوته‌ی مشتعلی روبه‌رو شد و فهمید مأموریت اصلی‌اش آزاد کردن بنی‌اسرائیل از یوغ بردگی است. محمد رسول خدا به تبعیت از اصل‌گرایی زندگی می‌کرد؛ کفش‌ها و لباس‌هایش را خودش تعمیر می‌کرد و خودش بزش را می‌دوشید و به پیروان اسلام یاد می‌داد که همین روش را دنبال کنند. یحیی نیز مظهر ساده‌زیستی بود، در بیابان زندگی می‌کرد، لباس‌هایی می‌پوشید که از موی شتر بافته شده بودند و از کشاورزی امرار معاش می‌کرد. گروه‌های مسیحی، از قبیل کوئیکرها، نیز مؤلفه‌ی اصل‌گرایانه‌ی استواری در ایمان خود دارند: برای مثال، یکی از آداب آن‌ها «گواهی سادگی» است که در آن متعهد می‌شوند در زندگی فقط کارهای ضروری را انجام دهند. و البته باید به حضرت عیسی هم که نجار بود، اشاره کرد که در دوران رسالتش، بدون ثروت، منصب سیاسی یا تعلقات دنیوی زندگی می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
فصل 1. اصل‌گرایی چیست؟
فصل 2. انتخاب: قدرت شکست‌ناپذیر انتخاب
فصل 3. تشخیص: بی‌اهمیت بودنِ تقریباً همه‌چیز
فصل 4. موازنه: کدام مشکل را می‌خواهم؟
فصل 5. فرار: مزایای خارج از دسترس بودن
فصل 6. بنگرید: چیزهایی را که واقعاً اهمیت دارند ببینید
فصل 7. بازی کنید: خرد کودک درون‌تان را بپذیرید
فصل 8. حفاظت از دارایی‌ها
فصل 9. انتخاب: قدرت معیارهای سخت‌گیرانه
فصل 10. روشنگری: تصمیمی که با هزار تصمیم برابر است
فصل 11. شهامت: قدرت «نه» مؤدبانه
فصل 12. لغو تعهد: با گرفتن جلوی ضررتان سود زیادی ببرید
فصل 13. تدوینگری: هنر نامرئی
فصل 14. محدود کردن: آزادی تعیین مرزها
فصل 15. حائل: مزیتی غیرمنصفانه
فصل 16. کاهش: افزایش ثمردهی با حذف موانع
فصل 17. پیشرفت: قدرت پیروزی‌های کوچک
فصل 18. تعلیق ذهنی: معجزه‌ی روال روزانه
فصل 19. تمرکز: حالا چه کاری مهم است؟
فصل 20. بودن: زندگی اصل‌گرایانه
ضمیمه: ضروریات رهبری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصل گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید
نویسنده
مترجمبهنام شاهنگیان، مهدی مصلحی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات242
زبانفارسی
شابک978-600-8237-62-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصل گرایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصل گرایی

برای دریافت کتاب اصل گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.