معرفی و دانلود کتاب بدون تلاش: با ساده‌ترین روش کارها را به نتیجه برسانید!

عکس جلد کتاب بدون تلاش: با ساده‌ترین روش کارها را به نتیجه برسانید!
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بدون تلاش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بدون تلاش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بدون تلاش: با ساده‌ترین روش کارها را به نتیجه برسانید!

تصور کنید اگر تمام تلاش‌های اساسی‌تان، بدون هیچگونه سختی بود، زندگی چه حسی داشت؟ گرگ مک کیون در کتاب بدون تلاش، دقیقاً همین رویکرد را پی می‌گیرد. یعنی انجام تمامی کارها و اساسی‌ترین موارد بدون هیچ زحمت و دردسری! افراد موفق معمولاً مسیر موفقیت را وابسته به کار و تلاش بی‌وقفه می‌دانند و ادعا می‌کنند که برای رسیدن به نتایج بزرگ، لازم است بیش از حد تلاش و فکر کنید و به اضافه‌کاری روی بیاورید. اما آیا واقعاً چنین است؟ کتاب پیش رو را بخوانید تا به جواب صحیح برسید.

درباره‌ی کتاب بدون تلاش

گرگ مک‌کیون ( Greg McKeown) در کتاب بدون تلاش (Effortless: Make It Easier to Do What Matters Most) به شما نشان می‌دهد که انجام تمام کارهای مهم و اساسی بدون دردسر و به زحمت افتادن چگونه ممکن است. با مطالعه‌ی این کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز شما می‌آموزید که چگونه جاده‌های میان‌بر و مسیرهای هموارتر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید، جاده‌هایی که متأسفانه برای افراد بی‌تجربه‌ای که کمتر سفر می‌کنند، تقریباً مخفی هستند! شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که خیلی زود باور می‌کنید صعود و پیشرفت، مستلزم سختی کار و رسیدن به هر هدف ارزشمندی، به شکل الزامی سخت و زمان‌بر است؛ حتی امکان دارد پس از دستیابی به یکی از اهداف خود، آن هم بعد از مرارت‌های بسیار، از مبارزات و سرسختی خود با اعتمادبه‌نفس بالا سخن بگویید و آن‌ها را به‌عنوان یک نشان افتخار به گردن بیندازید! در این‌صورت شما هم به گروه افراد موفقی پیوسته‌اید که در عین موفق بودن، سخت در اشتباه هستند! گرگ مک‌کیون در کتاب بدون تلاش به شما می‌گوید که لازم نبوده برای رسیدن به هدفتان متحمل چنین زحمات و سختی‌هایی شوید.

معرفی و دانلود کتاب بدون تلاش

گرگ مک‌کیون در کتاب بدون تلاش، با زبانی بسیار ساده با شما صحبت کرده و حقایق ارزشمندی را برایتان فاش می‌کند. حتی خواندن خود کتاب هم بسیار بی‌دردسر و ساده است و بعد از مطالعه‌ی تنها چند صفحه، درگیر سبک مکالمه و مجذوب محتوای نویسنده خواهید شد. مطالعه‌ی این کتاب، شاید حس ورود به سرزمینی را در شما ایجاد کند که در آنجا هر چیزی ممکن است و همه‌چیز آسان به نظر می‌رسد. ایده‌ی مطرح‌شده، گاهی حتی تفکر جدیدی نیست، اما نکته‌ی ویژه و قابل تأمل در مورد کتاب این است که نویسنده این تفکر را با روش‌های جدیدی به‌کار گرفته است.

آنچه در مورد مطالب کتاب بدون تلاش بسیار جالب به‌نظر می‌رسد، این است که مک‌کیون فقط به اهداف بزرگ و مسائل بسیار مهم نپرداخته، بلکه برای انجام ساده‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین کارها نیز روش‌های خوب و لذت‌بخشی را پیشنهاد کرده است. برای مثال اینکه چگونه می‌تواند به شما کمک کند تا فعالیت‌های به‌تعویق‌انداخته را به کارهای روزمره‌تان اضافه کنید یا بهره‌وری را در زندگی کاری‌تان افزایش دهید. و البته مهم‌تر از همه اینکه، چگونه به تمام اهداف کوچک و بزرگ خود برسید. مک‌کیون روش‌هایی را برای جایزه دادن به خود در حین انجام کار پیشنهاد می‌کند، مثلاً گوش دادن به پادکست موردعلاقه‌تان در حین تمرین و خیلی موارد دیگر.

معرفی و دانلود کتاب بدون تلاش

کتاب بدون تلاش در پانزده فصل به رشته‌ی تحریر درآمده و عناوینی چون وارونه کردن، لذت بردن، رها کردن، استراحت کردن، توجه کردن، پیشرفت کردن، گام برداشتن و ... را شامل می‌شود. آنچه احتمالاً می‌توان به‌عنوان مفیدترین بخش کتاب در نظر گرفت، این است که گرگ مک‌کیون خلاصه‌ای از نکات کلیدی را در پایان هر بخش آورده و تمام مطالب، اقدامات و توصیه‌های خوب را خیلی ساده تشریح کرده تا به راحتی بتوانید در زندگی روزمره‌تان شروع به اجرای آن‌ها کنید. همانطور که از عناوین فصل‌های کتاب بدون تلاش پیداست، این اثر برای شما سختی و دردسری به‌همراه نخواهد داشت، بلکه سرتاسر لذت و آرامش و حتی استراحت است، پس با خیال راحت پا روی پا بیندازید و با مک‌کیون و کتاب کاربردی‌اش همراه شوید!

انتشارات کهکشان دانش کتاب بدون تلاش را با ترجمه‌ی فارسی پروین فغفوری آذر منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب بدون تلاش

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز در سال 2021
  • بهترین کتاب سال تایمز در انگلستان در سال 2021

نکوداشت‌های کتاب بدون تلاش

  • در دنیایی که همگی درگیر فرسودگی کاری شده‌ایم، مطالعه‌ی کتاب گرگ مک‌‌کیون واقعاً ضروری است. (دانیل اچ پینک، نویسنده)
  • در زمانه‌ای که ترس، عدم اطمینان، و فهرستِ همیشه درحال‌رشد مسئولیت‌های ما، بیش از حد توانمان شده‌اند، هیچ راهنمایی نمی‌تواند کاربردی‌تر یا ضروری‌تر از کتاب مک‌کیون باشد. (ایو رودسکی، نویسنده)
  • گرگ مک‌کیون براساس اقتصاد رفتاری، فلسفه، فیزیک و علوم اعصاب، در کتاب بدون تلاش، نکاتی را برای کار هوشمندانه‌تر و نه سخت‌تر، آشکار کرده است. آن‌ها استراتژی‌های ساده و درعین‌حال درخشانی هستند، بنابراین به‌راحتی نیز قابل استفاده هستند. (روت گوتیان، دکترای فوربس)
  • گرگ مک‌کیون در کتاب جدید خود راه‌حلی را ارائه می‌دهد: به جای تسلیم شدن، فرسودگی، یا قربانی کردن عقل خود، می‌توانیم راه آسان‌تری پیدا کنیم. این کتاب پر است از استراتژی‌های ساده‌ای که می‌توانیم فوری آن‌ها را اتخاذ کنیم و ثابت می‌کند که دستیابی به چیزهای بیشتر، نباید آنقدرها هم که انتظارش را داریم، سخت باشد. (آریانا هافینگتون، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Thrive Global)

کتاب بدون تلاش برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب این کتاب همه‌ی کسانی هستند که برای رسیدن به اهدافشان دنبال راه‌های ساده‌تر اما هوشمندانه‌تر می‌گردند! بنابراین اگر می‌خواهد در زمینه‌ی کاری خود بهترین عملکرد و بالاترین بازدهی را داشته باشید،‌ این اثر برای شماست.

در بخشی از کتاب بدون تلاش: با ساده‌ترین روش کارها را به نتیجه برسانید! می‌خوانیم

چه می‌شد اگر این کار آسان بود؟

«ساعت چهار صبح است و من در حال فتوشاپ عکس‌ها؟ چطور چنین‌ چیزی امکان دارد؟»

خانم کیم جنکینز می‌خواست کار واقعاً مهمی انجام دهد. با این‌حال، سخت بود که احساس ناراحتی نداشته باشد؛ زیرا دانشگاه محل فعالیتش در حال توسعه بود. تعداد مراجعان در چند سال گذشته دوبرابر شده بود؛ اما دانشگاه تقریباً با همان کارکنان و منابع قبلی کار می‌کرد و پیچیدگی در همه‌ی بخش‌ها کاملاً مشهود بود. سیاست‌های داخلی جدیدی شکل گرفته بودند که فهم آن‌ها دشوار بود. سیستم جدید و خسته‌کننده‌ای برای رسیدگی به تبعیت از قانون ایجاد شده بود. روال کارها دست‌وپاگیر شده و انجام پروژه‌ها و برنامه‌ها به انرژی و زمان بیشتری نیاز داشت. افراد خیرخواهی به دانشگاه اضافه شده بودند؛ اما فشار کاری کم نشده بود. آن‌ها عهده‌دار کارهایی شده بودند که از قبل ساده بوده و حضورشان باعث شد که آن کارها به‌طرزی دیوانه‌کننده و غیرضروری پیچیده شوند.

در نتیجه، انجام امور مستلزم تلاشی طاقت‌فرسا بود و کیم تمایل داشت واقعاً به خودش سخت بگیرد. می‌گفت: «تصور می‌کردم اگر تلاش زیادی نکنم و زمانی را که به خودم اختصاص می‌دادم فنا نکنم، واقعاً خودخواه هستم.»

سرانجام، یک روز به خود آمد. این کار بیش‌از اندازه دشوار بود: «می‌توانستم همه‌چیز را به همان شکلی که بود ببینم؛ لایه‌های متعددی از پیچیدگی‌های غیرضروری. متوجه بودم که کار دائماً درحال توسعه است و دارم زیر بار این‌همه فشار کاری خفه می‌شوم.»

با خود فکر کرد که اکنون زمان تغییر است. هنگامی‌که با مسئولیتی دشوار مواجه می‌شد، می‌پرسید: «آیا راه آسان‌تری وجود دارد؟»

زمانی‌که یکی از اعضای هیئت‌ علمی با او تماس گرفت و پرسید آیا می‌تواند از تیم فیلمبرداری‌اش بخواهد یک ترم کامل کلاس را ضبط کند، فرصتی برای آزمایش این روش به‌دست آورد. در گذشته، با اشتیاق دست‌به‌کار می‌شد، به‌مدت چهارماه گروهش را وارد کار کرده و به‌دنبال راه‌هایی بود تا کار را بهتر از حد انتظار انجام دهد: اضافه‌کردن موسیقی، بخش‌های شروع و پایان فیلم و گرافیک. این‌بار با خودش فکر کرد راه آسان‌تری برای رسیدن به نتایج دلخواه وجود دارد یا خیر؟ طی یک مکالمه‌ی کوتاه متوجه شد که این ویدئوها فقط برای دانشجویی درنظر گرفته شده است که به‌دلیل تعهد ورزشی نمی‌توانست در همه‌ی کلاس‌ها شرکت کند. این دانشجو به یک فیلم حرفه‌ای و پرمحتوا نیاز نداشت. او فقط به راهی نیاز داشت که از درسش عقب نیفتد. بنابراین کیم با خود فکر کرد «چرا آن‌ها خیلی راحت از یک دانشجوی دیگر نمی‌خواهند که جلسات کلاس را با گوشی هوشمندش ضبط کند؟» استاد از راه‌حل ارائه‌شده توسط کیم خوشحال شد. هزینه‌ی این کار برای او به‌جای ماه‌ها درگیرکردن کل تیم فیلمبرداری‌اش، فقط چند دقیقه برنامه‌ریزی بود.

احتمالاً عنوان مناسبی برای سخت‌کوشی انتخاب نشده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: قرار نیست همه‌چیز آنقدرها هم دشوار باشد
فصل اول: وارونه کردن
فصل دوم: لذت بردن
فصل سوم: رها کردن
فصل چهارم: استراحت کردن
فصل پنجم: توجه کردن
خلاصه‌ای بدون تلاش
فصل ششم: تعریف کن
فصل هفتم: شروع کن
فصل هشتم: ساده کردن
فصل نهم: پیشرفت کردن
فصل دهم: گام برداشتن
خلاصه‌ای بدون تلاش
فصل یازدهم: یادگیری
فصل دوازدهم: زندگی
فصل سیزدهم: خودکار کردن
فصل چهاردهم: اعتماد کردن
فصل پانزدهم: پیشگیری
خلاصه‌ای بدون تلاش
نتیجه‌گیری: اکنون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بدون تلاش: با ساده‌ترین روش کارها را به نتیجه برسانید!
نویسنده
مترجمپروین فغفوری آذر
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-622-7402-98-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بدون تلاش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بدون تلاش

برای دریافت کتاب بدون تلاش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.