معرفی و دانلود کتاب اصول تولید محتوای متنی: با ویرایش جدید

عکس جلد کتاب اصول تولید محتوای متنی: با ویرایش جدید
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول تولید محتوای متنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول تولید محتوای متنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول تولید محتوای متنی: با ویرایش جدید

کتاب اصول تولید محتوای متنی نوشته‌ی نیما شفیع‌‌ زاده، نوشتن بلاگ‌پست‌های مؤثر را آموزش می‌دهد. مخاطب‌های این اثر آموزشی می‌توانند با مطالعه‌ی آن، استراتژی صحیح تولید محتوا را یاد بگیرند و متن‌های خلاقانه و غیرکلیشه‌ای خود را با درنظرگرفتن سئوی نتیجه‌بخش، تسلط بر جزئیات تعیین‌کننده، بازنگری و بهینه‌سازی بلاگ‌پست‌های منتشرشده و چگونگی دیده‌شدن وبلاگ منتشر کنند.

درباره‌ی کتاب اصول تولید محتوای متنی

این روزها مهم‌ترین هدف هر شرکت یا گروه تولیدی و خدماتی، هرچه بیشتر دیده‌شدن و جلب نظر مشتری برای کسب فروش و سود بیشتر است. کارشناس‌های کسب‌وکارهای دیجیتال، اولین قدم در این مسیر را داشتن وبلاگ می‌دانند و معتقدند محتوای کارآمد، مهم‌ترین ابزار در فرایندهای بازاریابی دیجیتال است؛ زیرا هیچ شرکتی بدون داشتن وبلاگی با مطالب اثرگذار، سئوی اثربخشی نخواهد داشت، در جست‌وجوی گوگل دیده نمی‌شود و مشتریانش او را پیدا نخواهند کرد. اما چرا با وجود آگاهی صاحبان کسب‌وکارها از اهمیت وبلاگ‌نویسی، تیم تولید محتوا در اغلب موارد نمی‌تواند ورودی مناسبی برای وبلاگ خود به دست بیاورد؟ یا حتی اگر موفق شود، نمی‌تواند این ورودی‌ها را به مشتری تبدیل کند؟ به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل، نداشتن استراتژی مناسب و آشنا نبودن با اصول نوشتن محتوای خوب برای وبلاگ است. به‌ویژه آنکه وبلاگ‌نویسی، کاری کوتاه‌مدت نیست و برای آنکه به نتیجه برسد، نیازمند تداوم و ممارست است؛ بااین‌وجود یک مشکل دیگر هم وجود دارد: یافتن موضوعات جذاب و نوشتن درباره‌ی آن‌ها؛ که این کار نیز نیازمند یک برنامه‌ی محتوایی منسجم و مؤثر است، به‌گونه‌ای که امکان بررسی بازخورد از مشتری‌ها فراهم شود و بتوان رفته‌رفته با خواسته‌ها و نیازهای مخاطب آشنا شد.

به‌همین‌منظور نیما شفیع‌زاده، بر اساس تجربه‌های خود در کسب‌وکارهای ایرانی، کتاب اصول تولید محتوای متنی را نوشته است تا به تیم‌های تولید محتوا، چگونگی انتخاب موضوع مناسب و جذاب برای بلاگ‌پست‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای گوناگون بلاگ‌پست‌نویسی، به‌روزکردن بلاگ‌پست‌های قدیمی و نوشتن متن‌های کاربردی را آموزش دهد. او در این اثر آموزشی که با تمرکز بر بلاگ‌پست‌نویسی ساختارمند و اثربخش نوشته شده، ابتدا روایتی ساده از مفاهیم شبکه‌های اجتماعی را شرح می‌دهد و سپس به تاریخچه‌ی پیدایش بلاگ در دنیا و بلاگ‌نویسی در ایران می‌پردازد. نویسنده سپس موضوع‌های بلاگ‌های فارسی‌زبان را دسته‌بندی می‌کند و در ادامه، ساختار بلاگ، انواع و ویژگی‌های بلاگ‌پست و انتخاب شیوه‌ی بیان را توضیح می‌دهد. پس از آن، نیما شفیع‌زاده به معرفی پاراگراف می‌پردازد و انواع، ساختار و کارکردهای پاراگراف، اندازه، هم‌ترازی و ویژگی‌های پاراگراف‌های حرفه‌ای و روش‌ها و تکنیک‌های نوشتن آن را بیان می‌کند.

نیما شفیع‌زاده در ادامه‌ی کتاب اصول تولید محتوای متنی، بررسی مرحله‌ی بازنگری پیش از انتشار می‌پردازد و به‌عنوان‌مثال ویراستاری، درست‌نویسی، شکسته‌نویسی و کاربرد صحیح علائم نگارشی را شرح می‌دهد. نویسنده در فصل بعدی به بخش‌های فنی بلاگ مانند بهینه‌سازی برای موتور جست‌وجو (توجه به SEO)، برچسب‌ها (انتخاب Tag) و نشانی وب (انتخاب URL) اشاره می‌کند و در فصل پایانی کتاب نیز به بررسی انتشار و بهینه‌سازی، بازنگری بعد از انتشار، انواع دیدگاه و شیوه‌ی پاسخ‌گویی به آن‌ها و شاخص‌های اندازه‌گیری می‌پردازد. کتاب اصول تولید محتوای متنی، نوشته‌ی نیما شفیع‌زاده، یک اثر آموزشی با تمرکز بر بلاگ‌پست‌نویسی ساختارمند و اثربخش به‌حساب می‌آید و انتشارات برآیند آن را منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب اصول تولید محتوای متنی

  • باور دارم هرآنچه نیما شفیع‌زاده در کتاب اصول محتوای متنی بیان کرده، نه‌فقط بر اساس تجربه‌های او، بلکه نتیجه‌ی آفرینش با مصالحی بوده که تجارب پربارش در این چند سال در اختیارش گذاشته‌اند. آنچه در این کتاب می‌خوانید، نه‌تنها مهارت نوشتن بلاگ‌پست را در شما بهبود می‌بخشد، بلکه با بیان ضرورت‌های پس از نوشتن، در این مراحل نیز شما را یاری می‌دهد. (شکیبا شاملو، بلاگر، مترجم و مدیر محتوای نیماتودِی)

کتاب اصول تولید محتوای متنی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به تیم‌های تولید محتوای بلاگ، و بلاگرهایی که می‌خواهند کیفیت کارشان بهبود یابد پیشنهاد می‌شود.

با نیما شفیع‌زاده بیشتر آشنا شویم

نیما شفیع‌زاده متولد 1374 است و به‌عنوان یکی از بلاگرهای شناخته‌شده در حوزه‌ی محتوا شناخته می‌شود. او تاکنون کتاب‌هایی در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا در فضای وب منتشر کرده که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به «نکات زیرپوستی درباره‌ی لینکدین»، «نکات زیرپوستی درباره‌ی توییتر»، «آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟» و کتاب حاضر اشاره کرد.

در بخشی از کتاب اصول تولید محتوای متنی: با ویرایش جدید می‌خوانیم

اوضاع آن‌طور که تعریف ‌کردم نماند و کم‌کم بلاگ‌نویسی به لحظات پایانی خود نزدیک شد. شاید بتوان گفت با گذر زمان و گسترش شبکه‌های اجتماعی، نداشتن ذوق‌وشوق نوشتن و دلایل شخصی بلاگرها مثل ترس از فیلترشدن و پرونده‌سازی، بلاگ‌نویسی کم‌رنگ‌ شد. البته همۀ بلاگ‌نویس‌ها این کار را کنار نگذاشتند و ادامه دادند. عدۀ دیگری هم نوشته‌ها را در بسترهایی مثل شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌ها منتشر کردند. اما زندگی روی دیگر خود را به بلاگرهای ایرانی نشان داد: تعدادی از بلاگرهایی که با ذوق‌وشوق در بلاگ‌هایشان مطلب می‌نوشتند و بلاگشان را زنده نگه می‌داشتند، دیگر نمی‌توانستند آن را به‌روز کنند؛ چون متأسفانه دیگر در قید حیات نبودند! همان‌طور که می‌دانید بلاگ با نویسنده‌اش زنده است؛ ولی زمانی که نویسنده از دنیا برود، بلاگ او لزوماً از بین نمی‌رود. بلاگ‌های خاموش «زن رشتی»، «دختر رشتی»، «ماه‌پیشونی»، «ژولیس سزار»، «مژده» و... نمونه‌هایی از بلاگ‌هایی هستند که صاحبانشان از دنیا رفته‌اند ولی بلاگ آن‌ها، مانند دفترچۀ آنلاین خاطرات، برای همیشه باز مانده‌اند.

بسیاری از سرویس‌های بلاگ در دنیا، پس از تأیید خبر فوت نویسنده، آن بلاگ را به ‌دلایلی مسدود ‌می‌کنند تا از آسیب‌های احتمالی در امان بماند؛ اما از آن جا که سرویس‌های ارائه‌دهندۀ خدمات بلاگ در ایران قوانین و چارچوب خیلی شفاف و مشخصی برای چنین وضعیتی ندارند، این اتفاق معمولاً نمی‌افتد. فکر می‌کنم بلاگ‌نویس‌ها، به‌قول حضرت حافظ، «ثبت است بر جریدۀ عالم دوامشان!» این توضیحات را گفتم تا دید دقیقی از لحظۀ تولد تا لحظۀ مرگ بلاگمان داشته باشیم و جای شکرش باقی است که هنوز نوشتن در قالب بلاگ زنده است. اتفاقاً برای بعد از مرگ نویسندۀ بلاگ هم تدابیری اندیشیده شده. در ادامه، کمی دربارۀ اینکه بعد از مرگ نویسنده چه بلایی بر سر بلاگش خواهد آمد توضیحاتی خواهم داد و بعد از آن می‌رویم سراغ بحث شیرین نوشتن.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
مقدمه
قدردانی
فصل صفرم: از زمین خاکی در 6 پرده
پردۀ اول: بلاگ شخصی‌ام به دنیا آمد
پردۀ دوم: تغییر کردیم و بزرگ شدیم
پردۀ سوم: این بار بزرگ‌تر شدیم
پردۀ چهارم: به نیماتودی قسم!
پردۀ پنجم: ایستادیم تا تصمیم بزرگی بگیریم
پردۀ ششم: عضوی از یک تیم بزرگ شدیم
فصل اول: بازاریابی محتوایی واقعاً چیست؟
5 مزیت پرسود بازاریابی محتوایی
6 مرحلۀ پرتکرار چرخۀ بازاریابی محتوایی
چرا تولید و توزیع و ترویج محتوا؟
تفاوت «بازاریابی محتوایی» با «بازاریابی محتوا»
قیف بازاریابی محتوایی چیست؟
3 مرحلۀ اصلی قیف بازاریابی محتوایی
مرحلۀ اول: بالای قیف (آگاهی)
مرحلۀ دوم: وسط قیف (ارزیابی)
مرحلۀ سوم: پایین قیف (تبدیل)
سند استراتژی بازاریابی محتوایی چیست؟
3 مزیت پنهان سند استراتژی بازاریابی محتوایی
8 مرحلۀ تدوین سند استراتژی بازاریابی محتوایی
پرسونا چیست؟
8 مزیت پرسونا
4 مدل پرکاربرد پرسونا
2 مرحلۀ طراحی پرسونا
سفر مشتری چیست؟
تقویم بازاریابی محتوایی چیست؟
فصل دوم: تاریخچۀ پیدایش بلاگ
ورود بلاگ و بلاگ‌نویسی به ایران
ناقوس مرگ بلاگ‌نویسی به صدا درمی‌آید!
حق فراموش‌شدن چیست؟
بررسی وضعیت حق فراموش‌شدن در ایران
روز وبلاگستان
تعداد بلاگ‌های فارسی
9 موضوع اصلی بلاگ‌های فارسی
این بار شتر در خانۀ سرویس‌دهنده‌ها می‌خوابد!
پرشین بلاگ تعطیل شد!
میهن بلاگ هم تعطیل شد!
آیندۀ بلاگ در ایران
فصل سوم: آشنایی با مشاغل حوزۀ محتوا
3 شغل پرتقاضای حوزۀ بازاریابی محتوایی
1) مدیر بازاریابی محتوایی
2) سرپرست بازاریابی محتوایی
3) سردبیر
5+1 شغل پُرتقاضای حوزۀ محتوای متنی
1) نویسنده و مترجم
2) کپی‌رایتر
3) یوایکس رایتر
4) سناریونویس
5) محصول‌نویس
5+1) کارشناس بازاریابی محتوایی «تولید‌کنندۀ محتوا» عنوان شغلی نیست!
تولید محتوا چیست؟
معرفی 4 نوع محتوا
داستان‌سرایی چیست؟
6 معیار خلق یک داستان اثرگذار
فصل چهارم: چطور بلاگ داشته باشم؟
ساختار بلاگ
4 سبک بلاگ‌پست
3 مدل بلاگ‌پست
1) آسمان‌خراش
2) خوشه‌ای
3) ستونی
7+4 ویژگی بلاگ‌پست
14 شاخص اعتبارسنجی یک سایت و نوشته
فصل پنجم: چطور متن ساختارمند بنویسم؟
پیش‌نیاز: انتخاب شیوۀ بیان
عنوان
3 قدم برای نوشتن عنوان
قدم اول: انتخاب موضوع
قدم دوم: تبدیل موضوع به عنوان
4 دستۀ کلی عنوان
3 ویژگی عنوان
قدم سوم: نحوۀ نوشتن عنوان
8 مدل شیوۀ نوشتن عنوان
6 علامت نگارشی در عنوان
نیم‌فاصله در عنوان
پاراگراف اول
پاراگراف چیست؟
طول پاراگراف
3 نوع پاراگراف
3 جملۀ اصلی پاراگراف
4 تکنیک نوشتن پاراگراف اول
بدنه
4 قسمت اصلی بدنه
5 نکتۀ پاراگراف اتصالی در بدنه
انکرتکست چیست؟
5 نوع انکرتکست
2 روش ارجاع به منبع
پاراگراف آخر
6 کلمۀ پیشنهادی برای زیرعنوان پاراگراف آخر
پاراگراف فراخوان
4 نوع دعوت به اقدام
تصاویر
3 نوع تصویر
3 ویژگی تصاویر
نحوۀ انتخاب تصاویر
فنی و سئو
1) بهینه‌سازی برای موتور جست‌وجو
بخش اول: سئوی خارجی
بخش دوم: سئوی داخلی
2) برچسب
3) متادیسکریپشن
4) نشانی وب
فصل ششم: آیا نوشته عملکرد خوبی داشته است؟
بازنگری پیش از توزیع
2 اصل مهم شکسته‌نویسی و درست‌نویسی
ویرایش چیست؟
3 مزیت ویراستاری
توزیع و ترویج محتوا
ترویج محتوا
نحوۀ ترویج محتوا
بازنگری بعد از ترویج
دیدگاه
5 نوع دیدگاه و شیوۀ پاسخ‌گویی به آن‌ها
3 شاخص سنجش کمیت
11 شاخص سنجش کیفیت
سخن پایانی
کتاب‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول تولید محتوای متنی: با ویرایش جدید
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-600-6466-87-3
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول تولید محتوای متنی

مهدی ابراهیم‌نژاد
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
یه مشکلی که در اکثر کتابهای موجود در ایران وجود داره، اینه که ترجمه شده‌اند. و برای تطبیق با فضای ایران مشکل داشتم. وقتی دیدم نویسنده ایرانی داره، تصمیم به خوندن این کتاب کردم. خودم در حوزه محتوا و سئو فعالیت میکنم البته در تخصص خودم. اگر با این فضا آشنایی دارید از صفحه ۱۸ شروع به مطالعه کنید، رفته رفته که جلو برید برای شما جذاب میشه. من در حوزه محتوا ۴ کتاب دیگه خوندم ولی این کتاب در حین مطالعه ایده‌هایی رو به من داد که راحتتر می‌نوشتم. تشکر از نویسنده این کتاب
حتما به سایت نویسنده هم برای اطلاعات بیشتر خواهم رفت.
شیوا زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کتاب خوبیه و روان توضیح داده پیشنهاد میکنم بخونید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اصول تولید محتوای متنی

برای دریافت کتاب اصول تولید محتوای متنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.