معرفی و دانلود کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها

عکس جلد کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها
قیمت:
۸۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها

کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها نوشته‌ی پل آر نیون و بن لامورت، اولین راهنمای مرجعی است که در حوزه‌ی OKR نوشته شده است. این کتاب منبعی جامع و کامل برای سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند اهداف خود را مشخص و برای رسیدن به آن اهداف برنامه‌ریزی کنند.

درباره‌ی کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها

تمرکز یکی از مفاهیمی است که در دنیای امروز اهمیت زیادی پیدا کرده. اگر بخواهیم روی همه چیز تمرکز کنیم و هر لحظه در پی چیزی باشیم، نهایتاً به چیزی نمی‌رسیم. اهداف و نتایج کلیدی یا OKR اهدافی‌اند که بیش از دیگر اهداف اهمیت دارند و برای موفقیت یک سازمان ضروری هستند. بسیاری از شرکت‌ها با این مفهوم آشنا هستند؛ اما در اجرای درست آن دچار مشکلات بسیاری می‌شوند. آن‌ها باید در ابتدا اهداف خود را به‌درستی مشخص نمایند، تمام ابعاد اهداف و نتایج کلیدی مؤثر را بشناسند،‌ این اهداف را به تمام بخش‌های کسب‌وکار انتقال دهند و بسیاری از کارهای دیگر. پل آر نیون (Paul R. Niven) و بن لامورت (Ben Lamorte) با نوشتن کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKRها (Objectives and Key Results: Driving Focus, Alignment, and Engagement with OKRs) می‌خواهند طی این مسیر را برای مدیران آسان کنند.

در این کتاب بررسی می‌شود که OKR چیست، چگونه به وجود آمده و شرکت‌های پیشرو مانند اینتل و گوگل چطور از آن استفاده می‌کنند. پل آر نیون و بن لامورت با نگارش کتاب به تیم‌ها و کارمندان بسیاری کمک می‌کنند تا اهداف خود را تعیین کنند و از حداکثر پتانسیل خود برای رسیدن به نتایج مدنظر، بهره ببرند. OKR از دهه‌ی 1980 رواج پیدا کرد و از سال‌ 2013 محبوبیت بسیار زیادی در میان صاحبان کسب‌وکارها به‌ دست آورد. اگر نگران هستید که چگونه به‌طور مؤثر این تکنیک را در کسب‌وکار خود پیاده کنید، بهتر است کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKRها را بخوانید. شما در این کتاب:

  • با اصول اولیه‌ی OKR و استفاده از آن آشنا می‌شوید.
  • می‌آموزید که چگونه می‌توانید با اجرای درست OKR به موفقیت برسید.
  • برنامه‌ای مؤثر برای رسیدن به اهداف و نتایج کلیدی خواهید داشت.
  • چارچوب‌های OKR را با سازمان خود هماهنگ می‌کنید.

در فصل پایانی کتاب از مدیران ارشد شرکت‌های فلیپکارت، کریربیلدر، زالاندو، سیرز هولدینگز، گونودل و تکس‌سلیر سؤالاتی در زمینه‌ی آشنایی با OKR و نحوه‌ی پیاده‌سازی آن پرسیده شده است. تجربیات دیگران باعث می‌شود که شما آزمون‌وخطا نکنید و راهی را بروید که به موفقیت ختم می‌شود. انتشارات متخصصان این کتاب را با ترجمه‌ی علی‌ حاجی‌محمدعلی و حسین علیزاده منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها

  • این کتاب نوشته‌ی دو مشاور و راهنمای کسب‌وکار بسیار مشهور در حوزه‌ی اهداف و نتایج کلیدی یعنی پل آر نیون و بن لامورت است. شما نباید خواندن چنین کتاب مهمی را از دست بدهید. (فلیپ کاسترو، بنیان‌گذار لین پرفورمنس)

  • اهداف و نتایج کلیدی تکنیکی است که گوگل و اینتل آن را رواج دادند. این تکنیک تمرکز کارمندان را بالا می‌برد و موفقیت سازمان را تضمین می‌کند. شما با خواندن کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKRها متوجه می‌شوید که اهداف و نتایج کلیدی چیست، چه تأثیری دارد و چطور می‌تواند کسب‌وکار شما را دگرگون کند. (وین اکرسون، بنیان‌گذار گروه اکرسون)

  • هر چیزی که مدیران اجرایی برای رسیدن به عملکرد بهتر نیاز دارند، در این کتاب جمع شده است. پل آر نیون و بن لامورت توضیح داده‌اند که اهداف و نتایج کلیدی چیست،‌ چرا باعث موفقیت می‌شود و چطور می‌توان آن را اجرا کرد. واجب است مدیران شرکت‌های بزرگ و کوچک این کتاب را بخوانند. (مارک میچل، کارآفرین و سرمایه‌گذار)

کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

صاحبین کسب‌وکارها و مدیران سازمانی مخاطبین اصلی این کتاب به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها می‌خوانیم

ما برای نوشتن این کتاب تحقیقات گسترده‌ای انجام دادیم که در درجه‌ی اول به بسیاری از مطالب خواندنی ترجمه می‌شود -مثلاً کتاب‌ها، گزارشات رسمی، مقالات، پست‌های وبلاگ و غیره. آن‌ها بر اساس موضوع منحصربه‌فردی که دارند، با یکدیگر متفاوت هستند، اما معمولاً یکی دو جمله‌ی ابتدایی‌شان وجه مشترک میان همه‌ی آن‌ها است. بدیهی است که ما در بی‌ثبات‌ترین دوران کل تاریخ زندگی می‌کنیم. اساس تفکر سازمانی ما به چالش کشیده شده است و ما را مجبور می‌کند که به‌سرعت مرزهای دانش را گسترش دهیم تا از تغییرات بزرگی که در زندگی‌مان ایجاد می‌شود، یک‌قدم جلوتر باشیم. ما می‌خواستیم با این کتاب کار متفاوتی انجام دهیم و کاری کنیم که شما سفرتان را با خیال راحت آغاز کنید، زیرا از برخی جهات زندگی اقتصادی، حداقل در جهان توسعه‌یافته، در واقع نسبت به قبل نوسانات کمتری دارد. به‌عنوان‌مثال، در ایالات متحده، نوسانات رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در دوره‌ی 1946-1968 تا دوره‌ی 1985-2006 از 3 درصد به 1.2 درصد کاهش یافت. تورم و رشد سود شرکت‌ها نیز در نوسانات این دوره‌ها همین مقدار کاهش یافته بودند. شگفتی‌های تکنولوژیک امروزی می‌توانند ذهن ما درگیر کنند، اما این شگفتی‌ها واقعاً شگفت‌انگیزتر از پیدایش راه‌آهن، تلفن، خودرو، تولید انبوه یا رادیو در زمان خود نیستند.

برخی از موضوعات ممکن است برای شما آشنا باشد، درحالی‌که برخی دیگر آخرین تحقیقات و تفکر سازمانی را نشان می‌دهند. درحالی‌که هر یک از این موارد به‌خودی‌خود مهم هستند، ما اطمینان داریم که استفاده از مدل اهداف و نتایج کلیدی (OKRs) به ما کمک می‌کند که بر همه‌ی موانع احتمالی پیش‌رو غلبه کنید و با وجود موانعی که در بازار تجارت جهانی نوسان‌دارِ پیش‌روی شما قرار دارد، این مدل، راه پیشرفت شما را هموار می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
پیش‌تمجید
مقدمه
تقدیر و تشکر
فصل اول: اهداف و نتایج کلیدی (OKR)
فصل دوم: مهیا شدن برای اجرای اهداف و نتایج کلیدی (OKR)
فصل سوم: ایجاد اهداف و نتایج کلیدی (OKRs) کارآمد
فصل چهارم: پیوند اهداف و نتایج کلیدی (OKR) برای هدایت همسویی
فصل پنجم: مدیریت در چارچوب اهداف و نتایج کلیدی (OKR)
فصل ششم: پایدار کردن اهداف و نتایج کلیدی (OKR)
فصل هفتم: مطالعات موردی در زمینه استفاده از اهداف و نتایج کلیدی (OKR)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها
نویسنده،
مترجمعلی حاجی محمدعلی، حسین علیزاده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات317
زبانفارسی
شابک978-622-6237-13-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها

برای دریافت کتاب افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت در زمینه اهداف و نتایج کلیدی OKR‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.