معرفی و دانلود کتاب استراتژی گروه کسب و کار: مدیریت هلدینگ‌ها و گروه‌های کسب و کار

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی گروه کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی گروه کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی گروه کسب و کار: مدیریت هلدینگ‌ها و گروه‌های کسب و کار

مدیران و صاحبان کسب‌و‌کارها با مطالعه‌ی کتاب استراتژی گروه کسب و کار، با موضوعاتی از جمله مدیریت گروه، کنترل بخش‌های مختلف یک سازمان و روابط میان آن‌ها، هم‌افزایی بخش‌ها و اداره‌ی متمرکز یا غیرمتمرکز مؤسسات آشنا شده و راهکارهایی برای به‌کارگیری هر چه بهتر آن‌ها خواهند آموخت. نویسندگان همچنین به شما می‌آموزند، سازمان‌های گوناگون بهتر است سراغ چه سرمایه‌گذاری‌هایی بروند و چگونه تیمی منسجم و یکپارچه را در خدمت اهداف کلی خود به کار بگیرند. با مطالعه‌ی این اثر پرفروش به کسب‌وکار و سازمان خود جانی تازه ببخشید.

درباره‌ی کتاب استراتژی گروه کسب‌و‌کار

هنگامی که شرکت‌ها و مؤسسات کوچک به‌تدریج گسترش پیدا می‌کنند و به گروه سازمان‌های چند‌کسب‌و‌کاره ملحق می‌شوند، دچار پیچیدگی‌هایی خواهند شد که برای رسیدن به موفقیت و توسعه‌ی پایدار لزوماً باید از سد آن‌ها عبور کنند. پیچیدگی‌هایی که به مدیریت بخش‌های گوناگون و سلسله‌مراتب سِمَت‌ها در این سازمان‌ها مربوط می‌شود. از سوی دیگر شرکت‌های گسترش‌یافته‌ای که قصد دارند کماکان به رشد و توسعه ادامه بدهند و در عرصه‌ی کسب‌و‌کار‌های دیگری نیز به فعالیت بپردازند، ممکن است در گزینش حوزه‌های سودآور دچار مشکل شوند یا مهارت پیش‌بینی آینده‌ی کسب‌و‌کارهای دیگر را نداشته باشند. اینجاست که آنالیز کسب‌و‌کارهای گوناگون برای داشتن انتخاب‌هایی بدون زیان یا کم‌ضرر به کمکشان خواهد آمد. مهارتی که تنها با بهره‌گیری از دانش و تجربه‌ی بزرگان علم مدیریت و متخصصان خبره‌ی کسب‌و‌کارها به دست خواهد آمد.

اندرو کمپبل (Andrew Campbell)، جو وایتهد (Jo Whitehead)، مارکوس الکساندر (Marcus Alexander) و مایکل گولد (Michael Goold) در کتاب استراتژی گروه کسب‌و‌کار (Strategy for the Corporate Level) راهکارهایی کاربردی برای اداره و مدیریت سلسله‌مراتب سازمانی و روش‌هایی برای شناخت و گزینش کسب‌و‌کارهای پرسود به مدیران و رهبران کسب‌و‌کارها خواهند آموخت.

کتاب حاضر در پنج بخش کلی و پانزده فصل تنظیم شده. در بخش نخست ضمن شرح مباحث مقدماتی و بنیادین، تاریخچه‌ای از استراتژی کسب‌و‌کار، نحوه‌ی شکل‌گیری و تحولات آن ارائه شده است. مباحثی که در بخش دوم مطرح شده به مدیران کمک می‌کند کسب‌و‌کارهای خوب را از بد تشخیص داده و معیارهایی را برای گزینش کسب‌و‌کار مناسب سازمانشان بیاموزند. نکته‌های این بخش به مخاطبان یاری می‌رساند تا پیش از آغاز یک کسب‌و‌کار جدید و مواجهه با ضررهای احتمالی آن، ابتدا به شناخت کافی برسند و سپس دست به انتخاب بزنند. بدون شک، ضررهای مالی و هزینه‌های زمانی ایشان با به‌کارگیری نکات مطرح‌شده در این بخش، بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. مدیران مؤسسات و شرکت‌ها با مطالعه‌ی بخش دوم نکاتی کاربردی درمورد نحوه‌ی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف را نیز خواهند آموخت. همچنین حوزه‌هایی را خواهند شناخت که بهتر است از سرمایه‌گذاری در آن‌ها، به سبب زیان‌های آتی اجتناب کنند.

بخش سوم شما را با دو مفهوم «ارزش‌افزایی» و «ارزش‌کاهی» آشنا خواهد کرد. یاد می‌گیرید که چگونه ارزش منابع فعلی را به حداکثر برسانید و در نتیجه به سودآوری برسید و همچنین با منابعی که از آن‌ها به‌عنوان منشأ ارزش یاد می‌شود، آشنا خواهید شد.

بخش چهارم شما را با ساختار شرکت‌ها و فرم کلی آن‌ها روبه‌رو خواهد کرد. شرکت اپل نیز به‌عنوان نمونه‌ای موفق مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد تا راهکارها و فرمول‌های روش‌‌شناختی آن، الگویی باشد برای مدیرانی که به مطالعه‌ی کتاب حاضر می‌پردازند. گسترش و ارتقای قابلیت‌های جدید، همین‌طور افزایش روحیه‌ی همکاری میان بخش‌های متنوع یک سازمان، از اهداف و موضوعات مورد بحث این بخش خواهد بود.

اندرو کمپبل، جو وایتهد، مارکوس الکساندر و مایکل گولد در بخش نهایی کتاب استراتژی گروه کسب‌و‌کار، از بیست سال تجربه در حوزه‌ی مدیریت برایتان خواهند گفت و چکیده‌ای از سال‌ها کار و تلاش علمی و اجرایی را با شما در میان خواهند گذاشت. اگر مدیریت و رهبری سازمانی کوچک را به عهده دارید اما می‌خواهید به‌زودی کسب‌و‌کارهای متعددی را به‌طور همزمان تحت کنترل دربیاورید، یا اینکه در حال حاضر سازمان خود را توسعه داده‌اید اما در مدیریت امور و راهیابی به کسب‌و‌کارهای جدید با چالش‌های بسیاری مواجه هستید، پیشنهاد ما به شما این است که با یک‌بار مطالعه‌ی کتاب استراتژی گروه کسب‌و‌کار، سال‌ها از فواید و آموزه‌های آن در جهت ارتقای موفقیت‌های شغلی و اقتصادی خود بهره ببرید. البته یادآوری می‌کنیم که زبان ساده‌ی این اثر موجب شده تا خوانش و درک آن برای مخاطبان عام و غیرمتخصص و علاقه‌مندان کم‌تجربه‌ی دانش مدیریت نیز مفید باشد.

بابک حسن دوست و مجتبی اسدی، با مشارکت یکدیگر کتاب پیش رو را به فارسی برگردانده‌اند. نشر آریاناقلم نیز آن را با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مدیران و صاحبان کسب‌و‌کارهای این مرزوبوم، به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

کتاب استراتژی گروه کسب‌و‌کار برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران و رهبران کسب‌و‌کارها، چه خبره و چه تازه‌کار، به کمک کتاب استراتژی گروه کسب‌و‌کار با اصول مدیریت بخش‌های گوناگون یک سازمان آشنا خواهند شد. یادگیری کنترل و رهبری کارآمد یک گروه و تیم کاری نیز دیگر دستاورد مطالعه‌ی اثر حاضر خواهد بود.

با نویسندگان کتاب استراتژی گروه کسب‌و‌کار بیشتر آشنا شویم

اندرو کمپبل، نویسنده و همچنین مدیر مرکز مدیریت استراتژیک «اشرج» را در مدرسه‌ی کسب‌و‌کار اشرج به عهده دارد. این نویسنده با مشارکت مایکل گولد، شهرتی چشمگیر در تعیین استراتژی شرکت‌ها با نگارش آثاری از جمله کتاب‌های «استراتژی سطح هولدینگ» و «استراتژی سطح شرکت» دارند. کتاب «استراتژی بنگاه مادر» از دیگر تألیفات ایشان به شمار می‌رود. او به‌تازگی تمرکز خود را به مدل‌های عملی معطوف کرده که شکاف‌های میان تدوین و اجرای استراتژی‌ها را برطرف می‌کنند. نگارش بیش از 10 کتاب و مقاله پیرامون مدیریت و استراتژی در مجله‌ی کسب‌وکار هاروارد از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای اوست.

مایکل گولد، زاده‌ی 1945، نویسنده‌ای موفق، مدرس دانشگاه و استراتژیست حوزه‌ی مدیریت است. او مدیریت مؤسسه‌ی «مدیریت استراتژیک اشرج» را نیز به عهده دارد. گولد تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی‌ارشد در مدرسه‌ی کسب‌وکار لندن به پایان رسانده و خود نیز چندی در آن‌جا به تدریس برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی مشغول بوده. تحلیل و بررسی ساختار شرکت‌ها و پژوهش در زمینه‌ی مدیریت استراتژیک از حوزه‌های تخصصی وی هستند.

مایکل گولد سابقه‌ی همکاری با شرکت‌های بسیاری را داشته. به‌طور مثال، از سال 1971 تا 1983 به‌عنوان عضوی از گروه مشاوره‌ی بوستون فعالیت داشته. در سال 1978 نیز مدیریت این گروه را به عهده گرفت. «کنترل اجرای استراتژیک» عنوان دیگر اثر اوست که به فارسی نیز ترجمه شده.

مارکوس الکساندر به‌عنوان مدیر مرکز مدیریت استراتژیک اشرج فعالیت دارد. پیش از شروع به کار در این شرکت نیز چندی در حوزه‌های بانکداری سرمایه‌گذاری، همچنین در زمینه‌ی مشاوره‌ی استراتژیک در گروه مشاوره‌ی بوستون (BCG) اشتغال داشته. آثار او عمدتاً پیرامون موضوعاتی از جمله استراتژی در سطح شرکت‌ها، مدیریت و طرح‌ریزی برنامه‌های بلندمدت در شرکت‌ها هستند.

جو وایتهد نیز از مدیران مرکز استراتژیک اشرج است که سابقه‌ی معاونت و مدیریت در گروه مشاوران بوستون را نیز داشته و در سمت مدیریت تحقیقات و بازاریابی نیز فعالیت کرده. او مدتی نیز به‌عنوان استادیار در مدرسه‌ی بازرگانی لندن به تدریس می‌پرداخته است.

در بخشی از کتاب استراتژی گروه کسب و کار: مدیریت هلدینگ‌ها و گروه‌های کسب و کار می‌خوانیم

استراتژی گروه به دو پرسش پاسخ می‌دهد: مالک چه کسب‌وکارهایی باید بود و چگونه باید آن‌ها را مدیریت کرد تا بیشترین میزان عملکرد نائل آید؟ این موضوع در گذشته تحت تأثیر چهار مکتب بزرگ فکری بوده است. هریک از این مکاتب بینش‌های ارزشمندی برای دستیابی به استراتژی موفق گروه ارائه دادند. عمدتاً نویسندگان و محققانِ یک مکتب بینش‌های سایر مکتب‌ها را به حساب نیاورده یا آن‌ها را دست‌کم گرفته‌اند. اگرچه برخی نیز به چگونگی یکپارچه‌ کردن یا با هم استفاده کردن این چهار دیدگاه پرداخته‌اند.

بر مبنای بینش‌های این چهار «مکتب»، سه منطق توسعه یافته است. این سه منطق سه راه برای ارزیابی و توسعه‌ی استراتژی گروه پیشنهاد می‌کنند.

تردیدی نیست که گروه‌های کسب‌وکار برای ارزش‌افزایی باید از طریق ترکیب‌ برخی از مهارت‌های مدیریت حرفه‌ای، مهارت‌های تخصصی‌ در بخش یا کسب‌وکاری خاص و ارتباط میان کسب‌وکارها هم‌افزایی کنند. از زمان انسوف، مدیران گروه به دنبال بهترین راه‌ها برای ارزش‌افزایی بوده‌اند. این موضوع همان «منطق ارزش‌افزایی» ماست. این رویکرد بینش‌های مکاتب مدیریت حرفه‌ای و هم‌افزایی را با هم ترکیب می‌کند و مکمل نظری است که نشان می‌دهد مراکز گروه مدام ارزش‌کاهی می‌کنند.

همچنین قابل انکار نیست که بهتر است مالک کسب‌وکارهای جذابی باشیم که مزیت رقابتی در بازارهای سودده دارند. کاملاً واضح است که سبدی از کسب‌و‌کارها که امکان سرمایه‌گذاری‌ چشمگیر در کسب‌وکارهای روبه‌رشد و با بازده بالا را می‌دهد از هر سبد دیگری بهتر است. این موضوع همان «منطق کسب‌وکار» ماست. این موضوع از مکتب برنامه‌ریزی سبد و همین‌طور کار عالی مشاوران و دانشگاهیانی که می‌خواستند محرک‌های سوددهی بالا را دریابند اقتباس شده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
پیشگفتار نویسندگان
بخش 1: مقدمه و تاریخچه
فصل اول: استراتژی گروه: خلاصه‌ای از پیام‌های اصلی این کتاب
فصل دوم: کمی تاریخچه: از ماتریس بوستون تا سه منطقی که محرک اقدام گروه‌اند
بخش 2: استراتژی سبد کسب‌وکار
فصل سوم: چگونه کسب‌وکارهای خوب را بیابیم و از کسب‌وکارهای بد اجتناب کنیم؟
فصل چهارم: چگونه کسب‌وکارها را موفق‌تر کنیم
فصل پنجم: چگونه ارزان بخریم و گران بفروشیم
فصل ششم: کجا سرمایه‌گذاری و از چه چیزی اجتناب کنیم
بخش 3: راه‌های پیش روی مرکز گروه برای ارزش‌افزایی و ارزش‌کاهی
فصل هفتم: ده منشأ ارزش ناشی از تأثیر مستقیم
فصل هشتم: نُه منشأ ارزش ناشی از هماهنگی میان
فصل نهم: هشت راه برای نابودسازی ارزش توسط مرکز گروه
فصل دهم: چگونگی تشخیص منشأ ارزش‌افزایی برای شرکت
بخش 4: استراتژی مدیریت
فصل یازدهم: ساختار سازمان در قالب کسب‌وکارها و بخش‌ها
فصل دوازدهم: استراتژی گروه در شرکت‌های یکپارچه __‌مطالعۀ موردی شرکت اپل
فصل سیزدهم: چقدر تمرکزبخشی کنیم: طراحی مرکز گروه
فصل چهاردهم: توسعه‌ی قابلیت‌های جدید در مرکز گروه
فصل پانزدهم: تشویق هم‌افزایی و همکاری در میان بخش‌های کسب‌وکار
بخش 5: نگاهی به گذشته
فصل شانزدهم: درس‌های ناشی از 20 سال تجربه‌ی مشاوره
پیوست: ارتباط‌های میان استراتژی بین‌المللی و استراتژی گروه
یادداشت‌ها
واژه‌نامه (فارسی به انگلیسی)
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی گروه کسب و کار: مدیریت هلدینگ‌ها و گروه‌های کسب و کار
نویسنده، ، ،
مترجمبابک وطن دوست، مجتبی اسدی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-7089-15-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی گروه کسب و کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی گروه کسب و کار

برای دریافت کتاب استراتژی گروه کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.