معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
قیمت:
۱۳۵۰۰۰ ۱۲۱,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2 اثر داریوش فریدونی برزآباد و امیر فروغی از جمله آثار بسیار کاربردی در زمینه‌ی روش‌های تعمیراتی برق خودرو به شمار می‌رود. در این کتاب به طور کامل با اصول مهم تعمیر برق خودرو و مبانی مورد نیاز برای فعالیت در این زمینه آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2

پابه‌پای پیشرفت روزافزون در صنعت خودرو، متخصصان این حوزه نیز خود را با اصول و فعالیت‌های جدید مرتبط با انواع خودروها به‌روز کرده‌اند. در این میان سیستم برق خودرو یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی است که تعمیرکاران باید با آن آشنا باشند و اصول مهمش را بشناسند. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2 تألیف داریوش فریدونی برزآباد و امیر فروغی یکی از منابع کاربردی برای یادگیری تعمیر برق خودرومحسوب می‌شود. این اثر ترکیبی از دانش، مهارت، تسلط بر فنّاوری و تجربه‌ی دو نویسنده‌ی کارآزموده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2 از چهارده فصل تشکیل شده و انجام کمک‌های اولیه موضوع محوری نخستین فصل این کتاب است که نویسندگان در آن به تشخیص عوامل مؤثر در کار، پیشگیری حوادث، رعایت نکات حفاظتی، بهداشتی و تمیزی محیط کار، انواع حریق، استفاده از وسایل حفاظت و بهداشت کار و انجام کمک‌های اولیه پرداخته‌اند. فلزکاری عنوان فصل دوم است که در آن با واحدهای اندازه‌گیری و روش تبدیل آن‌ها آشنا می‌شوید. نحوه‌ی خواندن کولیس، میکرومتر و اجزا و کاربرد آن‌ها نیز از دیگر اهداف این فصل محسوب می‌شوند. در ادامه اصول لحیم‌کاری، انواع لحیم و وسایل مورد نیاز آن به مخاطبان آموخته می‌شود. سومین فصل کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2 از تعمیر مدارهای ساده‌ی الکتریکی خودرو سخن می‌گوید و مسائلی همانند مولتی‌متر و دستگاه‌های اندازه‌گیری، انواع کمیت، مبانی الکتریسیته، کمیت‌ها، انواع مدار، اجزا و محاسبات در آن بررسی می‌شوند.

نویسندگان در فصل بعدی اطلاعاتی را درباره‌ی شارژ باتری و تعمیر سیستم شارژ خودرو ارائه می‌کنند. علاوه بر آن، با تشریح کردن انواع باتری خودرو، ساختمان و کاربرد آن، عیب‌یابی و رفع عیب و راه‌اندازی مدار شارژ و آلترناتور این مبحث را تکمیل می‌کنند. برای آگاهی از روش‌های تعمیر استارت خودرو و آشنایی با انواع استارت، اجزای استارت، تشریح نقشه‌ی الکتریکی استارت، باز کردن و بستن استارت از روی خودرو باید به پنجمین فصل این کتاب مراجعه کنید. در فصل ششم، نویسندگان با طرح کردن بحث سیم‌کشی و نصب انواع چراغ در خودرو، انواع لامپ و سیم‌کشی، نصب و عیب‌یابی فلاشر، راهنما، دنده‌عقب و... را تشریح می‌کنند. تعمیر بخاری و کولر خودرو عنوان فصل هفتم است که به تشریح انواع بخاری و فن تهویه مورد استفاده‌ی خودرو و نقشه‌ی مدار بخاری، معرفی تجهیزات کولر و مباحثی از این دست می‌پردازد.

تعمیر سیستم صوتی خودروها (آنتن، رادیو بخش و...)، تعمیر تجهیزات جانبی (شیشه بالابر، آینه برقی، فندک و ساعت، تعمیر برف‌پاک‌کن و شیشه‌شوی در خودروها، تعمیر سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی انژکتوری (ECU)، دیاگ)، تعمیر سیستم خنک‌کاری (فن و حس‌گرهای مربوط) و تعمیر نشان‌دهنده‌های خودرو عناوین فصل‌های دیگر این کتاب‌اند. برنامه بودجه‌بندی کل، برنامه بودجه‌بندی تئوری یا نظری، بودجه‌بندی عملی یا کارگاهی و پنج آزمون، پایان‌بخش این کتاب هستند که با وجود یک چک‌لیست پایانی نیازهای مخاطب را در این حوزه تأمین کرده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2 را انتشارات موسسه‌ی فرهنگی و هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2 را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه‌ی این کتاب به دانش‌آموزان هنرستان، اساتید، مربیان و کارآموزان رشته‌ی مکانیک خودرو و همه‌ی مخاطبانی که به مباحث فنی ماشین علاقه دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌خوانیم

الکتریسیته ساکن: گاهی اوقات بارهای الکتریکی می‌توانند روی سطح اشیا ساخته شوند. این الکتریسیته، الکتریسیته ساکن نامیده می‌شود. گاهی که لباس‌هایمان را می‌پوشیم و لباس‌هایمان به بدن ما می‌چسبند، این الکتریسیته ساکن است. وقتی که موهایمان گاهی بی‌هیچ دلیلی سیخ می‌شود، این می‌تواند الکتریسیته ساکن باشد. اگر یک بادکنک را به لباس‌مان مالش دهیم، می‌توانیم یک بار الکتریسیته ساکن روی بادکنک بسازیم که باعث می‌شود بادکنک به دیوار بچسبد. الکتریسیته ساکن گاهی اوقات می‌تواند به قطعات الکترونیکی آسیب برساند. کیسه‌های ضد‌استاتیک و راه‌های دیگری برای محافظت از قطعات در مقابل این آسیب وجود دارند.

مدار: یک حلقه بسته شامل یک منبع انرژی الکتریکی (مثل باتری) و یک مصرف‌کننده یا بار (مانند یک لامپ) است. هر مدار باید نوعی بار داشته باشد. همه انرژی الکتریکی در یک مدار باید به‌وسیله بار استفاده شود. بار انرژی الکتریکی را به شکل دیگری از انرژی تبدیل می‌کند. یک مدار بدون بار، مدار کوتاه نامیده می‌شود. در یک مدار کوتاه، منبع قدرت همه قدرت خود را از میان سیم‌ها مصرف می‌کند و این قدرت به خودش برمی‌گردد یا سیم‌ها ذوب می‌شوند (اگر خوش شانس باشیم) یا باتری منفجر می‌شود یا حادثه خطرناک دیگری رخ می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: انجام کمک‌های اولیه
فصل دوم: فلزکاری
فصل سوم: تعمیر مدارهای ساده الکتریکی خودرو
فصل چهارم: شارژ باتری و تعمیر سیستم شارژ خودرو
فصل پنجم: تعمیر استارت خودرو
فصل ششم: سیم‌کشی و نصب انواع چراغ در خودرو
فصل هفتم: تعمیر بخاری و کولر خودرو
فصل هشتم: تعمیر سیستم صوتی خودروها (آنتن، رادیوپخش و...)
فصل نهم: تعمیر تجهیزات جانبی (شیشه بالابر، آینه برقی، فندک و ساعت)
فصل دهم: تعمیر برف‌پاک‌کن و شیشه‌شوی در خودروها
فصل یازدهم: تعمیر سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی انژکتوری (ECU، دیاگ)
فصل دوازدهم: تعمیر سیستم خنک‌کاری (فن و حسگرهای مربوط)
فصل سیزدهم: تعمیر نشان‌دهنده‌های خودرو
فصل چهاردهم: ارزشیابی و امتحان
مراجع و منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات317
زبانفارسی
شابک978-622-218-106-2
موضوع کتابکتاب‌های خودرو، کتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۱۳۵۰۰۰ ۱۲۱,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار برق خودرو درجه 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.