معرفی و دانلود کتاب امنیت پایگاه داده

عکس جلد کتاب امنیت پایگاه داده
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امنیت پایگاه داده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امنیت پایگاه داده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امنیت پایگاه داده

امروزه با پیشرفت چشمگیر فناوری اطلاعات تهدیدهای امنیتی در این زمینه افزایش پیدا کرده است. عین الله جعفرنژاد قمی در کتاب امنیت پایگاه داده از روش‌های حفظ اطلاعات محرمانه سخن می‌گوید و سیاست‌های مهم حفظ حریم خصوصی را با شما در میان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب امنیت پایگاه داده

ما در عصری زندگی می‌کنیم که امنیت پایگاه داده حرف اول را می‌زند؛ زیرا سازمان‌های دولتی، صنعتی و نظامی بیش‌ از پیش نقش فناوری‌های مبتنی بر اینترنت را پذیرفته‌اند و به‌ طور گسترده از آن استفاده می‌کنند. این مسئله سبب شده این‌گونه سازمان‌ها تمایل زیادی به حفظ حریم خصوصی داشته باشند.

در کتاب امنیت پایگاه داده خواهید آموخت که داده‌های امروزی می‌توانند در معرض حملات و سوء استفاده‌های عمدی قرار بگیرند و خسارات مالی متعددی را متوجه افراد و سازمان‌ها کنند. بنابراین لازم است در زمینه‌ی حفاظت صحیح از اطلاعات و حفظ امنیت پایگاه داده‌ها اطلاع‌رسانی کافی صورت بگیرد.

پایگاه داده‌ها فقط شامل داده‌های روزانه نیست، بلکه سازمان‌ها می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را از طریق اپلیکیشن‌های وب، در دسترس عموم قرار دهند؛ بنابراین اگر تهدیدهای امنیتی مرتبط با یکپارچگی، دسترس‌پذیری و حریم خصوصی به‌ طور مناسب برطرف نشوند، این مسئله مشکلات اقتصادی جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند.

کتاب حاضر یک منبع درسی محسوب می‌شود که براساس سرفصل‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده و در هفت فصل به موضوعات مهمی چون مفهوم پایگاه داده و امنیت، امنیت و فناوری اطلاعات، سیاست‌های کنترل دسترسی اختیاری و اجباری، امنیت پایگاه‌های داده‌ی آماری و استنتاج در این نوع محیط‌ها، احراز هویت و... می‌پردازد.

کتاب امنیت پایگاه داده از سوی انتشارات علوم رایانه منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند از درسنامه‌های مفید آن استفاده کنند.

کتاب امنیت پایگاه داده مناسب چه کسانی است؟

پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات می‌توانند از اطلاعات کتاب امنیت پایگاه داده بهره ببرند.

با عین الله جعفرنژاد قمی بیشتر آشنا شویم

عین الله جعفرنژاد قمی عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی و استادیار پژوهشی است. او مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر خود را با گرایش نرم‌افزار دریافت کرده و مؤسّس و مدیرمسئول انتشارات علوم رایانه است. از جوایز و افتخارات پژوهشی او باید به کسب عنوان ناشر برتر کشوری در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دریافت لوح تقدیر از ریاست جمهوری اشاره کرد. او نویسنده و مترجم بیش از صدوبیست عنوان کتاب درسی و دانشگاهی در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی برق و الکترونیک است۔

در بخشی از کتاب امنیت پایگاه داده می خوانیم

پایگاه داده‌ی پردازش تراکنش آنلاین، (OLTP) پایگاه داده‌ای است که برای ذخیره و پردازش بی‌درنگ داده‌ها در یک سازمان ایجاد می‌شود. OLTP برای استفاده در یک محیط فعال ایجاد می‌شود و هزاران کاربر به طور همزمان از آن استفاده می‌کنند. معمولاً، یک OLTP داده‌هایی را ذخیره می‌کند که ناشی از حجم زیادی از تراکنش‌های کوتاه است و این تراکنش‌ها در اپلیکیشن‌های ورود داده‌ها یا فروش کالا انجام می‌شوند. سیستم فروش با تراکنش‌های فروش سروکار دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر پایگاه داده
فصل دوم: امنیت و فناوری اطلاعات
فصل سوم: سیاست‌های کنترل دسترسی اختیاری و اجباری
فصل چهارم: کنترل دسترسی مبتنی بر نقش
فصل پنجم:  امنیت پایگاه داده‌ی آماری
فصل ششم: احراز هویت، مجازشماری و رمزگذاری پایگاه داده
فصل هفتم: مدل‌های کنترل دسترسی برای XML

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امنیت پایگاه داده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-600-205-157-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امنیت پایگاه داده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب امنیت پایگاه داده

برای دریافت کتاب امنیت پایگاه داده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.