معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای: اصول و پروتکل‌ها

عکس جلد کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای: اصول و پروتکل‌ها
قیمت:
۲۰۰۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای: اصول و پروتکل‌ها

کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای نوشته‌ی ژیلی سان، با زبانی، ساده، روان و شیوا به آموزش شبکه‌های ماهواره‌ای، کاربرد و پروتکل‌های آن‌ها پرداخته است. از ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به تمرینات آورده‌شده در انتهای هر فصل و معرفی منابع مرتبط با هر بخش اشاره کرد.

درباره‌ی کتاب شبکه‌های ماهواره

شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از فناوری‌های مهم در حوزه‌ی ارتباطاتند که با کمک و استفاده از ماهواره‌ها و تجهیزات مرتبط، انتقال داده‌ها را در نقاط دوردست فراهم می‌کنند. از این تکنولوژی در مخابرات، سرویس‌های پخش تلویزیونی و اینترنت استفاده می‌شود. مخابرات ماهواره‌ای و مسائل مربوط به آن، درسی مهم و کاربردی در رشته‌های مخابرات و برق و کامپیوتر است و اغلب دانشجوی رشته‌های مهندسی می‌بایست یک آشنایی کلی با این حوزه داشته باشند.

معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای

کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای (Satellite Networking: Principles and Protocols) نوشته‌ی ژیلی سان (Zhili Sun) محقق و استاد دانشگاه، به آموزش این درس مهم و کاربردهای آن پرداخته است.

این کتاب شامل هشت فصل است. در فصل ابتدایی، نویسنده درباره‌ی شبکه‌های ماهواره‌ای، سرویس‌های اینترنت و کاربردها، شبکه سوئیچینگ مدار، گسترش تاریخی کامپیوتر و شبکه‌های داده به تفصیل توضیح داده است تا یک آشنایی نسبی با اصلاحات و مفاهیم کتاب برای خواننده به وجود آید و سمت و سوی مطالب عنوان‌شده در کتاب مشخص باشد.

فصل بعدی درباره‌ی مدارهای گردش ماهواره و مفاهیم شبکه‌سازی است و در طی آن نویسنده از مسائلی چون قوانین فیزیکی، پارامترهای مدار ماهواره‌ای، مشخصات ارتباط ماهواره و مدولاسیون انتقال سخن به میان می‌آورد.

فصل سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم کتاب به کاربرد شبکه‌های ماهواره‌ای در سیستم اینترنت و دستگاه‌های ATM اختصاص یافته و ژیلی سان به شرح مواردی از قبیل دیدگاه‌های مختلف شبکه‌سازی ماهواره، تحلیل کاربرد، بازیابی تلفات پیشرفته و... پرداخته است. در نهایت، فصل انتهایی کتاب موضوع اینترنت‌های نسل بعد روی ماهواره را عنوان نموده که با توجه به بحث‌های کنونی درباره‌ی استارلینک و پا گرفتن ایترنت ماهواره‌ای می‌تواند برای مخاطبان بسیار جذاب باشد.

از نکات مثبت این کتاب که آن را از سایر منابع مشابه متمایز می‌کند تمرینات آورده‌شده در انتهای هر فصل است که به مخاطبان کمک می‌کند تا مطالب را در ذهن خود تثبیت کنند. در پایان هر فصل بخشی به عنوان معرفی منابع بیشتر نیز در نظر گرفته شده است تا در صورت تمایل خوانندگان بتوانند به صورت عمقی‌تر به یادگیری مطالب هر بخش بپردازند.

کتاب شبکه‌های ماهواره‌‌ای توسط دکتر قدرت‌الله سپیدنام عضو هئیت علمی دانشگاه فردوسی مشهد به فارسی ترجمه و از انتشارات علوم رایانه به چاپ رسیده است.

کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و مدرسان در رشته‌های مخابرات و برق و همچنین سازندگان تجیهزات ماهواره‌ای، اپراتورهای ماهواره‌ای، اپراتورهای مخابرات و شبکه و طراحان شبکه مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای: اصول و پروتکل‌ها می‌خوانیم

امروزه اینترنت نه‌تنها قادر است داده را پشتیبانی کند، بلکه می‌تواند تصویر، صدا و ویدئو، که براساس آن‌ها سرویس‌های شبکه‌های متفاوتی قابل‌ساخت هستند را نیز پشتیبانی نماید. ازجمله آن‌ها می‌توان تلفن IP، ویدئو کنفرانس، آموزش از راه دور و طبابت از راه دور را نام برد. نیازهای متعلق به سرویس‌ها و کاربردهای جدید، اهداف اولیه اینترنت را عوض کرده است؛ بنابراین اینترنت به سمت نسل جدید پیش می‌رود که نه‌فقط سرویس‌های شبکه کامپیوتری قدیمی را پشتیبانی می‌کند، بلکه سرویس‌های کاربر بلادرنگ از جمله تلفن را نیز حمایت می‌نماید. در نهایت این پیشروی به سمت همگرایی اینترنت و شبکه‌های مخابره از راه دور میل کرده و شبکه‌های جهانی‌ای را تشکیل خواهند داد که ماهواره نقش مهمی را در آن بازی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

1. مقدمه
2. مدارهای گردش ماهواره و مفاهیم شبکه‌سازی
3. پروتکل‌های ATM و اینترنت
4. ارتباط ماهواره با شبکه‌های زمینی
5. ATM روی شبکه‌های ماهواره‌ای
6. پروتکل اینترنت IP روی شبکه‌های ماهواره
7. اثر شبکه‌های ماهواره‌ای روی پروتکل‌های لایه حمل
8. اینترنت‌های نسل بعد (NGI) روی ماهواره
منابع برای مطالعه بیشتر
تمرینات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های ماهواره‌ای: اصول و پروتکل‌ها
نویسنده
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات385
زبانفارسی
شابک978-964-8996-28-9
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای

برای دریافت کتاب شبکه‌های ماهواره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.