معرفی و دانلود کتاب او و گربه‌اش

برای دانلود قانونی کتاب او و گربه‌اش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب او و گربه‌اش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب او و گربه‌اش

کتاب او و گربه‌اش به‌قلم ماکوتو شینکای و ناروکی ناگاکاوا مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه ژاپنی درباره‌ی روابط انسان‌ها و گربه‌هاست. این کتاب پرفروش ژاپنی احساسات و عواطفی را که انسان‌ها به واسطه‌ی حضور حیوانات خانگی‌شان تجربه می‌کنند، به زیبایی به تصویر می‌کشد. خواننده در چهار داستان کوتاه با گربه‌هایی همراه می‌شود که در حومه‌ی توکیو، راه خود را در زندگی و خانه‌های صاحبان غمگینشان باز می‌کنند و موجب شادی و دلگرمی آن‌ها می‌شوند.

درباره‌ی کتاب او و گربه‌اش

مردم ژاپن از دیرباز گربه‌ها را مایه‌ی خوشبختی و بخت و اقبال می‌دانند و به این حیوانات علاقه‌ی زیادی دارند. در کشور ژاپن سالانه بالغ بر میلیون‌ها مجسمه‌ی گربه که دست تکان می‌دهد فروخته می‌شود و همچنین این مجسمه نمادی برای فرهنگ و ملیت ژاپنی‌ست که دیگر مردم دنیا نیز به‌خوبی با آن آشنا هستند. گربه‌ها در بسیاری از انیمه‌ها و آثار ادبی ژاپنی نقش پررنگی دارند و حتی در برخی از آن‌ها راویان اصلی داستان هستند. ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai) و ناروکی ناگاکاوا (Naruki Nagakawa) نیز در کتاب او و گربه‌اش (She and Her Cat) دقیقاً از چنین الگویی پیروی کرده‌ و چهار داستان کوتاه را از زبان این موجودات دوست‌داشتنی و صاحبانشان روایت کرده‌اند. شاید پر بیراه نباشد اگر بگوییم داستان‌های این کتاب پرفروش ژاپنی در نوع خود بی‌نظیر هستند، چراکه در کمتر اثری، داستان از زبان یک گربه نقل می‌شود و این موجود کوچک احساسات خود را نسبت به انسان‌ها شرح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب او و گربه‌اش

داستان اول با توصیف یک روزی بارانی در فصل بهار و وضعیت نه چندان خوب یک راوی بی‌نام آغاز می‌شود. گربه‌ی کوچک در یک جعبه‌ی مقوایی نزدیک ایستگاه راه‌آهن دراز کشیده و نسبت به دنیای اطراف کاملاً بی‌تفاوت و منفعل است. عابران پیاده نیم‌نگاهی به او می‌اندازند و بی‌توجه از کنار جعبه رد می‌شوند، قطرات باران به آرامی روی سرش می‌ریزند، حیوان کوچک تصور می‌کند که مرگش نزدیک شده و قرار است بمیرد. در چنین لحظاتی‌ست که گربه چشمان خود را باز می‌کند و یک زن جوان را، در حالی‌که چتری به دست دارد، بالای سر خود می‌بیند. موی گربه و موهای زن جوان هر دو به خاطر بارش باران خیس شده‌اند و بوی خوشی در هوا پراکنده است. گربه‌ی کوچک همچنان به زن جوان نگاه می‌کند و کمی بعدتر حس می‌کند که نگاه او مصمم شده است. بله، زن تصمیم گرفته که آن حیوان کوچک را به خانه ببرد و از او نگهداری کند. حالا دیگر گربه‌ی داستان بی‌نام نیست، او اسمی جدید دارد؛ چوبی! و صاحبش عاشق او شده!

ماکوتو شینکای و ناروکی ناگاکاوا دومین بخش از کتاب او و گربه‌اش را به روایت داستان دختر نقاش جوانی اختصاص داده‌اند. او تردید دارد و مدام بین اینکه شغلی دائم انتخاب کند یا به تحصیلاتش ادامه دهد، دو به شک است. گربه‌ی راوی این داستان، این‌بار با توصیف یک روز گرم تابستانی شروع می‌کند. او تعریف می‌کند که خودش این محله‌ی شلوغ و پرسروصدا را دوست دارد اما دیگر هم‌نوعانش از بوهای عجیب و قوی یا صداهای بلند خوششان نمی‌آید و آن اطراف پیدایشان نمی‌شود. این همان محله‌ای‌ست که هنرمند جوان در آ» ساکن است و همانجاست که شروع به غذا دادن به این گربه‌ی کوچک ولگرد می‌کند. پس از مدتی دخترک به گربه علاقه‌مند می‌شود و تصمیم می‌گیرد که در خانه از او مراقبت کند. عشق و محبت نسبت‌به این گربه به نقاش جوان کمک می‌کند که سرانجام بتواند تصمیم مهمی درمورد آینده‌ی زندگی‌اش بگیرد.

هر چهار داستان کتاب او و گربه‌اش پیام مهمی برای خوانندگان دارند؛ اینکه مهر و عشق نسبت به طبیعت و حیوانات می‌تواند باعث نجات بشر شود و در تاریک‌ترین و سخت‌ترین روزهای زندگی، مایه‌ی آرامش و تسکین خاطر گردد. ماکوتو شینکای، نویسنده‌ی این کتاب از کودکی علاقه‌ی زیادی به این موجودات کوچک داشته و گربه‌های زیادی را به سرپرستی گرفته است. عشق او به این حیوانات باعث شده داستان‌های زیبایی را خلق کند که قطعاً هر خواننده‌‌ای را به خود جذب خواهند کرد.

انتشارات دانش‌آفرین کتاب او و گربه‌اش را با ترجمه‌ی فارسی بهاره قاسمی منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب او و گربه‌اش

ماکوتو شینکای، کارگردان مشهور ژاپنی، اولین‌بار در سال 1999 میلادی فیلم کوتاه پنج‌ دقیقه‌ای «او و گربه‌اش» را ساخت. او در سال 2013 با همکاری ناروکی ناگاکاوا، کتاب او و گربه‌اش را نوشت و سپس در سال 2016 براساس همین داستان‌ها یک مجموعه‌ انیمه‌ی چهار قسمتی با نام «او و گربه‌اش: همه چیز جریان دارد» تولید شد. کارگردان ژاپنی این مجموعه، کازویا ساکاموتو بود که پروژه‌ی آن را در استودیو لیدن فیلمز کیوتو به انجام رساند. همچنین سوباسا یاماگوچی با اقتباس از این انیمه، مجموعه مانگایی در همان سال 2016 منتشر کرد.

نکوداشت‌های کتاب او و گربه‌اش

  • رمانی بسیار زیبا و نشاط‌آور و به همان اندازه مسحورکننده! (مجله‌ی Sainsburys)
  • رمانی ارزشمند که با بینش عمیق نوشته شده و به خوبی با نحوه‌ی رفتار گربه‌ها و انسان‌هایشان هماهنگ شده است. این کتاب جذاب و خردمندانه، حاوی لذت مطلق است و البته بهترین هدیه برای هر فرد گربه‌دوست! (هیزل پرایر، نویسنده)
  • تکان‌دهنده و به‌شدت دلچسب. این کتاب نشان می‌دهد که چطور ممکن است گربه‌ها همه‌ی ما را نجات دهند. (نیک برادلی، نویسنده‌ی «گربه و شهر»)
  • دلسوزانه و بسیار لطیف، این کتاب به شکل هوشمندانه‌ای، طنز شیرین و احساسی را به نمایش گذاشته است. (دیلی‌مِیل)
  • ماکوتو شینکای با این عاشقانه‌ی زیبا مهر تأییدی بر شهرت خود به‌عنوان پادشاه جدید انیمه‌ی ژاپن زده است. (مارک کرمود، گاردین)

کتاب او و گربه‌اش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کشور ژاپن و از آن مهم‌تر به گربه‌ها علاقه دارید، این کتاب برای شماست!

در بخشی از کتاب او و گربه‌اش می‌خوانیم

جامعه و روابط اجتماعی عمدتاً از کلمات تشکیل شده بود. زمانی که در اجتماع مشغول به کار شدم، به این حقیقت پی بردم. جملاتی مثل «این کار را تمام کن!» یا «فلان چیز را بگو!» بخش عمده‌ای از جامعه را تشکیل می‌دادند. کارهای مختلف نیز از طریق تبادل کلماتی پیش می‌رفتند که به ناگاه در هوا پراکنده می‌شدند. همه‌ی مردم اینگونه زندگی می‌کردند و گویی این مسئله برایشان امری کاملاً عادی بود. اما برای من اعجاب‌آور بود. من از کار کردن با اسناد و ورقه‌ها لذت می‌بردم. آن‌ها احساس جاودانه‌ای را به من منتقل می‌کردند. ظاهراً همکارانم چندان این کار را دوست نداشتند. بنابراین من همیشه آماده بودم که مسئولیت این کارها را برعهده بگیرم، و از نظر همکارانم، فردی مفید به شمار می‌رفتم.

قطعاً کار کردن با اسناد، برایم راحت‌تر از کار کردن با مردم بود. من نمی‌توانستم به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنم، تقریباً بلافاصله حرف‌هایم تمام می‌شد و دیگر حرفی برای گفتن نداشتم. اما دوستانم عاشق حرف زدن بودند. هر وقت با تاماکی، دوست دوران دانشجویی‌ام وقت می‌گذراندم، حرف‌های بامزه‌اش، همیشه مرا به خنده وا می‌داشت. تاماکی موقعیت مرا به خوبی درک می‌کرد. انگار می‌توانست چیزهایی را ببیند که خودم هرگز قادر به دیدن آن‌ها نبودم. او همیشه مرا حیرت‌زده می‌کرد.

من عاشق آدم‌های پرحرف بودم. اسم دوست پسرم نوبو بود. یک سال از من کوچک‌تر بود و زیاد حرف می‌زد. نوبو راجع به شغلش در اداره‌ی بیمه، فیلم‌های علمی-تخیلی، موسیقی الکترونیک و جنگ‌های تاریخی چین صحبت می‌کرد. او همه‌‌جور اطلاعاتی را با من به اشتراک می‌گذاشت. به لطف نوبو، اطلاعات زیادی راجع به عملکرد سیستم بیمه و جنگ‌های بزرگ جهانی به دست آوردم. دوستم تاماکی به خوبی می‌توانست وقایع دنیای اطرافش را در قالب کلمات بیان کند و نوبو هم هرآنچه را که در ذهنش وجود داشت، خیلی خوب با زبان و کلمات منتقل می‌کرد. اما من نمی‌توانستم هیچ یک از این کارها را انجام دهم.

فهرست مطالب کتاب

1: دریای کلمات
2: نخستین شکوفایی
3: خواب و آسمان
4: دمای دنیا
بخش آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب او و گربه‌اش
نویسنده،
مترجمبهاره صادقی
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-5667-25-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب او و گربه‌اش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب او و گربه‌اش

برای دریافت کتاب او و گربه‌اش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.