معرفی و دانلود کتاب بازداریابی

برای دانلود قانونی کتاب بازداریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازداریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازداریابی

نایجل بردلی و جیم بلیث در کتاب بازداریابی به شما خواهند گفت چطور در شرایط بحرانی جامعه که حفظ منابع، مهم‌تر از تولید است، سیاست‌های مرسوم افزایش تقاضا را تغییر بدهید و روش‌های بازداری از فروش را جایگزین آن کنید.

درباره‌ی کتاب بازداریابی

ما همه با مفهوم بازاریابی آشنایی نسبی داریم و می‌دانیم برای فروش یک محصول به‌کارگیری تکنیک‌های برگرفته از آن موثر است، اما این قواعد همیشه بازخورد مثبتی ندارند. باید بدانیم گاهی فروش یک محصول در ابعاد وسیع به سود فروشنده و در نگاه کلان‌تر، به سود افراد یک جامعه نیست. نایجل بردلی و جیم بلایث از مدرسان و پژوهشگران بازاریابی، در چهارده فصل کتاب بازداریابی (Demarketing) ابعاد مختلف این پدیده را طرح خواهند کرد و به مرور اجمالی جایگاه پیشین و کنونی آن در جهان می‌پردازند.

بازداریابی درحقیقت به کلیۀ روش‌ها و اقداماتی گفته می‌شود که برای کاهش تقاضا در شرایط اقتصادی خاص استفاده می‌شود. مثلاً زمانی که شرایط تحریم بر کشوری حاکم است، اگر از سیاست‌های بازدارندۀ عرضه استفاده شود، سرمایه‌های ملی بیشتری حفظ خواهند شد و شرایط مطلوب‌تری رقم می‌خورد. با سرمایه‌گذاری کمتر در نمایشگاه‌های تجاری مشتریان نیز به سمت‌وسویی تازه هدایت خواهند شد و نیازهایشان برمبنای برنامه‌ریزی‌های تازه کنترل خواهد شد.

نکتۀ قابل توجه این است که نباید بازداریابی را با اصطلاحاتی چون «بازاریابی معکوس» یا «ضد بازاریابی» اشتباه گرفت. زیرا این دو به معنای هنر فروش محصول از طریق اذیت کردن و ترساندن مشتری و در یک کلام مشتری مدار نبودن است. درحالی‌که بازداریابی هنر کاهش فروش یک محصول با روش‌های بازدارنده معنا می‌شود.

در این کتاب با انواع مختلف روش‌های کاهش تقاضا، اعم از بازداریابی هماهنگ، مقابله‌ای، عمومی، گزینشی، نمایشی و ناخواسته آشنا خواهید شد.

کتاب بازداریابی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب دانشجویان رشتۀ مدیریت، بازاریابان و صاحبان کسب و کار است.

با جیم بلایث و نایجل بردلی بیشتر آشنا شوید

نایجل بردلی (Nigel Bradley) مدرس ارشد بازاریابی در دانشگاه وست‌مینستر لندن است. او در حوزۀ مدریت محصول و بازاریابی کار خود را آغاز نمود و بازاریابی سبز، بازاریابی اینترنتی، تحقیقات رسانه‌ای و بازداریابی از گرایش‌های مورد علاقۀ اوست.

جیم بلیث (Blythe Jim) استاد دانشگاه وست‌مینستر و استاد مدعو دانشکدۀ بازرگانی پلیموث است که نیمی از عمر خود را وقف کسب و کارهای کوچک کرده و تاکنون مقالات گوناگونی نوشته است.

در بخشی از کتاب بازداریابی می‌خوانیم

نمونه‌های بسیاری از خطاهای بازاریابی وجود دارد که به از دست رفتن کسب و کار منجر شده‌اند و به همین خاطر، اینکه از کجا شروع کنیم دشوار است. بنگاه‌های تجاری محصولاتی را روانه بازار می‌کنند که شکست می‌خورند یا کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کنند که به تصویر بنگاه تجاری صدمه می‌زند یا کمپین‌های روابط عمومی خود را آنقدر بد مدیریت می‌کنند که مردم از آن کسب و کار و محصولات آن روی‌گردان می‌شوند.

بازداریابی ناخواسته به این نکته اشاره می‌کند که یک اقدام آگاهانه از سوی بازاریاب‌ها، منجر به پیامدهای غیرمنتظره یا ناخواسته می‌شود- همچون کاهش در فروش. صرفا شکست در انجام کاری (برای مثال چشم‌پوشی از ترو یج یک برند) برای انجام بازداریابی کافی نیست. به‌طور مشابه، عرضۀ محصولی جدید که در پوشش دادن هزینه‌های توسعه با شکست مواجه می‌شود نباید به عنوان بازداریابی در نظر گرفت. ترویج‌های فروش به مانند لوازم خانگی هوور در دهۀ 90میلادی (که در آن شرکت هوور به هر کسی که یکی از لوازم خانگی هوور را خریداری کند یک بلیت رایگان هواپیما می‌داد) نیز به حساب نمی‌آید، حتی با وجود اینکه آن شرکت به شدت پول خود را از دست داد و سرانجام با کمک مالی شرکت امریکایی مادر خود تأمین مالی شد؛ زیرا که افت تقاضا برای آن محصولات وجود نداشت- در حقیقت، نتیجۀ عکس داشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازداریابی
نویسنده،
مترجمامیرعباس کائینی، سعید جلالیان
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-964-468-729-7
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازداریابی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازداریابی

برای دریافت کتاب بازداریابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.