معرفی و دانلود کتاب بزرگ شدن در ترکیه

عکس جلد کتاب بزرگ شدن در ترکیه
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ شدن در ترکیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ شدن در ترکیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بزرگ شدن در ترکیه

با کتاب بزرگ شدن در ترکیه، عاشق داستان‌های مصور و کمیک استریپ خواهید شد... ازگه سامانچی، نویسنده و تصویرگر محبوب ترکیه‌ای، قرار است در این کتاب داستان زندگی خود را با زبان طنز و تصویر‌سازی‌های پرشور و جزئیات برای شما نقل کند! این زندگی‌نامه‌ی بامزه و دوست‌داشتنی، جایزه‌ی کتاب خاورمیانه‌ در سال 2016 را به‌ دست آورده است.

درباره‌‌ی کتاب بزرگ شدن در ترکیه

زندگی‌نامه‌ها از آن دست کتاب‌هایی‌اند که در کنار جذابیت داستانی بالا و روند پرتحرک و ماجراجویانه، مملوء از تجربه‌های آموزنده و شیرین هستند. ازگه سامانچی (Ozge Samanci) که خود از شناخته‌شده‌ترین تصویرگران کشور ترکیه است و طرفداران و خوانندگان زیادی هم بین مخاطبان کودک خود دارد، حالا تصمیم گرفته در اثر جدید خود یعنی کتاب بزرگ شدن در ترکیه (Dare to Disappoint: Growing Up in Turkey) ماجراهای زندگی‌اش را از کودکی تا حالا، با همان لحن خنده‌دار همیشگی آثارش و همراهی تصویرگری‌های بامزه‌اش برای بچه‌ها تعریف کند.

ازگه کوچولو عاشق مدرسه بود و عصرها کنار مادرش و با کمک یک دوربین شکاری، مدرسه‌ی خواهر بزرگش در آن‌طرف خیابان را برانداز می‌کرد! او حتی یک‌بار بی‌خبر به سراغ مدرسه‌ی خواهرش رفت و خداروشکر با همان دوربین توسط مادر شکار و پیدا شد، وگرنه ممکن بود همه را تا مرز سکته پیش ببرد. از این طریق است که داستان بزرگ شدن در ترکیه و ماجراجویی‌های این دختر کوچک و بازیگوش شروع می‌شود! او قرار است برای خوانندگان هم‌سن‌وسال خود از خاطرات کلاس اول و معلم دوست‌داشتنی هم تعریف کند. تصویر‌سازی‌های ازگه سامانچی از اولین تجربه‌های شیرین زندگی، همگی رنگارنگ و طنزآمیز‌ند، تصویر‌سازی‌هایی که مخاطب را به موشکافی در جزئیات بامزه‌ی آن مشغول می‌کند و لذت دوچندانی هم به خواندن مطالب کتاب می‌بخشد.

معرفی و دانلود کتاب بزرگ شدن در ترکیه

نویسنده‌ی کتاب بزرگ شدن در ترکیه، در لابه‌لای خاطرات کودکانه‌ی خود به مطالب جالب‌توجهی مثل تاریخ ترکیه، تاریخ حکومت عثمانی، تغییر و تحولات ترکیه در زمان حکومت مصطفی کمال آتاتورک و دلاوری مردان بزرگ برای دفاع از سرزمین هم اشاره می‌کند. دخترک داستان، همه‌ی وقایع را از زاویه‌ی نگاه کودکانه‌ی خود بررسی می‌کند، از موضوعات ساده‌ی زیادی به تعجب در می‌آید و پرسشگری می‌کند و در نهایت، با سادگی و معصومیت خود به زندگی عشق می‌ورزد. اما ازگه نیز مانند همه‌ی کودکان کم‌کم بزرگ می‌شود و باید تصمیم بگیرد در آینده می‌خواهد چه شغلی انتخاب کند. پدر ازگه دوست دارد او یک خانم مهندس موفق شود، درست مثل خواهرش. اما باید دید خود ازگه به چه کاری علاقه دارد؟ گاهی رسیدن به آرزوهای بزرگ جرئت و جسارت زیادی می‌خواهد! و باید دید دختر کوچک داستان بزرگ شدن در ترکیه، بال پرواز برای رسیدن به رؤیاهای خود را دارد، یا نه!

کتاب بزرگ شدن در ترکیه ازجمله داستان‌های تصویری (graphic novel) و کُمیک بوک (comic book) است؛ این دسته از آثار روایت خود را با کمک تصویرسازی‌های پرجنب‌وجوش و بعضاً خنده‌دار در کنار حجم کوتاهی از نوشته‌‌ها و توضیحات پیش می‌برند و طرفداران زیادی در بین گروه‌های سنی مختلف از جمله بزرگسالان دارند. همچنین رمان‌های مصور از نمونه‌های عالی و پرفروش برای آشنایی مخاطبان کودک با دنیای جادویی و رنگارنگ کتاب هستند. کتاب بزرگ شدن در ترکیه نیز یکی از همین نمونه‌های توصیه‌شده‌ است که در کنار روایت داستانی گرم و صمیمی خود، پر از نکات آموزشی اجتماعی و اخلاقی است.

این کتاب خواندنی و دیدنی اولین‌بار در سال 2015 به دست بچه‌های دنیا رسید. نشر اطراف با کمک ترجمه‌ی خوب حسنا مهرمحمدی نیز مأموریت رساندن این اثر جذاب به دست کودکان ایران‌زمین را برعهده داشته.

جوایز و افتخارات کتاب بزرگ شدن در ترکیه

  • برنده‌ی جایزه‌ی نمایش کتاب نیویورک (New York Book Show Award) در سال 2016
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب خاورمیانه (Middle East Book Award) در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب بزرگ شدن در ترکیه

  • کتاب بزرگ شدن در ترکیه یک داستان زیباست که به زیبایی هم روایت شده است. (شیکاگو PBS)
  • خودزندگی‌نامه‌ها معمولاً با نمایشی از خاص بودن و خودستایی شخصیت اصلی استتار شده‌اند؛ اما در کتاب ازگه سامانچی چنین خودستایی‌ای دیده نمی‌شود. (گاردین)
  • هر صفحه از کتاب بزرگ شدن در ترکیه به‌ طرز ماهرانه‌ای طراحی شده و یک تجربه زیبایی شناختی راضی‌کننده را به ارمغان می‌آورد. (باشگاه آی. وی)
  • تمرکز کتاب بر سفر خودشناسی نویسنده‌ است. او تلاش می‌کند صدای خود را بشنود و جایگاه خود را در دنیای شلوغ و گاهی بی‌رحمانه‌ی اطراف بازشناسد. (نیویورک تایمز)

کتاب بزرگ شدن در ترکیه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک پیشنهاد خواندنی و تماشایی برای علاقه‌مندان به زندگی‌نامه‌ها و داستان‌های مصور و آموزنده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اون طرف
فصل دوم: معلم کلاس اول
فصل سوم: آتاتورک
فصل چهارم: مرگ در راه وطن
فصل پنجم: خط‌کش صورتی
فصل ششم: تنها شبکه‌ی تلویزیون
فصل هفتم: استانبول
فصل هشتم: صفر
فصل نهم: تحسین
فصل دهم: رادیوی ازکارافتاده
فصل یازدهم: شکارگاه
فصل دوازدهم: سیب‌زمینی
فصل سیزدهم: خورشید پشت ابرها
فصل چهاردهم: اون وسط‌ها
فصل پانزدهم: شروع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بزرگ شدن در ترکیه
نویسنده
مترجمحسنا مهرمحمدی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-6194-25-9
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بزرگ شدن در ترکیه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بزرگ شدن در ترکیه

برای دریافت کتاب بزرگ شدن در ترکیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.