معرفی و دانلود کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم

عکس جلد کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم

بیایید با کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم، اثر رینا تلگمایر، به دنیای دو خواهر که همیشه با هم سر دعوا و جنگ دارند، سفر کنیم! نویسنده‌ی این کتاب می‌گوید ممکن است بعضی نگرانی‌ها حل‌ناشدنی به‌نظر بیایند، اما در واقع چنین نیستند و همچنان می‌توانند لبخند را به لب کودکان زیادی بیاورند؛ آن هم با زبان قصه و تصویرسازی! گفتنی‌ست این کتاب از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است.

درباره‌‌ی کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم

رینا تلگمایر (Raina Telgemeier) گرچه حالا یک نویسنده‌ و تصویر‌گر معروف و بزرگ است و طرفداران زیادی دارد، اما او هم مثل همه‌ی ما روزی یک بچه‌ی کوچک و معمولی بوده و مثل خیلی‌های دیگر، هرروز چالش‌های تازه‌ای را تجربه می‌کرده است. تفاوت رینا با بسیاری از آدم‌ها این است که وقتی بزرگ شد تصمیم گرفت خاطرات کودکی‌اش را فراموش نکند و آن‌ها را به‌ کمک تصویر‌گری و داستان‌های خنده‌دار با بچه‌های دیگر به اشتراک بگذارد. این‌طور است که وقتی کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم (Sisters) به قلم او را بخوانیم، خواهیم فهمید هیچ‌کدام از ما در فکر و نگرانی‌های کودکانه‌ی خود تنها نیستیم! تازه حتی ممکن است با نویسنده‌ی این قصه‌ی بامزه، تجربیات مشترکی هم داشته باشیم!

معرفی و دانلود کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم

رینا، دختربچه‌ی ماجرای کتاب خواهرها، ماه‌ها منتظر ورود عضوی تازه‌وارد به خانواده‌ی کوچکشان بود. او قبل‌تر همراه پدرومادرش زندگی می‌کرد و حالا برای هم‌بازی شدن با خواهر جدیدش صبر نداشت! اما وقتی پدر و مادر رینا همراه نوزاد کوچک خود وارد خانه شدند، رؤیاهای رینا به‌کل فرو ریخت! عضو کوچک خانواده آن‌طوری نبود که دخترک قصه انتظارش را می‌کشید. او یک بچه‌ی بداخلاق و پرسروصدا بود که جز گریه کردن و کثیف‌کاری هیچ کار دیگری بلد نبود!

آمارا، خواهر کوچولوی رینا، حتی وقتی بزرگ‌تر هم شد چندان سر سازگاری با او را نداشت! او به بازی با خواهرش علاقه نشان نمی‌داد و همه‌ی اسباب‌بازی‌ها را برای خودش برمی‌داشت. رینا حتی گاهی به این فکر می‌افتاد که چندان هم از این عضو تازه‌وارد خوشش نمی‌آید! مخصوصاً وقتی که چند سالی از تولد آمارا گذشته بود و آن دو هنوز هم با هم جنگ و دعوا داشتند! در ادامه، ماجرای کتاب خواهرها، به شروع تعطیلاتی بزرگ می‌رسد. حالا خانواده‌ی رینا قرار است راهی یک سفر ماشینی و سه هفته‌ای شوند! باید تصورش را کنید که گشت‌وگذار پرماجرایی خواهد بود و رینا و آمارا هم قرار نیست به‌راحتی کنار هم خوش بگذرانند، اما فراز‌ونشیب‌های این داستان تمامی ندارد و باقی ماجرا در ادامه‌ی مسیر روشن خواهد شد!

رینا تلگمایر در داستان خواهرها، به یکی از دغدغه‌های مهم سنین کودکی و نوجوانی، یعنی ارتباط با خواهر و برادر‌ها پرداخته. کودکان بسیاری ممکن است مثل رینا از شلوغ‌کاری‌های خواهر‌ و یا برادر کوچکشان کلافه شده باشند و خیلی‌ها هم ممکن است مثل آمارا تصور کنند با عضو بزرگ‌تر خانواده تفاوت‌های زیادی دارند. نویسنده‌ی کتاب خواهرها به مخاطبان خود نشان می‌دهد که خیلی از مشکلات آن‌قدری بزرگ نیستند که تصور می‌کنیم و حتی خیلی از نگرانی‌های الان، بعد‌ها به‌نظرمان خنده‌دار خواهد آمد!

کتاب خواهر‌ها از دسته‌ی داستان‌های تصویری (graphic novel) و کامیک بوک (comic book) است. کتاب‌هایی که معمولاً با نوشتاری خلاصه و در ترکیب با تصاویر داستانی، ماجرای قصه را روایت می‌کنند و طرفداران زیادی به‌خصوص بین خوانندگان کودک و نوجوان دارند. این کتاب اولین‌بار در سال 2014 به دست کودکان دنیا رسید و با ترجمه‌ی هدی نژاد حسینیان و با تلاش نشر ادامه، واحد کودک و نوجوان نشر اطراف در ایران، منتشر شد.

جوایز و افتخارات کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم

  • برنده‌ی جایزه‌ی آیزنر در سال 2015
  • از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • بهترین کتاب برای کودکان به انتخاب مجله‌ی Kirkus Reviews در سال 2014
  • پیشنهادشده در فهرست معرفی کتاب «انجمن خدمات کتاب‌خانه‌ی جوان» در سال 2015

نکوداشت‌های کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم

  • مخاطب را از خود راضی خواهد کرد! (اسکول لایبرری ژورنال)
  • اثری برنده، که در عین خنده‌دار بودن، کاملاً جدی نیز هست. (پابلیشرز ویکلی)
  • یک کتاب خواندنی کوتاه و سرگرمی‌بخش که گویی همه‌ی ما ماجرای آن را زندگی کرده‌ایم. (نیویورک تایمز)
  • داستانی جذاب از یک خانواده و رابطه‌ی دو خواهر که همه می‌توانند با آن ارتباط بگیرند. (Kirkus Reviews)

کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک هدیه‌ی آموزنده، برای کمک به برقراری ارتباط بهتر کودکان با دیگر اعضای خانواده به‌خصوص خواهر‌ و برادر‌هاست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم
نویسنده
مترجمهدا نژادحسینیان
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-6194-12-9
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم

وحیده محمدی
۱۴۰۲/۹/۱۷
من عاشق کتاب‌های رینا هستم
و
سه سریش عالیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم

برای دریافت کتاب خواهرها: وقتی خواهرم را دوست نداشتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.