معرفی و دانلود کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

عکس جلد کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

آیا تابه‌حال به قدرت کلماتی که به کار می‌برید و می‌نویسید فکر کرده‌اید؟ هنریت کلاوسر در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد شما را با جادوی نوشتن و تأثیر آن در تحقق خواسته‌هایتان آشنا می‌کند. او در این اثر داستان‌هایی جالب از زندگی برخی افراد مشهور برایتان خواهد گفت و جالب است بدانید همگی این افراد پیش از رسیدن به موفقیت، رویاهای خود را روی کاغذ آورده بودند. این کتاب جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز است و تاکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده.

درباره‌ی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

نوشتن یکی از راه‌های یادآوری افکار و عواطف است؛ چراکه ذهن انسان در سال‌های مختلف زندگی به طور مداوم با مسائل تازه‌ای روبه‌رو می‌شود و ممکن است نتواند دغدغه‌های شما را در سنین مختلف به یاد بیاورد؛ اما اگر احساسات و آرزوهایمان را بنویسیم، کمترین فایده‌اش این است که دیگر روند پیشرفت و فرازوفرود راهمان را فراموش نمی‌کنیم.

اما هنریت کلاوسر (Henriette Anne Klauser) قصد دارد در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد (Write It Down Make It Happen) به یکی دیگر از کاربردهای مهم نوشتن بپردازد که احتمالاً این روزها درباره‌ی آن زیاد شنیده‌اید. او معتقد است نوشتن اهداف و آرزوهایی که مایلید در آینده به آن برسید می‌تواند به نحوی باورنکردنی باعث تحققشان شود. البته این کار شرایط و قوانینی دارد که در طول کتاب درباره‌ی آن اطلاعات کافی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

از گذشته در میان اقوام و نژادهای مختلف اعتقاد به قدرت جادویی کلمات و مکتوب کردن کلام دیده می‌شود. مثلاً مردم مصر باستان معتقد بوده‌اند همه‌ی چیزهای نوشتنی می‌توانند تحقق پیدا کنند. خواندن ادعیه و سرودهای مذهبی یا حتی شکل‌گیری سحر و جادو نمونه‌ای از این باور جمعی انسان‌ها به جادوی کلمات است. البته گمان نکنید کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد براساس باورهای خرافی یا غیر علمی نوشته شده؛ بالعکس هنریت کلاوسر معتقد است باور به قدرت نوشتن ریشه‌ی علمی دارد و چگونگی این موضوع را به طور مفصل با شما در میان خواهد گذاشت.

از نظر نویسنده‌ی این کتاب اولین قدم برای رسیدن به هر هدفی نوشتن آن است. این باور زمانی در زندگی او پررنگ‌تر شد که یک روز پیتر، پسر دوازده‌ساله‌اش، لیستی از آرزوهای خود را که دو سال قبل روی کاغذ نوشته بود، پیدا کرد و به او نشان داد. همه‌ی خواسته‌ها و اهداف آن لیست که شامل خرید پرنده، شبانه خوابیدن در پارک جنگلی، یاد گرفتن کاراته و... بودند به نحو جالبی تحقق پیدا کرده بودند و نکته‌ی جالب این‌که پیتر وجود این یادداشت را کاملاً فراموش کرده بود.

برای این‌که شما هم بتوانید از مهارت نوشتن خود در جذب خواسته‌های مطلوبتان استفاده کنید، در طول این کتاب با روش‌هایی چون تعیین اهداف، بررسی ترس‌ها و احساسات، انتخاب محیط مناسب برای نوشتن، نامه نوشتن به خدا، شکرگزاری و بسیاری روش‌های دیگر آشنا خواهید شد. ضمناً این کتاب ترجمه‌ی جهان قطب شاهی و ندا رشیدی است که از سوی انتشارات کتیبه‌ی فارسی در دسترس مخاطبان کتاب‌های موفقیت و خودسازی قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

  • در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد دکتر کلاوسر به شما نشان می‌دهد که چگونه از مزایای ایده‌های کاربردی او بهره‌مند شوید. (Mary LoVerde)
  • هنریت کلاوسر شما را مجبور می‌کند همیشه، حتی در حین مطالعه، دفترچه و خودکارتان را بیرون بیاورید. (Verna Noel Jones)

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید با استفاده از قانون جذب و قدرت کلمات به اهداف مورد نظرتان برسید، پیشنهاد می‌کنیم تکنیک‌های جالب این کتاب را امتحان کنید.

با هنریت کلاوسر بیشتر آشنا شویم

هنریت کلاوسر نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی‌ و مشاور عالی کسب‌وکار و نیروی انسانی‌ست. او مدرک دکتری ادبیات انگلیسی خود را از دانشگاه فوردهام دریافت کرد و سپس در دانشگاه‌های کالیفرنیا، واشنگتن، سیاتل و لت‌بریج به تدریس مشغول شد. از دیگر فعالیت‌های او باید به برگزاری سالانه‌ی سمینارها، کلاس‌ها و کارگاه‌های متعددی اشاره کرد که عموماً در آن‌ها بر تأثیر نوشتن بر استرس، خلاقیت، بهبود روابط و... تأکید می‌شود.

او تاکنون کتاب‌های مشهوری چون «کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس (Writing on Both Sides of the Brain)» و «کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور (Put Your Heart on Paper) » را تألیف کرده و توانسته به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان کمک کند و در ایران نیز به محبوبیت زیادی برسد.

در بخشی از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می‌خوانیم

مردم خاورمیانه عبارتی این‌گونه دارند: خدا از زبانت بشنود! به این معنی که امید است خداوند دعای شما را بشنود! من می‌گویم: خدا از قلمت بشنود! چرا که نه؟! نیایش به روی کاغذ راهی است که با آن حضور خداوند را در زندگی‌تان تصدیق می‌کنید.

در دفترچه‌ی خاطراتم تکه کاغذی چسبانده بودم. یک‌بار در هواپیما مشغول تماشای فیلم خواننده‌ی عروسی بودم. جوانی، دختری را دوست داشت ولی نمی‌توانست با او ازدواج کند. در صحنه‌ای از فیلم جوان آواز سوزناکی می‌خواند که توجهم را جلب کرد: «من به خدای مداخله‌جو اعتقادی ندارم.»

شاید پسر به خداوند اعتقاد نداشت، اما در هر صورت او مداخله کرد و پسر به دختر مورد علاقه‌اش نرسید. من به خداوند متعال اعتقاد دارم، خدایی که شخصا مواظب من است. گاهی اوقات فکر می‌کنم احمقانه است. به خودم می‌گویم خداوند کارهایی به‌مراتب مهم‌تر از پیدا کردن دفتر یادداشت گمشده‌ی من دارد. جنگ، قحطی، عملیات تروریستی‌؛ مردم در رنج و عذاب روحی و جسمی هستند در این میان چه‌کسی به یک نامه با این مضمون توجه ‌می‌کند؟

خدای عزیزم!

به من کمک کن تا دفتر خاطرات گم‌شده‌ام را پیدا کنم. مطالب بسیار مهمی درون آن ثبت کرده‌ام‌. آن باید جایی در دنیای شما باشد. شاید آن را در قهوه‌خانه جا گذاشته‌ام. پس چرا به من زنگ نمی‌زنند؟ شاید در کشوی میزی آن را انداخته‌اند و منتظرند که من سراغش را بگیرم. پروردگارا لطف کن‌، یاری کن آن را پیدا کنم. می‌دانم که فقط تو می‌دانی آن کجاست. مطمئنم که تو جوابم را خواهی داد.

در بهشت باید دایره‌ای برای اشیای گمشده وجود داشته باشد. شاید هم خداوند به کسی ماموریت یافتن اشیای گمشده را داده باشد. من این‌ها را نمی‌دانم ولی این را می‌دانم که وقتی نامه‌ای به خدا می‌نویسم، هرچند این نامه دنیوی باشد، اما خدای مهربان جواب آن را می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه
1: بنویس تا اتفاق بیفتد
2: آگاهی نسبت به خواسته: تعیین اهداف
3: جمع‌بندی نظریه‌ها: صندوق پیشنهادهای مغز
4: آماده‌ی دریافت شدن
5: بررسی ترس‌ها و احساس‌ها
6: دستیابی به آزادی: تمام و کمال نوشتن تا رسیدن به نتیجه
7: ساده گرفتن کار: فهرست کردن
8: تمرکز بر نتیجه
9: محیط را تغییر دهید: رفتن به کنار آب برای نوشتن
10: زندگی روزمره‌ی خود را مکتوب کنید
11: متعهد شدن
12: روی‌هم چیدن اهداف: بالا بردن موانع
13: یک گروه تشکیل دهید: چه‌چیزی و چه‌موقع؟
14: به دست گرفتن ابتکار عمل
15: نامه نوشتن به خدا
16: مقاومت پُرمعناست
17: ایجاد یک مراسم آیینی
18: رها کردن: برقراری تعادل
19: سپاس‌گزاری
20: از پس شکست برآمدن
سخن آخر
درباره‌ی مولف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بنویس تا اتفاق بیفتد
نویسنده
مترجمجهان قطب شاهی، ندا رشیدی
ناشر چاپیانتشارات کتیبه پارسی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-600-94896-2-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

نادیا
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
سلام من سالها است که آرزوهایم را می‌نویسم به بعضی‌ها رسیدم و بعضی‌ها رو تغییر دادم. طبق تحقیقات افرادی که آرزوهایشان را می‌نویسند به بیشتر خواسته‌هایشان می‌رسند. باز هم دوست داشتم نظر نویسنده کتاب رو بدونم و اینکه آیا نکته جدیدی داشت یا نه؟ کتاب خوبی هست. خلاصه کتاب نوشتن آرزوها و ترس‌ها و هر آنچه در ذهن شماست. با ذکر تاریخ و شکر بابت آرزوهایی که بهش می‌رسید. نوشتن راه خیلی خوبیه برای خالی کردن تمام احساس‌ها
علیرضا رضایی
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب خوبی بود. سبک کتاب با سبک من همخونی داشت چون من هر چی که بخوام یاد بگیرم رو یادداشت میکنم. سعی کتاب بر این هس که اون موفقیتهای کوچیک رو باید نوشت و دوباره اونارو مرور کرد، این تنها کتابی بود که در باره‌ی نوشتن این همه تاکید داشت، کتاب خوبی بود به خوانندگان عزیز هم توصیه میکنم بخرن و گنجینه کتابهاشونو کامل تر کنن.
مجید مجید
۱۴۰۲/۶/۱۵
به نظر من بهترین کتاب دکتر هنریت کلاسر هستش، البته یه مقدار می‌تونست حجم کتاب کمتر باشه و کمتر حاشیه داشته باشه ولی به نظر من بهترین کتاب درباره هنر نوشتن خواسته هاست
Adoifa
۱۴۰۲/۹/۸
واقعا فوق العاده اس، نوشتن برای خالی کردن مغز و باور پذیری مغز برای به تحقق پیوستن اهداف عالیه
طاهره هدایی
۱۴۰۲/۵/۱۶
قسمت کوچکی رو که برای معرفی کتاب گذاشتید گوش کردم و ترجیح دادم کتاب رو تهیه و مطالعه کنم
Mahdi 3M
۱۴۰۳/۱/۱۲
این کتاب کاربردی هست نسبتا خوبه
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

برای دریافت کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.