معرفی و دانلود کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور: راهکارهایی برای وصل بودن در جهانی به هم ریخته

عکس جلد کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور: راهکارهایی برای وصل بودن در جهانی به هم ریخته
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور: راهکارهایی برای وصل بودن در جهانی به هم ریخته

هنریت کلاوسر در کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید با جادوی کلمات روابطتان را با دیگران بهبود ببخشید و با بیان ساده و صریح احساساتتان مشکلات موجود در روابط خانوادگی یا عاطفی‌تان را سریع‌تر حل‌و‌فصل کنید. این کتاب یک راهنمای مناسب است که با بیان داستان‌های واقعی و شیرین از نامه‌نگاری‌های افراد شما را شیفته‌ی نوشتن خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور

مهم نیست مهارت شما در نوشتن خوب، متوسط یا حتی ضعیف باشد؛ بلکه مهم این است که از آوردن احساساتتان روی کاغذ نترسید. در حقیقت نوشتن یک تمرین و عادت روزانه است که با وارد کردن آن به متن زندگی‌تان به مرور می‌توانید خلاقیتتان را در برقراری روابط سازنده با اطرافیان افزایش دهید.

هدف هنریت کلاوسر (Henriette Anne Klauser) از نوشتن کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور (Put Your Heart on Paper) این است که شما را با زندگی افراد معمولی جامعه و تأثیر نوشتن در استحکام روابط عاطفی آن‌ها آشنا کند. در واقع او معتقد است نوشتن یکی از بهترین راه‌هایی‌ست که به کمک آن می‌توانیم به همدیگر نزدیک‌تر شویم، احساساتمان را با دیگران در میان بگذاریم و به عزیزانمان یادآوری کنیم که چقدر به یادشان هستیم.

شما با خواندن این کتاب روش‌های ابراز علاقه از طریق نامه‌نگاری را یاد خواهید گرفت و نکته‌ی جالب توجه این است که همه‌ی بخش‌های این اثر براساس داستان‌های واقعی نوشته شده است. خیلی از راویان این داستان‌ها اعضای خانواده‌ی نویسنده یا شرکت‌کنندگان کارگاه‌های هنریت کلاوسر هستند و روایت‌هایشان تأثیر نوشتن را در بهبود روابط خانوادگی و دوستانه‌ی آن‌ها به نمایش می‌گذارد.

کلاوسر پیش از این نیز آثاری درباره‌ی تأثیر نویسندگی در کیفیت زندگی افراد نوشته که سبب شده در این حوزه به فردی متخصص و قابل‌اعتماد برای مخاطبان خود بدل شود. او در این کتاب پنجاه داستان الهام‌بخش و جذاب را با شما در میان می‌گذارد که نشان می‌دهند نوشتن چطور می‌تواند پیوندهای خانوادگی گسسته‌شده را ترمیم کند و حتی به حل مشکلات و بهبود عواطف آسیب‌دیده‌ی افراد بینجامد.

خبر خوب این‌که برای تبدیل نامه نوشتن به یکی از عادات روانه‌تان به استعداد خاص یا امکانات و آموزش ویژه‌ای نیاز ندارید. کافی است قلم را در دست بگیرید و جملاتی را که بیانگر عواطف شما هستند، خطاب به خودتان یا مخاطبانی که دوست دارید بنویسید. این کار حتماً سبب خواهد شد بعد از نگارش هر نامه احساس سبکی ویژه‌ای در وجودتان داشته باشید.

در این کتاب مثال‌های مختلفی وجود دارد که برای نامه‌‌نگاری‌های عاشقانه، دوستانه، خانوادگی و... به شما ایده‌هایی می‌دهد تا بتوانید به مرور حس واقعی‌تان را در کلماتتان بیان کنید. می‌توانید در حین خواندن کتاب قلم را در دست بگیرید و تمرین نوشتن را در طول خواندن کتاب ادامه دهید. این کار به شما شجاعت می‌بخشد تا بیش از پیش به ندای قلبتان گوش دهید و از بیان ناگفته‌ها نهراسید.

کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور ترجمه‌ی سیمین موحد است که از سوی انتشارات کتیبه‌ی پارسی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور

  • کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور یک راهنمای عالی برای نوشتن خاطرات روزانه و ارتباطات نوشتاری است. نوشتن می‌تواند تداوم ارتباط بین نسل‌ها را فراهم کند و کلاوسر ضمن ترویج این موضوع به شما می‌گوید چگونه به‌شکل مؤثرتر بنویسید. (Midwest Book Review)

  • کلاوسر در کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور برای برقراری ارتباط به نویسندگان و غیر نویسندگان تمرین‌های نوشتاری ارائه می‌دهد. او در این زمینه تا حد زیادی از تجربیات خود استفاده کرده و از حکایات بسیار تکان‌دهنده و الهام‌بخش بهره می‌گیرد تا کاربرد آن‌ها را به مخاطبانش نشان دهد. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور مناسب چه کسانی است؟

کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور یک راهنمای دلسوزانه برای همه‌ی افرادی‌ست که مایل‌اند روابط عاطفی‌شان را با دیگران بهبود ببخشند و درعین‌حال دوست دارند مهارت نوشتنشان را نیز تقویت کنند.

با هنریت کلاوسر بیشتر آشنا شویم

هنریت کلاوسر نویسنده‌، استاد دانشگاه و از مشاوران برجسته‌ی آمریکایی‌ست. او دکترای خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دریافت کرده و در دانشگاه‌های کالیفرنیا، سیاتل و واشنگتن سابقه‌ی تدریس دارد. از دیگر فعالیت‌های او مدیریت یک مرکز مشاوره در آمریکاست. او همچنین کارگاه‌ها و سمینارهای مختلفی را در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی، خودیاری و نوشتن برگزار می‌کند.

کتاب‌های کلاوسر عموماً در شمار پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار دارند. «با هر دو طرف مغزت بنویس (Writing on Both Sides of the Brain)» و «بنویس تا اتفاق بیفتد (Write It Down; Make It Happen)» از دیگر آثار برجسته‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور: راهکارهایی برای وصل بودن در جهانی به هم ریخته می‌خوانیم

داستانی که کن برایم تعریف کرد درباره‌ی خودش و دخترش آریا بود. آنها چند روز بود که با هم حرف نمی‌زدند، حتی شاید چند هفته! کسی چه‌می‌داند که چه‌چیزی آنها را از هم دور کرده بود؛ شاید بحثی درباره‌ی ساعت رفت و آمد یا نمره‌ی درسی یا مدل مو بود. موضوعش دیگر اهمیت نداشت. مسئله بر سر حس غرور و حقانیت بود. آنها به بن‌بست رسیده بودند. هرکدام فکر می‌کردند "من یکی که کوتاه نمیام." سنگری بین آنها برپا شده بود که کیسه‌های شنی‌اش هر روز بیشتر می‌شد و بالاتر می‌رفت. دو آدم خوب یکدیگر را رنجانده بودند و هیچ‌کدام‌ نمی‌دانستند چطور سد رنجش را بشکنند و از نو رابطه برقرار کنند.

کن، ابتکار عمل به خرج داد تا به این وضعیت پایان دهد. او می‌خواست که آن بار سنگین را از روی قلبش بردارد. او به دخترش پیشنهاد کرد که به رستوران مک‌دونالد بروند. وقتی به آنجا رسیدند هردو هنوز عصبانی بودند و رنجش به دل داشتند. هیچ‌کدام نمی‌توانستند حرف بزنند. فقط چند کلمه برای سفارش غذا و انتخاب میز گفتند. آنها نمی‌خواستند از احساسات ناراحت‌کننده‌ای که مثل خوره به جان‌شان افتاده بود، بگویند. سرانجام کن گفت: "حالا که نمی‌تونیم حرف بزنیم، بهتره بنویسیم. کاغذ همرات داری؟" آریا دستش را در کیفش کرد و دو تا قلم بیرون آورد و دو برگ کاغذ خط‌دار هم از دفتر مشقش کَند. یکی‌ را به پدرش داد و با غیظ گفت: "تو اصلاً منو درک نمی‌کنی!"

"حق با توئه. من درکت نمی‌کنم. بیا یه نامه برام بنویس و کمکم کن تا درکت کنم. هر چیزی رو که در موردش عصبانی هستی بنویس. یه صفحه‌ی کامل بنویس که چی ناراحتت می‌کنه."

بعد خودش شروع کرد به نوشتن. دخترش هم نوشت، چون او داشت می‌نوشت. ابتدا سخت بود اما بعد انگار سوار قطار سریع‌السیر شده‌اند. نوشته‌ها پشت سرهم می‌آمدند. دخترش هر چیزی را که در دلش ریخته بود، نوشت. آنها روبه‌روی هم سر میز نشسته بودند و می‌نوشتند. پدر و دختری که مدت‌ها با هم حرف نزده بودند، همه‌ی دلخوری‌هایشان را روی کاغذ می‌آوردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه و تشکر
1: نوشتن برای بهبود روابط
2: بابابزرگ عزیز
3: رفع رنجش سر میز غذا
4: روز تولدهای مهم
5: میز ننه
6: خانه‌ی ساحلی‌ در جزیره
7: آرزوهای بزرگ
8: فهرست‌های پرانرژی
9: بگذار بداند که به او اهمیت می‌دهی
10: سه «ب»
11: بحران خانوادگی، این زوج را به‌هم نزدیک کرد
12: میراث تو، داستان زندگی توست
13: ترغیب
14: بنویس تا اتفاق بیفتد
15: اصلِ "جوی پابرهنه"
16: دیوارها، در هستند!
17: قبول مسئولیت
18: مشارکت در خلق کردن
19: یادداشت‌های بی سر و صدا
20: پیام‌های روی آینه
21: خمیر ریش
22: بگو سفر به‌خیر
23: دفتر یادداشت دوسویه
24: جادوگر شهر اوز
25: قدرت متحول‌کننده‌ی نوشتن
26: مصاحبه‌ی نامرئی
27: دوستان مکاتبه‌ای
28: زبان نشانه
29: غریبه‌ای را خوشحال کن
30: زندگی یک نفر را نجات بده
31: داستان طلاق یک پدر
32: گله‌گزاری‌ها را به درخواست تبدیل کن
33: مرهمی بر درد مرگ
34: کتابچه‌ای برای عروس و داماد
35: سپردن مشعل به دیگری
36: ترکیب عکس و نوشته
37: من به دعای تو محتاجم
38: وقتی یکی از عزیزانت بیمار است
39: گفتن "متاسفم" آسان نیست
40: وصیت‌نامه‌های اخلاقی و آیینی
41: شاخه‌بندیِ ناراحتی‌ها
42: یک هدیه‌ی خاص
43: نامه‌ی کریسمس هر سال
44: سفرنامه
45: با صندوق پست دوست باش
46: اشعار سه دقیقه‌ای و داستان‌های سه دقیقه‌ای
47: وصل کیهانی
48: شکستن زنجیر رویداد دردناک
49: ترک اعتیاد
50: یادآوری اوقات خوش زندگی
بدرود
کتیبه پارسی منتشر کرده است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلبت را روی کاغذ بیاور: راهکارهایی برای وصل بودن در جهانی به هم ریخته
نویسنده
مترجمسیمین موحد
ناشر چاپیانتشارات کتیبه پارسی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات342
زبانفارسی
شابک978-622-667228-3
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، نگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور

افشار حبیبی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
در کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور داستان کسانی نقل شده است که از نوشتن برای شفای رنجش‌ها، تجلیل از شادی‌ها و برقراری ارتباط عمیق‌تر با یکدیگر استفاده کرده‌اند، حتی اگر قبلاً تجربه نوشتن نداشته باشند. هر کدام از این بخش‌ها داستانی پشت سر خود دارند و شما را با خود همراه می‌کنند. با آن‌ها احتمالا همذات‌پنداری می‌کنید. بعد از خواندن آن‌ها ترغیب می‌شوید که شما هم بنویسید.
هادی جعفریان
۱۴۰۳/۲/۷
سلام. برای من مفید بود. انتظار بیشتری از کتاب داشتم. چندین نکته خوب را شرح میدهد. قسمت ثبت و نوشتن یادداشت برایم خیلی جالب بود و در زندگی‌ام بکار میبرم.
بیرامعلی بختیاری
۱۴۰۲/۷/۱۰
اگر قصد دارید زندگی نامه، نامه، یا هر مطلبی در مورد خودتان یا دیگران بنویسید، ولی انگیزه ندارید، پیشنهاد می‌کنم، حتما این کتاب را بخوانید.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور

برای دریافت کتاب قلبت را روی کاغذ بیاور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.