معرفی و دانلود کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست

عکس جلد کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست

کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست نوشته‌ی ماری واری، یک کمدی عاشقانه‌ی بی‌نظیر است که وقایع آن در پاریس رخ می‌دهد. این رمان دو شخصیت اصلی دارد که از لحاظ رفتاری و فکری کاملاً متفاوت هستند. تفاوت‌ها و سبک زندگی این دو شخصیت، داستان و روایتی جذاب را به وجود می‌آورد که خواننده را به خنده وامی‌دارد. کتاب پرفروش حاضر در سال 2015 جایزه‌ی CONFIDENTIELLES ROMANTIC COMEDY را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورد.

درباره کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست

کلوئی دختری به‌شدت لاغر است که کشیدن سیگار زیاد و نوشیدن الکل جزو عادات هرروزه‌ی اوست. یکی از رفتارهای بد او ورود به روابط مسمومی است که همیشه عواقب بدی را برایش به بار می‌آورند. او از نامزد سابقش به‌خاطر اشتباهی که مرتکب شده، جدا شده است؛ اما نتوانسته با این جدایی کنار بیاید و هنوز درگیر رابطه‌ی سابق خود است. دوست او کنستانس نام دارد که بسیار رمانتیک است و تمام پول و سرمایه‌ی خو د را صرف خریدن یادگاری‌های جین آستن می‌کند؛ اما هنوز نتوانسته عشق زندگی خود را بیابد. کنستانس اعتماد‌به‌نفس ندارد و همین باعث شده که فکر کند هیچ کس از او خوشش نمی‌آید.

شخصیت‌های کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست (I Don't Really Need You) امروزی و واقعی هستند. کلوئی و کنستانس روزی با هم شرطی عجیبی می‌بندند. کلوئی می‌بایست یک سال کامل در حومه‌‌ی شهر و به دور از مردان و وسوسه‌ها سپری کند و رمانی که همیشه در ذهن می‌پرورانده را به رشته‌ی تحریر درآورد و در مقابل، کنستانس می‌بایست تفکرات بچگانه‌ی خود در مورد عشق و عاشقی را کنار گذارد و شروع به برقراری رابطه با غریبه‌ها کند. این شرط‌بندی عواقب ناخواسته‌ای را در پی دارد که کتاب حاضر را به یکی از کمدی - عاشقانه‌های جذاب و خواندنی چند سال اخیر تبدیل می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست

ماری واری (Marie Vareille) نویسنده‌ای فرانسوی است که به‌جرئت می‌توان گفت یکی از بی‌نظیرترین نویسندگان عصر حاضر است. او فارغ‌التحصیل دانشگاه کرنل است. اکثر آثار وی در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته‌اند. ماری تا کنون توانسته جوایز بسیاری را از آن خود کند.

ماری واری در کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست دو شخصیت بسیار بامزه را خلق کرده است که شما را تا مرز قهقه‌زدن پیش می‌برند. ماجراجویی‌های این دو شخصیت شما را مجذوب و شیفته خواهد کرد. می‌توان گفت کلوئی و کنستانس از گوهر درخشان وجود خود غافل هستند و هنوز به شناخت کاملی از خود نرسیده‌اند و همین باعث شده که روزبه‌روز از زندگی‌ای که همیشه در آرزوی آن بوده‌اند فاصله بگیرند.

اگر به‌دنبال رمانی هستید که جذبه و کشش آن مانع این شود که حتی برای لحظات کوتاهی کنارش بگذارید، این کتاب بهترین انتخاب برای شما خواهد بود؛ بنابراین خود را برای خواندن یک کمدی عاشقانه‌ی عجیب‌وغریب آماده کنید.

کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست برای چه کسانی مناسب است؟

اگربه مطالعه‌ی رمان‌های کمیکِ عاشقانه علاقه‌مند هستید، مطالعه‌ی این کتاب را به‌ شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست می‌خوانیم

آب بینی‌اش هم از سوراخ چپ بینی‌اش به‌راه افتاده است. او را به اتاقش می‌برم و روی تخت می‌خوابانمش. بوی وانیل می‌دهد و بدنش گرمای بدن بچه‌ها را دارد. از من می‌خواهد بغلش کنم و من هم اطاعت می‌کنم. چقدر دلم می‌خواهد من هم بتوانم از کسی بخواهم که به این شکل مرا در آغوش بگیرد. گونه‌های گِرد و نرمش را غرق در بوسه می‌کنم و پتویش را رویش می‌کشم. به او می‌گویم که می‌خواهم مثل سوشی او را بخورم چون بسیار خوشمزه به‌نظر می‌آید. داد می‌زند، می‌خندد و دست و پایش را تکان می‌دهد. دست‌هایش را به صورتم می‌کشد. آرایشم از بین می‌رود! دست‌هایش را دور گردنم می‌گیرد و از من می‌خواهد داستانی برایش بگویم. تردید می‌کنم. سپس درِ اتاق را می‌بندم و چراغ‌خواب آبی کنار تختش را روشن می‌کنم. هیچ‌وقت برایش داستان نخوانده‌ام. هربار داستانی برایش ابداع می‌کنم.

داستان‌های بسیاری در ذهنم هست که دلم می‌خواهد آن‌ها را به‌صورت کتابی منتشر کنم. اصلاً شاید یک روز این کار را بکنم. از داخل اتاق صدای «تولدت مبارک» به گوشم می‌رسد. گِرِگ درحال فوت‌کردن شمع‌هایش است. روی فرش می‌نشینم و داستان شاهزاده‌خانمی را می‌گویم که همه‌ی شاهزاده‌ها را اسیر خودش کرده بود اما خودش عاشق فروشنده‌ی رؤیاهای خیابان ستاره می‌شود. ادامه می‌دهم تا اینکه پلک‌هایش سنگین شده و دیگر فقط صدای مکیدن انگشتش می‌آید. با وجود صدای خنده و دادوبیداد بیرون، اتاق او بی‌اندازه آرام است. عروسک‌هایش با چشمانی باز، مراقبش هستند و نور آبی هم روی صورتش افتاده است. جای سوفی بودن باید بی‌نظیر باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست
نویسنده
مترجمآریا نوری
ناشر چاپیانتشارات شبنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-622-90108-4-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست

بیتا جوان
۱۴۰۲/۸/۲
داستان درباره دو دختر هست که با هم دوست هستن و هریک به نوعی در زندگی عاطفی خود مشکل دارد، یکی شکست عشقی خورده و نامزدش او را رها کرده و دیگری مشکل برقراری ارتباط با مردان دارد و خواهان جلب توجه دوست پسر عموی خود می‌باشد. کل داستان در رابطه با تلاش این دو برای رفع این مشکلات است. طوری داستان روایت و شده که ظاهرا دغدغه این دو نفر فقط ازدواج است مشکل دیگری ندارن و جالب اینکه خود فرد خیانت کرده و بعد از رفتن نامزدش افسرده شده است. در پایان داستان هر یک بالاخره مرد ایده آل خود را می‌یابند ولی مشکل این است که در طول داستان به شکل گیری رابطه عاطفی آن‌ها با فرد مورد نظر اشاره نشده، یکی از دخترها در محل کار و آن هم پس از ترک آن جا عاشق رئیس خود می‌شود که فقط اشاره شده که رئیس برخورد خوبی با او ندارد و یکسره او را چک کرده و زیر نظر دارد ولی برای ارتقای او و رفتن به شعبه دیگر تلاش می‌کند و همین می‌شود نشانه علاقه او به دختر؛ در مورد دختر دیگر هم که برای درمان افسردگی به روستا پناه برده در مورد اینکه چطور عشق بین او و مرد همسایه شکل می‌گیرد به خوبی در داستان اشاره نشده و در کل نویسنده نتوانسته فضایی رمانتیک و شکل گیری علاقه و ارتباط عاطفی بین شخصیت‌های داستان را به خوبی توصیف کند‌. البته در توصیف شخصیت‌ها و وقایع و احساسات طرفین خوب بوده است که تا حدی داستان را سرگرم کننده کرده است. شخصیت‌های اضافی هم در داستان هستن که به روایت اصلی ارتباطی ندارن به عنوان مثال دختر عکاس. در صورتی که نویسنده می‌توانست بیشتر روی شخصیت‌های اصلی داستان تمرکز کند و روند رشد شخصیتی و التیام آن‌ها را بهتر توصیف کند. در کل این داستان تا حدوی سرگرم کننده است و نباید انتظار یک رمان رمانتیک را از آن داشته باشید.
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۸/۱۹
سلام. من کاملا از عقاید فمینیستی دور هستم اما این کتاب در مورد ۲زن بسیار ضعیف بود که بدون وجود روابط نزدیک با مردا هیچ هویتی نداشتن و زندگیشون خیلی بی برنامه بود و همیشه هم آویزون مردای اشتباهی بودن. خیلی خیلی هم سانسور داشت و همین باعث میشد نصف وقایع داستان در پرده ابهام باشه. باید خودت داستان رو برای خودت حدس میزدی!
آیناز تقوی
۱۴۰۲/۷/۲۳
در اغلب اوقات زندگی واقعی تک تک ما مشابه همین کتاب هست، تا زمانیکه به چیزی بچسبیم و زیادی خواهانش باشیم، نمیتونیم واقعیتها و فرصتهای اطرافمون رو درک کنیم، برای رسیدن به آرامش ابتدا باید رها کنیم و به حرفهای اطرافیانمون که موقعیت مارو از بیرون نظاره گر هستند و دلسوز ما، گوش کنیم
الهام کریمی
۱۴۰۲/۸/۳
داستان کتاب با اینکه جدید نبود جذاب بود و حیف که به نظرم سانسورهای فراوان‌ کتاب رو کوتاه کرده بود یا شاید نویسنده اونقدر که باید داستان رو پر و بال نداده بود در بعضی از قسمت‌های داستان کاملا جا برای پردازش بیشتر داشت، ولی در کل داستان گیرایی بود ‌و من تقریبا یک نفس خواندمش.
اکرم
۱۴۰۲/۷/۲۹
این کتاب رو به خاطر شخصیت‌های اصلی متفاوتش انتخاب کردم، اما طبق انتظارم نبود. پایانش رو هم دوست نداشتم چون خیلی معمولی بود. این کتاب به عنوان کمدی عاشقانه معرفی شده در صورتی که اصلا کمدی نبود و احتمالا ترجمه باعثش شده.
maryam nazemi
۱۴۰۲/۸/۱۸
همه چیز با شهرنشینی مصرف گرای افسار گسیخته و مسابقه بین زنانی که برده‌های مدرن هستند شروع می‌شود و با بازگشت به ذات اصیل و حمایتگر زنان در خانواده بهبود می‌یابد
عسل رسولی
۱۴۰۲/۱۰/۶
گاهی دقیقا حواسمون نیست که آدمهایی که اطرافمون هستند چه احساسی به ما دارن و اون هارو نمی‌بینیم و چشممون به دنبال افرادی که هزاران سال از ما فاصله ندارن
Fateme Edrissi
۱۴۰۲/۷/۲۸
بنده ده ۶۰ و با این دنیای جلب توجه کردن برای جذب مرد دلخواه کاملا بیگانه‌ام چون نه این طور زندگی کردم و نه تربیت شدم
کتاب در حد سرگرمی جالب بود
جمالی
۱۴۰۲/۷/۱۹
البته خوندن اینجور کتابها اصلا در سلیقه من نیست. این یکی رو ولی با بن تخفیفم خریدم و جالب بود. کلا ادبیات فرانسه برام جالبه.
نگار میرنظامی
۱۴۰۲/۷/۱۳
قشنگ بود. گاهی باید گذشته رو رها کرد تا به آرامش و خوشبختی برسیم. گاهی باید محیط و شرایطمون رو عوض کنیم تا حالمون بهتر بشه. کتاب خوبی بود.
Ziba Abu
۱۴۰۲/۸/۲
کتاب در مورد دو زن بود که هر کدام دیدگاه متفاوتی داشتن
سرگرم کننده و خوب بود ممنون از نویسنده محترم
موفق و موید باشید
آرش ایران‌زاد
۱۴۰۲/۷/۱۶
کتاب سرگرم‌کننده‌ای بود. ارزش یک بار خوندن رو داشت. متنش هم روون بود و اصلا اذیتم نکرد.
مرضیه
۱۴۰۲/۱۰/۲
بد نبود از همون اول میشد تشخیص داد که داستان چه روندی داره و انتهای چی میشه
F.Molaei
۱۴۰۲/۸/۱۷
کتاب خوب و سرگرم کننده‌ای بود، ارزش یکبار خوندن رو داره، متن روانی هم داشت.
عارفه باقری
۱۴۰۲/۸/۸
صرفا جهت سرگرمی. وگرنه ارزش محتوایی خاصی نداشت.
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست

برای دریافت کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.