معرفی و دانلود کتاب صوتی سایه

عکس جلد کتاب صوتی سایه
قیمت:
۱۴۰,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سایه

کتاب صوتی سایه رمانی پلیسی و جنایی‌ست که توسط کارین ژیه بل نوشته شده است. در این رمان، کلوئه که زنی موفق است، در شبی تاریک مردی سیاه‌پوش را می‌بیند که همچون سایه‌ای او را دنبال می‌کند و ناگهان غیبش می‌زند. با اینکه کسی حرف کلوئه را باور نمی‌کند، او در همه‌جا این سایه را می‌بیند و با کمک پلیسی منزوی به دنبال حل کردن این معما می‌گردد.

درباره‌ی کتاب صوتی سایه

در کتاب صوتی سایه (The Shadow) نوشته‌ی کارین ژیه بل (Karine Giebel)، ما با زندگی کلوئه بوشمپ مواجه می‌شویم که به نظر می‌رسد هرچه می‌خواهد را دارد. او که زیبا و باهوش است، قرار است به زودی رئیس یک شرکت تبلیغاتی بسیار بزرگ شود و اخیراً نیز عاشق مرد جذابی شده. اما وقتی یک شب به مهمانی‌ای دعوت می‌شود و دیروقت از مهمانی بیرون می‌زند، در خیابان تاریک، مردی سیاه‌پوش را می‌بیند. مرد که حتی چهره‌اش را هم پوشانده است، او را تعقیب می‌کند و بعد ناگهان غیبش می‌زند. کلوئه که بسیار ترسیده است، سریع به خانه برمی‌گردد و این اتفاق را برای کسی تعریف نمی‌کند.

در ادامه‌ی رمان سایه، کارین ژیه بل زندگی کلوئه را بیشتر به ما نشان می‌دهد. کلوئه، بسیار خودخواه و مغرور است، از دیگران متنفر است، فکر می‌کند می‌تواند هر کسی را تحت فرمان خود درآورد و باور دارد همه‌چیز در جهان مال اوست؛ و شاید به همین علت است که سایه او را به حال خودش رها نمی‌کند. کلوئه احساس می‌کند سایه همیشه او را زیرنظر دارد، در خیابان تعقیبش می‌کند و زمانی که در خانه نیست یا خوابیده، سایه به خانه‌اش می‌آید. اما هیچ‌کسی حرف او را باور نمی‌کند و حتی ما که در حال شنیدن داستان هستیم، نمی‌دانیم آیا می‌توان به او اطمینان کرد یا نه.

فضای داستانی که کارین ژیه بل در کتاب صوتی سایه تصویر می‌کند، بسیار تاریک و وحشت‌افزاست. این نویسنده نشان می‌دهد زمانی که هیچ‌کسی دیگر به حرف‌های کلوئه باور ندارد و او را پارانویید می‌دانند، پلیسی به نام الکساندر گومز، حرفش را باور می‌کند. الکساندر، پلیسی بسیار باهوش و با شهودی قوی‌ست که با همکارانش رابطه‌ی خوبی ندارد. به همان اندازه که زندگی کلوئه در مسیر نابودی قرار گرفته، زندگی الکساندر تا همین‌جا هم نابود شده است. همسر الکساندر که بیست سال است همراه او زندگی می‌کند، بیماری لاعلاجی گرفته و در ماه‌های آخر زندگی‌اش به سر می‌برد.

داستان کتاب صوتی سایه، شاید الگویی بسیار ساده و قدیمی داشته باشد: 2 کاراکتر متفاوت که هر کدام ویژگی‌ها و نقص‌های متفاوتی دارند در برابر هم قرار می‌گیرند تا معمایی را حل کنند. اما آنچه کارین ژیه بل توانسته است در این داستان به آن برسد بسیار فراتر است. ما هیچ‌گاه از درستی و حقیقت آنچه کلوئه می‌گوید مطمئن نمی‌شویم. آیا او دیوانه شده است؟ پارانویید دارد؟ چه کسی می‌خواهد به او صدمه بزند؟ آیا اصلاً سایه‌ای وجود دارد؟

کارین ژیه بل به خوبی داستان و شخصیت‌های کتاب صوتی سایه را پرداخته و به راحتی شما را جذب این داستان خواهد کرد. این کتاب توسط انتشارات البرز و به ترجمه‌ی آریا نوری منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی ماه آوا به گویندگی سپیده مالمیر تهیه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب سایه

  • برنده‌ی جایزه‌ی Marseillais du thriller در سال 2012.
  • برنده‌ی جایزه‌ی POLAR به عنوان بهترین رمان فرانسوی در جشنواره‌ی کنیاک در سال 2012.

نکوداشت‌های کتاب سایه

  • نویسنده‌ی زن رمان‌های جنایی و مهیج [کارین ژیه بل] با داستان دلهره‌آور جدیدی بازگشته است (نشریه‌ی Ici Paris).
  • داستانی بی‌رحم و مسحورکننده که در آن از زندگی زنی تصویری جذاب ارائه می‌دهد (نشریه‌ی مترو).

کتاب صوتی سایه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های دلهره‌آور و جنایی علاقه‌مندید از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد. از طرف دیگر، اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی و جنایی هستید نیز شنیدن این کتاب را لذت‌بخش خواهید یافت.

با کارین ژیه بل بیشتر آشنا شویم

کارین ژیه بل (متولد 1971) نویسنده‌ی فرانسوی داستان‌های جنایی و پلیسی‌ست. او دانش‌آموخته رشته‌ی حقوق است و به شغل‌های متفاوتی مانند عکاس خبری، ناظم مدرسه و وکالت پردخته است. کارین ژیه بل در سال 2004 اولین رمان خود را منتشر کرد و پس از اینکه این رمان برنده‌ی چندین جایزه‌ی ادبی شد، دست به نوشتن رمان‌های دیگری زد که همه تحسین منتقدین را در پی داشتند. از آثار مشهور این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «ایستگاه پایانی» و «برزخ بی‌گناهان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سایه می‌شنویم

سه ساعت خواب.

کم است. خیلی کم.

با این حال، چاره‌ای نیست. باید از خواب برخیزد، دوش بگیرد، آرایش کند و لباس بپوشد. باید همه‌ی کارهای قبلی را تکرار کند. حتی با وجود آنکه دیگر هیچ چیز مثل گذشته نیست. نمی‌داند چرا این احساس عجیب را دارد. با اینکه دلیل خاصی برایش پیدا نمی‌کند. چرا صدایی مدام در گوشش زمزمه می‌کند که زندگی‌اش به طور کامل دچار تغییر شده است؟ آن هم برای همیشه؟

مثل هر روز صبح، چند کیلومتری در ترافیک رانندگی می‌کند تا اینکه بالاخره ساختمان مورد نظرش را در برابر خودش می‌بیند. ساختمانی بزرگ و تیره که ظاهری ناراحت‌کننده دارد. یک روز جدید کاری شروع می‌شود که بدون شک کمکش خواهد کرد، شب کابوس‌وار گذشته را فراموش کند. ترسی که هنوز هم در کل وجودش به خوبی احساسش می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
مقدمه
19 دقیقه
فصل اول
8 دقیقه
فصل دوم
8 دقیقه
فصل دوم
11 دقیقه
فصل سوم
12 دقیقه
فصل چهارم
28 دقیقه
فصل پنجم
22 دقیقه
فصل ششم
20 دقیقه
فصل هفتم
13 دقیقه
فصل هشتم
25 دقیقه
فصل نهم
22 دقیقه
فصل دهم
14 دقیقه
فصل یازدهم
31 دقیقه
فصل دوازدهم
18 دقیقه
فصل سیزدهم
2 دقیقه
فصل چهاردهم
10 دقیقه
فصل پانزدهم
25 دقیقه
فصل شانزدهم
20 دقیقه
فصل هفدهم
4 دقیقه
فصل هجدهم
11 دقیقه
فصل نوزدهم
20 دقیقه
فصل بیستم
20 دقیقه
فصل بیست و یکم
16 دقیقه
فصل بیست و دوم
12 دقیقه
فصل بیست و سوم
2 دقیقه
فصل بیست و چهارم
21 دقیقه
فصل بیست و پنجم
12 دقیقه
فصل بیست و ششم
26 دقیقه
فصل بیست و هفتم
5 دقیقه
فصل بیست و هشتم
11 دقیقه
فصل بیست و نهم
28 دقیقه
فصل سی‌ام
15 دقیقه
فصل سی و یکم
10 دقیقه
فصل سی و دوم
22 دقیقه
فصل سی و سوم
12 دقیقه
فصل سی و چهارم
47 دقیقه
فصل سی و پنجم
27 دقیقه
فصل سی و ششم
30 دقیقه
فصل سی و هفتم
12 دقیقه
فصل سی و هشتم
6 دقیقه
فصل سی و نهم
36 دقیقه
فصل چهلم
37 دقیقه
فصل چهل و یکم
2 دقیقه
فصل چهل و دوم
2 دقیقه
فصل چهل و سوم
5 دقیقه
فصل چهل و چهارم
25 دقیقه
فصل چهل و پنجم
8 دقیقه
فصل چهل و ششم
20 دقیقه
فصل چهل و هفتم
25 دقیقه
فصل چهل و هشتم
9 دقیقه
فصل چهل و نهم
14 دقیقه
فصل پنجاهم
10 دقیقه
فصل پنجاه و یکم
21 دقیقه
فصل پنجاه و دوم
13 دقیقه
فصل پنجاه و سوم
28 دقیقه
فصل پنجاه و چهارم
37 دقیقه
فصل پنجاه و پنجم
25 دقیقه
فصل پنجاه و ششم
15 دقیقه
فصل پنجاه و هفتم
11 دقیقه
فصل پنجاه و هشتم
8 دقیقه
فصل پنجاه و نهم
14 دقیقه
فصل شصتم
21 دقیقه
فصل شصت و یکم
17 دقیقه
فصل شصت و دوم
10 دقیقه
بخش پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سایه
نویسنده
مترجمآریا نوری
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سایه

حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۴/۲۴
یک حسن و نقطه قوت داستان این بود که مثل فیلم‌های هندی آخرش همه چی به خوبی ‌خوشی تموم‌ نشد ‌و داستان با یک عروسی بین کلوئه و الکساندر به پایان برسه و کانتین هم در چنگال عدالت گرفتار بشه، تقریباً میشه گفت داستان بر اساس واقعیات موجود در جامعه تموم شد و خواننده رو در یک بهت و تعجب فرو برد، در ژانر جنائی - معمائی داستان بدی نبود و ارزش خوندن یا شنیدن رو داشت.
رویا +
۱۴۰۲/۶/۷
در کل کتاب جالبی بود، روایت خوبی هم دارد. فقط یک کم مطلب کش دار و طولانی هست. ماجراهای آخر داستان که نمیشه در موردش حرف زد چون داستان اسپویل میشه، از نظر بعضیا نقطه قوت است اما از نظر من نقطه ضعف است. به عبارتی نویسنده دیگه رفته از اون سر بوم‌ افتاده پایین. به هر حال با وجود این نکته هم باز ارزش شنیده شدن را دارد.
پريا رضايي
۱۴۰۲/۶/۱۱
یک کتاب پر از ترس و هیجان و دلهره واقعا ترسناک بود و تم روانشناختی داشت البته تهشو دوس نداشتم اما انتظار داشتم مثل همیشه با خوشی و خوبی تموم بشه در کل ارزش شنیدن داشت از اینجور آدمای روانی که زندگی‌ها رو نابود میکنن کم نیستن ممنون از کتابراه عزیز و راوی محترم
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۵/۱۸
داستان جالبی بود البته از یه جایی دیگه رمزآلود نبود ولی در کل داستان فضا سیاه و تاریک و افسرده خواننده رو در برمیگیره خوندنش را به همه توصیه نمیکنم چون قطعا تاثیر زیادی روی روح و روان میزاره و آدم رو از هر نشاط و امیدی تهی میکنهخوانش خانم مالمیر بسیار روان بودممنون
فهیمه نوروزی
۱۴۰۲/۵/۱۰
یکی از عالی‌ترین داستانها بود. چقدر متفاوت و جذاب هست. واقعا به همه توصیه میکنم. معمایی و جنایی و بسیار متفاوت است. چقدر خانوم مالمیر هنرمند هستند. واقعا طوری روایت کردند که انگار داشتم فیلم میدیدم. تم عاشقانه و احساسی که در داستان بود رو خیلی خیلی پسندیدم.
شیرین احمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
صدای جذاب راوی و روند معمایی داستان باعث میشه نتونی در گوش دادن بهش. وقفه بندازی. کلا قصه‌های زن محورمعمایی میتونه خواننده رو غافلگیر کنه. ممنون از کادر زحمتکش کتابراه عزیز. یار چند ساله من
Homeira Shariatpanahi
۱۴۰۲/۴/۱۹
من داستان رو خیلی نپسندیدم. شخصیت قاتل به شکل خیلی غیر واقعی شکست ناپذیر نشان داده شده و سایر شخصیت‌ها بسیار ضعیف بوده و به راحتی از او فریب می‌خورند. به طور کلی خیلی دور از واقعیت به نظر می‌رسید.
Nasim.Nili
۱۴۰۳/۱/۱۳
به نظر من زیادی تلخ بود خیلی زیاد! بعد از تموم شدن کتاب واقعا احساس گیجی و سردرگمی کردم! حالا شکر خدا بخش پایانی ذره ای هم که شده تلخی کتابو کمتر کرد!!!
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۵/۲۹
راوی بسیار خوب بود داستان مهیج بود ولی معماش خیلی شک آور نبود یه خرده اعصابو به هم می‌ریزه اگه طاقتشو دارین خوبه بخونیدش
تانی حیدری
۱۴۰۲/۵/۶
یعنی انقدر من توی این کتاب حس ناامیدی و بیچارگی و با همه وجودم درک کردم که آخرش از خریدم پشیمون شدم. با پایانی تلخ و سراسر بن بست و ناامیدی
shima moghadam
۱۴۰۲/۶/۱۲
برعکس نظرات منفی بقیه به نظرم کتاب جالبی بود اتفاقا آخرشم خوب تموم شد، گویندگی خانم مالمیر هم عالی بود
Hani Khodadadian
۱۴۰۲/۴/۱۹
این کتاب از بهترین‌های جنایی بود با پایانی تلخ
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سایه

برای دریافت کتاب صوتی سایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.