معرفی و دانلود کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج

عکس جلد کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج
قیمت:
۹۳,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج

کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج، رمانی جنایی و جذاب نوشته‌ی پیر سینیاک است. در این رمان که در ژانر «جنایت در اتاق بسته» دسته‌بندی می‌شود، یک استاد بزرگ شطرنج، 12 نفر را به خانه‌ی قصر مانندش دعوت می‌کند تا اموال و خانه‌اش را به برنده‌ی آن‌ها در بازی شطرنج بدهد. اما در میانه‌ی بازی‌ها، یکی از بازیکنان به قتل می‌رسد. چه کسی قاتل اوست؟ همسر سابقش؟ استاد بزرگ؟ دیگر بازیکنان؟

درباره‌ی کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج

ژانر «جنایت در اتاق بسته (locked-room)» به داستان‌هایی جنایی اطلاق می‌شود که در آن قتل در شرایطی اتفاق می‌افتد که به نظر می‌رسد ممکن نبوده است که قاتل وارد محل جرم شود، مرتکب قتل شود و سپس بدون اینکه کسی بفهمد مکان را ترک کند. در کتاب‌ها و داستان‌هایی که در این ژانر نوشته می‌شوند، خواننده تشویق می‌شود قبل از انتهای داستان خود این معما را حل کند و داشتن پیچش‌های داستانی پیش‌بینی‌نشده از ویژگی‌های معمول این داستان‌ها هستند. کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج (Le Mystère de la Sombre Zone) نوشته‌ی پیر سینیاک (Pierre Siniac) یکی از جذاب‌ترین داستان‌های نوشته شده در این ژانر است.

در کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج، یک استاد بزرگ شطرنج به نام ایگور زاخاروویچ پودوروویف که هیچ فرزندی ندارد، 12 نفر از اعضای باشگاه شطرنجش را به خانه‌اش دعوت می‌کند تا تمامی ثروتش را به برنده‌ی این بازی‌ها بدهد. ایگور که دیگر فلج شده است، بازیکنان را به اتاق دربسته‌ای می‌فرستد و از طریق تلفن با آن‌ها بازی می‌کند. در ادامه، یکی از بازیکنان به نام فرانسوآ دزسات که شانس اول قهرمانی در این بازی‌هاست، به قتل می‌رسد. همسر سابق فرانسوآ مدت‌هاست که او را تعقیب می‌کرده است تا او را بکشد، اما آیا او قاتل فرانسوآست؟ او چگونه توانسته است دست به این قتل بزند؟

رمان معمای اتاق شطرنج، به نوعی ادای احترام به کتاب «معمای اتاق زرد» نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهور فرانسوی گاستون لورو (Gaston Leroux) است. کتاب معمای اتاق زرد، یکی از اولین داستان‌های نوشته شده در ژانر جنایت در اتاق بسته به شمار می‌رود و پیر سینیاک به شکل هوشمندانه‌ای این داستان را منبع الهام خودش قرار داده است. طنز تلخ و اشاره‌های فراوان به کلیشه‌های داستان‌های جنایی و معمایی، خواندن و شنیدن این کتاب را بسیار لذت‌بخش کرده است.

کتاب معمای اتاق شطرنج توسط انتشارات البرز و به ترجمه‌ی آریا نوری منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات ماه آوا و به گویندگی مرجان عابدینی تهیه کرده است.

در نکوداشت کتاب معمای اتاق شطرنج

  • کتاب معمای اتاق شطرنج، یکی از مهم‌ترین آثار پیر سینیاک است. او در این کتاب که الهام گرفته از گاستون لورو است، با سبکی شیطنت‌آمیز، تصاویری از شخصیت‌هایش ارائه می‌کند و پیچش‌های داستانی متعددی را در برابر خواننده می‌گذارد (کلود شابرول، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی).

کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های جنایی و معمایی علاقه‌مندید و به حل کردن معماهای پیچیده در داستان‌های جنایی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج به شما توصیه می‌شود.

با پیر سینیاک بیشتر آشنا شویم

پیر سینیاک (1928-2002) نویسنده‌ی فرانسوی داستان‌های جنایی و معمایی‌ست. این نویسنده در سال 1981 برنده‌ی جایزه‌ی Grand Prix de Littérature Policière شد که مهم‌ترین جایزه برای داستان‌های جنایی و پلیسی در کشور فرانسه است. از ویژگی‌های بارز نوشته‌های پیر سینیاک، طنز تلخ و سیاهی‌ست که او در آثارش از آن بهره می‌برد. یکی از نکات جالب درباره‌ی این نویسنده این است که جسد او تا یک ماه بعد از مرگ در آپارتمانش مانده بود و تنها زمانی که همسایگانش متوجه‌ی ناپدید شدن و همینطور بوی بدی که از خانه‌اش می‌آمد شدند، نیرو‌های آتش‌نشانی جسدش را پیدا کردند. پس از این، دست‌نوشته‌های پیر سینیاک توسط برادرش به قیمت ناچیزی به فروش رسیدند.

در بخشی از کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج می‌شنویم

قلعه‌ی بی‌نظیری با طراحی گوتیک، تنها در چند کیلومتری لوزان کنار دریاچه‌ی لمان قرار داشت. درختزار صنوبری، قلعه را از جاده‌ی مورش جدا می‌کرد. وقت‌هایی که هوا صاف بود، می‌شد از داخل قلعه، بلندی‌های شابله، قله‌ی ممیس و اوش را دید. ایگور در چنین قصری بازی‌های خود را برگزار می‌کرد و باشگاه شطرنج آلسولی را راه‌اندازی کرده بود. کسانی که در این بازی‌های شرکت می‌کردند، فرانسوی‌ها، سوییسی‌ها و سفید‌ها بودند که ایگور را با لقب پیرمرد خطاب می‌کردند.

- ببین تالماس. مرگ خیلی به ما نزدیکه. من اصلاً نمی‌تونم این آدم‌های ابلهی که دوست دارن 110 یا 120 سال زندگی بکنن رو درک کنم. که چی بشه؟ خدا را شکر که وقتی ما به اندازه‌ی کافی زندگی کردیم، خود طبیعت دست به کار می‌شه و میاد سراغ‌مون. منم به همین زودی باید بمیرم. راستش از وقتی بچه بودم، می‌دونستم که مرگ من به خاطر کهولت سن اتفاق میوفته. خیلی خوب زندگی کردم و مطمئنم که خیلیا به زندگیم حسادت می‌کنن. من کلی سفر رفتم. از همون دوران نوجوونی، وقتی روی قایق‌های تجاری کار می‌کردم. بابام یه آدم فقیر بیچاره بود که نمی‌تونست خرج زندگی ما رو جور کنه. برای همینم من مجبور شده بودم خیلی زود کار کردن رو شروع کنم.

ایگور روی صندلی‌اش با حالتی شکوه‌مندانه نشسته بود و یکی از همان مونولوگ‌های معروفش را ارائه می‌کرد. همیشه از اینکه بخش‌هایی از زندگی طولانی‌اش را برای سایرین تعریف کند، لذت زیادی می‌برد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
52 دقیقه
فصل اول و دوم
53 دقیقه
فصل سوم و چهارم
22 دقیقه
فصل پنجم و ششم
51 دقیقه
فصل هفتم و هشتم
44 دقیقه
فصل نهم تا یازدهم
44 دقیقه
فصل دوازدهم و سیزدهم
63 دقیقه
فصل چهاردهم
67 دقیقه
فصل پانزدهم تا هفدهم
46 دقیقه
فصل هجدهم و نوزدهم
78 دقیقه
فصل بیستم و بیست و یکم
41 دقیقه
فصل بیست و دوم تا بیست و چهارم
57 دقیقه
فصل بیست و پنجم، بیست و ششم و مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معمای اتاق شطرنج
نویسنده
مترجمآریا نوری
راویمرجان عابدینی
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج

Ata
۱۴۰۳/۱/۱۱
ظاهرا قصه خوبی بود، متاسفانه خوانش و اجرا، شبیه قصه های خواب کودکان انجام شد و تاثیر ژانر و صفات مربوطه در خوانش دوستمون هیچ دیده نمیشد. من به یاد گویش کارتون بامزی خرسه افتادم. ۲. این که به جای مخاطب گره های داستان را نویسنده باز نماید، در خیلی جاها ضعف کار است. و در این کتاب صوتی، سوالاتی که برای شنونده ایجاد میگردد، به صورت فشرده و تند و تند از زبان کودکی که در آسمان بود پاسخ داده می شد، که من را حیرت زده کرد. گویی رمان را دو نفر نوشته اند، یا برای نویسنده کاری پیش آمده و یا حوصله نداشته و در اواخر کار تصمیم به فشردن رمان گرفته، با سپاس از کتابراه .
آناهیتا ایزدی
۱۴۰۲/۶/۲۵
ممنون از کتابراه و کتابهای بسیار زیبا و عالی
داستان معمایی و بسیار پیچیده‌ای بود که به هیچ عنوان نمی‌شد حدس زد که از آخر دختر هرمین که مرده بود و از آنجایی که روح‌ها آزادن، در آخر معما اتاق شطرنج به طوری خیلی زیبا
از زبان یک روح بیان شد و به نظر من کتاب بسیار عالی بود، از اول خوب شروع شد و در آخر هم خیلی خوب به پایان رسید
مهرداد مصطفوی
۱۴۰۲/۹/۲۲
کتاب خوبی نبود به نظر من
مثل این بود یه سری احمق و کودن رو دور هم جمع کنی و یه سری کارهای احمقانه انجام بدی بعد یه سری دلایل احمقانه برای همه گره‌های احمقانه تر درست کنی
و اینقدر احمقانه عمل کنی که مجبور بشی به بدترین صورت ممکن قضیه رو حل کنی
این برای اولین بار هست بعد از دو سه سال کتابی رو به کسی پیشنهاد نمیدم
فهیمه نوروزی
۱۴۰۲/۵/۱۰
داستان جذاب و متفاوتی هست اما متاسفانه من پایانش رو نپسندیدم.
انتظار داشتم داستان به این جذابی، پایانی جالب تر داشته باشه.
مثل سریالهای ایرانی که نمیدونن اخرش رو چطور تموم کنن، به نظرم رسید.
در هر صورت ممنونم از کتابراه.
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۴/۳۱
کتابی با پایانی شبیه فیلم‌های هندی، داستان خوب آغاز شد تا کمرکش نیز نسبتاً خوب پیش رفت اما نویسنده داستان را نسبتا تخیلی و به مثابه فیلم‌های هندی به پایان رساند
دیانا حکیمیان
۱۴۰۳/۱/۱۵
مرسی از روای. صدای خوبی دارن.
بدترین کتاب جنایی معمایی بود که خوندم. همه چیش ضعیف بود همه چیش. افتضاح بود. اسمای زیاد و خیلی سخت. واقعا جالب نبود
shima moghadam
۱۴۰۲/۶/۲۱
اگه میدونستم آخر کتاب به این شدت تخیلی و غیر واقعیه قطعا نمیخوندمش، من تا حالا ۱۵۰ تا کتاب از کتاب راه خریدم و این اولین بار از خوندن یه کتاب پشیمون شدم
Sanaz Darbandi
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
موضوعی جالب داشت یه مقدار اسامی زیاد بود اولش طول کشید تا با آدما ارتباط برقرار کنم ولی در آخر خوب تموم شد ممنون کتابراه
Laya
۱۴۰۲/۵/۴
زیاد جالب نبود من دوسش نداشتم واقعا، روند داستان از جذابیت و هیجان لازم برخوردار نبود
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۵/۳۰
داستانی که نمیشه آخرش رو حدس زد. پراز هیجان و کشش، توصیه میکنم
نغمه جماعت لو
۱۴۰۲/۴/۲۸
موضوع داستان جذاب بود ولی پایان جالبی نداشت.
ندا مفرد
۱۴۰۲/۸/۲۴
یکم آخرش هندی تموم‌شد
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج

برای دریافت کتاب صوتی معمای اتاق شطرنج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.