معرفی و دانلود کتاب به وقت رهایی

عکس جلد کتاب به وقت رهایی
قیمت:
۲۸,۱۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به وقت رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به وقت رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به وقت رهایی

کتاب به وقت رهایی مجموعه داستانی از نویسندگان ایرانی است. این آثار یک نمایه‌ی کلی از حوزه‌ی داستان کوتاه‌ ایران در عصر کنونی را‌ بازتاب می‌دهند. در این کتاب با داستان‌های جالب‌توجه و خواندنی‌ای مواجه می‌شوید که هرکدام به لحاظ درون‌مایه و ساختار روایی از ویژگی‌های متنوعی برخوردار هستند.

درباره‌ی کتاب به وقت رهایی

کتاب به وقت رهایی در واقع گزیده‌هایی از تعدادی داستان کوتاه ایرانی است که به واسطه‌ی درون‌مایه‌ی کلی‌شان و همچنین نویسندگانی که در آن حضور دارند گلچین شده‌اند. این کتاب اثری از مجموعه نویسندگان ایرانی‌ست که در حال حاضر به عنوان داستان‌نویس در ادبیات ایران حضور دارند و هرکدام واجد سبک و نگاه متمایزی هستند. این داستان‌ها هرکدام می‌توانند ایده‌هایی متقاوتی از مسیر و جایگاه داستان‌نویسی در داخل کشور را به مخاطبان نشان دهند. داستان‌ها از نویسندگانی اعم از فاطمه عظیمی، فائزه حق‌شناس و محمدیاسین گوهری‌فر گزینش شده‌اند.

در داستان‌ها معمولاً سعی شده از روایت اول شخص استفاده شود و فضای درونی و بیرونی شخصیت‌ اصلی به عنوان راوی داستان پرداخت و بیان شود. ازاین‌رو، با توصیفاتی خواندنی از موقعیت‌های ذهنی و جسمانی شخصیت‌های اصلی در مواجهه با فضاها، مکان‌ها و بسترهای بیرونی مواجه هستید. به عنوان مثال در یکی از داستان‌های کتاب که توسط مریم ولی به نگارش درآمده و عنوان آن «سرطان عادت» است، نویسنده به خوبی با توصیفات پرجزئیات و مکرری که از درونیات و شیوه‌های ارتباطی شخصیت با بسترهای مکانی دارد و همچنین بهره بردن از صفات و کلمات به‌خصوصی که به زیبایی قادر هستند ویژگی‌های جهان‌بینی داستان را بازنمایی کنند، یک داستان کامل را روایت می‌کند.

شما با خواندن هر داستان می‌توانید نمایه‌ای هرچه بهتر از نویسندگانی که در این اثر حضور داشته‌اند داشته باشید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که در هر سبک و ساختارِ روایتی و الگوی داستان‌نویسی، پایه‌های تصور و جهان‌بینی ایرانی چگونه عمل می‌کند: در چه ساحت‌هایی تجربه‌ی دلچسبی رقم می‌زند و در کجا نمی‌توان ضعف‌ها را پوشاند یا پنهان کرد.

اساساً داستان کوتاه یکی از مدیوم‌های پرهوادار و مهم در عرصه نویسندگی و داستان‌گویی بوده است. بسیاری از نویسندگان بزرگ ادوار مختلف تعدادی از بهترین نوشته‌های خود را به صورت داستان کوتاه به نگارش درآوردند. به عنوان مثال فئودور داستایفسکی یکی از آن نویسندگان بزرگ ادبیات است که مجموعه‌ای پربار از داستان‌های کوتاه به جای گذاشته و هرکدام از این آثار کوتاه‌اش به اندازه‌ی بسیاری از رمان‌های طویل و مشهور ارزشمند هستند و حتی از دید بسیاری از صاحب نظران برخی از این داستان‌های کوتاه مؤلف روسی حتی از رمان‌های بزرگ‌اش نیز بهتر هستند. در ایران نیز نویسندگانی داشته‌ایم که در عرصه‌ی داستان کوتاه از شهرت و مهارت بالایی بهره‌مند بوده باشند، از بیژن نجدی تا صادق هدایت داستان‌های کوتاه ماندگاری در ادبیات ایران به جای گذاشته‌اند.

کتاب به وقت رهایی توسط انشارات نیستان منتشر شده است.

کتاب به وقت رهایی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به دوست‌داران داستان کوتاه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب به وقت رهایی می‌خوانیم

امروز دستانش را به دورم حلقه کرده است و بی­‌صدا گریه می­‌کند. نیرویم را جمع می‌کنم و به ­آرامی دستم را روی موهای بلند و خوش­ رنگش که با گیره کوچکی پشت سر جمع کرده می­‌کشم. سرش را بالا می­‌آورد و خیره به چشم­‌هایم می­‌گوید: «بابا... بابای عزیزم...» و بعد انگار خیالش راحت می‌شود و بغضش می‌­ترکد! هم‌پایَش می­‌شوم و مدتی که نمی­دانم چقدر است، در آغوش هم گریه می‌کنیم. الگا دست بر شانه‌­ام گذاشته و اشک می‌­ریزد و آراز خودش را به خواهرش چسبانده و با برق نگاهش انگار می­‌گوید: «دیدی پاپاجان! دیدی بالاخره به آرزویت رسیدی...» و من بی­‌آنکه بدانم، آنچه را از دلم گذشته است بر زبان آورده­‌ام: «کاش گوهر هم اینجا بود...!»

الگا از همان قهوه­‌های معرکه‌­اش توی فنجان‌­های لب­ طلایی یادگار مادرش ریخته که فقط برای مهمان­‌های مخصوص بیرون می‌­آوردشان! ستاره آرام و متبسم روبه‌رویم نشسته است. جرعه‌­ای از قهوه­‌اش می‌­نوشد و می‌­پرسد: «پس کی برایم تعریف می­‌کنی باباجان؟» فنجان را زمین می­‌گذارم و می­‌گویم: «بذار سیر نگاهت کنم دخترم؛ وقت برای حرف زدن زیاده!» اما اشتیاق چشمانش مرا هم وا می‌­دارد به مرور آنچه سال‌­ها در سینه‌­ام نگه داشته‌­ام. عصایم را برمی‌­دارم و به­ سختی سمت پنجره می‌­روم. گل­‌های باغچه انگار امروز سرحال‌­تر از همیشه‌­اند! ستاره به ­طرفم می‌­آید و دست‌­هایش را دور گردنم حلقه می­‌کند: «باید زودتر برگردم؛ مادر منتظره...» دوباره در آغوشم می‌­بوسمش. ساری از شاخۀ درختی می­‌پرد...

فهرست مطالب کتاب

سرطان عادت، مریم ولی
نجات ترانه‌ها، محمدیاسین گوهریفر
به وقت رهایی، رضوان کفایتی
آخرین یادگاری برای جعبه، فاطمه عظیمی
لباس آدمیّت، الهه عاصمی
آن روز نحس، زینب شکوهی
گاهی اگر زندگی، محدثه دلنواز
شکلات تلخ، نرگس خانی
رشد، فائزه حق‌شناس
مادری‌های ناتمام، فاطمه‌سادات حسینی
امتحان ریاضی، ماهرخ تورکی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به وقت رهایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-622-208-847-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به وقت رهایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به وقت رهایی

برای دریافت کتاب به وقت رهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.