معرفی و دانلود کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3: آنچه یک تکنسین برق باید بداند

برای دانلود قانونی کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3: آنچه یک تکنسین برق باید بداند

کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3، به موضوع سیستم‌های الکتریکی جریان ضعیف همچون اعلام حریق، کابل شبکه، آنتن مرکزی و سیستم‌های صوتی می‌پردازد و شیوه‌ی اجرا و پیاده‌سازی هر یک از آن‌ها را به‌صورت شماتیک توضیح می‌دهد. این راهنما در ادامه‌ی مباحث مربوط به تاسیسات برقی ساختمانی، سیستم‌های حفاظتی و ارتباطی را تعریف می‌کند و طریقه‌ی نصب انواع دوربین‌های مدار بسته، وسایل امنیتی اعلام هشدار و تجهیزات تلفن را شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3

تا چند دهه‌ی پیش، در ساختمان‌ها وسایل الکتریکی خیلی محدودی وجود داشت. به همین خاطر سیستم برقی ساختمان‌ها عموماً بسیار ساده بود و به روشنایی و تلفن محدود می‌شد. اما به‌مرور که تجهیزات مدرن‌تر شدند یا وسایل جدیدتری ابداع گشتند، سیستم برقی ساختمان‌ها هم پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر شد. حالا در اکثر بناها، سیستم اعلام حریق، دوربین‌های مداربسته، یا کابل شبکه وجود دارد. این بدان معناست که در هنگام طراحی ساختمان‌ها، مهندسین برق باید خیلی از این تاسیسات الکتریکی را مدنظر داشته باشند و آن‌ها را در بنا لحاظ کنند. امروزه با پیشرفت‌های تکنولوژی، تجهیزات الکتریکی دائماً در حال تغییر و توسعه هستند. بنابراین نصب و اجرای این وسایل نیاز به مهارت و دانش زیادی دارد. تکنیسین باید این وسایل را بشناسد و بداند که چطور نصبشان کند. یکی از منابعی که به این مبحث جامع پرداخته و کوشیده تقریباً تمام آن را پوشش دهد، مجموعه‌ی کتاب‌های تاسیسات الکتریکی هستند. امیر حسن‌زاده، محمود مومنی، ایمان سریری و امیر بنائیان در کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3 به چند مبحث مهم در این حوزه پرداخته‌اند و آن‌ها را توضیح داده‌اند. از جمله موضوعاتی که در این راهنما مطرح شده، بحث سیستم‌های الکتریکی جریان ضعیف است. نویسندگان در این بخش مواردی مثل سیستم اعلام حریق، کابل شبکه و آنتن مرکزی را تشریح کرده‌اند و شیوه‌ی پیاده‌سازی آن‌ها را گفته‌اند.

اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ها باید بر مبنای قوانین و مقررات خاصی صورت بگیرد. به این معنا که باید بدانیم هر سیستم و تجهیزی را بر روی کدام ساختمان‌ها می‌توان نصب کرد و چه معیارهایی را باید رعایت نمود. برای مثال نوع تجهیزاتی که در بیمارستان به کار می‌رود با ساختمان مسکونی کوچک یکسان نیست. به عنوان نمونه، بیمارستان باید حتماً به سیستم اطفای حریق و اعلام هشدار مجهز باشد، درحالی‌که این موضوع در مورد ساختمان‌های مسکونی کمتر از پنج طبقه الزامی نیست. مهندس برقی که نقشه‌ی تاسیسات را طراحی و تکنیسینی که آن را اجرا می‌کند، باید با این مقررات فنی آشنا باشند. چون اگر این موارد به‌درستی رعایت نشوند، می‌تواند خطرآفرین باشد و به ساختمان و حتی ساکنین آن آسیب برساند. در همین راستا، کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3 تألیف امیر حسن‌زاده، محمود مومنی، ایمان سریری و امیر بنائیان، با مرور آخرین قوانین ساختمانی، شیوه‌ی نصب سیستم‌های حفاظتی و ارتباطی را توضیح داده است. در این بخش‌ها شما با نصب انواع دوربین مداربسته و سیستم‌های هشدار آشنا می‌شوید و نحوه‌ی اجرای نقشه‌ی تلفن را به طول کامل یاد می‌گیرید.

کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3 را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

دربار‌ی مجموعه‌ی تاسیسات الکتریکی

تاسیسات الکتریکی، مجموعه کتاب‌هایی آموزشی از انتشارات دیباگران تهران هستند که می‌کوشند نکات اجرایی و کاربردی تاسیسات برق ساختمان را توضیح دهند. این مجموعه، از معرفی انواع تجهیزات تا پیاده‌سازی انواع سیستم‌های الکتریکی را در بر می‌گیرد و آن‌ها را به‌صورت مصور و شماتیک تشریح می‌کند.

کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تکنیسین‌های برق توصیه می‌شود. همین‌طور پیمانکاران و ناظرین تاسیسات الکتریکی هم می‌توانند از آن بهره ببرند.

در بخشی از کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3: آنچه یک تکنسین برق باید بداند می‌خوانیم

از آنجا که دوربین‌های نظارت تصویری با پراکندگی بسیار در داخل و خارج از اماکن نصب می‌شوند، استفاده از ذخیره‌سازی حرفه‌ای به این معنی است که تصاویر ضبط شده همان جایی هستند که دوربین‌ها قرار دارند. واضح است که این امر کار نابودسازی مدارک ویدئویی را برای مهاجمین ساده‌تر می‌کند. تنها کاری که لازم است انجام دهند، دسترسی به پشت دوربین و بیرون کشیدن کارت حافظه آن است. جواب این سوال‌ها که تا چه حد می‌توان این خطر را جدی انگاشت و آیا کاربران این خطر را قبول خواهند کرد یا خیر، بسته به ملاحظات امنیتی سازمان‌ها متفاوت است.

فهرست مطالب کتاب

فصل ششم: سیستم‌های الکتریکی جریان ضعیف
فصل هفتم: سیستم حفاظتی
فصل هشتم: سیستم‌های ارتباطی
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3: آنچه یک تکنسین برق باید بداند
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-600-124-603-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3

برای دریافت کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 3 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.