معرفی و دانلود کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز

عکس جلد کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز
قیمت:
۸۸,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز

امیرعباس تهامی نژاد در کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز مروری بر روند شکل‌گیری تاریخی قوانین بین‌المللی تجارت داشته است. با خواندن این اثر تحلیل مقررات تجاری را از منظر ملی و فراملی می‌آموزید و درباره‌ی ابزارهایی که در یک معامله‌ی موفق مورد نیاز هستند، اطلاعات مفیدی به دست می‌آورید.

درباره‌ی کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز

این کتاب حاصل سال‌ها تجربه و تلاش نگارنده به عنوان مذاکره‌کننده و مشاور تجاری است که پس از تجربه‌ی برگزاری کلاس‌های آموزشی و حضور در مجامع حل اختلاف به نگارش درآمده. امیرعباس تهامی نژاد سعی داشته در کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز، ضمن استفاده از روش‌های علمی، از دیدگاه عملی و کاربردی نیز به تحلیل مباحث گوناگون بپردازد. البته نگارنده خود معتقد است این کتاب جنبه‌ی آموزشی ندارد و هدف از تدوین آن تجزیه و تحلیل قوانین در بستر عملیاتی است.

اما اهمیت این کتاب زمانی آشکار می‌شود که بدانیم در یک معامله‌ی تجاری آنچه می‌تواند سبب همکاری میان خریدار و فروشنده شود، مذاکره است. مذاکره زیربنای یک معامله‌ی موفق را تشکیل می‌دهد که آگاهی از اصول آن می‌تواند نتایج درخشانی را برای شما محقق کند. از سوی دیگر عدم آگاهی بر این قوانین می‌تواند تسلط و تجربه‌ی افراد را زیر سوال ببرد و حتی گاهی به اشتباهات جبران‌ناپذیری منتهی شود.

‌البته قطعاً یک مذاکره‌ی خوب و حرفه‌ای نیاز به آگاهی و دانش فنی دارد که می‌تواند به تعیین راهبردهای درست و برآوردن خواسته‌های دو سوی مذاکره بینجامد و درنهایت به تدوین یک قرارداد موفق کاری منجر گردد. به‌ بیان دیگر، ‌یک‌ بازرگان‌ موفق‌ علاوه بر تسلط بر بازار باید با فنون مذاکره نیز آشنا باشد؛ چراکه اشراف‌ او بر قوانین‌ و‌ مقررات‌ بین‌المللی‌ در ‌عرصه‌ی تجاری‌ کمک می‌کند بتواند قراردادهای حرفه‌ای و نتیجه‌بخشی را امضا کند.

لازم به ذکر است در بخش‌های مختلف این کتاب‌ به مقررات کتاب اینکوترمز 2020 که اتاق بازرگانی بین‌المللی آن را متنتشر کرده، اشاره شده. برای همین پیشنهاد می‌شود حتماً برای فهم بهتر تحلیل‌های نویسنده، به این منبع مهم در دنیای بازرگانی مراجعه کنید. کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز از سوی شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به کلیه‌ی فعالان در حوزه‌ی تجارت ملی و بین‌المللی و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌ی بازرگانی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز می‌خوانیم

در چارچوب‌ عملیاتی‌ صنعت‌ و ‌تجارت، ‌تولیدکننده‌ (تامین‌کننده) ‌شخصی‌ است‌ که‌ با‌ فرآیندهای‌ تولید‌ و ‌تامین کالا ‌سروکار ‌دارد. ‌بر این‌اساس‌ تولیدکننده‌ می‌بایست‌ بر ‌استاندارهای ‌تولید، ‌مشخصات‌ فنی‌ کالا، ‌استاندارهای ‌موجود‌ در ‌بازار ‌و ‌مشخصات ‌محصولات ‌رقبا‌ احاطه‌ داشته‌ باشد. ‌تعیین ‌نوع ‌و‌ استاندارد‌ مواد ‌اولیه، ‌روش‌های‌ تولید، ‌روش‌های‌ کنترل ‌کیفیت ‌و ‌ویژگی‌های ‌فنی ‌کالا ‌از ‌الزامات‌ اصلی‌ است ‌که‌ یک ‌تولیدکننده‌ می‌بایست ‌رعایت‌ نماید. ‌در ‌قامت ‌تامین‌کننده ‌نیز ‌همین‌ ویژگی‌ها‌ کم‌وبیش‌ به‌چشم ‌می‌خورد. ‌به‌عبارت‌دیگر، ‌تولیدکننده ‌و ‌یا‌ تامین‌کننده ‌شخصی‌ است‌ که ‌با‌ ویژگی‌های‌ ذاتی ‌و‌ ظاهری‌ محصول ‌سروکار ‌دارد‌ و ‌نقطه‌‌ی ابتدایی ‌تجارت ‌را‌ شکل‌ می‌دهد.

از ‌سوی‌ دیگر ‌فروشنده ‌صرفا ‌با‌ فرآیند ‌مالی‌ دست‌وپنجه‌ نرم ‌می‌نماید. ‌فروشنده‌ می‌بایست‌ از ‌قیمت‌ تمام‌شده‌ محصول، ‌قیمت ‌رقبا ‌و ‌حاشیه‌ سود ‌اطلاع‌ داشته‌ باشد. ‌فروشنده ‌است ‌که ‌روش‌های‌ دریافت ‌در ‌مقابل‌ خریدار ‌را‌ تجزیه ‌و ‌تحلیل‌ نموده ‌و ‌تعیین ‌می‌کند‌ که ‌آیا‌ دریافت ‌نقدی ‌باشد‌ یا ‌نسیه، ‌در ‌یک ‌قسط‌ باشد ‌یا‌ در ‌چند ‌قسط، ‌نیاز ‌به ‌پیش‌پرداخت‌ وجود ‌دارد ‌یا‌ خیر. ‌فروشنده‌ است ‌که‌ درگاه ‌عملیاتی ‌پرداخت ‌را‌ تعیین می‌نماید‌ (مثلا ‌سیستم ‌بانکی) ‌و ‌روش‌ دریافت ‌را‌ مورد ‌بررسی ‌قرار ‌می‌دهد. ‌به‌عنوان‌ مثال، ‌تعیین‌ می‌نماید‌ که‌ معامله‌ براساس‌ اعتبار اسنادی‌ صورت‌ گیرد‌ یا‌ برات‌ وصولی. ‌مسلما‌ فروشنده‌ نیاز ‌دارد‌ تا‌ ویژگی‌های‌ محصول‌ را‌ از ‌بخش‌ تولید ‌اخذ‌ نماید‌ و ‌بر ‌آن‌ اساس ‌و ‌بر ‌پایه ‌مقایسه‌ آن ‌با‌ محصولات ‌موجود ‌در ‌بازار ‌و ‌رقبا‌ با‌ خریدار وارد‌ مذاکره‌ خرید‌ و فروش‌ گردد‌، ولی‌ در این‌ مذاکرات‌ از ‌منظر فروشنده‌ اولویت‌ صرفا‌ براساس‌ جنبه‌های‌ مالی‌ از ‌قبیل ‌تعیین ‌قیمت ‌فروش ‌و ‌شرایط ‌دریافت‌ خواهد‌ بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: روایتی کوتاه از تاریخ تجارت
فصل دوم: روند تاریخی مقررات اینکوترمز
فصل سوم: اینکوترمز در ایران
فصل چهارم: تدوین مقررات اینکوترمز
فصل پنجم: روش‌شناسی حاکم بر مقررات اینکوترمز
فصل ششم: واژگان کلیدی مورداستفاده در مقررات اینکوترمز
فصل هفتم: اسناد تجاری
فصل هشتم: چرخه لجستیک
فصل نهم: تحلیل قواعد اینکوترمز
فصل دهم: نکات کلیدی در استفاده از مقررات اینکوترمز
ضمایم
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-964-468-990-1
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز

برای دریافت کتاب تجزیه و تحلیل مقررات اینکوترمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.