معرفی و دانلود کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran

عکس جلد کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran
قیمت:
۲۹۰۰۰ ۲۶,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran

کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran به معرفی و آموزش نرم‌افزار بسیار کاربردی MSC.Patran And MSC.Nastaran به صورت تصویری و گام به گام می‌پردازد تا مهندسین و دانشجویان رشته‌های مکانیک، هوافضا و... بتوانند از این نرم‌افزار برای تحلیل‌های خود استفاده کنند. این کتاب را دکتر روح‌الله طالبی توتی و محسن لطفی نوشته‌اند.

درباره‌ی کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran

کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran نوشته‌ی دکتر روح‌الله طالبی توتی و محسن لطفی، کتابی بسیار ارزشمند برای مهندسین مکانیک است. در علم مهندسی، مهندسان برای اینکه هزینه‌های طراحی و ساخت کمتر شود و از سویی طراحی‌هایشان بی‌نقص و بدون خطا باشد، باید از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی استفاده کنند. یکی از شرکت‌های قدرتمند در تولید نرم‌افزارهای مدل‌سازی، تحلیل سازه و سیستم‌های مختلف مهندسی MSC است که برای هر مبحث علمی، نرم‌افزار مخصوص به آن را طراحی می‌کند.

نرم‌افزاری که شرکت MSC برای مهندسی مکانیک جامدات و ارتعاشات روانه بازار کرده است، MSC.Patran است. این نرم‌افزار ابزارهای گرافیکی و تحلیلی قدرتمندی برای مهندسان فراهم می‌کند تا بتوانند مدل‌های سه‌بعدی اشیا و سازه‌ها را ایجاد و تحلیل کنند. MSC.Nastran نیز یک نرم‌افزار تحلیلی است که برای انجام تحلیل‌های تنش و تغییرشکل در سازه‌ها و سیستم‌های مختلف مهندسی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار از روش‌های اجزا محدود برای حل مسائل مختلف مهندسی استفاده و به مهندسان کمک می‌کند تا به راحتی تحلیل‌های پیچیده مهندسی را انجام دهند. این نرم‌افزار اعتبار بسیار بالایی دارد به طوری که هر مقاله‌ای با آن تحلیل شده باشد، ارزش بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل است که خواندن و یادگیری مطالب کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran برای مهندسین و دانشجویان این رشته بسیار مهم و کاربردی است.

کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran از معرفی این نرم‌افزار شروع می‌شود و سپس محیط نرم‌افزار را به مخاطب نشان می‌دهد. همه‌ی ابزارها و منوها را یکی‌ یکی آموزش می‌دهد و اصطلاحات را باز می‌کند. سپس با حل مسائل مختلف به صورت تصویری و گام به گام، به مهندسان آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند مسائل مختلف مهندسی را با این نرم‌افزار بررسی و حل کنند. به طور کلی، بخش‌های مختلف این کتاب شامل؛ معرفی نرم‌افزار MSC.Patran And MSC.Nastaran، تحلیل استاتیکی، آنالیز مودال در نرم‌افزار MSC.Patran And MSC.Nastaran، پاسخ گذرا در نرم‌افزار MSC.Patran And MSC.Nastaran و تحلیل غیرخطی در نرم‌افزار MSC.Patran And MSC.Nastaran مطالبی است که کتاب به آن می‌پردازد.

کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran پر از عکس صفحه نمایش، جدول و... است و با دیدن کتاب، محیط نرم‌افزار کاملاً به چشم مخاطب آشنا می‌شود. همین‌طور توضیحات کتاب بسیار شیوا و قابل درک است. این کتاب را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده.

کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های مکانیک، خودرو، هوافضا و راه‌آهن مناسب است.

در بخشی از کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran می‌خوانیم

آنالیز مودال، فرآیند تعیین خواص ذاتی دینامیکی یک سیستم در قالب فرکانس‌های طبیعی، ضرایب میرایی و شکل مودها و به کارگیری آن‌ها به منظور ایجاد مدلی ریاضی از رفتار دینامیکی سیستم می‌باشد. این مدل ریاضی به مدل مودال سیستم و اطلاعات مربوط به مشخصات آن، داده‌های مودال نامیده می‌شوند. آنالیز مودال می‌تواند شامل اندازه‌گیری ارتعاشات بنده یک خودرو تحت تحریک یک ارتعاش‌دهنده یا الگو نویز در یک اتاق هنگامی‌که توسط یک بلندگو تحریک می‌شود؛ باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
توضیحات پایه
کار در Viewport
Menu Bar نوار ابزار
نوار ابزار دسترسی سریع
مدلسازی در Geometry
مدلسازی خواص مواد
تعریف خواص مواد
اعمال بار و شرایط مرزی
انواع بارها و شرایط مرزی
المانبندی
آنالیز
نتایج
فصل دوم
تحلیل استاتیکی تیر یک سرگیردار
تنش‌های اصلی و تبدیل تنش در یک صفحه
کرنش دوبعدی در سیلندر تحت فشار هیدرواستاتیک
آنالیز سیلندر کروی تحت فشار هیدرواستاتیک
تحلیل استوانه سه بعدی تحت فشار خارجی
خرپای تحت بار استاتیکی و حرارتی
تحلیل استاتیک خطی صفحه کامپوزیت
فصل سوم
استخراج مودهای مجموعه جرم و فنر
مقدار ویژه مختلط پاندول آویزان
MSCPatran&MSCNatran
استخراج مودهای نرمال ورق مدور
آنالیز مودال سیلندر استوانهای
مودهای کمانش در صفحه
فصل چهارم
پاسخ گذرا صفحه یک سرگیردار
پاسخ گذرا سیلندر تحت فشار پله‌ای
پاسخ فرکانسی تیر یک سرگیردار پایه متحرک
فصل پنجم
پاسخ غیر خطی گذرا در انتشار موج تنش در میله یک بعدی
تحلیل استاتیکی غیرخطی ورق
تغییر شکل ورق الاستوپلاستیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-600-124-508-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۲۶,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran

برای دریافت کتاب تحلیل اجزاء محدود مسائل مهندسی مکانیک MSC.Patran and MSC.Nastran و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.