معرفی و دانلود کتاب تحلیل تکنیکال: مقدماتی و پیشرفته

عکس جلد کتاب تحلیل تکنیکال: مقدماتی و پیشرفته
قیمت:
۳۸۰۰۰ ۱۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل تکنیکال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل تکنیکال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل تکنیکال: مقدماتی و پیشرفته

کتاب تحلیل تکنیکال تألیف فرزین نیک اقبال و زهرا قناعتیان، در مورد تحلیل بازارهای مالی صحبت می‌کند و روش‌های پیش‌بینی آن‌ها را آموزش می‌دهد. این کتاب مصور مفاهیمی همچون روندهای بازار، کانال‌های قیمتی و نمودارها را تشریح می‌کند، از سیگنال‌های خرید و فروش می‌گوید و با کمک گرفتن از ابزارها و فرمول‌های محاسباتی، تحلیل فنی بورس را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تحلیل تکنیکال

یکی از شیوه‌هایی که در سرمایه‌گذاری به‌شدت به آن نیاز داریم، تحلیل فنی یا تکنیکال بازار است. این به این معناست که با کمک گرفتن از اطلاعات گذاشته بتوانیم رفتارهای آینده‌ی بازار را پیش‌بینی کنیم. به عبارت ساده‌تر، داده‌های گذشته را جمع‌آوری کنیم و آن‌ها را به روندها و الگوهایی تبدیل سازیم و بر اساس آن‌ها روندها و قیمت‌های آتی را تخمین بزنیم. طبیعتاً برای رسیدن به این مهارت به آموزش حرفه‌ای نیاز است. کتاب تحلیل تکنیکال تألیف فرزین نیک اقبال و زهرا قناعتیان، اثری است که به همین مهارت‌ها می‌پردازد. این کتاب مصور مباحث مهمی همچون روندها، کانال‌های قیمتی و نمودارها را تشریح می‌کند و می‌گوید که چطور می‌توان بر اساس آن‌ها وضعیت بازار را درک کرد. کتاب پیش رو از مباحث مقدماتی تا پیشرفته را شامل می‌شود، بنابراین هم سرمایه‌گذاران مبتدی و هم حرفه‌ای‌ها می‌توانند از آن کمک بگیرند.

بسیاری ممکن است تصور کنند سرمایه‌گذاری در بورس کاملاً متکی به شانس و تصادف است. این تصور بورس را شبیه بازی تاس می‌بیند که در آن همیشه باید در انتظار بخت و اقبال بود. درحالی‌که این کاملاً با ماهیت بازارهای مالی در تعارض است و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند درست باشد. اساس بورس نه شانس، که تحلیل است. باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری همیشه فرآیندی پرریسک و مخاطره‌آمیز است. اگر بخواهیم بر مبنای غریزه و حدس در جایی سرمایه‌گذاری کنیم، این ریسک‌ها بسیار افزایش خواهند یافت، اما اگر این فرآیند با منطق و بر اساس پیش‌بینی‌های دقیق صورت پذیرد، می‌توان ریسک‌ها را مدیریت کرد و تحت کنترل درآورد. اینجاست که بحث تحلیل تکنیکال مطرح می‌شود و نقشی انکارناپذیر پیدا می‌کنند. اما این تحلیل دقیقاً چیست و چه‌کار می‌کند؟ تحلیل فنی، در ساده‌ترین حالتش، به معنای این است که ما بر اساس نوسانات گذشته‌ی قیمت‌ها، رفتار آینده‌ی قیمت‌ها را پیش‌بینی کنیم. این تحلیل به ما کمک می‌کند زمان حدودی خرید و فروش سهم‌ها را بیابیم و در زمان مناسب اقدام به ورود یا خروج کنیم. فرزین نیک اقبال و زهرا قناعتیان در کتاب تحلیل تکنیکال، ابزارهای این نوع تحلیل را معرفی می‌کنند و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را آموزش می‌دهند. گرچه این مباحث گاهی ریاضی و پیچیده می‌شوند، اما نویسندگان سعی کرده‌اند خیلی ساده و کوتاه همه‌ی این ابزارها را توضیح دهند. این کتاب به‌صورت تهیه شده که به آن حالتی مروری داده. یعنی می‌توان در زمانی کوتاه مطالبش را خواند و دائم به آن‌ها رجوع کرد.

علم تحلیل تکنیکال قدمتی به نسبت طولانی دارد. به نظر می‌رسد حداقل دویست سال از پیدایش این شیوه‌ی تحلیل می‌گذرد، اما در قرن بیستم و با ورود به بورس آمریکا بود که به شهرت رسید. مبنای این تکنیک، ترسیم نمودار قیمت‌ها و تحلیل آن است. نمودار قیمت‌ها معمولاً در سه شکل کلی به نمایش درمی‌آید: خطی، میله‌ای و شمعی یا کندل استیک. این‌که داده‌ها با کدام نمودار نمایش داده شوند، به دوره‌ی زمانی و اطلاعاتی که تحلیل‌گر به آن نیاز دارد، بستگی دارد. معامله‌گر این نمودار را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و از درون آن‌ها به روندها و الگوها دست می‌یابد. برای مثل با دیدن منحنی صعودی و نزولی شدن قیمت‌ها در یک بازه‌ی زمانی، به این نکته پی می‌برد که قیمت‌ها بیشتر تحت تأثیر چه فاکتورهایی بودند. و این فاکتورها در آینده چه اثری بر آن خواهند داشت. فرزین نیک اقبال و زهرا قناعتیان در کتاب تحلیل تکنیکال علاوه بر این موارد، به مفاهیم مهم دیگری همچون اندیکاتورها و انواع آن اشاره می‌کنند. همین‌طور چند روش پیش‌بینی را توضیح می‌دهند.

کتاب تحلیل تکنیکال را انتشارات بورس چاپ کرده است.

کتاب تحلیل تکنیکال برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به فعالین بورس و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در آن توصیه می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل تکنیکال: مقدماتی و پیشرفته
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات275
زبانفارسی
شابک978-600-7872-08-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک
۳۸۰۰۰ ۱۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل تکنیکال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل تکنیکال

برای دریافت کتاب تحلیل تکنیکال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.