معرفی و دانلود کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل: بهترین فعالیت‌ها با وزن بدن و تجهیزات کوچک

برای دانلود قانونی کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل: بهترین فعالیت‌ها با وزن بدن و تجهیزات کوچک

کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل را لامار لاوری و کریس لاوری نوشته‌اند. علاقه‌مندان به تناسب‌اندام و مبتدیان حوزه‌ی ورزش و فعالیت‌های ورزشی می‌توانند با انجام تمرینات کتاب، در کمترین زمان به اهداف خود در زمینه‌ی تناسب اندام برسند. یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب دارا بودن عکس‌های دقیق و مرحله‌به‌مرحله است که باعث می‌شود تمام تکنیک‌های ذکرشده را به‌درستی و به شکل دقیقی انجام دهید.

درباره کتاب تناسب ‌اندام عملکردی در منزل

همه‌ی ما باید بیش از هر چیز مراقب سلامت جسم و روح خودمان باشیم؛ زیرا همان‌طور که پیشینیان گفته‌اند، سلامتی مهم‌ترین دارایی و بزرگ‌ترین نعمت ماست. اما اتفاقات زیادی در در طول زندگی باعث می‌شوند این سلامتی کمرنگ شود و یا از بین رود. برای مثال با پیشرفت تکنولوژی، تحرک انسان‌ها کمتر شد و بیماری‌هایی مانند چاقی و حمله‌ی قلبی افزایش پیدا کردند. به همین دلیل لازم است که هر فرد برای رسیدن به سبک زندگی سالم تلاش کند. تغذیه‌ی سالم و فعالیت‌های جسمانی منظم،‌ از جمله اصول سبک زندگی سالم هستند که هر فرد با رعایت هر دوی آن‌ها، زندگی باکیفیت‌تری خواهد داشت. هدف بزرگ لامار لاوری (Lamar Lowery) و کریس لاوری (Chris Lowery) از نگارش کتاب تناسب ‌اندام عملکردی در منزل (Functional Fitness at home)، ایجاد شرایط زندگی سالم‌تر برای عموم مردم است.

بعد از پرداختن به این مقدمات،‌ لازم است با تمرینات و تناسب‌اندام عملکردی آشنا شوید. تمرینات عملکردی حرکات تکراری یا پیشرفته متناسب با بدن هستند و هدف از انجام آن‌ها احساس تندرستی و بهبود عملکرد جسمی است. البته بهبود عملکرد بسته به بدن هر فرد تفاپت دارد؛ برای مثال قطعا عملکرد یک فرد مسن با یک فوتبالیست حرفه‌ای متفاوت است و هر یک از آن‌ها می‌بایست برنامه‌ی جداگانه و خاص خودشان را دریافت و اجرا کنند. کتاب تناسب ‌اندام عملکردی در منزل این تفاوت‌ها را در نظر می‌گیرد و تمریناتی متناسب با ویژگی‌های شخصی شما پیشنهاد می‌کند. تمرینات عملکردی روزانه و تخصصی، منحصربه‌‌فرد، متنوع و تطبیق‌پذیر هستند و در گذر زمان پیشرفته‌تر می‌شوند. همچنین در این نوع تمرین‌ها همه‌ی عضلات بدن درگیر می‌شوند و برای انجام آن‌ها به ابزارهای کمکی مانند صندلی یا نیمکت نیاز ندارید.

در بخش دوم کتاب تناسب ‌اندام عملکردی در منزل تمرینات عملکردی و ساختمان عضلانی بدن به‌دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند. لامار لاوری و کریس لاوری در بخش سوم اثر حاضر، تمرینات ورزشی متناسب با هر نوع ورزشی را ذکر کرده و در بخش چهارم، به‌طور اختصاصی به بیان اصول تغذیه برای تمرینات عملکردی پرداخته‌اند. در نهایت بخش آخر کتاب را با معرفی یکی از اجزای بافت همبند به‌نام «نیام» به پایان می‌رسانند. اگر می‌خواهید سلامت جسمی خود را تضمین کرده، عملکردتان را بهبود ببخشید و به تناسب اندام دست یابید،‌ کتاب پیش‌رو بهترین انتخاب برای شماست.

انتشارات مبانی این کتاب را با ترجمه‌ی فاطمه مسعودی مقدم، کیارش ملکی قرابقلو و لیلا دهقان منتشر کرده است.

کتاب تناسب ‌اندام عملکردی در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی افرادی که به سلامتی بدن خود اهمیت می‌دهند مناسب است. اگر می‌خواهید تناسب‌اندام داشته باشید و فرصت مراجعه به باشگاه را ندارید، کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل گزینه‌ی خوبی برای مطالعه است.

با لامار لاوری و کریس لاوری بیشتر آشنا شویم

لامار لاوری متولد شهر نیویورک است و در چندین سال گذشته بورسیه‌های ورزشی زیادی را از چند کالج معتبر مانند کالج بندیکت و کلمبیا جونیور دریافت کرده است. او در اواخر دهه‌ی 80 میلادی به ارتش آمریکا در آلمان انتقال پیدا کرد و تبدیل به استاد آمادگی جسمانی ارتش شد. او پس از جدایی از ارتش، آکادمی تناسب‌اندام خود را با نام «آموزشگاه تمرینات کاربردی لامار» تأسیس کرد. لامار لاوری فعالیت‌های مربی‌‌گری تناسب‌اندام خود را از سال 1995 و در آلمان آغاز کرد و تا به امروز این فعالیت‌ها را ادامه داده است.

پسر او کریس لاوری نیز مانند پدرش رشته‌ی تناسب‌اندام عملکردی را دنبال کرد و مسئول بوت‌کمپ‌های تناسب‌اندام آکادمی پدرش شد. آن‌ها معتقدند تمرینات کاربردی هدفمند بهترین نوع تمرینات زندگی روزمره هستند.

در بخشی از کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل: بهترین فعالیت‌ها با وزن بدن و تجهیزات کوچک می‌خوانیم

به طور خلاصه، تمرینات عملکردی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ورزش روزانه و تخصصی
  • ویژه هر فرد و همچنان تخصصی
  • تطبیق‌پذیر و متنوع
  • دارای سیر پیش‌رونده

با این ویژگی‌ها، تمرین‌های عملکردی از پنج اصل جهانی پیروی می‌کنند:

  1. یکپارچه‌سازی، مجموعه‌ای از تمرینات پیچیده نه ایزوله و تک؛ یعنی صرفاً یک عضله تمرین داده نمی‌شود، بلکه همه زنجیره عضلانی که در زندگی روزمره بکار می‌بریم مورد تمرین قرار می‌گیرند.

  2. گستره چندبعدی و گسترده. تمرینات از الگوی حرکتی زندگی روزانه (کارهای روزمره، شغل، ورزش) که نیازمند استفاده از مفاصل متعدد در سطوح مختلف هستند برگرفته شده‌اند.

  3. برتری کیفیت بر کمیت.

  4. استفاده از تعادل خود بدن، به‌خصوص تعادل هسته مرکزی بدن، به‌جای استفاده از ابزار کمکی مانند صندلی یا نیمکت.

  5. نشان‌دادن آسیب‌های قابل‌اصلاح و اختلالات عملکردی

فهرست مطالب کتاب

معرفی: لامار لائری کیست؟
2- تمرینات عملکردی
1-2- تعریف
2-2- فلسفه تکامل تمرینی: مبانی تناسب اندام عملکردی
3-2- ساختمان عضلانی
4-2- دستگاه عصبی مرکزی
5-2- دستگاه عصبی محیطی
6-2- تمرینات عملکردی چه کاری انجام می‌دهند؟
7-2- تمرینات یکپارچه
8-2- سایر برنامه‌های تمرینی عملکردی
9-2- یوگا چیست؟
3- تمرینات ورزشی
1-3- دونده‌ها
2-3- تمریناتی برای دوچرخه‌سوارها
3-3- ورزش‌های سه‌گانه
4-3- هنرهای رزمی
5-3- تمرینات بوت کمپ
6-3- تمرینات کراس فیت
7-3- تمرینات پرفشار تناوبی
8-3- تمرینات پا، بازوها و عضلات مرکزی بدن
4- چگونه انتخاب غذایی بهتری داشته باشیم
1-4- کربوهیدرات‌ها
2-4- پروتئین
3-4- چربی‌ها
4-4- نوشیدنی
5-4- سبزیجات و میوه‌ها
6-4- دستور غذایی
5- حرکات بدون نیام امکان‌پذیر نیستند
1-5- انواع نیام‌ها
درباره نویسنده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تناسب اندام عملکردی در منزل: بهترین فعالیت‌ها با وزن بدن و تجهیزات کوچک
نویسنده،
مترجمکیارش ملکی قرابقلو، فاطمه مسعودی مقدم، لیلا دهقان
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-622-6882-14-9
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل

علی محمدیان
۱۴۰۲/۶/۱۹
کتاب مثل اسمش ابتدا با توضیحاتی شروع میشه و در قسمتهایی اطلاعات راجع به به بدن انسان و موارد دیگه میده سپس چندین حرکت ورزشی رو میگه که همشون متوسط تا سختن یعنی برای شخصی که بدن ضعیفی داره مناسب نیست سپس به سراغ عادات غذایی و میزات خوراکی‌هایی که باید بخوریم میره
اگه تمریناتی که داده بود متنوع تر، همچنین ساده تر بود 5 ستاره میدادم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل

برای دریافت کتاب تناسب اندام عملکردی در منزل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.