معرفی و دانلود کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها

عکس جلد کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها
قیمت:
۱۸۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها

وضعیت بدنی مطلوب از ساختارهای بدن در برابر آسیب و پیری جلوگیری و شرایط ایمنی برای انجام فعالیت‌های بدنی ایجاد می‌کند. کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها نوشته‌ی جین پترسون پیلاتس را به‌عنوان راهی مؤثر برای تقویت عضلات بدن معرفی کرده و تمرینات آن را شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها

ورزش پیلاتس از نام شخصی به نام ژوزف پیلاتس گرفته شده است. او در مدت زمان حبس در زندان حرکاتی با ترکیبِ آمادگی جسمانی، تمرکز ذهنی و تنفس موزون ابداع کرد که برای تقویت ثبات مرکزی، قدرت و انعطاف‌پذیری به‌کار می‌رفت. تکنیک پیلاتس در فیزیوتراپی، به‌ویژه در تمرینات درمانی برای کمک به ریکاوری و بازتوانیِ پس از جراحی و همچنین در مشکلات کمر و آسیب‌های ورزشی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها (Teaching Pilates for Postural Faults, Illness and Injury) پیلاتس را به‌عنوان یک سیستم ورزشی ایمن و مؤثر که به‌دنبال تقویت بدن و بهبود عملکرد گروه‌های عضلانی ضعیف‌تر است، معرفی می‌کند. جین پترسون (Jane Paterson) نقش پیلاتس را در تقویت عضلات تنه، حمایت از ستون فقرات و در نهایت، رسیدن به وضعیت و فرم بهتر شرح می‌دهد.

کتاب آموزش پیلاتس اصول زیربنایی تمرینات را به صورت عملی توصیف می‌کند. این تمرینات انعطاف‌پذیری و تناسب‌اندام را افزایش می‌دهند و هماهنگی و تعادل را بهبود می‌بخشند. در این کتاب با آناتومی بدن که پیش‌نیاز یادگیری تمرینات پیلاتس است، آشنا می‌شویم.

کتاب قبل از شروع فصل نخست، دو تصویر از نمای خلفی و نمای قدامی بدن و همچنین فهرستی از تمرینات رانشان می‌دهد. فصل یک کتاب به معرفی وضعیت بدن مطلوب و نحوه‌ی دست‌یابی به آن اختصاص دارد. در این فصل انواع ناهنجاری‌های قامتی و عوارض آن‌ها عنوان می‌شود. در آخرِ فصل جدولی از تمرین‌ها و اقدامات لازم برای هر ناهنجاری وجود دارد.

فصل دو درمان بیماری‌های رایج پزشکی مثل دیابت، پارکینسون، صرع، چاقی و... و مشکلات نواحی مختلف بدن را شرح می‌دهد. همچنین راهنمای آموزش تمرینات مخصوص به هر مشکل را در اختیار می‌‎گذارد. فصل سوم آناتومی تنه، اندام تحتانی و پاها را مورد توجه قرار می‌دهد. فصل چهارم شامل تمریناتی برای ثبات مرکزی است که در هر تمرین هدف آن، تجهیزات، عضلات درگیر، پوزیشن بدن و اشتباهات رایج بررسی می‌شود.

فصل پنجم شامل مباحث آناتومی اندام فوقانی یعنی کمربند سینه‌ای، مفصل آرنج و مفصل مچ دست است. فصل ششم تمرینات کششی و تحرک‌پذیری برای بالاتنه را بیان می‌کند. در فصل هفتم فرآیند آموزش و روش‌های ارتقای سطح آموزش به مربیان پیلاتس پیشنهاد می‌شود و فصل هشتم نکات مربوط به تمرین ایمن و مفید را بازگو می‌کند.

این کتابچه‌ی راهنما به متخصصان حوزه‌ی مراقبت‌ سلامت‌درمانی کمک می‌کند تا ناهنجاری‌های قامتی را شناسایی کنند و تمرینات متناسب با آن‌ها را ارائه دهند. کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها را شهرزاد خرازان ترجمه کرده و انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای مربیان پیلاتس و مربیان دیگر رشته‌های ورزشی، همچنین فیزیوتراپ‌ها و کاردرمانگران مفید است.

با جین پترسون آشنا شویم

جین پترسون مربی پیلاتس، عضو بنیاد پیلاتس و عضو آکادمی سلطنتی رقص است. جین در استرالیا متولد شد و در آنجا به‌عنوان یک رقصنده‌ی کلاسیک در مدرسه‌ی باله‌ی استرالیا آموزش دید. او پس از آسیب در ناحیه‌ی کمر، از تکنیک پیلاتس و مزایای آن آگاه شد. شرکت در کلاس‌های منظم با آلن هردمن در لندن، جین پترسون را برانگیخت تا معلم پیلاتس شود. او برنامه‌ی آموزشی Open College Network Foundation را برای معلمان پیلاتس ایجاد کرد و به موفقیت چشم‌گیری رسید.

در بخشی از کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها می‌خوانیم

تشخیص وضعیت بدنی ایدئال مشکل و درواقع در محدوده‌ی میان خوب و بد متغیر است؛ هرچند که یک وضعیت بدنی طبیعی، به‌خصوص وضعیت بدنی طبیعی مطلوب، به‌ندرت وجود دارد. در ارزیابی و اصلاح وضعیت بدنی، لازم است ویژگی‌های فیزیکی ذاتی فرد، تیپ و تناسب بدنی همراه با دامنه‌ی حرکتی مفاصل مد نظر قرار گیرند، به‌عنوان مثال: شلی رباط‌ها ممکن است سبب اکستنشن بیش‌ازحد مفاصل زانو و ران شود؛ همچنین انحنای بیش‌ازحد ستون فقرات در افرادی که رباط‌های سفتی دارند نسبت به کسانی که رباط‌های شلی دارند، بیشتر دیده می‌شود. وضعیت بدنی بازتابی از جنس، سن، شخصیت، خلق‌وخو و وضعیت سلامتی است و ممکن است در اثر تحریکات و خستگی‌های اعمال‌شده در طول روز تغییر یابد. چنانچه بدن فردی یک درجه کمتر یا بیشتر با راستای موردنظر اختلاف داشته باشد، آموزش چگونگی نیل به وضعیت بدنی مطلوب صورت می‌گیرد. این آموزش برای دست‌یابی به برقراری نسبت مناسب در میان بخش‌های مختلف بدن در هر لحظه از زمان صورت می‌گیرد، به‌گونه‌ای که عملکرد عضلانی اسکلتی فرد در تمام فعالیت‌های وی به مؤثرترین نحو ممکن انجام گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: وضعیت بدنی مطلوب و نحوه‌ی دست‌یابی به آن
مقدمه
راستای مطلوب وضعیت بدنی
ناهنجاری‌های قامتی
آزمون‌های کاربردی
جداول تمرینات مناسب برای ناهنجاری‌های قامتی
فصل 2: بیماری‌ها و مشکلات پزشکی رایج
اختلالات تغذیه‌ای
چاقی
سندرم خستگی مزمن
صرع
سختی چندگانه (ام‌اس)
پارکینسون
دیابت شیرین
بیماری تیروئید
استئوپروزیس
استئوآرتریت
آرتریت روماتوئید
آرتریت پسوریازیس
فشارخون بالا
بیماری‌ عروق کرونر قلب
بیماری‌های عروق مغزی
بیماری انسداد ریوی مزمن
آسم
مشکلات دستگاه گوارش
مشکلات گردن، شانه و بازو
مشکلات پشت مشکلات دیسک در مهره‌های سینه‌ای و کمری
مشکلات ران
مشکلات زانو
مشکلات ساق پا
مشکلات مچ پا و پا
فصل 3: آناتومی تنه، ‌اندام‌ تحتانی و پاها
قفسه‌ی سینه
ستون فقرات
کمربند لگنی
مفصل زانو
پا و مفصل مچ پا
فصل 4: تمرینات ثبات مرکزی و حرکات مفید
پوزیشن صحیح بدن در حالت استراحت
راستای سر و مهره‌های گردنی
راستای کمربند سینه‌ای و کتف‌ها در حالات ایستاده و نشسته
موقعیت خنثی ستون فقرات در حالات ایستاده، نشسته و خوابیده
موقعیت خنثی لگن
تماس مهره‌های ستون فقرات با زمین
پوزیشن خوابیدن: موقعیت خنثی کمر و لگن
پوزیشن خوابیدن: تماس مهره‌های کمری با زمین
پوزیشن دمر
پوزیشن خوابیدن به پهلو برای انجام تمرینات پای بالایی
پوزیشن خوابیدن به پهلو برای انجام تمرینات پای پایینی
پوزیشن چهاردست‌وپا
پیش‌نیاز مقدماتی تمرینات
تنفس کنترل‌شده
تمرینات مقدماتی جهت تقویت ثبات مرکزی
لیست تمرینات
فصل 5: آناتومی اندام فوقانی
کمربند سینه‌ای
مفصل آرنج
مفصل مچ دست
فصل 6: تمرینات کششی و تحرک‌پذیری برای بالاتنه
فهرست تمرینات
تمرینات مقدماتی بالاتنه
تمرینات کششی و تحرک‌پذیری مفاصل پا و تمریناتی برای بهبود راستا، تحرک‌پذیری و قدرت پا
فصل 7: فرایند آموزش
هنگام اجرای تمرین توسط شاگرد
دستورالعمل آموزشی
روش‌هایی برای ارتقاء سطح آموزش
فصل 8: سلامت و ایمنی
تمرین ایمن و مفید
محل تمرین
پیوست 1
پیوست 2
پیوست 3
منابع مفید پیشنهادی در حوزه‌ی آناتومی انسان
واژه‌شناسی بخش آناتومی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها
نویسنده
مترجمشهرزاد خرازان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-600-355-115-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها

برای دریافت کتاب آموزش پیلاتس برای ناهنجاری‌های قامتی، بیماری‌ها و آسیب‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.