معرفی و دانلود کتاب جادوی کسب و کار کوچک: برای خوب پول درآوردن نباید کار خیلی بزرگی بکنی

عکس جلد کتاب جادوی کسب و کار کوچک: برای خوب پول درآوردن نباید کار خیلی بزرگی بکنی
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جادوی کسب و کار کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جادوی کسب و کار کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جادوی کسب و کار کوچک: برای خوب پول درآوردن نباید کار خیلی بزرگی بکنی

برای پول درآوردن لازم نیست همه چیز را قربانی کنید! این جمله ایده‌ی اصلی کتاب جادوی کسب و کار کوچک به قلم شارون روو، صاحب کسب‌وکار موفق اکوبگ، را تشکیل می‌دهد. این کتاب تجربه‌ی قدم‌به‌قدم راه‌اندازی و گسترش برند اکوبگ را برایتان ترسیم می‌کند و به شما نشان می‌دهد چه گام‌هایی بردارید تا کسب‌وکاری کوچک داشته باشید که در عین سودآوری، حامل ارزش‌های شما باشد و تمام زندگی‌تان را تحت کنترل خود نگیرد.

درباره‌ی کتاب جادوی کسب و کار کوچک

شاید شما هم مثل خیلی‌های دیگر برای داشتن درآمد روی علایقتان پا گذاشته‌اید. شاید هم شغل مورد علاقه‌تان را دارید، اما حس می‌کنید شرایط این شغل اثرات بدی بر زندگی شخصی‌تان گذاشته و به این ترتیب بارها درباره‌ی راه‌اندازی کسب‌وکار و کار کردن برای خودتان رویاپردازی کرده‌اید. رویای شیرینی که چندان شجاعت قدم برداشتن به سمتش را ندارید. از آن بدتر، تأسیس شرکت و ساخت برند، صرفاً قدم اول است و توسعه و گسترش آن در سلسله‌مراتب رویاها دست‌نیافتنی‌تر نیز به نظر می‌رسد، به ویژه اگر اصرار داشته باشید که برندتان از مسیر علایق و ارزش‌هایتان خارج نشود. کتاب جادوی کسب و کار کوچک (The Magic Of Tiny Business) به قلم شارون روو (Sharon Rowe) نقشه‌راهی است برای رسیدن به این رویا و حفظ آن، در کنار حفظ استقلال شخصی و سبک زندگی موردعلاقه‌تان. این کتاب برای کسانی که نمی‌خواهند زندگی انسانی و ارزش‌هایشان را فدای سود مالی کنند، مثل یک نفس راحت است. نویسنده به شما رویاپردازانِ این مسیر می‌گوید که قدم‌های کوچک بردارید و مثل خانه‌ی کوچکی که جا برای وسایل اضافه ندارد، جنبه‌های ضروری کسب‌وکار مورد نظرتان را گلچین کنید و باقی را دور بریزید تا به موفقیت واقعی برسید. صحبت از دستیابی به ثروت هنگفت نیست، این کتاب شما را به سمت کسب‌وکار کوچک هدایت می‌کند. کسب‌وکار کوچک از نظر نویسنده، کارهای شاد و متوسطی است که در آن قوانین تجاری و علایق شخصی در هم پیچیده و با محوریت زندگی شما پیش می‌روند. در عین حال، کسب‌وکار کوچک به معنای شغل کم‌درآمد یا غیرقابل‌گسترش نیست. کوچک بودن کسب‌وکار به سطح تمرکز شما بر کار اشاره دارد و شرایط و مشخصات خود شما را قاعده قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب جادوی کسب و کار کوچک

به عقیده‌ی برخی کتاب جادوی کسب و کار کوچک طرز فکر برآمده از وال استریت را به چالش می‌کشد و برای آن جایگزینی پایدار و ارزشمند ارائه می‌دهد. این کتاب صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ را وا می‌دارد که تعریفشان را از موفقیت و شادی از نو پی بریزند و در کنار مدیریت برندی درآمدزا، از زندگی واقعی نیز دور نیفتند.

شارون وو بنیانگذار برند اکوبگ (ECOBAGS) است. او جوایز بسیاری کسب کرده و در زمینه‌ی راه‌اندازی کسب‌وکارهای پایدار و پردرآمدی که حامل ارزش‌های انسانی نیز باشد، سخنرانی‌های ارزشمند و پرطرفداری ارائه می‌دهد. شرکت او، اکوبگ، یک کسب‌وکار میلیون دلاری اما کوچک در زمینه‌ی محصولات پایدار است و در واقع برند اصلی کیف‌های پایدار محسوب می‌شود که با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی کیف‌های دوست‌دار محیط‌زیست تولید می‌کند. او هر مشکلی را به چشم یک فرصت برای رشد می‌بیند. با همین دیدگاه برای بازاری خاص برندی ساخت که مشکلی مشخص را هدف قرار می‌داد.

شارون روو در کتاب جادوی کسب و کار کوچک با نثری ساده و بی‌غل‌وغش از داستان راه‌اندازی برند خودش می‌گوید. تازه مادر شده بود که این کسب‌وکار را با هدف تولید کیسه‌های پارچه‌ای اقتصادی در آشپرخانه‌ی کوچکش تأسیس کرد. دغدغه‌ی اصلی او کسب درآمد در کنار حفظ روابط خانوادگی‌ و ارزش‌های انسانی بود. او برای کارش قوانین سفت و سخت شخصی در نظر گرفت. قوانینی از جمله: ساعت کاری دقیق روزانه، کار نکردن در آخر هفته‌ها و تعطیلات، اولویت دادن به برنامه‌های خانوادگی و برنامه‌ریزی برای مراقبت از خود. در عین حال، مجموعه‌ای از قوانین کلی نیز برای کسب‌وکار تعیین کرد که از اهداف زیست‌محیطی تا اولویت‌های اجتماعی (برای مثال دستمزد منصفانه) را در بر می‌گرفت. دشواری‌ها و موانعی که با وجود منابع محدود بر سر راه شارون روو سبز شدند، اشتباهاتی که مرتکب شد و درس‌‎ها و تجربیات ارزشمندی که طی سال‌ها سخت‌کوشی کسب کرد، همه و همه در کتاب حاضر گردآوری شده است.

معرفی و دانلود کتاب جادوی کسب و کار کوچک

کتاب جادوی کسب و کار کوچک در چهار بخش و هشت فصل نوشته شده است. نویسنده در بخش اول به بیان این مسئله می‌پردازد که کسب‌وکار کوچک دقیقاً چیست و شناخت اولویت‌ها و محدودیت‌های شما چطور امکان‌پذیر است. فهرست ملزومات کاری‌ برای شروع کار جدید و قدم‌ها و منابع ضروری نیز در اختیارتان قرار داده می‌شود. بخش دوم از روشن کردن «چرایی» خودتان می‌گوید. اینکه چرا می‌خواهید یک کسب‌وکار راه بیندازید، چه چیزی به جهان اضافه می‌کنید و سؤالاتی از این قبیل که مسیرتان را مشخص‌تر می‌کند. در بخش سوم وارد جزئیات می‌شوید و از جریان نقدینگی تا حسابداری مالی و پیش‌بینی موانع و چالش‌های کار را از نظر می‌گذرانید. در نهایت، بخش چهارم چگونگی سرزنده ماندن در این فرایند و لذت بردن از مسیر و از کل زندگی را به شما نشان می‌دهد.

کتاب جادوی کسب و کار کوچک را سمانه سنجری به فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب جادوی کسب و کار کوچک

  • زندگی‌‌تان را با پشتیبانی کسب‌وکار مورد علاقه‌تان شکل دهید. این پیامی است که همه‌ی ما باید آن را بشنویم. (سوزان دنزیگر، مؤسس و مدیرعامل زیگو دات کام)
  • جادوی کسب‌وکار کوچک درباره‌ی روبه‌رو شدن با ترس‌هایی است که به‌طور معمول کارآفرینان موقع تغییر وضعیت موجود تجربه می‌کنند. شارون روو توصیه‌های ارزشمندش را درباره‌ی چگونگی رسیدن به مأموریتش، همگام با حفظ سبک زندگی متوازن، با دیگران به اشتراک گذاشته است. (آلیسا گراویتز، رئیس و مدیرعامل گرین امریکا)
  • این کتاب تأثیرگذار نشان می‌دهد که چیزهای کوچک می‌توانند بسیار پرقدرت باشند. طرز فکر شارون روو، ایده‌هایی اساسی ارائه می‌کند که نیاز داریم آن‌ها را بشنویم. (ست گودین، نویسنده)
  • شارون نشان می‌دهد که چطور کسب‌وکاری دلپذیر داشته باشید تا برای کارکنان آن و کل جامعه مفید باشد؛ اهمیتی ندارد که این کسب‌وکار چقدر بزرگ یا کوچک باشد! (جودیت رایت، نویسنده)
  • شارون از جادویی پرده برمی‌دارد که اگر کسب‌و‌کارمان را در راستای خدمت به خودمان به کار ببندیم، خودش را نشان خواهد داد؛ نه زمانی‌که خودمان برده‌ی آن شویم. (رز پنلوپه ال. یی، مدیرعامل شرکت گرین ریتایرمنت)

کتاب جادوی کسب و کار کوچک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مدیران کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ و همچنین کسانی که قصد دارند کار تازه‌ای راه بیندازند، بسیار مفید است.

جملات برگزیده کتاب جادوی کسب و کار کوچک

  • کارآفرین بودن ورزشی استقامتی است.
  • اگر پولی بدهکاری، درنهایت، آن پول صاحب توست تا زمانی‌که آن را پرداخت کنی.
  • زمانی‌که روابط کسب‌و‌کاری ایجاد می‌کنی، در حال ایجاد پایگاه طرفداران خودت هم هستی.
  • اگر کسب‌و‌کاری کوچک داری یا کسب‌و‌کارت هنوز تازه‌کار است، هرگز ارزش کشف شدن یا تقاضا کردن برای دیده شدن را دست‌کم نگیر.
  • برای شروع کردن لازم نیست همه‌چیز را بدانی، اما باید بتوانی روی چیزهایی که می‌دانی یا نمی‌دانی، کنترل داشته باشی.

در بخشی از کتاب جادوی کسب و کار کوچک: برای خوب پول درآوردن نباید کار خیلی بزرگی بکنی می‌خوانیم

در این کتاب درباره‌ی اهمیت روابط، چیزهای زیادی خواهی خواند. زمانی‌که کاری را شروع می‌کنی، شاید فکر کنی مستقل هستی، اما تو واقعاً وابسته به دیگرانی.

فرقی نمی‌کند که بخواهی با افراد یک کافه اجتماعی داشته باشی یا با افراد حاضر در یک اپلیکیشن برای جمع‌آوری خریدهای آنلاین اهدای خیریه، به‌هرحال تو بخشی از یک اکوسیستم در‌حال‌رشد هستی، آن‌هم متشکل از افرادی که می‌دانند کسب‌وکار، جریانی از ایده‌هاست که برای حل مشکلات بزرگ ایجاد شده است. تو می‌توانی کار خوبی انجام دهی و هم‌زمان نیز آن را به‌خوبی انجام دهی؛ در این مسیر نیز حتماً به مهارت‌ها و خدماتی که دیگران دارند، نیاز پیدا خواهی کرد.

درباره‌ی برندهای موردعلاقه‌ات تحقیق کن. به‌دنبال آن‌هایی بگرد که به نظر می‌رسد ارزش‌های تو را به اشتراک می‌گذارند. داستان‌ شروع کار آن‌ها و هسته‌ی اصلی کارشان را پیدا کن که همین‌ها «چرایی» آن‌ها را نشان می‌دهد؛ همچنین به نحوه‌ی آغاز کارشان دقت کن. ببین چه چیزی باعث جرقه‌ زدن کار آن‌ها شده ‌است. در میان این‌ها، مشخص کن که چه چیزهایی را می‌خواهی برای خودت داشته باشی و به چه چیزهایی نیاز نداری یا آن‌ها را نمی‌خواهی.

چه‌ کسانی پشتیبان کسب‌و‌کارهایی هستند که کارهایی مشخص را به‌شکلی متفاوت انجام می‌دهند؟ آن‌ها را پیدا کن و به‌دنبال ریشه‌ی تصمیمات آن‌ها ورای سودشان بگرد. با این فکر جلو برو و ببین آیا سود می‌تواند نیرویی برای انجام دادن کارهای خوب باشد؟ کسب‌وکارهایی مثل محصولات اکوبگ در چنین فضا و فصل مشترکی ایجاد شده و رشد کرده است.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
مقدمه
بخش 1: محدودیت‌های خودت را انتخاب کن
فصل اول: کسب‌وکار کوچک چیست؟
فصل دوم: با آنچه داری کارت را شروع کن و به‌گونه‌ای عمل کن که کارت به تو خدمت کند
بخش 2: بگذار «چراییِ» تو حرف بزند
فصل سوم: قدم‌های کوچک بردار
فصل چهارم: به صدای آهسته‌ی درونت گوش کن
بخش 3: «چگونگی» خودت را تمرین کن
فصل پنجم: برای اوج گرفتن آماده شو
فصل ششم: کسب‌وکار کوچک کسب‌وکاری خلاصه است
بخش 4: در حین کار نفس بکش و موفق شو
فصل هفتم: به سمت کارت قدم بزن (حتی اگر در خانه کار می‌کنی)
فصل هشتم: داستان کوچک خود را به اشتراک بگذار
قدردانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جادوی کسب و کار کوچک: برای خوب پول درآوردن نباید کار خیلی بزرگی بکنی
نویسنده
مترجمسمانه سنجری
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-220536-2
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جادوی کسب و کار کوچک

حشمت الله ابراهمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
حتما بخوانید. عالی و تاثیر گذار.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جادوی کسب و کار کوچک

برای دریافت کتاب جادوی کسب و کار کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.