معرفی و دانلود کتاب صوتی گاو بنفش

عکس جلد کتاب صوتی گاو بنفش
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گاو بنفش

کتاب صوتی گاو بنفش اثری از ست گودین، نویسنده‌ی نام‌آشنای حوزه‌ی بازاریابی و تبلیغات است. گودین در این کتاب پرفروش از اهمیت و روش‌های متفاوت برندسازی و رموز متمایز شدن در کسب‌وکار سخن گفته و تلاش کرده است تا مخاطب خود را با جدیدترین رویکردهای بازارهای تجاری و سازوکارهای نوین طراحی و فروش محصولات آشنا سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی گاو بنفش

آیا شما هم مانند بسیاری از افراد به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید فکر کرده‌اید اما تمام حوزه‌ها را اشباع‌شده دیده‌اید؟ آیا ایده‌های بسیاری در ذهن دارید اما به دلیل آنکه افراد بسیاری در آن حوزه مشغول به کار هستند و دیگر برای خودشان اسم و رسمی به هم زده و بازار را در دست دارند، از محقق کردنِ ایده‌ی خود دست برداشته‌اید؟ آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید چه چیزی در شرکت‌هایی مانند اپل، تسلا و نایکی وجود دارد که آن‌ها را از رقبایشان متمایز می‌کند؟ ست گودین (Seth Godin) در کتاب صوتی گاو بنفش (Purple Cow) تلاش کرده است تا به این قبیل پرسش‌های افراد پاسخ دهد و با راهکارهای متعدد و کاربردی خود، در متمایز ساختن کسب‌وکارشان به آنان یاری رساند.

امروزه راه انداختنِ یک کسب‌وکار جدید بیش از هر زمان دیگری به یک فرآیند پر از تنش و چالش تبدیل شده است. تقریباً حوزه‌ای وجود ندارد که از قبل عده‌ای در آن به فعالیت نپرداخته باشند. بدیهی است که هیچ کدام از آنان هم خواهان رقیب نیستند و برای دستیابی به موفقیت و خالی کردن عرصه از رقیبان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد. در این شرایط اگر با ایده‌های تکراری و با دست خالی وارد آن عرصه شوید، سرنوشت جالبی در انتظار کسب‌وکارتان نخواهد بود. اما آیا باید دست روی دست گذاشت و تنها نظاره‌گر موفقیت دیگران از دور بود؟ ست گودین در کتاب صوتی گاو بنفش به شما نشان می‌دهد که برای مواجهه با چنین شرایطی چندین و چند راهکار وجود دارد.

ایده‌ای که ست گودین در کتاب صوتی گاو بنفش ارائه می‌کند بسیار ساده است. تصور کنید در یک روز آفتابی و تابستانی از یک جاده‌ی ییلاقی عبور می‌کنید. با دیدن گاوهای قهوه‌ای هیجان‌زده می‌شوید و حتی ذوق می‌کنید. هرچقدر که گاوهای بیشتری در مسیر می‌بینید از ذوق و اشتیاق شما کاسته می‌شود تا جایی که دیگر دیدن گاوهای قهوه‌ای برای شما عادی می‌شوند. اکنون تصور کنید که در میان آن‌ همه گاوهای قهوه‌ای یک گاو بنفش ببینید! نه‌تنها توجه شما جلب می‌شود بلکه حتی ممکن است برای بهتر دیدن آن کنار جاده توقف کنید، از آن گاو عکس بگیرید و تا مدت‌ها از ویژگی‌های آن گاو بنفش‌رنگ برای دوستان و آشنایان خود تعریف کنید!

معرفی و دانلود کتاب صوتی گاو بنفش

به باور ست گودین شرایط کسب‌وکارهای امروزی نیز چیزی شبیه دیدن گاوهای قهوه‌ای و بنفش کنار جاده است. امروزه تعدد شرکت‌ها در اکثر قریب به اتفاق حوزه‌ها آن‌چنان زیاد است که نام برخی از آن سازمان‌ها و شرکت‌ها – با وجود ویژگی‌های مثبت فراوانی که دارند – حتی به گوشمان هم نمی‌خورد. پس برای آنکه به کسب درآمد و موفقیت برسیم باید بتوانیم میان کسب‌وکارهای مختلف، مانند یک گاو بنفش خود را متمایز و متفاوت سازیم. نظریه‌ی گاو بنفش به ما یادآوری می‌کند که ناگزیریم برای بقا در هر حوزه‌ و کسب‌وکاری، متفاوت عمل کنیم تا بتوانیم در ذهن مشتری بمانیم و ناخودآگاه او را ترغیب کنیم نیازهای خود را از طریق کالاها و خدمات ما برآورده سازد. باید خلاق باشیم و چیزی را به مخاطب خود اهدا کنیم که به ذهن دیگر رقبا نرسد چرا اگر محصولات و خدمات ما همانند دیگر شرکت‌های پرسابقه و نام‌آشنا باشد، بدیهی است که انتخاب مخاطب نخواهیم بود.

ست گودین در کتاب صوتی گاو بنفش به معرفی نظریه‌ی خود بسنده نمی‌کند. او همچنین توصیه‌هایی عملی برای ایجاد چنین تمایزی را نیز مطرح می‌سازد. به عنوان مثال، او از مخاطب خود می‌خواهد تا پیش از طراحی محصول به این پرسش‌ها پاسخ دهد: آیا می‌توانید محصولی طراحی کنید که نیاز مشتریان را بهتر از محصولات دیگر رقبا برآورده سازد؟ آیا می‌توانید محصولی طراحی کنید که نیاز متفاوت و یگانه‌ای از مخاطب را برآورده سازد؟ نیازی که تاکنون کسی به آن فکر نکرده یا به اندازه‌ی کافی در بازار محصولی برایش عرضه نشده است؟ آیا راهکاری دارید که به کمک آن بتوانید قابلیت‌ها و نکات مثبت محصول خود را متمایز سازید؟ و...

کتاب صوتی گاو بنفش به شما می‌آموزد چگونه در برندسازی موفق باشید، چه‌طور در مسیر رسیدن به موفقیت در کسب‌وکار تنها به تبلیغات اکتفا نکنید و تفاوتی جدی و جالب‌توجه با رقبای خود داشته باشید. راهکارهای ست گودین در این کتاب صوتی را به کار بگیرید تا به موفقیتی تضمین‌شده و ماندگار دست یابید. این کتاب صوتی را به همت آوانامه و در همکاری با انتشارات نسل نواندیش، با ترجمه‌ی بهار صادقیان و خوانش نازیما حسینی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب گاو بنفش

  • پرفروش‌ترین کتاب حوزه‌ی مدیریت بازاریابی در دهه‌ی گذشته
  • رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین کتاب حوزه‌ی پژوهش‌های فروش و بازاریابی
  • رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین کتاب حوزه‌ی تحقیقات بازار

نکوداشت‌های کتاب گاو بنفش

  • من عاشق این کتاب هستم؛ گاو بنفش اثری آگاهی‌دهنده است که به سازمان‌ها نشان می‌دهد چگونه تمایز ایجاد کرده و از نابودی و زیان‌دهی اجتناب کنند. (تام کلی، نویسنده‌ی کتاب هنر نوآوری)
  • ست گودین طرز فکر افراد را درباره‌ی بازاریابی، مدیریت و کار تغییر داده است. (Selling Power)
  • ست گودین شاید بهترین بازاریاب شهودی معاصر است؛ او از آن اندک افرادی است که خرد هر مسئله‌ای را به‌سادگی دریافت می‌کنند. (راندال روتنبرگ، ستون‌نویس عصر تبلیغات)
  • ست گودین، با کنجکاوی پایان‌ناپذیر خود، در زمینه‌های بسیاری صاحب‌نظر و آگاه است. او از بینشی روشن و ایده‌های قدرتمند و معقول زیادی برخوردار است. (روزنامه‌ی میامی هرالد)
  • ست گودین نویسنده‌ای پرفروش، مدرس مورد توجه، کارآفرین موفق و کارشناس و وبلاگ‌نویسی برجسته است. او به‌واسطه‌ی درک عمیق خود از اینترنت، فروش و بازاریابی، فردی مورد احترام است و نظرات و مقالات وی به‌طور گسترده‌ای خوانده شده و نقل‌قول می‌شوند. (وب سایت فوربز)

کتاب صوتی گاو بنفش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کارآفرین، بازاریاب یا صاحب کسب‌وکار خودتان هستید، اگر قصد دارید در فضای رقابتی مشاغل امروزی، متمایز باشید و همین‌طور اگر علاقه‌مند به آشنایی با نظریه‌های جدید بازاریابی و شیوه‌های نوین و متفاوت کسب درآمد هستید، شنیدنِ کتاب صوتی گاو بنفش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی گاو بنفش می‌شنویم

دنیا تغییر کرده است. انتخاب‌های فراوانی وجود دارد؛ اما زمان کمتر و کمتری برای دسته‌بندی آن‌ها در اختیار است. این مسئله بیست سال پیش درست نبود. آن هنگام مشتریان زمان بسیار بیشتر و تعداد انتخاب‌های کمتر داشتند. راه‌های بسیار کمتری برای خرج‌کردن درآمد وجود داشت. در نتیجه اگر شرکتی با اختراعی جدید و خوب می‌دیدیم، راهی برای پرداخت هزینه‌ی آن محصول پیدا می‌کردیم (برای مثال موبایل). سال‌ها پیش اقتصاد تولیدی ما می‌توانست تقریباً نیاز همه را در سطح گسترده برطرف کند. پس از آن بازی عوض شد. دیگر هر کس فقط به فکر برآورده‌کردن نیازهای خود بود. جامعه بازاریابی (با تبلیغات تلویزیونی گسترده) به ما آموخت که بیشتر و بیشتر بخواهیم و مصرف‌کنندگان همه تلاش خود را کردند تا به این کار ادامه دهند.

بین افرادی که ممکن است محصول شما را بخرند، بسیاری هستند که احتمالاً هرگز درباره‌ی محصولتان چیزی نخواهند شنید. اکنون گزینه‌های بی‌شماری وجود دارد که افراد به‌سادگی نمی‌توانند از طریق رسانه‌های عمومی به آن‌ها دست یابند. مشتریان پرمشغله پیام‌های غیرضروری را نادیده می‌گیرند، در حالی که شما رقابت می‌کنید تا این بازار مشترک را با هزینه‌ی زیاد حفظ کنید (که حتی همین حالا هم برای حفظ این بازار مشترک به حمایت نیاز دارید).

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
28 دقیقه
معرفی و بخش اول
30 دقیقه
بخش دوم
32 دقیقه
بخش سوم
31 دقیقه
بخش چهارم
37 دقیقه
بخش پنجم
35 دقیقه
بخش ششم
38 دقیقه
بخش هفتم
38 دقیقه
بخش هشتم
40 دقیقه
بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گاو بنفش
نویسنده
مترجمبهار صادقیان
راوینازیما حسینی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گاو بنفش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گاو بنفش

برای دریافت کتاب صوتی گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.