معرفی و دانلود کتاب زن‌ سیاه‌ پوش

عکس جلد کتاب زن‌ سیاه‌ پوش
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن‌ سیاه‌ پوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن‌ سیاه‌ پوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن‌ سیاه‌ پوش

سوزان هیل در کتاب زن‌ سیاه‌ پوش، داستانی فوق‌العاده را روایت می‌کند که در آن آرتور کیپس، یک وکیل جوان، برای شرکت در مراسم تشییع جنازه‌ی خانم آلیس درابلو، در عمارت ایل مارش _ محل اقامت خانم درابلو، جایی در انتهای یک گذرگاه مه‌گرفته و تاریک _ حضور می‌یابد. آرتور در مراسم خاکسپاری او، زن جوان و لاغراندامی را می‌بیند که سرتاپا سیاه پوشیده، شب‌کلاهی به سر دارد و گوشه‌ای ساکت ایستاده، مشکوک است و گویی قصد و نیت شومی را در سر می‌پروراند.

درباره‌ی کتاب زن سیاه‌پوش

شاید تمامی علاقه‌مندان به داستان و رمان‌های ژانر گوتیک، همچنان دلتنگ نویسندگانی چون آرتور کانن دویل یا جین آستن باشند و دلشان بخواهد که نویسنده‌ی ازدنیا‌رفته بازگردد و اثر بی‌نظیر دیگری را به رشته‌ی تحریر درآورد. افسوس، نمی‌توانیم رمان جدیدی از جین آستن را در اختیارتان بگذاریم؛ اما سوزان هیل (Susan Hill) داستانی فوق‌العاده را روایت کرده است که در نوع خود بی‌بدیل است و به جرئت می‌توان گفت با نوشته‌های آستن برابری می‌کند. کتاب زن سیاه‌پوش (The Woman in Black) تا جایی که سبک و سیاق نگارش در دوران ما اجازه می‌دهد به داستان‌های ارواح و گوتیک شباهت دارد و آنقدر درجه یک است که با خواندنش بر جایتان میخکوب خواهید شد.

معرفی و دانلود کتاب زن‌ سیاه‌ پوش

قهرمان داستان کتاب زن سیاه پوش، یک وکیل جوان و آینده‌دار به‌نام آرتور کیپس است. او از لندن به کرایتین گیفورد، شهری کوچک در شمال انگلستان، آمده تا در مراسم خاکسپاری خانم درابلو شرکت و به امور مربوط به اموال و زمین‌های او پس از مرگ رسیدگی کند. محل زندگی خانم درابلو در گذرگاهی منزوی و اغلباً مه‌گرفته واقع شده که اطرافش را نیز شوره‌زارها و باتلاق احاطه کرده‌اند. آرتور تشریفانی معمولی درست مانند دیگر خاکسپاری‌ها را پیش‌بینی کرده بود اما برخلاف انتظار او مجموعه‌ای از وقایع پر رمز و راز رخ می‌دهد که شوم‌تر و وحشتناک‌تر از هر کابوس دیگری هستند؛ حضور زنی سیاه‌پوش و ناشناس در مراسم تشییع جنازه، صدای عجیب گهواره‌ای در مهدکودک متروک، جیغ ممتد کودکی در مه و ... .

فهمیدن اینکه چه اتفاقی برای خانم درابلو رخ داده، رازی‌ست که تا آخرین صفحات کتاب به آن پی نخواهید برد و قطعاً نقطه‌ی پایانی کتاب شما را حیرت‌زده خواهد کرد.

کتاب زن سیاه‌پوش لذت عجیبی را از خواندن داستانی ترسناک و رازآلود، برایتان به دنبال دارد. سوزان هیل ثابت می‌کند که این ژانر نادیده گرفته نشده و داستان‌های ارواح همچنان زنده هستند و نمرده‌اند.

نشر خوب کتاب زن سیاه‌پوش را با ترجمه‌ی عالی محمود گودرزی منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند به این سبک ادبی قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب زن سیاه‌پوش

  • هیچ‌کس مثل سوزان هیل قلبتان را لبریز از اشتیاق نمی‌کند. (Daily Telegraph)
  • یک داستان عالی ارواح... فوق‌العاده... باید بخوانیدش! (Evening Standard)
  • سرنخ‌هایی عالی و پشت سر هم، جسم و ذهنتان حسابی سرِ حال می‌آید. (Guardian)
  • شگفت‌انگیز، آنقدر که قلبتان از تپش بازخواهد ایستاد! (Daily Express)
  • ترسناک... یک اثر کلاسیک وحشتناک! (Daily Mail)
  • سوزان هیل ملکه‌ی حال حاضر نویسندگان داستان‌های ارواح است و رمان او… یک رمان کلاسیک، ترسناک و حتی می‌توان گفت وحشتناک است. (Michael Hogan - Observer)
  • او با قدرت زیادی می‌نویسد... واقعاً ترسناک. (Daily Telegraph)
  • یکی از قوی‌ترین داستان‌های ترسناک ماوراءطبیعی... داستانِ این اثر پویاست و تا انتها نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه پیش می‌آید. (Washington Post)
  • داستان‌های دلهره‌آور هیل ممکن است کوتاه باشند، اما هیچ کم‌وکاستی ندارند. (Harper's Bazaar)
  • به‌طرز مقاومت‌ناپذیری دراماتیک... سوزان هیل این ژانر را به بهترین شکل ممکن در داستان خود به نمایش درآورده است. (Chicago Tribune)
  • این رمان منقلبتان می‌کند... مطمئناً ذهنتان را درگیر خواهد کرد. (Woman's Weekly)

اقتباس‌های سینمایی کتاب زن سیاه‌پوش

از این اثر ارزشمند سوزان هیل دو فیلم سینمایی ساخته شده است. اولین فیلم در سال 1989 میلادی با بازی نایجل کنیال (Thomas Nigel Kneale) و به کارگردانی هربرت وایز (Herbert Wise) که ژانر آن درام ترسناک شناخته شد. اخیراً نیز کارگردان انگلیسی، جیمز واتکینز (James Thomas Watkins) فیلم دیگری با بازی هنرپیشه‌ی معروف، دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) ساخت که در فوریه سال 2012 به اکران درآمد.

کتاب زن سیاه‌پوش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان و رمان سبک گوتیک علاقه دارید و از خواندن داستان‌های ارواح لذت می‌برید، این کتاب برای شماست!

در بخشی از کتاب زن‌ سیاه‌ پوش می‌خوانیم

همان‌طور که آقای بنتلی گفته بود، هرچند مسافت طولانی و دلیل سفر حزن‌انگیز بود، نوعی فرار از آب‌وهوای لندن به‌ حساب می‌آمد و برای نشاط بخشیدن به روحیه‌ام که در انتظار اتفاقی لذت‌بخش به سر می‌برد، هیچ‌چیز حساب‌شده‌تر از منظره‌ی غار بزرگ ایستگاه قطار نبود که مثل کوره‌ی آهنگران برافروخته بود. اینجا همه‌چیز جلنگ‌جلنگ بود و مملو از نشاط مقدمات عزیمت، و من از دکه‌ی روزنامه‌فروشی تعدادی نشریه و روزنامه خریدم و از کنار قطاری که دود می‌کرد و بخار بیرون می‌داد با گام‌هایی سبک تا انتهای سکو قدم زدم. به یاد دارم که لوکوموتیو سِر بِدیویر بود.

صندلی‌ای گوشه‌ی کوپه‌ای خالی پیدا کردم. کت، کلاه و وسایلم را روی رف گذاشتم و با رضایت بسیار نشستم. از لندن که خارج شدیم، باآنکه مه همچنان در اطراف حومه حضور داشت، رفته‌رفته روشن‌تر و در برخی‌ جاها محو شد و شادی وجودم را فراگرفت. حالا چند مسافر دیگر در کوپه به من ملحق شده بودند، اما پس از سر تکان ‌دادنی کوتاه آن‌ها هم خود را با خواندن روزنامه و نوشته‌های دیگر مشغول کردند و به‌این‌ترتیب، بی‌آنکه اتفاقی بیفتد مسافت بسیاری را به‌سوی مرکز انگلستان طی کردیم. آن‌سوی پنجره‌ها هوا به‌سرعت تاریک شد و وقتی پرده‌ی پنجره را پایین کشیدند، کوپه مثل اتاق مطالعه‌ای روشن از نور چراغ، دنج و محصور شد.

در کرو راحت قطار عوض کردم، مسیرم را ادامه دادم و دیدم که خط ‌آهن در مسیر شمال، کم‌کم به‌سوی شرق منحرف می‌شود و من شامی دلپذیر خوردم. فقط وقتی در خطوط ایستگاه کوچک هومربی دوباره قطار عوض کردم، کم‌کم حس راحتی‌ام را از دست دادم، چون اینجا هوا بسیار سردتر بود و همواره تندبادهایی از شرق می‌وزید و بارانی ناخوشایند با خود داشت و قطاری که قرار بود آخرین ساعات سفرم را در آن سپری کنم از آن‌هایی بود که واگن‌هایی قدیمی و فاقد امکانات رفاهی داشتند و رویه‌هایشان از چغر‌ترین چرم ساخته شده و روی موی سفت اسب قرار گرفته بود و بالای سر، به‌جای رف تخته گذاشته بودند. قطار بوی دوده‌ی سرد و مانده می‌داد و پنجره‌ها چرک‌گرفته و زمین جارونزده بود.

فهرست مطالب کتاب

شب کریسمس
ویژگی لندنی
سفر به شمال
خاک‌سپاری خانم درابلو
آن‌سوی گذرگاه
صدای یابو و درشکه
آقای جروم ترسیده است
اسپایدر
در اتاق بچه‌
سوت بزن تا بیایم
یک بسته نامه
زن سیاه‌پوش
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن‌ سیاه‌ پوش
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-622-7543-76-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن‌ سیاه‌ پوش

رویا +
۱۴۰۳/۱/۷
ترجمه و ویرایش متن زیاد جالب نیست. متن پر از ایراد تایپی است. هشدار: از این جا به بعد کامنت داستان را اسپویل می کنه! من کتاب های جالب تر از این هم خوانده ام. شبح داغ دیده و متنفر از مردم که به دنبال انتقام از آدم های بیگناه است. وجود شبح در این دسته کتاب ها به خودی خود چیز فوق العاده ای نیست. مفعول متاسفانه قهرمان داستان اقدامات شبح است و هیچ نشانی از تلاش برای برقراری ارتباط، همدلی، کمک به شبح مستاصل نمی کند و فرار را بر قرار ترجیح می دهد. این ایرادی است که شما در کتاب دختری در اتاق طبقه سوم نمی بینید. اگر قراره فقط یکی از این دو کتاب را بخوانید من قطعا کتاب دختری در اتاق طبقه سوم را بهتون پیشنهاد میدم.
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
داستان درباره شبح یک زن انتقام جوست که به دلیل مرگ فرزندش باعث مرگ کودکان دیگر می‌شود. آیا به اشباح اعتقاد دارید؟ آیا باور می‌کنید که خشم یک روح باعث مرگ شود؟ آیا این جهان گرداننده‌ای ندارد که یک روح پایان زندگی دیگران را رقم بزند؟ این سه ستاره را به این دلیل دادم که خواندن کتاب برای سرگرمی بد نیست ولی اگر به دنبال کتابی جذاب، اثرگذار و واقع بینانه هستید اصلا خواندنش را توصیه نمی‌کنم
علیرضا جمشیدبیک
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
داستان زیاد جالب نبود ولی نویسنده خیلی خوب با تصویر سازی و بیان دقیق جزئیات، خواننده را به ادامه دادن ترغیب می‌کرد. خود قصه زیاد برای من جالب نبود ولی به شیوه ای نگارش شده بود که از خواندن کتاب پشیمان نشدم.
م.ح
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سلام. من یک بار برای این کتاب، نظری نوشتم که تایید نشد. به هر حال اگر به ماورا اعتقاد دارید و در این زمینه، مطالعاتی داشته اید، این کتاب را درک خواهید کرد، در غیر این صورت، به عنوان یک رمان تخیلی، آن را بخوانید.
الهام کریمی
۱۴۰۲/۱۲/۶
ژانر داستان مورد علاقه من بود داستان پردازی خوب بود ترجمه روان و دوست داشتنی، ولی حیف که تایپ ایراد داشت، کاش رفع شود.
در کل ماجرای گیرایی داشت که من پشت سر هم خواندم تا تمام شد. با تشکر از کتابراه
Fariba.A
۱۴۰۲/۱۲/۶
موضوع کتاب خیلی باب سلیقه‌ی من نبود ولی سبک نگارش نویسنده بسیار عالی بود که من چهار تا ستاره رو به همین دلیل دادم. البته از خوندنش پشیمون نیستم و قطعا برای یک بار خوندن خوبه
Mojganfalah
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب قشنگی بود نثر روانی داشت از کلمات جذابی هم استفاده شده بود فقط به مورد این که داخل متن بعضی از کلمات بهم چسبیده بودن یا تکرار شده بوده اما توضیح نویسنده خیلی به دل می شینه
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
داستان تکراری ست با توضیحات اضافه و بی مورد و ادبیات سنگین
حرف تازه ایی ندارد و کند پیش میرود و نکته‌ی مثبتش کوتاه بودن است
محدثه کاظمی
۱۴۰۳/۱/۴
فضا زیبا توصیف شده اما از نظر من ضعیف بود داستانش نمیدونم چرا نویسنده سعی داشت همه چیز را از آنچه توان داشت ترسناکتر تشبیه کنه
زهره مهرشاد
۱۴۰۳/۱/۲۷
جالب نبود یه قصه عادی بود و چیز جالبی در مورد اشباح نداشت، خوندنش وقت تلف کردن بود
ستاره دلیر
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
جالبه کشش داره ارزش یک بار خوندن رو داره ولی اونقدر ترسناک نیست در کل نمیشه گفت بهترینه
مژگان پاک
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کتاب جالب و جذابی بود. و من از قلم نویسنده خوشم امد و باهاش ارتباط بر قرار کردم.
کیانا کیا
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب خوبی بود ترجمه‌ی خوبی داشت برای علاقه‌مندان به داستان‌های ترسناک پیشنهاد میشه
parsa torabzade
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خوبه کتاب خوبیه اگر قبل ازدواج این‌کتاب رو بخوانید معجزه میکنه براتون
رضا ششبلوکی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
عالی بود
از خواندن این کتاب لذت خواهید برد.
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب زن‌ سیاه‌ پوش

برای دریافت کتاب زن‌ سیاه‌ پوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.