معرفی و دانلود کتاب صوتی بری لیندون

عکس جلد کتاب صوتی بری لیندون
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بری لیندون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بری لیندون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بری لیندون

بری لیندون برای ورود و باقی ماندن در طبقه‌ی اشرافی که شریف نیستند، از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند. ویلیام تاکری در کتاب صوتی بری لیندون، راوی زندگی مردی انگلیسی در قرن هجدهم است که تمام مراحل بی‌اخلاقی و البته حماقت را یکی پس از دیگری طی می‌کند. تاکری به همین طریق در این کتاب که از بهترین و مشهورترین رمان‌های او محسوب می‌شود، جامعه‌ی طبقاتی انگلستان را مورد انتقادات صریح و بی‌رحمانه‌ی خود قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی بری لیندون

ردموند بری لیندون در خانواده‌ای بااصل‌ونسب متولد شده؛ از آن دسته خانواده‌هایی که زمانی جزو نجیب‌زادگان و اشراف بوده‌اند، اما دست روزگار آن‌ها به روزهای دشواری و بی‌چیزی رسانده است. بااین‌حال بری، همچنان خودش را یک نجیب‌زاده می‌داند و مادرش نیز تمام اصول رفتاری و آداب‌ورسوم اشراف‌زادگان را به او آموخته است. ویلیام تاکری (William Makepeace Thackeray) در کتاب صوتی بری لیندون (The Luck of Barry Lyndon) از طریق ردموند بری لیندون که شخصیت اصلی داستان و همچنین روای آن است، آرام‌آرام خوانندگان خود را وارد فضای انگلستان در قرن هجدهم می‌کند.

بری لیندون در آتش عشقی تند‌وتیز به دختردایی خود، نورا، می‌سوزد، اما نورا که چندسالی از بری بزرگ‌تر است و در فضای آن جامعه، دختری به حساب می‌آید که از سن ازدواجش گذشته، چندان توجهی به بری ندارد و به دنبال مردی ثروتمندتر و جاافتاده‌تر می‌گردد که آسایش بیشتری را برای او فراهم کند. نورا به یک نظامی انگلیسی به نام جان کوئین دل می‌بندد و بری که نمی‌تواند چنین اتفاقی را به‌راحتی هضم کند، تصمیم می‌گیرد با او دوئل کند. داستان کتاب صوتی بری لیندون، به این طریق پیش می‌رود که در ماجرای دوئل، بری تصور می‌کند جان را که تنها از ترس بیهوش شده، با شلیک گلوله‌ای کشته و به همین دلیل به دوبلین فرار می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بری لیندون

در دوبلین، بری به دام یک گروه کلاهبردار می‎فتد و چیزی نمی‌گذرد که تمام سرمایه و پولی که همراه خود داشته را از دست می‌دهد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد داوطلب شرکت در جنگ شود و به جبهه برود. ویلیام تاکری در کتاب صوتی بری لیندون، زندگی مردی را نشان می‌دهد که برای رسیدن به جایگاهی که در آرزوی آن به سر می‌برد و آن را حق خود می‌داند، حاضر به انجام هر کار خلاف اخلاقی می‌شود و هیچ ابایی هم از این بابت ندارد. ویلیام تاکری با انتخاب خودِ بری لیندون به‌عنوان راوی داستان، قدرت تأثیر فوق‌العاده‌ای بر مخاطبانش یافته و توانسته زیروبم شخصیت لیندون را به آن‌ها نشان دهد.

بری لیندون ماجراهای هر بخش از داستان را به نحوی روایت می‌کند که بسیاری از اوقات می‌دانیم که دروغ می‌گوید و اشتباه می‌کند و بر همین اساس می‌توانیم تصور کنیم که در زندگی واقعی با چنین فردی روبه‌رو شده‌ایم. لیندون مردی است که برای نجات جان خود به دیگران خیانت می‌کند، به همه نیرنگ می‌زند و دروغ می‌گوید و در انتها نیز از موفقیتی که به دست آورده خشنود می‌شود. با همین روند فریب‌کاری، ردموند بری از جنگی که داوطلبانه به سمت آن رفته و بعد از آن پشیمان شده و قصد فرار کرده بوده، جان سالم به‌در می‌برد و این سابقه‌ی شرم‌آور را نیز به یکی از افتخارات خود مبدل می‌کند.

ویلیام تاکری از طریق این داستان، اخلاقیات و شرافتی که نجیب‌زادگان و اشراف‌زادگان انگلستان به آن می‌بالیدند و آن را برخلاف دیگر طبقات، آمیخته با خون و اصل‌ونسب خود می‌دانستند به سخره می‌گیرد و تلاش می‌کند تباهی و فساد این طبقه را عیان کند. بری لیندون نماینده‌ی طبقه‌ای است که تنها ادعای نجابت دارند و از اخلاقیات چماقی ساخته و آن را بر سر دیگر بخش‌های جامعه می‌کوبند، اما خودشان هیچ بویی از آن نبرده‌اند. ویلیام تاکری در کنار این انتقادات کلی به ساختارهای جامعه‌ی انگلستان در آن زمان، اشاراتی کنایه‌آمیز نسبت به وقایع سیاسی آن سال‌ها (برای مثال درگیری‌های میان انگلستان و ایرلند) و اشراف فاسد آن دوره را نیز در بخش‌های مختلفی از کتاب صوتی بری لیندون، مطرح می‌کند.

کتاب صوتی بری لیندون را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای نیما تارخ و براساس ترجمه‌ی محمود گودرزی، در مجموعه‌ی گوشه‌ی ادبیات منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات برج به چاپ رسانده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی بری لیندون

  • استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) با اقتباس از این رمان، فیلمی را با همین نام (Barry Lyndon) ساخت که در سال 1975 اکران شد. در این فیلم، برخلاف نسخه‌ی اصلی آن در کتاب، راوی ماجرا، شخصیت اصلی یا همان بری لیندون نیست.

  • دان مک‌کامفیل (Don McCamphill)، نمایشنامه‌نویس ایرلندی نیز در سال 2003 با اقتباس از این رمان، نمایشی رادیویی را برای BBC آماده کرد.

کتاب صوتی بری لیندون برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی بری لیندون برای علاقه‌مندان به رمان‌های کلاسیک، انتقادی و هجوآمیز انگلیسی مناسب است. اگر دوست دارید در خلال داستان با فضای انگلستان در قرن هجدهم آشنا شوید، از شنیدن این کتاب صوتی غافل نشوید.

در بخشی از کتاب صوتی بری لیندون می‌شنویم

یک‌بار، افسران نیروهای مدافع مردمی مجلس رقصی بزرگ در کیلوانگان برگزار کردند که به‌طبع تمام بانوان قلعه‌ی بریدی که کالسکه‌ای زشت آن‌ها را برد، به آن دعوت شدند. می‌دانستم نورا، آن عشوه‌فروش نفرت‌انگیز کوچک، با دل‌بری‌های تمام‌نشدنی‌اش از افسرها، چه شکنجه‌هایی به من خواهد داد و تا مدتی حاضر نشدم به مجلس رقص بروم. اما او راهی برای غلبه بر من سراغ داشت که تمام مقاومتم در برابرش بی‌حاصل بود. قسم خورد که سواری با کالسکه، همیشه حالش را بد می‌کند. گفت: «اگر تو مرا تَرکِ دیزی ننشانی و نبری، چطور می‌توانم به مجلس رقص بروم؟»

دیزی، مادیان خوب و اصیل دایی‌ام بود و من به هیچ‌وجه نمی‌توانستم به چنین پیشنهادی نه بگویم. بنابراین سوار بر اسب، صحیح و سالم به کیلوانگان رسیدیم و وقتی نورا قول داد با من رقص محلی کند، به اندازه‌ی هر شاهزاده‌ای به خود بالیدم. وقتی رقص به پایان رسید، عشوه‌فروش ناسپاس کوچولو به من اطلاع داد که وعده‌ی خود را کمابیش فراموش کرده و با مردی انگلیسی رقصیده. من در زندگی رنج‌هایی کشیده‌ام، اما هیچ‌کدام شبیه این نبود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
29 دقیقه
فصل یکم: تبارنامه و خانواده‌ام؛ من تحت‌تأثیر عشقی پرشور قرار می‌گیرم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل یکم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل یکم - قسمت سوم
29 دقیقه
فصل یکم - قسمت چهارم
23 دقیقه
فصل دوم: که در آن نشان می‌دهم مردی باشهامتم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل سوم: ابتدای ورودم به دنیای مردمان اصیل، توأم با ناکامی است - قسمت اول
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل چهارم: که در آن بری، عظمت نظامی را از فاصله‌ای نزدیک‌تر می‌بیند
18 دقیقه
فصل پنجم: که در آن بری می‌کوشد تا جایی که می‌تواند از افتخار نظامی دور شود - قسمت اول
24 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل ششم: گاری سربازگیران؛ وقایع نظامی - قسمت اول
26 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل هفتم: بری زندگی پادگانی را پیش می‌گیرد و آن‌جا دوستان بسیاری پیدا می‌کند
22 دقیقه
فصل هشتم: بری با حرفه‌ی نظامی‌گری وداع می‌کند
37 دقیقه
فصل نهم: من به شیوه‌ای درخور نام و تبارم ظاهر می‌شوم
23 دقیقه
فصل دهم: خوش‌اقبالی‌های دیگر - قسمت اول
28 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل یازدهم: که در آن بخت به بری پشت می‌کند
31 دقیقه
فصل دوازدهم: شامل سرگذشت غم‌انگیز پرنسس زی می‌شود - قسمت اول
29 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل سیزدهم: من به شغل خود در مقام فردی متشخص ادامه می‌دهم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل چهاردهم: به ایرلند برمی‌گردم و عظمت و گشاده‌دستی‌ام را در آن دیار به نمایش می‌گذارم
19 دقیقه
فصل پانزدهم: با لیدی لیندون نرد عشق می‌بازم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل شانزدهم: معاش خانواده‌ام را به طرزی شرافتمندانه تأمین می‌کنم و در ظاهر به اوج خوش‌اقبالی‌ام می‌رسم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل هفدهم: من همچون زیوری برای جامعه‌ی انگلیسی ظاهر می‌شوم - قسمت اول
31 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل هجدهم: که در آن خوش‌اقبالی‌ام کم‌کم متزلزل می‌شود - قسمت اول
21 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت سوم
27 دقیقه
فصل نوزدهم: خاتمه - قسمت اول
27 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت سوم
27 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بری لیندون
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
راوینیما تارخ
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بری لیندون

ز اسلامی
۱۴۰۲/۸/۲۸
عالی بود این کتاب هم نوشتاری که داشت هم گوینده که صدای خوبی داشت ممنوون از کتاب راه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بری لیندون

برای دریافت کتاب صوتی بری لیندون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.