معرفی و دانلود کتاب صوتی سفرهای گالیور

عکس جلد کتاب صوتی سفرهای گالیور
قیمت:
۹۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفرهای گالیور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفرهای گالیور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفرهای گالیور

کشتی گالیور در یکی از سفرهایش غرق می‌شود و امواج او را به سمت ساحل سرزمینی ناشناخته می‌برد. گالیور چشم باز می‌کند و خود را در لی‌لی‌پوت می‌یابد. این تنها یکی از ماجراجویی‌های او در کتاب صوتی سفرهای گالیور، نوشته‌ی جاناتان سویفت است؛ اثری که از جمله برترین رمان‌های انگلیسی‌زبان فهرست گاردین و همچنین از برترین داستان‌های کلاسیک ادبیات بریتانیا محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی سفرهای گالیور

گالیور به‌عنوان پزشک و جراح کشتی، مناطق مختلفی از جهان را زیر پا گذاشته و از سفرهای متنوع خود لذت برده است. او در این سفرها تجربیات بسیاری نیز اندوخته؛ مطالعات خود را ادامه داده و همچنین با نگاه یک پژوهشگر به مردم هر سرزمین، آداب‌ورسوم، زبان و لباس‌های آنان نگریسته و این موارد را برای خود ثبت کرده است. اما سفرهایی که جاناتان سویفت (Jonathan Swift) برای روایت در کتاب صوتی سفرهای گالیور (Gulliver's Travels) انتخاب کرده، کاملاً غیرمنتظره هستند و هیچ شباهتی به سفرهای قبلی گالیور ندارند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفرهای گالیور

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که کشتی گالیور شکسته و غرق می‌شود و او برحسب تصادف سر از ساحلی درمی‌آورد که آن را نمی‌شناسد. وقتی گالیور به‌هوش می‌آید، کم‌کم متوجه می‌شود که وارد سرزمین منحصربه‌فردی شده. مردم این سرزمین که لی‌لی‌پوت نام دارد، قامتی بسیار کوچک دارند؛ به‌طوری که گالیور در مقایسه با آن‌ها یک غول به‌حساب می‌آید. مسائلی که مردم این سرزمین را به جنگ وامی‌دارد نیز بسیار عجیب هستند. برای مثال آن‌ها مدت‌هاست با کشور همسایه‌ی خود در جنگ به‌سر می‌برند؛ آن هم تنها بر سر نحوه‌ی شکستن تخم‌مرغ.

جاناتان سویفت در کتاب صوتی سفرهای گالیور تنها به همین سرزمین اکتفا نمی‌کند و مدام گالیور را وارد سرزمین‌هایی عجیب‌وغریب می‌کند: سرزمینی که مردمانش در برابر گالیور غول محسوب می‌شوند و گالیور در کف دست آن‌ها جا می‌شود. جزیره‌ای که پرنده است و مردمانش زمانی که در حال عبور از بالای سر گالیور هستند او را می‌بینند و به داخل جزیره می‌برند. سرزمینی که مردمانش عمری جاودانه دارند و نامیرا هستند. سرزمینی که به جای انسان‌ها، تعدادی اسب بر آن حکمرانی می‌کنند و...

رمان سفرهای گالیور، به نوعی اولین داستان در ژانر پادآرمان‌شهری محسوب می‌شود. جاناتان سویفت با انتخاب قالب سفرنامه که در آن دوره مرسوم بوده، انتقادات خود به جامعه‌ی آن روز انگلستان را مطرح کرده است. گالیور در میان مردمان هر سرزمین خصلت‌هایی احمقانه، مضحک و حتی ضدانسانی می‌یابد. برای مثال در لاپوتا (همان جزیره‌ی پرنده) با افرادی روبه‌رو می‌شود که علم را می‌پرستند و تلاش می‌کنند برای هر رخدادی توجیهی علمی بیاورند و برای هر هدفی راهی علمی پیدا کنند؛ تا حدی که دست به اعمالی ابلهانه و مضحک می‌زنند. برای مثال وقت خود را صرف این می‌کنند که دریابند چطور می‌شود از خیار، نور استخراج کرد یا اینکه چطور می‌شود از روی مدفوع افراد، عقاید تحریک‌آمیز و مخالف آنان نسبت به حکومت را تشخیص داد!

جاناتان سویفت در کتاب صوتی سفرهای گالیور، با زبانی بسیار تند و صریح به نقد و هجو می‌پردازد؛ تا حدی که در همان دوره و پس از خود، منتقدان و مخالفان بسیاری پیدا می‌کند که موضع‌گیری‌های او نسبت به انسان و جامعه‌‎ی انسانی را غیرقابل‌قبول و افراطی می‌دانند. جاناتان سویفت علاوه بر چنین انتقاداتی، سفرنامه‌های مرسوم آن زمان را نیز با کتاب سفرهای گالیور هجو می‌کند و مورد تمسخر قرار می‌دهد. سویفت در داستان خود از عناصر فانتزی مختلفی استفاده کرده، اما هیچ یک از آن‌ها باعث نشده تا او از جهان واقعی فاصله بگیرد و نقدهایش سر جای خود ننشینند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفرهای گالیور

کتاب سفرهای گالیور را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای اشکان عقیلی پور و براساس ترجمه‌ی محمود گودرزی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات برج به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سفرهای گالیور

  • از پرفروش‌ترین آثار ادبی در سرتاسر دنیا
  • از جمله برترین رمان‌های انگلیسی‌زبان فهرست گاردین

نکوداشت‌های کتاب صوتی سفرهای گالیور

  • جاناتان سویفت زبردست‌ترین نویسنده در ادبیات انگلستان است. او با زیرکی، گالیور را به‌جای خود، راوی داستان قرار داده تا از این طریق دستش در نقد و هجو کلیسا و دولت باز باشد. (آدام اسمیت، فیلسوف و اقتصاددان)

  • دولتمردان، فیلسوفان و منتقدان، هوشمندی و زیرکی نهفته در هجوهای جاناتان سویفت و قوت موجود در توصیفات و کلماتش را خواهند ستود. (جیمز بیتی، شاعر)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی سفرهای گالیور

کتاب سفرهای گالیور، از آن دسته آثار کلاسیک ادبیات است که بارها مورد اقتباس هنرمندان و نویسندگان مختلف قرار گرفته و حتی عناصری از آن تبدیل به نمادهایی در جهان هنر و ادبیات شده است. اقتباس‌ها از سفرهای گالیور، تنها به یک حوزه محدود نشده و عرصه‌های مختلفی مانند ادبیات، تلویزیون، رادیو، سینما، موسیقی و حتی نقاشی را دربرمی‌گیرند. در ادامه به چند نمونه از این اقتباس‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • از جمله جدیدترین آثار اقتباس‌شده از این داستان، می‌توان به فیلم سینمایی سفرهای گالیور (Gulliver's Travels) محصول سال 2010 اشاره کرد. این فیلم که به کارگردانی راب لترمن (Rob Letterman) ساخته شده، با بازی جک بلک (Jack Black) در نقش گالیور، به شهرت فراوانی رسید.

  • کارتون سیاه و سفید Gulliver Mickey که از سری انیمیشن‌های میکی‌ماوس هست نیز با اقتباس از این کتاب ساخته شد. این انیمیشن در سال 1934 منتشر شد.

  • فیلم سینمایی سفرهای گالیور در میان لی‌لی‌پوتی‌ها و غول‌ها (Gulliver's Travels Among the Lilliputians and the Giants) نام اولین فیلم سینمایی اقتباس‌شده از اثر جاناتان سویفت است. این فیلم که در سال ۱۹۰۲ اکران شد، به کارگردانی ژرژ ملیس (Georges Méliès) و در ژانر فانتزی ساخته شده بود.

کتاب صوتی سفرهای گالیور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به آثار کلاسیک ادبیات جهان و یا از طرفداران داستان‌هایی با مایه‌های طنزِ انتقادی هستید، شنیدن کتاب صوتی سفرهای گالیور با صدای گرم اشکان عقیلی پور را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سفرهای گالیور می‌شنویم

در مدرسه‌ی نوآوران سیاسی چیزی نیافتم که برایم جالب باشد. چون در نظر من استادان به‌کلی دیوانه می‌نمودند؛ منظره‌ای که همواره افسرده‌ام می‌کند. این مردم بخت‌برگشته، طرح‌هایی پیشنهاد می‌کردند تا پادشاهان متقاعد شوند سوگلی‌ها را براساس درایت، فهم و تقوایشان انتخاب کنند. به وزرا بیاموزند که خیر عموم را در نظر بگیرند. به لیاقت، قابلیت‌های بزرگ و خدمات شایان پاداش بدهند. به شاهزادگان بیاموزند که منفعت حقیقی خود را بشناسند و آن را بر همان مبنایی قرار بدهند که اساس منفعت مردمشان است. برای مشاغل، افرادی انتخاب کنند که توانایی انجامشان را داشته باشند. به‌علاوه‌ی بسیاری رویاهای جنون‌آمیز و ناممکن دیگر که هرگز پیش از این، به ضمیر بشر رخنه نکرده بود و این باور قدیمی در من قوت گرفت که هیچ چیز غیرمنطقی و نامعقولی نیست که برخی فلاسفه، حقیقت فرضش نکرده باشند. بااین‌حال انصاف را درباره‌ی این بخش از مدرسه‌ی عالی رعایت می‌کنم و می‌پذیرم که همه‌ی آن‌ها تا این حد خیال‌باف نبودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
15 دقیقه
نامه‌ای از ناخدا گالیور به خویشاوندش سیمپسون
7 دقیقه
اعلان
37 دقیقه
بخش نخست: سفری به لی‌لی‌پوت - فصل یکم
35 دقیقه
سفری به لی‌لی‌پوت - فصل دوم
27 دقیقه
سفری به لی‌لی‌پوت - فصل سوم
19 دقیقه
سفری به لی‌لی‌پوت - فصل چهارم
24 دقیقه
سفری به لی‌لی‌پوت - فصل پنجم
36 دقیقه
سفری به لی‌لی‌پوت - فصل ششم
29 دقیقه
سفری به لی‌لی‌پوت - فصل هفتم
23 دقیقه
سفری به لی‌لی‌پوت - فصل هشتم
21 دقیقه
بخش دوم: سفری به برابدینگنگ - فصل یکم - قسمت اول
24 دقیقه
سفری به برابدینگنگ - فصل یکم - قسمت دوم
21 دقیقه
سفری به برابدینگنگ - فصل دوم
36 دقیقه
سفری به برابدینگنگ - فصل سوم
17 دقیقه
سفری به برابدینگنگ - فصل چهارم
34 دقیقه
سفری به برابدینگنگ - فصل پنجم
30 دقیقه
سفری به برابدینگنگ - فصل ششم
23 دقیقه
سفری به برابدینگنگ - فصل هفتم
19 دقیقه
سفری به برابدینگنگ - فصل هشتم - قسمت اول
23 دقیقه
سفری به برابدینگنگ - فصل هشتم - قسمت دوم
20 دقیقه
بخش سوم: سفری به لاپوتا، بالنیباربی، لاگنگ، گلابدابدریب و ژاپن - فصل یکم
28 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل دوم
24 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل سوم
20 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل چهارم
25 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل پنجم
20 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل ششم
14 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل هفتم
20 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل هشتم
13 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل نهم
29 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل دهم
13 دقیقه
سفری به لاپوتا - فصل یازدهم
25 دقیقه
بخش چهارم: سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل یکم
21 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل دوم
20 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل سوم
19 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل چهارم
23 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل پنجم
23 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل ششم
26 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل هفتم
21 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل هشتم
19 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل نهم
27 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل دهم
28 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل یازدهم
25 دقیقه
سفری به سرزمین هوینم‌ها - فصل دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفرهای گالیور
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفرهای گالیور

mohammad amin
۱۴۰۲/۸/۲۰
این کتاب که شرح سفرهای یک پزشک دریایی به نقاط مختلف جهان است، نقدی بر آداب و رسوم کهنه و احمقانه‌ی دوران خود دارد. از این شاهکار ادبیات کمدی، تابه‌حال بارها اقتباس‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمشین صورت گرفته است. کتاب خوبی است که مناسب سن نوجوان است و خواندن آن پیشنهاد میشود
بخش اغازین کتاب چننین
است که: «سفرهای گالیور» سفرنامه‌ی ناخدا «لموئل گالیور» به سرزمین‌هایی عجیب‌وغریب در جای‌جای جهان است. او که یک پزشک دریایی آموزش دیده است، در کشتی مشغول دریانوردی است؛ اما زمانی که کشتی‌اش غرق می‌شود به سرزمین لیلی‌پوت می‌رسد. در این سرزمین اندازه‌ی بدن افراد، یک دوازدهم آدم‌های عادی است و به همین دلیل کشورشان هم حسابی کوچک است. گالیور آن جا مانند یک غول بزرگ به نظر می‌رسد.
سفر بعدی او به سرزمین براب دینگانگ‌هاست: این‌جا، اندازه‌ی افراد دوازده برابر جثه‌ی آدم‌های عادی است و حالا گالیور در میانشان حسابی کوچک و ریزه‌میزه به چشم می‌آید!
reza orangi
۱۴۰۳/۲/۸
این کتاب فقط برای دوران کودکی عالی هست. بغیر از اون نویسنده پای منقل و وافور خاطراتش رو به رشته تحریر در اورده. ارزش خریدن ندارد
رقیه پورفرح
۱۴۰۲/۹/۲۵
کارتون گالیور برام زنده شد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفرهای گالیور

برای دریافت کتاب صوتی سفرهای گالیور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.