معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی

عکس جلد کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی

مگان مک دونالد اینجاست تا با داستانی دیگر از سری پرطرفدار جودی دمدمی، مجدداً مخاطبین کودک و نوجوان خود را شگفت‌زده کند!... در کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی، ماجراهای مفرحی را پی خواهید گرفت که پس از یافت شدن سکه‌ای جادویی، برای جودیِ کوچک رقم می‌خورد.

درباره کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی

قهرمان کوچک داستان پیش رو «جودی» نام دارد. او دختری خیره‌سر و شیطان است که با دیوانه‌بازی‌های گوناگون خود داد خانواده و معلم مدرسه و همسایه و خلاصه، هر موجود زنده‌ای را که به نحوی به او ارتباط دارد، درمی‌آورد. جودی را با لقب «دمدمی» می‌شناسند. آخر او از آن دست بچه‌هایی است که هر آن هوس یک چیز عجیب و غریب به سرش می‌زند. مثلاً گاهی هوس دکتر بودن می‌کند؛ گاهی هوس مریخی شدن؛ و گاهی هم هوس جادو و جنبل کردن!

داستانِ کتابِ جودی و طلسم بدشانسی (Judy Moody and the Bad Luck Charm) زمانی آغاز می‌شود که مادربزرگ جودی یک سکه‌ی درب‌وداغانِ قدیمی را به عنوان هدیه به او می‌هد. بعد از دریافت این سکه زندگی جودی از این رو به آن رو می‌شود؛ به این معنی که دروازه‌های بخت و اقبال به نحو شگفت‌انگیزی به رویش گشوده می‌شوند. جودی با توسل به قدرت جادویی این سکه در هر عرصه‌ای یکه‌تازی می‌کند: از امتحانات مدرسه گرفته تا بازی بولینگ و مسابقه‌ی هجی کلمات! بخت اما خیلی زود روی تیره و تار خود را نیز به جودی نشان می‌دهد؛ روی تیره و تاری که با نشانه‌ای نحس از راه می‌رسد: یک بچه‌گربه‌ی فراری! آیا مشکلی در سازوکار سکه‌ی جادویی جودی به وجود آمده؟ باید منتظر ماند و تماشا کرد...

کتاب جودی و طلسم بدشانسی دهمین مجلد از مجموعه‌ی جودی دمدمی به شمار می‌رود. این اثر نخستین بار در سال 2012 به انتشار رسید. جودی و طلسم بدشانسی به قلم محبوبه نجف‌خانی به زبان فارسی ترجمه شده است.

درباره مجموعه جودی دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی جودی دمدمی (Judy Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته باهوش و باذکاوت.

مجموعه داستان‌های جودی دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی جودی دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که یکی از عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی (با نامِ جودی و تابستان پرماجرا) در سال 2011 بدل به فیلمی سینمایی به کارگردانی جان شولتز شده است.

در نکوداشت کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی

- سبک نگارش پرجنب‌وجوش مگان مک دونالد هنوز جذابیت فراوانی برای مخاطبین نوجوان دارد. همه‌ی کتاب‌های جودی دمدمی، از جمله کتاب جودی و طلسم بدشانسی، عناوینی با ماجراهایی سرگرم‌کننده‌اند که به خوبی با تجارب کودکان، انطباق دارند. سرعت تند و نفسگیر روایت در کتاب پیش رو بی‌شک به مذاق خوانندگان خوش خواهد آمد. این اثر را به عنوان دیداری دوباره با دوستی قدیمی در نظر بگیرید! (Kirkus Reviews)

کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی، اثر مگان مک دونالد، لذت خواهند برد.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد (Megan McDonald) متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی می‌خوانیم

4. باید توقف می‌کردند تا آدامس‌ها را از سر‌و‌صورتش پاک کنند.

وقتی آخر سر، خدا‌راشکر، بالاخره به آن جا رسیدند جودی مجبور شد از خواب بیدارش کند. استینک! رسیدیم! شهر باحالِستان!

بابا ماشین را پارک کرد و آن‌ها در مسیر گردشگاه سرسبزی به راه افتادند که بیشتر شبیه پارک بود. آن جا استخرهای دراز و کم‌عمقی داشت که تصویر ساختمان‌های معروف و باحالی که عکس‌شان روی اسکناس‌ها چاپ شده بود، توی آن می‌افتاد. جودی کاخ سفیدِ باشکوه را دید که رئیس‌بزرگ کل کشور، معروف به رئیس‌جمهور، توی آن زندگی می‌کرد؛ به علاوه‌ی، بانوی اول و بچه‌های اول کشور.

جودی چشمش به ساختمان بزرگ و مهمی افتاد که سقف گنبدی‌شکلی داشت و در آن‌جا آدم‌های مهم درباره‌ی چیزهای مهم، مثل قانون یا چیزی توی این مایه‌ها، تصمیم‌های مهم می‌گرفتند.

جودی ساختمانی شبیه اهرام، اما دراز و باریک را دید که به آن بنای یادبود واشنگتن می‌گفتند. مامان گفت که این بنا تقریباً به بلندی برج ایفل است!

جودی با دیدن مجسمه‌ی آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس‌جمهورشان، از تعجب چشم‌هایش گرد شدند. مجسمه داخل ساختمان بزرگی بود که به آن بنای یادبود لینکلن می‌گفتند؛ درست مثل همان تصویری که پشت سکه‌ی نه خوش‌شانسش بود. معرکه بود.

استینک گفت: «شرط می‌بندم جیمز مِدیسون، بهترین رئیس‌جمهور کشورمان، درست اینجا ایستاده بوده. شاید روی این پیاده‌رو تُف پرت کرده باشد. شاید روی این نیمکت نشسته و ساندویچ سوسیس خورده باشد.»

فهرست مطالب کتاب

سکه‌ی شانس
خوش‌شانسی × 3
سیاره‌ی خوش‌شانسی
طلسم بدشانسی
سکه‌ی نحس و بدشانس
باحالِستان
صورت‌فنچی خل‌و‌چل‌زاده
جودی دمدمی گربه‌چران
فرار از هتل
ا س ت خ ل ا ص

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-964-369-986-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی

...?):
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
به نظرم کتاب خوبی هست برای سرگرمی اما اگه میخواهید مثلا آموزنده باشه نه خب به نظرم به دنبال کتاب‌های دیگه‌ای بگردید ولی در کل داخلش بی ادبی نشده به همین دلیل مناسبه و خب برای اونایی که تصویری دوست دارن زیاد پیشنهاد نمیکنم چون زیاد تصویر نداره و اینکه کاش کتابراه جلد 10 و 9 و... رو داشت چون کتاب راه فقط بعضی هاشو داره و اینکه پیشنهاد میکنم چون کودکان با کتاب خواندن سطح دایره لغاتشون زیاد میشه
با تشکر فراوان از کتابراه
نیکی فیض دار
۱۴۰۲/۱۱/۸
وای که این کتاب انقدر قشنگ است‌ که من شب ها وقتی می‌خواهم بخوابم می‌خوانم، خسته نمی‌شوم. ممنون از نویسنده.
ترانه نصیری
۱۴۰۲/۵/۱۰
از بچگی عاشق کتاب‌های جودی دمدمی بودم، الان که بزرگ شدم دوباره شروع به خوندنشون کردم، واقعا وایب خوبی داره...
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی

برای دریافت کتاب جودی دمدمی 10: جودی و طلسم بدشانسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.