معرفی و دانلود کتاب روون و زباک‌ها

عکس جلد کتاب روون و زباک‌ها
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روون و زباک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روون و زباک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روون و زباک‌ها

کتاب روون و زباک‌ها آخرین کتاب مجموعه رمان‌های «روون»، نوشته‌ی امیلی رودا است. این نویسنده‌ی مطرح استرالیایی در این جلد به معرفی زباک‌های بدطینت و جنگجو می‌پردازد که پس از دزدیدن خواهر روون، می‌خواهند کل دهکده‌ی رین را از بین ببرند و مردم را به اسارت بگیرند. روون و چند نفر از همراهانش، برای نجات مردم، سفری ماجراجویانه و مهیج را به سرزمین هولناک زباک‌ها آغاز می‌کنند.

درباره‌ی کتاب روون و زباک‌ها

کتاب روون و زباک‌ها (Rowan and the Zebak) آخرین کتاب مجموعه رمان‌های روون نوشته‌ی امیلی رودا (Emily Rodda) است که نشر افق آن را به چاپ رسانده. این بار هم، روون، قهرمان اصلی این داستان‌ها، با چالشی بزرگ، ترسناک و اسرارآمیز برای نجات مردم سرزمینش مواجه می‌شود. یکی از بهترین روزها در دهکده‌ی رین است و قرار است جیلر، مادر روون، با جان قوی ازدواج کند. روون مضطرب است و احساس می‌کند اتفاقی شوم در شرف وقوع است اما نمی‌خواهد مردم را نگران کند تا عروسی به خوبی به پایان برسد. اما قبل از عروسی، هیولایی پرنده به اسم گرچ، آناد، خواهر روون را می‌دزدد و به سرزمین زباک‌ها، دشمنان دیرینه‌ی مردمان رین می‌برد.

حالا روون، که با وجود خجالتی بودن، به عنوان قهرمان اصلی شهر شناخته می‌شود، با همراهانش باید به سرزمین وحشتناک و پرخطر زباک‌ها برود تا خواهرش را نجات دهد. هرکدام از همراهان روون، توانمندی خاصی دارند که می‌تواند در مسیر خطرناک سفر، آن‌ها را نجات دهد. پس از مواجهه با انواع خطرات و چالش‌ها، بالاخره آن‌ها به سرزمین زباک‌ها می‌رسند اما آنجا رازهای تاریخی عجیبی فاش می‌شود که به ماجراهایی مهیج‌تر می‌انجامد.

معرفی و دانلود کتاب روون و زباک‌ها

امیلی رودا، که یکی از موفق‌ترین نویسندگان رمان‌های نوجوان فانتزی در استرالیاست، توانمندی خاصی در استفاده از المان‌های فانتزی برای خلق جهانی نو و ناشناخته دارد. این جهان، در کتاب روون و زباک‌ها هر لحظه با اتفاقات متفاوت خواننده را به وجد می‌آورد. معماها و تصمیمات پیچیده‌ای که روون و همراهانش در این سفر پرماجرا باید با آن مواجه شوند نیز ذهن مخاطب را مدام با داستان درگیر نگه می‌دارد. شخصیت‌های این مجموعه نیز، هر کدام به نوبه‌ی خود باورپذیر و دوست‌داشتنی هستند. همین است که شورای کتاب کودک استرالیا، کتاب روون و زباک‌ها را در لیست کتاب‌های توصیه شده‌ی خود قرار می‌دهد.

نکته‌ی مثبت دیگر رمان نوجوان روون و زباک‌ها زبان ساده اما تصویری آن است که با توصیفات زنده‌ی خود مخاطب را بدون هیچ تلاشی، به قلب داستان می‌برد. نسرین وکیلی، مترجم کتاب نیز، زبان ساده و دوستانه‌ی داستان را حفظ کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های روون

مجموعه‌‌رمان‌های روون شامل چهار جلد کتاب نوشته‌ی امیلی رودا درباره‌ی روون، پسرکی ضعیف در روستای رین است که در هریک از رمان‌ها، باید به طریقی، با تکیه بر توانایی‌های فردی و شجاعت خود، مردمش را از خطرات نجات دهد. این مجموعه رمان‌های فانتزی، با اینکه شخصیت اصلی و فضایی یکسان دارند، اما داستان‌هایی کاملا مجزا و مستقل را روایت می‌کنند و هرکدام می‌توانند به‌تنهایی هم خوانده و درک شوند. کتاب‌های این مجموعه سه بار برگزیده‌ی جایزه کتاب سال شورای کتاب کودک استرالیا شده و جوایز متعددی را از آن خود کرده است. ترجمه‌ی این مجموعه از نشر افق را نسرین وکیلی بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب روون و زباک‌ها

  • این داستان، مانند داستان‌های قبلی مجموعه، پر از رمز و راز و جادوست و پیچ و خم‌های فراون دارد. این کتاب طرفداران مجموعه را خوشحال می‌کند و افراد جدیدی که تازه با آن آشنا می‌شوند، تشویق می‌کند داستان‌های قبلی را نیز بخوانند. (مارا آلپرت، کتابخانه‌ی عمومی لس آنجلس)
  • ماجراهای روون بسیار گیراست. ( بررسی ستاره‌دار فهرست کتاب ای ال ای)

کتاب روون و زباک‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب روون و زباک‌ها برای نوجوانانی که به خواندن رمان‌های فانتزی و مهیج علاقه‌مند هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب روون و زباک‌ها می‌خوانیم

تمام مسیر تا اردوگاه کولى‌ها، روون سعى کرد الون را قانع کند که تصمیم خود را عوض کند، اما الون گوش نمى‌کرد. مدام طورى از این‌طرف به آن‌طرف تاب مى‌خورد و مى‌خندید و لطیفه مى‌گفت که گویى واقعا از این‌که مى‌خواهد با خطرهاى وحشتناک رو به رو شود تا فقط از درون بسته‌ى شبا سر در بیاورد، خوشحال است.

گفت: «من کنجکاوى کولى‌ها را از پدرم به ارث برده‌ام. کولى‌ها خیال مى‌کنند همه چیز را باید بدانند، ظاهرا مثل این‌که نیمه‌کولى‌ها هم فرقى با آن‌ها ندارند. علاوه بر این، در برابر این فرصتى که به من دست داده تا یک‌بار دیگر با بادبادک بالا بروم، نمى‌توانم مقاومت کنم.»

بعد با کم‌رویى خندید و گفت: «پرلین جور دیگرى است، به او گفتم من سر در نمى‌آورم. من چیزى را بیش‌تر از پرواز دوست ندارم. اما او حتى از فکر این کار هم از ترس به خودش مى‌لرزد!»

زیل بدون هیچ صحبتى کنار او قدم برمى‌داشت. سرانجام وقتى به اردوگاه رسیدند و به سمت محلى که اگدن در انتظارشان بود، رفتند، سر صحبت را باز کرد.

به صراحت گفت: «در این سفر، تو همراه نمى‌خواهى، روون، نگهبان بوکشاها؟ جادوگر بهت گفته که اگر مى‌خواهى موفق شوى، باید تنها به سرزمین زباک‌ها بروى؟»

روون آب دهانش را قورت داد و با نگاه به پایین و بدون رغبت گفت: «نه، اما تقصیر من بود که این بلا سر خواهرم آمد. سعى براى پیدا کردنش هم فکر من بود، فکرى که به نظر همه‌ى رینى‌ها حماقت است. من دلم نمى‌خواهد کس دیگرى به خاطر من به خطر بیفتد.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
1. هشدار
2. حمله
3. تصمیم
4. هدیه
5. شعر
6. در تاریکى
7. توفان
8. دست سرنوشت
9. برهوت
10. خطر شبانه
11. مقابل دیوار
12. آیینه تَرَک برمى‌دارد
13. هزارْتو
14. دستى که باید خون‌آلود شود
15. زنجیر و غم
16. شگفتى‌ها
17. سایه‌هاى رنگین
18. چنان‌که شروع شد...
19 . ... به این ترتیب به پایان مى‌رسد
20. وحشت
21. درس عبرت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روون و زباک‌ها
نویسنده
مترجمنسرین وکیلی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-964-369-121-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روون و زباک‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روون و زباک‌ها

برای دریافت کتاب روون و زباک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.