معرفی و دانلود کتاب داستان‌های شگفت انگیز سفر به فضا: یازده ماجرای پرهیجان به کانون ناشناخته‌ها

عکس جلد کتاب داستان‌های شگفت انگیز سفر به فضا: یازده ماجرای پرهیجان به کانون ناشناخته‌ها
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های شگفت انگیز سفر به فضا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های شگفت انگیز سفر به فضا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های شگفت انگیز سفر به فضا: یازده ماجرای پرهیجان به کانون ناشناخته‌ها

یازده داستان مهیج از سفر به قلب کیهان، به کوشش گراف کانلین در کتاب داستان‌ های شگفت‌انگیز سفر به فضا گردآمده‌‌اند و مجموعه‌ای بی‌نظیر از ماجراهای فانتزی و علمی-تخیلی را فراهم کرده‌اند. کتابی که پیش رو دارید، کلکسیونی است از بهترین داستان‌های کوتاه نویسندگان نام‌آشنایی چون آیزاک آسیموف، آرتور سی کلارک، ری بردبری و... در زمینه‌ی اکتشافات و سفرهای فضایی.

درباره‌ی کتاب داستان‌‌های شگفت‌انگیز سفر به فضا

دنیای شگفت‌انگیز آسمان و کشف ناشناخته‌های آن همواره در تمامی اعصار، برای انسان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده. از صدها سال پیش، دانشمندان بسیاری سعی داشتند اجرام آسمانی را مورد بررسی قرار دهند و فلاسفه‌ی برجسته‌ای نیز به خیل کاشفان کیهان پیوستند تا با روش‌های عقلانی و استدلال‌های منطقی خود، ماهیت جهان کیهانی را به بحث بگذارند. در این بین، داستان‌نویسان و نویسندگان روش متفاوتی را پیش گرفتند. آن‌ها کوشیدند تا آسمان بی‌کرانه را به قلمرو ادبیات وارد کنند و از این طریق، مخاطبان خود را هرچند در عالمی خیالی، به پهنه‌ی گسترده‌ی کیهان دعوت کنند. با ظهور داستان‌نویسی مدرن و به موازات آن، پیشرفت انسان در سفرهای فضایی و بررسی‌های کیهان‌شناختی، داستان‌ها و رمان‌های بی‌شماری مرتبط با فضا و موجودات فضایی در ذیل ژانر تخیلی بالیدن گرفتند و به‌سرعت نیز جایگاه خود را در میان طرفداران ادبیات فانتزی پیدا کردند. کتاب داستان‌‌های شگفت‌انگیز سفر به فضا (Great stories of space travel) مجموعه‌ای از یازده داستان این‌چنینی را دربرمی‌گیرد که به کوشش گراف کانلین (Groff Conklin) گردآوری شده‌اند. توجه داشته باشید که از زمان نخستین چاپ کتاب حاضر تاکنون، مطالعات نجومی انسان‌ها پیشرفت بسیاری کرده و ممکن است اطلاعاتی که در این داستان‌های یازده‌گانه مطرح شده‌اند، با یافته‌های جدید مغایرت داشته باشند اما این نکته هرگز چیزی از جذابیت داستان‌ها و ارزش ادبی آن‌ها کم نمی‌کند.

داستان‌های کوتاهی که در این اثر جمع‌آوری شده‌اند، آثاری هستند که غالباً در اواسط سده‌ی بیستم میلادی به قلم نویسندگانی از جمله: آیزاک آسیموف، آرتور سی کلارک و ری بردبری نگاشته شده‌اند. کلیه‌ی داستان‌ها ذیل دو عنوان کلی «منظومه شمسی» و «فراتر از منظومه شمسی» قرار گرفته‌‌اند و ماجراهای هریک از آن‌ها ریشه در اکتشافات کیهانی قرن بیستم دارند یا حاصل خیال‌پردازی‌های نویسنده در مورد موجودات فضایی و آینده‌ی درخشان مطالعات کیهان‌شناختی هستند. به‌طور مثال، اگرچه امروزه انسان‌ها می‌دانند که نزدیک‌ترین بیگانگان فضایی با کره‌ی خاکی ما فاصله‌ی بسیاری دارند و دست‌کم در سیارات منظوه‌ی شمسی خبری از آدم فضایی‌ها نیست، اما نخستین داستان کتاب، با عنوان «بال‌های شب»، به شرح جدال انسان‌ها با مریخی‌ها می‌پردازد. موضوعی که جز در عالم خیال، قابل‌تصور نیست. در این داستان، شاهد تلاش‌های «فتس» و «اسلیم»، دو فضانوردی هستیم که در حال کاوش بر سطح ماه هستند و به‌طور همزمان به درگیری با آخرین بازمانده‌های یک نژاد باهوش از موجودات غیرانسانی، یعنی «مریخی»‌ها مشغول‌اند. حس برتری‌جویی فتس و اعتقاد او به اینکه انسان نژاد برتر و فاتح نهایی جهان خواهد بود، در این اثر به‌خوبی دیده می‌شود که البته با مخالفت‌های صریح اسلیم روبه‌رو می‌گردد. عدم تبعیض نژادی و پرهیز از آرمان‌گرایی متعصبانه موضوع محوری داستان بال‌های شب هستند.

با مقدمه‌ای که گراف کانلین در آغاز کتاب و سپس در ابتدای هریک از داستان‌ها بیان کرده، هم به درکی کلی از ژانر علمی-تخیلی در زمینه‌ی علم نجوم می‌رسید و هم توضیحاتی اجمالی را در مورد موضوعات محوری و ساختار هر داستان در اختیار خواهید داشت. نویسنده همچنین در تلاش بوده نکات فلسفی، پیام‌های اخلاقی و بشردوستانه‌ی هر داستان را نیز پیش از خوانش آن بیان کند تا خوانندگان با آگاهی از این نکات به سراغ متن اصلی قصه بروند. از آنجایی که روایت‌ها و داستان‌های کوتاه کتاب داستان‌‌های شگفت‌انگیز سفر به فضا در زمره‌ی آثار کلاسیک ادبی قرار می‌گیرند، مطالعه‌ی آن‌ها اطلاعات ارزشمندی را در زمینه‌ی سیر تحول داستان‌های علمی-تخیلی به شما به ارائه خواهد داد.

محدثه مظاهری این کتاب خواندنی را به فارسی برگردانده و نشر راوشید آن را به دنیای هیجان‌انگیز کتاب‌های علمی و تخیلی عرضه کرده است.

کتاب داستان‌‌های شگفت‌انگیز سفر به فضا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه علمی و تخیلی، به‌ویژه در زمینه‌ی نجوم و کیهان‌شناسی، از مطالعه‌ی کتاب داستان‌‌های شگفت‌انگیز سفر به فضا بسیار لذت خواهند برد.

با گراف کانکلین بیشتر آشنا شویم

ادوارد گراف کانکلین (1904-1968)، گردآورنده، ویراستار آمریکایی و منتقد کتاب‌های علمی و تخیلی بود. او که در گلن‌ریجِ نیوجرسی به دنیا آمده بود، در کالج دارتموث و دانشگاه هاروارد به تحصیل پرداخت و در سال 1927 از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شد. کانکلین در دهه‌های 1930 و 1940 چندین شغل متفاوت را تجربه کرد و در طول جنگ جهانی دوم نیز به استخدام سازمان‌های دولتی درآمد.

در اوایل سال 1930 بود که گراف کانکلین کار خود را به‌عنوان گردآورنده‌ی آثار ادبی آغاز کرد. در 26‌سالگی، درحالی‌که به‌عنوان دستیار در یکی از کتاب‌فروشی‌های نیویورک مشغول به کار بود، داستان‌های نسبتاً قدیمی را جمع‌آوی کرد و به انتشار مجدد آن‌ها پرداخت. البته کانکلین بیش از همه به داستان‌های کوتاه و بازنشر آن‌ها علاقه نشان داد. کتابی که پیش رو دارید، نخستین اثر اوست که به فارسی ترجمه شده.

در بخشی از کتاب داستان‌های شگفت انگیز سفر به فضا: یازده ماجرای پرهیجان به کانون ناشناخته‌ها می‌خوانیم

تا روزی که امکانات سفر به ستاره‌های دوردست فراهم شود، می‌توانیم شگفتی‌های کهکشان را در تخیلات نظام‌مند نویسندگانی ببینیم که داستان‌های علمی‌تخیلی را با توجه به قوانین علمی می‌نویسند. در ادامه این کتاب با آثار برخی از این نویسندگان آشنا خواهید شد. البته منظور من از «توجه به قوانین علمی»، این نیست که هر نکته «علمی» که در این داستان‌ها می‌خوانید، لزوماً واقعیت دارد و اگر چنین بود این سبک را علمی‌تخیلی نمی‌نامیدند؛ اما بر این باورم که تمام این موارد (به غیر از یک یا دو موضوع) ذاتاً غیرممکن نیستند.

در حقیقت «گستره ممکن‌ها» در ژانر علمی‌تخیلی به طرز نگران‌کننده‌ای در حال گسترش است. تقریباً هر روز اخبار تازه‌ای از دستاوردهای جدید علمی و توسعه کشفیات پیشین می‌شنویم؛ بنابراین می‌توان ادعا کرد که تمام پدیده‌هایی که قوانین علمی و طبیعی را نقض نمی‌کنند، غیرممکن نیستند و هرکس خلاف این ایده را تصور کند، بی‌اندازه نادان است. (حتی در برخی مواقع، نقض این قوانین هم درست از آب درمی‌آید چون «واقعیت‌های» دانش و طبیعت نیز با گذر زمان دستخوش تغییر می‌شوند؛ مانند تغییری که انیشتین در قوانین نیوتن ایجاد کرد!)

توجه داشته باشید که مرز گستره ممکن‌ها هم با محدودیت‌های مشخصی روبرو است. خیلی از مردم به وجود ارواح اعتقاد دارند و خود من هم به خرافاتی که در مورد جادوگرها، گرگینه‌ها و دیگر موجودات افسانه‌ای منتشر شده، گوش دادم. این‌ نوع هیولاهای باستانی‌ خواب بعضی از مردم را آشفته می‌کنند اما دانشمندان (حداقل در بیداری) هیچ‌گاه نگران چنین موجوداتی نیستند. دانشمندان می‌دانند که این کابوس‌ها هرگز و به هیچ طریقی نمی‌توانند با قوانین طبیعی مطابقت پیدا کنند.

از طرف دیگر، سفر در میان ستاره‌ها، کشف گونه‌های دیگری از حیات که برای ما مصرف‌کنندگان اکسیژن غیرقابل تصور باشد، و بسیاری از دیگر ایده‌های علمی‌تخیلی که در این کتاب دیده می‌شود کاملاً باورپذیرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
منظومه شمسی
بال‌های شب
حفره‌های اطراف مریخ
کلیدوسکوپ
من قصر رویاهایت را می‌سازم
فراتر از منظومه شمسی
در دوردست‌ها
پیشاهنگ
پسرک پادو
قدم زدن در تاریکی
کوچه بن‌بست
مساعدت
آلا ماگوسا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های شگفت انگیز سفر به فضا: یازده ماجرای پرهیجان به کانون ناشناخته‌ها
نویسنده
مترجممحدثه مظاهری
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-622-5767-66-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های شگفت انگیز سفر به فضا

برای دریافت کتاب داستان‌های شگفت انگیز سفر به فضا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.