معرفی و دانلود کتاب دانشمند درون گهواره: یادگیری در سال‌های اول زندگی چه درس‌هایی در مورد ذهن به ما می‌دهد

عکس جلد کتاب دانشمند درون گهواره: یادگیری در سال‌های اول زندگی چه درس‌هایی در مورد ذهن به ما می‌دهد
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دانشمند درون گهواره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانشمند درون گهواره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانشمند درون گهواره: یادگیری در سال‌های اول زندگی چه درس‌هایی در مورد ذهن به ما می‌دهد

گزارشی جالب از مطالعات تحقیقاتی و پژوهش‌هایی که عملکرد ذهن یک نوزاد را در قیاس با کامپیوتر واکاوی می‌کند. کتاب دانشمند درون گهواره نوشته‌ی آلیسون گوپنیک، اندرو ملتزوف و پاتریشیا کوهل مرجع مناسب و معتبری است که بررسی می‌کند فرآیند رشد مغز نوزاد از کجا شروع می‌شود و چگونه از منظر منطق و احساسات به هیئت مغز یک انسان بالغ درمی‌آید.

درباره‌ی کتاب دانشمند درون گهواره

نوزادان و کودکان خردسال در سال‌های نخستین زندگی خود چقدر می‌دانند، چقدر می‌آموزند، و والدین به طور طبیعی تا چه‌اندازه به آن‌ها آموزش می‌دهند؟ این کتاب هیجان‌انگیز به قلم آلیسون گوپنیک (Alison Gopnik)، اندرو ملتزوف (Andrew N. Meltzoff) و پاتریشیا کوهل (Patricia K. Kuhl)، سه متفکر پیشگام در زمینه‌ی علوم شناختی به رشته‌ی تحریر درآمده است و اکتشافات مهمی را در مورد این سه پرسش در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

نویسندگان در کتاب دانشمند درون گهواره (The Scientist in the Crib) استدلال می‌کنند که روند تکامل ما هم برای آموزش و هم برای یادگیری طراحی شده است و انگیزه‌ی یادگیری مهم‌ترین بخش غریزه‌ی ماست. همچنین آن‌ها بینش‌های شگفت‌انگیزی را درباره‌ی ظرفیت‌های بزرگسالان در این زمینه در اختیار ما قرار می‌دهند و به شرح این مسئله می‌پردازند که چگونه حتی کودکان خردسال و همچنین بزرگسالان از روش‌هایی برای یادگیری استفاده می‌کنند که اطلاعات شگفت‌انگیز زیادی را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب دانشمند درون گهواره

مغز بشر به گونه‌ای طراحی شده است که اطلاعات را از تمام حواس انسانی دریافت می‌کند و به آن‌ها سامان می‌بخشد. با مطالعه‌ی این کتاب متوجه می‌شوید بچه‌ای که درون گهواره تاب می‌خورد، تنها منتظر تعویض پوشک یا در دست گرفتن شیشه شیر خود نیست، بلکه در واقع بسیار مشتاق است تا جهان پیرامون و نحوه‌ی کار آن را درک کند. کتاب دانشمند درون گهواره به ما کمک می‌کند تا نه تنها درباره‌ی نوزادان و خردسالان، بلکه درباره‌ی خودمان که هنوز در تلاش برای درک نحوه‌ی عملکرد جهان هستیم، به بینشی جدید برسیم.

این کتاب قرار نیست به شما بیاموزد که چگونه کودکی باهوش تربیت کنید و یا از چه طریقی فرآیندهای یادگیری او را بهبود ببخشید؛ بلکه مقدمه‌ای خواندنی برای مطالعه‌ی رشد شناختی نوزادان است. با مطالعه‌ی کتاب دانشمند درون گهواره مجذوب آزمایش‌های هوشمندانه‌ای خواهید شد که برای به دست آوردن اطلاعات از مغز نوزاد صورت داده شده است.

در مجموع، اثری که اکنون پیش روی شماست، با نثری واضح، شفاف و گاه آغشته به چاشنی طنز نوشته شده است و بارها و بارها شما را شگفت‌زده می‌کند. در کنار این‌ها زاویه‌ی دید تازه‌ای را درباره‌ی زندگی درونی کودکان و اسرار ذهنی آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. کتاب دانشمند درون گهواره با ترجمه‌ی نسرین شمس به همت انتشارات راوشید تهیه شده و اکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب دانشمند درون گهواره

  • کتاب دانشمند درون گهواره که با دقت علمی نوشته شده، ترکیبی از جذابیت، دانش، شوخ‌طبعی و انسانیت است. این کتاب باید به دست معلمان، مددکاران اجتماعی، درمانگران، سیاستگذاران، والدین آینده و هر کس دیگری که به کودکان اهمیت می‌دهد برسد. (واشنگتن پست)

  • شرحی روشن از انواع چیزهایی که در سر کودکان خردسال می‌گذرد. این کتاب افزودنی ارزشمندی برای کتابخانه‌های والدین است. پس از خواندن آن، والدین می‌توانند مجذوب خود شوند زیرا «قوانین» ارتباط با نوزدان و شیوه‌ی گفتار آن‌ها را فرا می‌گیرند. (T. Berry Brazelton)

  • این کتاب در عین حال ترکیبی استادانه از آخرین یافته‌ها در مورد ذهن کودکان و استدلال تحریک‌آمیزی است که کودکان خردسال را به دانشمندان تشبیه می‌کند. تعداد کمی از کتاب‌ها در مورد رشد انسان هستند که هم برای دانشمندان مفیدند و هم برای والدین به این اندازه شیوا و رسا صحبت می‌کنند. (Howard Gardner)

  • یک کتاب عالی که باید برای هر کسی که در مورد ذهن انسان و ریشه‌های آن کنجکاو است جالب باشد. (The Chicago Tribune)

کتاب دانشمند درون گهواره برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب دانشمند درون گهواره را نه فقط به والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند و نسبت به تربیت او حساس‌اند، بلکه به هرکسی که به رشد شناختی دوران کودکی و عملکرد مغز انسان علاقه‌مند است پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دانشمند درون گهواره: یادگیری در سال‌های اول زندگی چه درس‌هایی در مورد ذهن به ما می‌دهد می‌خوانیم

دانشمندان و کودکان از جهت دیگری هم به یکدیگر تعلق دارند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوزادان و خردسالان بیش از چیزی که ما در تصورمان می‌گنجد، در مورد جهان می‌دانند و می‌آموزند. آن‌ها فکر می‌کنند، پیش‌بینی می‌کنند، به دنبال توضیح هستند و حتی آزمایش می‌کنند. دانشمندان و کودکان به یکدیگر تعلق دارند، زیرا بهترین آموزنده‌های جهان هستند. این یعنی بزرگسالان معمولی نیز توانایی‌های یادگیری قدرتمندتری نسبت به تصور ما دارند. به هر حال، بزرگسالان همگی روزی کودک و دانشمندان بالقوه بوده‌اند.

امیدواریم کتاب حاضر بتواند ثابت کند که دانشمندان و کودکان از جهات دیگری هم به یکدیگر تعلق دارند. والدین به شدت و حتی با رغبت زیاد به کودکان، یا دست کم، فرزندان خودشان علاقه دارند. اما والدین متوجه شده‌اند که با میل آن‌ها به کودکان، نسبت به میل آن‌ها به علم، رفتار متفاوتی می‌شود. کتاب‌های علمی فرض را بر این می‌گذارند که خوانندگانشان بزرگسالانی جدی، باسواد، باهوش و پیچیده هستند؛ کسانی که فقط می‌خواهند در مورد مسائل مورد توجه‌شان اطلاع کسب کنند. اما، کتاب‌های با موضوع نوزادان و خردسالان همگی کتاب‌های موعظه هستند؛ کتاب‌های ارائه‌دهندۀ راهکار. گویی تنها جایی که می‌توان در مورد تکامل مطالعه کرد، دستورالعمل‌های تعلیم و تربیت است نه کتاب استفان جی‌گولد، همچنانکه در فقدان بینش استفان هاوکینگ، دانش لی‌من از گیتی به "نحوۀ پیدا کردن صورت‌های فلکی" تقلیل پیدا کرد. کتاب‌های ارائه راهکار، می‌توانند بسیار مفید واقع‌ شوند، اما نباید تنها مرجع والدین در مورد چیزی که به اندازه فرزند برایش اهمیت قائل هستند، باشند.

امیدواریم این کتاب به پرکردن خلأ کمک کند. علم ذهن نوزادان، افرادی که هر روز با کودکان و خردسالان زندگی می‌کنند را شیفته خود می‌کند. تصویری که بی‌درنگ شکل می‌گیرد، بطرز شگفت‌آوری آشنا و بطرز ‌شگفت‌آوری ناآشنا است. والدینی که این کتاب را می‌خوانند، احتمالاً هم از شناختی که به دست می‌آورند و هم از دریافت مطالب تازه، شوکه خواهند شد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
پیشگفتار
فصل یکم - سؤالاتی دیرینه، در رویارویی با علمی جوان
پرسش‌های دیرینه
نوزاد تازه‌متولدشده
روش سقراطی دیگر
زنجیره‌ی بزرگ دانستن
پیاژه و وی‌گوتسکی
دیدگاه جدید: نوزاد محاسباتی
فصل دوم - کودکان در مورد دیگران چه می‌آموزند؟
نوزادان تازه متولد‌شده چه چیزهایی می‌دانند؟
مثلث واقعاً ابدی
تحقیقاتی در مورد سازگاری و ناسازگاری
تغییر دیدگاه شما
اتاق زیرشیروانی گفت‌وشنود
یاد گرفتن درباره‌ی "درباره‌ی"
اپرای سه ساله: عشق و فریب
دانستن اینکه نمی‌دانستیم: آموزش و حافظه
چطور اینکار را انجام می‌دهند؟
کوری ادراکی
روانشناس شدن
وقتی برادر کوچک‌تر در حال تماشا است
فصل سوم - کودکان در مورد اشیاء چه می‌آموزند
نوزادان چه می‌دانند - جذبه مقاومت‌ناپذیر الگوی راه‌راه
اهمیت حرکت
دیدن جهان از عینک سه‌بعدی
درختی در گوشه دنیا و دسته کلید زیر پارچه
عامل اتفاق بودن
انواع چیزها
جهان کوری
گرایش به توضیح
بزرگترها در نقش آموزگار
فصل چهارم - کودکان در مورد زبان چه می‌آموزند
رمز صدا
تولید معنا
دستور زبانی که در مدرسه نمی‌آموزیم
نوزادان چه می‌دانند
مراقبت از صداها: تبدیل شدن به یک شنونده محدود به یک زبان
برج قان و قون
اولین کلمات
کنار هم چیدن
چطور اینکار را انجام می‌دهند؟
کوری کلمه: دیسلکسی و دیسفازی
آموختن سخن معنادار
گفتار کودکانه یا ماترس (مادرانه)
فصل پنجم - دانشمندان در مورد اذهان کودکان چه آموخته‌اند
برنامه‌های تکامل
باستان شناسان پیشتازان فضا
یادگیری
دیدگاه رشد: سوار بر قایق یولسیز
نوزادان بزرگ
دانشمند در کودکی: نظریه‌ی یک نظریه
توضیح به‌عنوان ارگاسم
دیگران
تربیت یا طبیعت
کلینگتون‌ها و ولکان‌ها
با هم شناور بودن
فصل ششم - دانشمندان در مورد مغز کودکان چه آموخته‌اند
مغز بزرگسال
مغزها چطور ساخته می‌شوند
سیم‌کشی مغز: با من حرف بزن
هرس سیناپتیک: وقتی از دست دادن یعنی به دست آوردن
آیا دوره‌های حیاتی وجود دارند؟
مغز اجتماعی
مغز توی قایق
فصل هفتم - ابرهای بلند و با شکوه
چه کاری باقی مانده است؟
ابرها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانشمند درون گهواره: یادگیری در سال‌های اول زندگی چه درس‌هایی در مورد ذهن به ما می‌دهد
نویسنده، ،
مترجمنسرین شمس
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-5767-67-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دانشمند درون گهواره

بابی مولایی
۱۴۰۲/۹/۱۷
کتاب خوبی به نظر می‌رسد اما ترجمه بسیار بدی دارد و من نتونستم متوجه خیلی از کلمه‌ها بشم و کتاب را نیمه کاره رها کردم.
به عنوان مثال این متن از شروع فصل ۲ کپی شده که من واقعا متوجه معنی آن نمیشم:
مسائل دیرینه در مورد دانش، همگی حیرت‌انگیز هستند اما، فقط مسئله اذهان دیگر، دلهره‌آور است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دانشمند درون گهواره

برای دریافت کتاب دانشمند درون گهواره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.