معرفی و دانلود کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم

عکس جلد کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم

جولی لیثکات هیمز در اثر خود، کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم، کوشیده تا والدین را برای داشتن کودکانی مستقل و بااعتمادبه‌نفس راهنمایی کند. نویسنده در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز به بررسی آسیب‌های ناشی از مراقبت‌های افراطی از فرزندان پرداخته و در تلاش است تا شیوه‌های سودمندی را به والدین آموزش دهد که بتوانند به کمک آن‌ها، فرزندانشان را از دوران کودکی، برای تبدیل شدن به بزرگسالانی بالغ یاری دهند.

درباره‌ی کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم

تمامی پدران و مادران در تلاشند تا فرزندانی خوب و موفق تربیت کنند. انتظار دارند کودکانشان هنگامی که بزرگ می‌شوند بتوانند افرادی شاد، موفق و بااعتمادبه‌نفس باشند. بااین‌حال، چگونه می‌توان به این اهداف رسید؟ محدودیت‌های والدین در رسیدن به چنین هدف‌هایی کدامند؟ شیوه‌‌ی صحیح و اصولی فرزندپروری چگونه است؟ چطور می‌توان اطمینان حاصل کرد که اشتیاق والدین به داشتن فرزندان موفق، در مسیر درستی هدایت می‌شود؟

جهت یافتن پاسخی جامع برای این پرسش‌ها، کافی است به کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم (How to raise an adult)، نوشته‌ی جولی لیثکات هیمز (Julie Lythcott Haims) مراجعه کنید. نویسنده در این اثر تلاش می‌کند تا خطرات مسئله‌ی «بیش والد‌گری» را برای والدین روشن سازد. هیمز معتقد است دامنه‌ی محدود تعریف والدین از موفقیت باعث آسیب دیدن نسل جدید می‌شود. اینکه والدین بلند‌پرواز، فرزندانشان را به کاری که خودشان دوست دارند ترغیب می‌کنند و انتظار دارند آن‌ها در مسیری ازپیش‌تعیین‌شده گام بردارند، به یک معضل همه‌گیر در عصر مدرن تبدیل شده است. ترس از عدم موفقیت فرزندان باعث می‌شود والدین بیش از اندازه در زندگی فرزندشان دخالت کنند و در نتیجه، امروزه شاهد پدیده‌ی بیش والد‌گری در جامعه هستیم.

مؤلف با تأکید بر صدماتی که این سبک غلط فرزند‌پروری بر زندگی کودکان، والدین و در نهایت کل جامعه وارد می‌کند، سعی دارد تا روشی جایگزین برای پرورش کودکانی مستقل ارائه دهد. فرزندانی که بتوانند با شایستگی و عزت‌نفس مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرند.

معرفی و دانلود کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم

در اثر پیش‌رو، نویسنده الگوی فرزند‌پروری با هدف حفاظت فرزندان در برابر حوادث زندگی را مورد انتقاد قرار داده و اذعان می‌کند که وقتی والدین سعی دارند از فرزندانشان در برابر خطرات احتمالی و ناکامی‌ها محافظت کنند، به‌طوری که کودکان فرصت شکست‌ خوردن و سختی کشیدن را پیدا نکنند، فرزندانشان به‌صورتی نابالغ و شکننده تربیت می‌شوند و هنگامی که بخواهند مستقل از بزرگترها زندگی کنند، نمی‌توانند از عهد‌ه‌ی شخصی‌ترین کارهایشان نیز بربیایند. زیرا مهارت‌های لازم برای زندگی مستقل را نیاموخته‌اند. به باور نویسنده، یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان برای آماده کردن کودکان در جهت داشتن آینده‌ای سالم انجام داد، کمک به ایشان برای افزایش قدرت تاب‌آوری در مواجهه با بروز مشکلات است.

جولی لیثکات هیمز معتقد است سبک‌ها، ارزش‌ها و شیوه‌های فرزند‌پروری در جهان کنونی تغییرات بسیاری را به خود دیده‌اند و امروزه پدران و مادران با روش‌هایی متفاوت نسبت به والدین خود، فرزندانشان را تربیت می‌کنند.

با مطالعه‌ی اثر حاضر، والدین می‌آموزند چگونه باید به کودکان خود اجازه دهند که اشتباه کنند و از اشتباهات خود درس گرفته و برای رسیدن به یک زندگی سرشار از موفقیت، مهارت‌های خود را در زمینه‌ی تفکر، داشتن اراده و مدیریت زندگی ارتقا بدهند. هیمز در این کتاب، مثال‌هایی واقعی و عینی از افراد جامعه‌ی پیرامون خود مطرح کرده و همین موضوع بر جذابیت این اثر می‌افزاید. او همچنین با تعداد زیادی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، روان‌شناسان، کارفرماها و مسئولان پذیرش دانشگاه‌ها، والدین و حتی شماری از فرزندان چنین والدینی، مصاحبه‌هایی داشته که شرح آن‌ها در این کتاب آمده است.

جولی لیثکات هیمز سعی داشته با تکیه بر دانشی که دارد و تجربه‌های شخصی خود به‌عنوان یک مادر، روش‌هایی عملی و کاربردی را برای تربیت نسل آینده پیش روی والدین قرار دهد و به ایشان نشان بدهد که چگونه از بیش‌ والد‌گری دست بکشند. کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم را می‌توانید با برگردان فاطمه امید بیگی تهیه کنید. انتشارات راوشید مسئولیت چاپ و انتشار آن را بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم

  • جولی لیثکات هیمز یک گنجینه‌ی ملی به شمار می‌آید. لازم است هر پدر یا مادری که احساس می‌کند راه سالم‌تری برای تربیت فرزندان وجود دارد، این کتاب را تهیه و مطالعه کند. (مادلین لوین، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز)
  • برای والدینی که می‌خواهند به‌جای عزت‌نفس توخالی، اعتمادبه‌نفس حقیقی فرزندانشان را تقویت کنند، مطالعه‌ی کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم، سودمند و مناسب خواهد بود. (دانیل اچ. پینک، نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز)
  • جولی لیثکات هیمز، از صمیم قلب آرزو می‌کنم فرزندم یک رئیس یا معلمی مانند شما داشته باشد. از شما برای انتشار این کتاب سپاسگزارم. (Fox & Friends)
  • این اثر همواره راهنمای خوبی برایتان خواهد بود. پس از مطالعه‌ی آن به این نکته پی بردم که بهتر است به‌عنوان یک پدر یا مادر، بزرگسالانی مسئولیت‌پذیر و سازگار تربیت کنیم که بتوانند در دنیای واقعی پیشرفت کنند، نه کودکانی که در تمام عمرشان به حمایت والدین وابسته باشند. (دیوا لایکس)
  • نثر روان و شیوای نویسنده در بیان حقایق، فوق‌العاده است. توصیه‌های او کاملاً به‌جا و صحیح هستند. (نقد کتاب Kirkus)

کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر را به والدین، مربیان و معلمان، همچنین تمامی مخاطبانی که در حوزه‌ی تربیت کودکان فعالیت دارند، پیشنهاد می‌کنیم. همین‌طور افرادی که به مباحث مربوط به علوم تربیتی و مناسبات والدین و فرزندان علاقه‌مند هستند، مطالب آموزنده‌‌ی بسیاری را در اثر فوق خواهند یافت.

در بخشی از کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم می‌خوانیم

مسلم است که همه‌ی ما والدین قصد داریم فرزندانی شاد، موفق، مستقل و بااعتمادبه‌نفس داشته‌باشیم؛ اما تعریف‌مان از موفقیت را به تحصیل در دانشگاهی خاص و شغلی مطرح محدود کرده‌ایم. ما برای رسیدن به این هدف، فرزندانمان را از کودکی تحت فشار تکالیف و فعالیت‌های فوق برنامه‌ی زیادی می‌گذاریم و آن‌قدر بیش‌ازحد در کارهایشان مداخله می‌کنیم و برایشان برنامه‌ریزی داریم که فرصت طلایی کودکی را از آن‌ها سلب می‌کنیم. این‌طور می‌شود که تا ابد وابسته به ما می‌مانند؛ و خودکارآمدی و قدرت حل مسئله را نخواهند داشت.

ما از فرزندانمان در برابر خطرات احتمالی و ناکامی‌ها بیش‌ازحد محافظت می‌کنیم، به‌طوری که هیچ‌وقت فرصت شکست‌خوردن، تفکر و سختی‌کشیدن را پیدا نمی‌کنند و در نهایت، ریسک‌گزیر، شکننده و رشدنیافته خواهند شد؛ و زمانی که به دانشگاه و دنیای واقعی می‌روند و دیگر پیش ما نیستند نمی‌توانند از عهده‌ی کارهایشان برآیند، و مهارت‌های اجتماعی و تاب‌آوری لازم را به‌دست نیاورده‌اند. آن‌ها در محیط کار هم سازگاری مناسبی ندارند، حق‌به‌جانب هستند و خلاقیت کمی دارند.

ما حتی زندگی خودمان را هم فراموش کرده‌ایم و تمام تمرکزمان را بر بی‌عیب‌ونقص‌بودن فرزندانمان گذاشته‌ایم؛ موفقیت آن‌ها را موفقیت خودمان و شادی آن‌ها را شادی خودمان می‌بینیم. اگر برای خودمان زندگی نکنیم و کارهایمان محدود به فرزندانمان باشد، در نهایت مضطرب، افسرده و فرسوده می‌شویم و آن‌ها باید بار روان‌رنجوری ما را در بزرگسالی خودشان بر دوش بکشند.

خانم جولی لیثکات‌هیمز، مشاور سابق دانشجویان تازه‌وارد استنفورد آمریکا و نویسنده‌ی کتاب‌هایی است که در جمع پرفروش‌ترین‌های روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز قرار دارند؛ و در طول ده‌سال مشاوره، با تعداد روبه‌رشد دانشجویانی مواجه شد که هنوز وابسته به والدینشان بودند و آن‌ها کارهایشان را برعهده می‌گرفتند؛ و حتی نمی‌دانستند برای چه به دانشگاه آمده‌اند یا چه کاری می‌خواهند در دنیا انجام دهند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
بخش اول: چه بر سر فرزندانمان می‌آوریم؟
فصل اول: آن‌ها را صحیح و سالم نگه می‌داریم
فصل دوم: فرصت‌سازی
فصل سوم: همیشه حضور داریم
فصل چهارم: مغلوب شدن در مسابقه‌ی تسلیحاتی پذیرش کالج
فصل پنجم: آخر چرا؟
بخش دوم: چرا باید بیش‌والدگری را کنار بگذاریم؟
فصل ششم: فرزندان ما مهارت‌های اساسی زندگی را ندارند
فصل هفتم: آن‌ها از نظر روانی آسیب دیده‌اند
فصل هشتم: فرزندان ما معتاد «داروی درس» می‌شوند
فصل نهم: ما آینده‌ی شغلی آن‌ها را نابود می‌کنیم
فصل دهم: بیش‌والدگری حتی به خودمان هم استرس وارد می‌کند
فصل یازدهم: فرآیند پذیرش کالج نابسامان است
بخش سوم: مسیری دیگر
فصل دوازدهم: چرا باید از مسیری دیگر عبور کنیم؟
فصل سیزدهم: به آن‌ها زمان‌های غیرهدفمند بدهیم
فصل چهاردهم: مهارت‌های زندگی را به آن‌ها آموزش دهیم
فصل پانزدهم: به آن‌ها بیاموزیم چطور فکر کنند
فصل شانزدهم: آن‌ها را برای کارهای سخت آماده کنیم
فصل هفدهم: بگذارید آن‌ها مسیرشان را خودشان شکل دهند
فصل هجدهم: سختی‌کشیدن را عادی‌سازی کنید
فصل نوزدهم: دید وسیع‌تری نسبت به کالج داشته‌باشید
فصل بیستم: برای آن‌ها گوش شنوا باشید
بخش چهارم: جسارت‌داشتن برای فرزندپروری متفاوت
فصل بیست‌ویکم: خودتان را اصلاح کنید
فصل بیست‌ودوم: آن والدینی باشید که می‌خواهید
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم
نویسنده
مترجمفاطمه امیدبیگی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-622-5767-61-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم

برای دریافت کتاب چطور بزرگسالانی بالغ تربیت کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.