معرفی و دانلود کتاب داستان یک نام جدید

عکس جلد کتاب داستان یک نام جدید
قیمت:
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان یک نام جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان یک نام جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان یک نام جدید

کتاب داستان یک نام جدید مجلد دوم مجموعه‌ی چهارگانه‌ی ناپلی، اثر نویسنده‌ی معاصر ایتالیایی، النا فرانته است. در این اثر پرفروش نیویورک تایمز لی‌لا و النای شانزده ساله راهی جدا برای دنبال کردن سرنوشت خود انتخاب کرده‌اند. لی‌لا با یک مرد ثروتمند ازدواج می‌کند و النا به‌سراغ تحصیل در دانشگاه می‌رود...

درباره‌ی کتاب داستان یک نام جدید

اگر کتاب دوست اعجوبه‌ی من را خوانده باشید، احتمالاً دلتان می‌خواهد بدانید سرنوشت دوستی النا و لی‌لا چه خواهد شد. النا فرانته (Elena Ferrante) کتاب داستان یک نام جدید (The Story of a New Name) را از جایی شروع می‌کند که لی‌لا و استفانو از ماه‌عسل به ناپل برمی‌گردند. صورت لینا کبود است و به النا می‌گوید که هر وقت در سفرشان در مقابل استفانو مقاومت نشان می‌داده، او شروع به کتک زدن و تجاوز به او می‌کرده. با همه‌ی این‌ها، اکثر مردم محله به استفانو احترام بیشتری می‌گذارند؛ زیرا اعتقاد دارند که لی‌لا دختر جوان نافرمانی است که باید رام شود!

معرفی و دانلود کتاب داستان یک نام جدید

حال لی‌لا به سینیورا کاراچی بدل شده است که خود را در زندگی زناشویی‌ای که به آن امید بسته بود، زندانی می‌بیند. می‌توان اسم کتاب داستان یک نام جدید را متأثر از تغییر نام لی‌لا دانست. اما این زندگی الناست که دگرگون می شود. او به مدرسه‌ای معتبر می‌رود و به یک نویسنده‌ی موفق تبدیل می‌شود. او بر خلاف لی‌لا می‌تواند راه زندگی خود را انتخاب کند و به جایی برسد که خودش می‌خواهد.

النا هم‌چنان از لی‌لا دور است و به تحصیلاتش ادامه می‌دهد. او اعتراف می‌کند که زندگی‌اش بدون لی‌لا آرام می‌گیرد و هر زمانی که لی‌لا نزد او بیاید، همه چیز به هم می‌ریزد. البته خوانندگان کتاب داستان یک نام جدید هرج‌ومرج را دوست دارند. حتی النا نیز می‌داند که بدون لی‌لا زندگی یکنواختی دارد. النا فرانته رابطه‌ی آن‌ها را پیچیده، عاطفی، صمیمی و پر از پستی و بلندی توصیف می‌کند؛ اما دوستی آن‌ها عمیق‌تر از آن است که با حسادت از هم بپاشد.

النا فرانته خواننده را با حقایق تلخِ مربوط به نقش‌های طبقاتی و جنسیتی آشنا می‌کند. النا و لی‌لا هر دو از محدودیت‌های فقر می‌گریزند. النا به‌سختی درس می‌خواند تا به جایگاهی مطلوب برسد و لی‌لا با یک مرد ثروتمند اما خیانتکار ازدواج می‌کند. النا این نقش‌های طبقاتی را زمانی درک می‌کند که به دانشگاه می‌رود. او با وجود این‌که بااستعداد است، در مقابل دیگران احساس حقارت می‌کند. او فکر می‌کند به دنیایی که وارد آن شده تعلق ندارد و سعی می‌کند با شروع یک رابطه‌ی جدید، این احساس خود را سرکوب کند.

النا فرانته در کتاب داستان یک نام جدید مبارزه‌ی دلخراش اما لذت‌بخش النا و لی‌لا با محدودیت‌ها را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید شرح مبارزات این دو زن را در محیط خشن و مردسالار ناپل بخوانید، جلد دوم چهارگانه‌ی ناپلی را با ترجمه‌ی فریده گوینده و چاپ نشر لگا تهیه کنید.

درباره‌ی مجموعه‌ی چهارگانه‌ ناپلی

مجموعه‌ی چهارگانه ناپلی که با نام‌های «رمان‌های ناپل» و «رمان‌های ناپلی» نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از 4 رمان به قلم نویسنده‌ی ایتالیایی، النا فرانته است. این مجموعه زندگی دو دختر به‌ نام‌های النا و لی‌لا را به تصویر می‌کشد که از کودکی تا پیری دوستی پرفراز و نشیبی با یکدیگر داشته‌اند. انتشارات لگا هر چهار جلد این مجموعه را با ترجمه‌ی فریده گوینده روانه‌ی بازار کرده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب داستان یک نام جدید

آپریل دی آنجلیس مجموعه‌ی چهارگانه‌ی ناپلی را به یک نمایشنامه‌ی دو قسمتی تبدیل کرد که در سال 2019 با بازی نیام کیوزاک و کاترین مک‌کورمک در تئاتر ملی سلطنتی به نمایش درآمد. در قسمت اول نمایشنامه از رمان دوست اعجوبه من و کتاب داستان یک نام جدید، اقتباس شده است.

شبکه‌ی اچ‌بی‌او به همراه شبکه‌های ایتالیایی رای و تی‌آی‌ام ویژن با اقتباس از رمان دوست اعجوبه من مجموعه‌ای ساختند که از طرف تماشاچیان در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت. فصل دوم این سریال بر اساس کتاب داستان یک نام جدید است و در سال 2020 ساخته شده است. موسیقی متن این سریال بی‌نظیر اثر ماکس ریشتر است و بازیگرانی چون گایا جیراچه، لودویکا ناستی، الیسا دل‌جینو، مارگریتا ماتزوکو و آنا ریتا ویتولو در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

جوایز و افتخارات کتاب داستان یک نام جدید

  • قرار گرفتن در فهرست کتاب‌های پرفروش‌ نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب ترجمه‌شده یا BTBA در سال 2014
  • نامزد جایزه‌ی ادبی بین‌المللی IMPAC دوبلین در سال 2015

نکوداشت‌های کتاب داستان یک نام جدید

  • اگر بهترین کتاب‌ها را به شیشه‌ای تشبیه کنیم که درون داستان را نشان می‌دهند و بدون هیچ جلب توجهی با خوانندگان ارتباط برقرار می‌کنند، کتاب داستان یک نام جدید قطعاً مانند تنگی بلورین شفاف است. (مجله‌ی اکونومیست)

  • رمان داستان یک نام جدید مرا به یاد هیجانی انداخت که در کودکی هنگام خواندن داستان‌ها داشتم. همان زمانی که خودت را کنترل می‌کنی که آخر کتاب را نخوانی! خیلی وقت بود که چنین کتابی نخوانده بودم. (الیزابت استراوت، مجله‌ی میلیونز)

  • مجموعه‌ی چهارگانه‌ی ناپلی در درجه‌ی اول داستان یک دوستی است که در اواسط دهه‌ی 20 اتفاق می‌افتد. (سایت زندگی ادبی لیزی)

  • کتاب دوم چهارگانه‌ی ناپلی داستان پیروزی بر ناامیدی است. علاقه‌مندان به آثار فرانته بی‌صبرانه منتظر مطالعه‌ی جلد سوم خواهند بود. (مجله‌ی کرکوس ریویو)

  • ممکن است آثار بعضی از نویسندگان را بخوانی و هیچ اتفاقی نیفتد. شاید هم کتاب نویسنده‌ای را بخوانی و احساس کنی دنیایت زیر و رو شده. کتاب داستان یک نام جدید از النا فرانته همان کتابی بود که جهانم را دگرگون کرد. (جان پاورز، ان‌پی‌آر)

کتاب داستان یک نام جدید برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به روایت‌های رئالیستی بیش از همه از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب داستان یک نام جدید می‌خوانیم

از من خواست قسم بخورم که هرگز جعبه را باز نمی‌کنم. قسم خوردم؛ اما به‌محض این‌که در قطار نشستم، نخ دور جعبه را باز کردم، دفترچه‌ها را برداشتم و شروع به خواندن کردم. نمی‌شود گفت آن‌ها دفترچه خاطرات بودند، بلکه شرح دقیقی از وقایع زندگی‌اش بودند که از سال آخر مدرسۀ ابتدایی شروع می‌شد. با نظمی دقیق و سرسختانه نوشته شده بود. نوشته‌ها پر از توصیف بود: توصیف آبگیرها، شاخۀ درختی، تکه‌سنگی، دانۀ برگی و رگه‌های سفید آن، ظرف‌های آشپزخانه، قسمت‌های مختلف یک قهوه‌ساز، منقل، تکه‌های زغال‌سنگ، نقشۀ بسیار دقیق محله، خیابان پهن استرادونه، سازۀ فلزی زنگ‌زدۀ پشت آبگیرها، باغ‌ها و کلیسا، درخت‌های بریده‌شدۀ افتاده کنار ریل راه‌آهن، ساختمان‌های جدید، خانۀ والدینش، ابزار تعمیر کفش پدر و برادرش، ژست‌هایشان هنگام کار، و به‌خصوص رنگ‌ها، رنگ‌های هرچیزی در ساعت‌های مختلف روز. اما نوشته‌ها فقط شامل این توصیف‌ها نبود. کلماتی به زبان محلی یا ایتالیایی هم نوشته بود و دور بعضی از آن‌ها بدون توضیحی دایره کشیده بود. حتی تمرین‌های ترجمۀ لاتین و یونانی و عبارت‌هایی به انگلیسی در توصیف مغازه‌های محله و اجناس‌شان، گاری میوه و سبزی انزو اسکانو و قاطرش در خیابان، در این دفترها نوشته شده بود. برداشت‌ها و مشاهدات خود را از کتاب‌هایی که خوانده بود، فیلم‌هایی را که در سالن کلیسا دیده بود و افکار و ایده‌هایی که در بحث با پاسکواله و در گفت‌وگوهای گذشته‌اش با من که در آن‌ها بر نظرهایش پافشاری کرده بود را هم یادداشت کرده بود. نوشته‌ها پراکنده اما مهم به‌نظر می‌رسیدند، حتی خطی از نوشته‌هایی که مربوط به یازده یا دوازده‌سالگی‌اش می‌شد، بچه‌گانه به‌نظر نمی‌آمد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان یک نام جدید
نویسنده
مترجمفریده گوینده
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات359
زبانفارسی
شابک978-600-8987-11-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان یک نام جدید

طیبه امیری
۱۴۰۲/۹/۱۳
سلام.. کتاب آنان که می‌روند آنان که می‌مانند از همین نویسنده رو هم بزارین لطفا... بعد مدت‌ها یه نویسنده‌ی درجه یک دیدم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب داستان یک نام جدید

برای دریافت کتاب داستان یک نام جدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.