معرفی و دانلود کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر

عکس جلد کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر

کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر، گزیده‌ای از یادداشت‌ها و دل‌نوشته‌های خیال‌انگیز و احساسی فاطمه رئیسی اردلی را دربرمی‌گیرد که خواندن آن‌ها برای مخاطبان تیزبین و نکته‌سنج بسیار لذت‌بخش خواهد بود. عرفان و عشق عارفانه در سراسر این کتاب موج می‌زند و بی‌شک مورد توجه خوانندگان نیز قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر، توانایی قلم نویسنده‌ی این اثر در ایجاد نثر آهنگین و کاربرد ماهرانه‌‌ی زبان نیز درخور تحسین است.

درباره‌ی کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر

مجموعه‌ای دلنشین از دل‌نوشته‌های فاطمه رئیسی اردلی در لابه‌لای کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر گنجانده شده‌اند تا هم ذوق ادبی نگارنده‌ی خود را به مخاطبان نشان بدهند و هم مشتاقان قطعه‌های ادبی را شیفته‌ی خود کنند. نویسنده در این اثر خواندنی از زبان لطیف و زنانه‌ی خود بهره گرفته و درست مانند رهگذری سبک‌بال، از سیر و سلوک روحانی خود برایتان می‌گوید. نویسنده همچنان که قلم به دست می‌گیرد، آزادانه با معبود خود به گفت‌و‌گو می‌نشیند و گوشه‌ای از لذتی را که از این طریق نصیبش می‌شود، با واژگان و جملات خیال‌انگیز خود به شما عرضه می‌کند.

کافی است یک نگاه اجمالی به کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر بیندازید ‌و کمی میان نوشته‌های آن پرسه بزنید تا دریابید که فاطمه رئیسی اردلی تا چه حد در کاربرد زبان و استفاده از صنایع ادبی تبحر داشته. هرچند گاه رنگ‌و‌بوی نثر کلاسیک فارسی در صفحات این کتاب خودنمایی می‌کند اما مؤلف در تلاش بوده تا در پیروی از سبک قدما، دچار افراط و زیاده‌روی نشود. کتابی که پیش رو دارید، در عین زیبایی و پختگی، ساده هم هست و به‌راحتی خواننده را تا صفحات پایانی با خود همراه می‌کند.

عرفان و کوشش برای تقرب به پروردگار در جای‌جای دل‌نوشته‌های این اثر به‌روشنی دیده می‌شود. در اثر پیش‌رو، نمی‌توان مرز مشخصی میان معشوق و معبود قائل شد. گویی عشق و عبادت در کتاب حاضر به هم آمیخته‌اند و نمی‌توان میان آن‌ها جدایی افکند.

مطالب اثر حاضر اگرچه دل‌نوشته‌های شخصی نویسنده هستند اما از آن‌جایی که به موضوعات عرفانی اشاره دارند، بیشتر جنبه‌ی عام به خود گرفته‌اند. نوشته‌هایی که از قلب و دنیای درون نویسنده برآمده‌اند و لاجرم بر دل خوانندگان هم خواهند نشست.

از نکته‌های جالب این کتاب می‌توان به برخی از اشارات قرآنی آن اشاره کرد. فاطمه رئیسی اردلی در بخش‌هایی از دل نوشته‌های خود گریزی به برخی از مضامین قرآن کریم زده و به این شکل نوشته‌های خود را به زیور سخنان این کتاب آسمانی آراسته است. از مشخصه‌های صوری کتاب پیش‌رو نیز می‌توان به وجود نوعی کلام آهنگین در آن اشاره کرد. نویسنده در حین خلق درون‌مایه‌‌های بدیع، سعی داشته تا از امکانات موسیقیایی زبان نهایت بهره را ببرد و واژگان را به طرز هوشمندانه‌ای در کنار یکدیگر قرار دهد. اگر شما هم از طرفداران دل‌نوشته‌های عاطفی و پراحساس هستید و مطالعه‌ی آن‌ها را لذت‌بخش می‌دانید، بد نیست لذت خواندن کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر را نیز دست‌کم یک بار تجربه کنید.

کتابی که پیش رو دارید به کوشش نشر امید سخن روانه‌ی بازار کتاب شده است.

کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر برای چه کسانی مناسب است؟

از تمامی علاقه‌مندان به خواندن دل‌نوشته‌ها و دوستداران قطعه‌های ادبی دعوت می‌کنیم حتماً سری هم به کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر بزنند و روح و جان خود را از نوشته‌های خیال‌انگیز آن سیراب کنند.

در بخشی از کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر می‌خوانیم

می‌گویند در این شب‌ها فرشتگانت را به حوالی ما می‌فرستی، شب‌هایی که چون روز روشن و نورانی است. میدانی چه حالی دارم این شب‌ها؟ حس می‌کنم در دل شب لشکریانی چراغ به دست را به سوی دنیا روانه ساخته‌ای. تا بشکافند دل شب را و بشکافند دل هر ذره نهان در شب را، شرمی مرا فرا‌گرفته است شبیه راهزنی هستم که دانم قاصدان چراغ به دست مرا در این سیاهی یافته‌اند. نمی‌دانم کجا گریزم از فرشتگانت که مرا نیابند.کجا گریزم از تو که این شب‌ها بیشتر نگاهمان می‌کنی. کجا گریزم از منجی که نامه‌ام در دستان اوست. این شب‌ها پُر نورند، فرشتگان نگاهم می‌کنند، تو نگاهم می‌کنی و منجی هم برگ، برگ زندگانی‌ام را نگاه می‌کند. در کدامین کمین‌گاه آرام گیرم؟

در کدامین گذر قرار یابم؟ بیا اینبار هم سروری کن سایه‌ انداز بر قامتم که این روزها رو به خمیدگی می‌رود. دلم را زیر دستانت نهان کن، مرا در هاله‌ای بپیچان و ببر پیش از آنکه فرشتگان چراغ به دستت روانه زمین شوند. پیش از آنکه چراغ بر چهره‌ام گیرند و مرا شرمسار کنند. پیش از آنکه منجی سیاه نامه‌ام را بخواند مشتی آب می‌خواهم. امشب قدحی بر شب نامه‌ام بریز جوهرش پخش می‌شود تا فرشتگان تباهیم را نبینند، تا منجی سیاهیم را نخواند. من نیز امشب سیاه‌پوش می‌شوم تا سیاهی در سیاهی فرو رود. تا سیاهی دلم چشمان پر نور کسی را نیاز دارد. اینبار هم بگذر شاید سال دیگر.....

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: قافله
فصل دوم: سربه‌داران
فصل سوم: نانوشته‌ها
فصل آخر: بهار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دست نوشته‌های یک رهگذر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک978-622-7224-41-2
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر

Taghi Ahmadi
۱۴۰۲/۹/۱۰
نثر‌های ادبی و آموزشی این کتاب زیبا و دلنشین بود.
با تشکر از نویسنده این کتاب و اپ کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر

برای دریافت کتاب دست نوشته‌های یک رهگذر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.