معرفی و دانلود کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما: داروهای بیهوشی و بی‌حسی

برای دانلود قانونی کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما: داروهای بیهوشی و بی‌حسی

فرهنگ‌های دارویی اطلاعاتی مختصر و مفید در اختیار داروسازان و داروشناسان قرار می‌دهند که در انتخاب بهترین روش درمانی نقشی تعیین‌کننده دارد. در کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما (با زیرعنوانِ داروهای بیهوشی و بی‌حسی) با گوشه‌ای از دانش داروشناسی در زمینه‌ی مصرف داروهای بی‌حسی و بیهوشی، آشنا می‌شوید.

درباره کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما: داروهای بیهوشی و بی‌حسی

دستنامه‌ها فرهنگ‌هایی فشرده و کاربردی هستند که دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیاز افراد را تأمین می‌کنند. تدوین این اطلاعات در زمینه‌ی داروهای مختلف به پزشکان متخصص و داروسازان کمک می‌کند در انتخاب روش‌های درمانی مختلف دقت کافی به خرج دهند.

در کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما: داروهای بیهوشی و بی‌حسی، نوشته‌ی سعید شهراز و طاهره غازیانی که به همت شیما تشرعی و مهدیه بهشادفر گردآوری شده، با اطلاعاتی دقیق و کامل راجع به داروهای بیهوشی کمکی، بیهوشی عمومی، بی‌حسی، مهارکننده‌های عصبی و عضلانی و... آشنا می‌شوید و در جریان موارد مصرف هر دارو، تداخلات دارویی، عوارض جانبی احتمالی، اشکال دارویی و... قرار می‌گیرید. وجود واژه‌نامه‌ی انگلیسی و فارسی در این کتاب به شما کمک می‌کند به سرعت به اطلاعات کتاب دسترسی پیدا کنید.

با آن‌که داروهای بیهوشی و بی‌حسی در کاهش درد هنگام عمل جراحی و پس از آن تأثیر زیادی دارند؛ اگر در دوزهای نامناسب یا بدون توجه به تداخلات دارویی تجویز شوند، ریسک عمل‌های جراحی را بالا می‌برند؛ بنابراین شناخت دقیق این داروها نزد پزشکان و متخصصان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

گفتنی‌ست که کتاب پیش رو را انتشارات تیمورزاده منتشر کرده و در دسترس پزشکان، دانشجویان رشته‌های پزشکی و سایر علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما: داروهای بیهوشی و بی‌حسی مناسب چه کسانی است؟

داروسازان، پزشکان متخصص و فوق متخصص، پرستاران و سایر عوامل کادر درمان می‌توانند از اطلاعات تخصصی و جامع این فرهنگنامه‌ی دارویی بهره ببرند.

در بخشی از کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما: داروهای بیهوشی و بی‌حسی می‌خوانیم

کتامین KETAMINE (AS HCL)
Ketalar
مصرف در حاملگى: C
گروه دارویى درمانى: مشتق صناعی فن‌سیکلیدین داروى بیهوش عمومی
اشکال دارویى: Inj: 50mg/ml (10ml)

به عنوان داروی بیهوشی به تنهایی در جراحی‌های کوتاه‌مدت که نیاز به شلی عضلات ندارند و به عنوان داروی کمکی داروهای ضعیف‌الاثر (N2O) در القای بیهوشی به کار می‌رود. در جراحی‌های سرپایی بررسی‌های رادیولوژیکی، تعویض پانسمان (سوختگی)، کاتتراسیون قلبی، دندان‌پزشکی استفاده از کتامین با دوز زیر بیهوشی برای آرام‌بخشی می‌تواند صورت گیرد. کتامین را می‌توان از راه تزریق اپی‌دورال یا اینتراتکال برای کنترل درد عمل یا بعد از عمل تجویز کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: داروهای بیهوشی کمکی
فصل 2: داروهای بی‌حس‌کننده پوستی
فصل3: داروهای بیهوشی عمومی
فصل 4: داروهای بی‌حس‌کننده‌ی دهانی - حلقی
فصل 5: مهارکننده‌های عصبی - عضلانی
فصل 6: داروهای آرام‌بخش (سداسیون)
فصل 7: داروهای بی‌حس‌کننده‌ی موضعی
نمایه‌ی فارسی و انگلیسی داروها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما: داروهای بیهوشی و بی‌حسی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات85
زبانفارسی
شابک978-600-238-636-6
موضوع کتابدارو
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما

برای دریافت کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.