معرفی و دانلود کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین

عکس جلد کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین

کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین، ثمره‌ی چندین سال تجربه‌ی نهضت صالحیان در زمینه‌ی درمانگری است و به تمامی زوج‌ها، در هر مرحله از زندگی مشترکشان، یاری می‌رساند تا رابطه‌ای سالم و موفقیت‌آمیز را در کنار همسرشان شکل دهند. این راهنمای روان‌شناختی، در حقیقت جایگزین جلسات زوج‌درمانی و مشاوره خواهد بود و راه‌کارهایی را برای پشت سر گذاشتن موانع دشوار زندگی، پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد.

درباره‌ی کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین

میلیون‌ها سال است که انسان‌ها نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن را احساس می‌کنند، عاشق می‌شوند، به انسان دیگری دل می‌بندند و تصمیم می‌گیرند سال‌های باقی‌مانده‌‌ی عمر خود را در کنار چنین فردی بگذرانند.‌ ازدواج و تشکیل خانواده، پدیده‌ای است که هم با زندگی اجتماعی انسان‌ها گره خورده و هم با غرایز طبیعی‌شان. این پدیده با این‌که قدمت بسیاری دارد، هنوز هم یکی از مسائل داغ حوزه‌ی روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد و... به شمار می‌رود. با گذشت میلیون‌ها سال، انسان‌ها همچنان برای شناخت مسئله‌ی ازدواج به آموزش آگاهانه نیاز دارند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند پیش از مواجهه‌ی مستقیم با این پدیده، چند و چون آن را بشناسد اما برخی دیگر، در میانه‌ی راه زندگی، پس از این‌که با همسر خود به مشکل برخوردند، تصمیم می‌گیرند از راه و چاه زندگی زناشویی سر دربیاورند. فرقی ندارد شما جزء کدام دسته باشید؛ در هر صورت، مطالعه‌ی کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین به شما کمک می‌کند تا در مورد زندگی زناشویی، به درکی واقع‌بینانه برسید و راه‌کارهایی را برای عبور از موانع زندگی مشترک فرابگیرید. نهضت صالحیان، نتیجه‌ی چهل سال فعالیت حرفه‌ای خود را به‌طور فشرده، در این راهنمای کاربردی به شما عرضه کرده و در تلاش بوده تا طعم یک رابطه‌ی زناشویی توأم با خوشبختی را به شما نیز بچشاند.

نویسنده ابتدای کتاب را با شرح چندین نمونه‌ی عینی از مشکلات مرتبط با ازدواج آغاز کرده. زنی که توسط همسرش تحقیر می‌شود، دختری که سال‌ها از سوی برادرش مورد تعرض قرار گرفته و اکنون از برقراری یک رابطه‌ی زناشویی سالم ناتوان است، زنی که به خاطر فساد اخلاقی همسرش از وی جدا شده، پسری که برای رسیدن به دختر مورد علاقه‌اش با مشکلات خانوادگی فراوانی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و... تنها برخی از مراجعانی هستند که طی سال‌ها، برای درمان مشکلات خود به خانم صالحیان مراجعه کرده‌اند. این نویسنده نیز برای آگاهی مخاطبان خود نسبت به مشکلات رایج زندگی مشترک، بحران‌های مربوط به برخی از مراجعان خود را، البته با تغییر نام، در این کتاب ارائه کرده است.

نهضت صالحیان در سایر بخش‌های کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین، کوشیده تا راه‌حل‌هایی را برای برون‌رفت از بحران‌ها و تحکیم رابطه‌ی زناشویی به مخاطبان خود پیشنهاد دهد. به همین منظور از اهمیت احترام متقابل زوجین نسبت به یکدیگر سخن گفته، لزوم یگانگی میان زن و مرد را مطرح کرده و امنیت و آرامش را به‌عنوان دو عنصر اساسی برای موفقیت در رابطه‌ی زناشویی، مورد موشکافی قرار داده است. مؤلف هرگز به دنبال آن نبوده که کتابی علمی و تخصصی در مورد ازدواج بنویسد یا اثری پژوهشی خلق کند که تنها برای درمانگران و مشاوران خانواده کاربرد داشته باشد. برعکس، سعی کرده کتابی بنویسد که قلب خوانندگان را هدف قرار دهد و آن‌قدر ساده و زودیاب باشد که مخاطبان عام در درک و دریافت آن دچار مشکل نشوند.

کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین در حقیقت هدیه‌ای است که نهضت صالحیان به مناسبت تولد دوستش تدارک دیده. بااین‌حال، باید آن را هدیه‌ای بدانیم که به سعادت پایدار تمام انسان‌ها کمک می‌کند. در واقع، هر کسی که تشنه‌ی ذره‌ای آرامش در چارچوب خانواده است، می‌تواند به این کتاب روان‌شناختی مراجعه کرده و آموزه‌های صمیمانه و راه‌گشای آن را به کار بگیرد.

به اعتقاد بسیاری از جوانانی که در آستانه‌ی ازدواج قرار دارند، عشق و عطش اولیه برای شروع یک زندگی مشترک و رسیدن به خوشبختی کافی است. چنین جوانانی در اغلب موارد، وقتی زندگی خود را زیر یک سقف آغاز می‌کنند، می‌بینند آن شور و شوق اولیه کم‌کم رنگ باخته و مشکلات ریز و درشت، از هر گوشه و کنار زندگی سر برآورده‌اند. اینجاست که نه عشق اولیه، بلکه تفاهم میان زن و مرد می‌تواند زندگی آن‌ها را نجات دهد. برای درک بهتر این موضوع، نویسنده‌ی کتاب حاضر، بخش‌هایی از این اثر را به لزوم هماهنگی میان زوجین اختصاص داده و نشان می‌دهد عدم هماهنگی میان ایشان، چگونه می‌تواند فجایع جبران‌ناپذیری را در زندگی مشترک به وجود بیاورد.

اگر شما هم به وجود نیمه‌ی گمشده در زندگی انسان‌ها باور دارید، بخش پایانی کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین برای شما نوشته شده. مطالعه‌ی این بخش، دیدتان را نسبت به زندگی باز کرده و حقایق مهمی را برایتان آشکار خواهد کرد.

اگر احساس می‌کنید مدتی است زندگی شما و همسرتان به خط پایان رسیده و دیگر نشانه‌ای از خوشبختی برایتان باقی نمانده، قبل از این‌که وارد مراحل قانونی طلاق شوید یا همسرتان را برای همیشه ترک کنید، توصیه می‌کنیم همین حالا اثر حاضر را تهیه کرده و به اتفاق همسرتان، خواندن آن را آغاز کنید. اگر هم به‌زودی قرار است زندگی جدیدی را در کنار همسر آینده‌ی خود شروع کنید، باز هم پیش از هر کاری، بد نیست نکته‌های اثربخش نهضت صالحیان را در این کتاب به کار ببندید؛ قطعاً نتایج مثبت آن را در زندگی خود خواهید دید.

کتابی که پیش رو دارید، از جمله آثار حوزه‌ی روابط و روان‌شناسی خانواده و ازدواج به‌شمار می‌رود که نشر لیوسا، چاپ و انتشار آن را به عهده داشته است.

کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی زن و شوهرهایی که در زندگی زناشویی خود، بنا به دلایل مختلف، دچار مشکل شده‌اند، همین‌طور دختران و پسرانی که قصد دارند پیش از آغازی زندگی زناشویی‌شان، رموز عبور از بن‌بست‌های زندگی و داشتن روابط سالم و موفق با همسر آینده‌ی خود را بیاموزند، با مطالعه‌ی کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین نکته‌های مفیدی را خواهند آموخت.

در بخشی از کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین می‌خوانیم

آنچه به زندگی انسان سمت‌وسو، هدف و معنا و می‌دهد و از او موجودی بیدار و هوشیار می‌سازد و او را با آزادی انتخاب روبه‌رو می‌کند، اربابی است که قرار است داخل این کالسکه بنشیند و مدام فرمان درست به سورچی مست بدهد. ارباب چیزی یا کسی نیست جز خودآگاهی، بیداری در لحظه و هوشیاری در عمل.

اگر کالسکه‌ی وجود ما این ارباب را داشت و به هدایت او توجه نشان می‌داد،‌ ما حیاتی غیرعادی داشتیم و هرلحظه از آنچه می‌کنیم خبردار و هوشیار بودیم و هرگز از تاثیر رفتار خود در جهان و جهانیان و دنیای ارتباطی خود غفلت نمی‌کردیم. کار واقعی روان‌درمانگران،‌اگر خود درمان شده باشند، تلاش در این راه بیداری است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ى مؤلف
پیشگفتار
1: احترام
2: یگانگى
3: شفافیت
4: امنیت و آرامش
5: جور یا ناجور بودن
6: نیمه‌ى گمشده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-600-340-178-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین

عذرا صیدی
۱۴۰۳/۲/۵
به زبان ساده و کاملا گویا مفاهیم رابطه رو توضیح می‌داد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین

برای دریافت کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.