معرفی و دانلود کتاب دنیا از اینجا

عکس جلد کتاب دنیا از اینجا
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دنیا از اینجا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیا از اینجا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیا از اینجا

کتاب دنیا از اینجا نوشته‌ی مسعود ملک‌یاری، داستان روباه کوچک بازیگوشی است که احساس می‌کند خیلی دل و جرئت دارد و از هیچ‌چیزی در جنگل نمی‌ترسد. او همیشه برخلاف حرف پدر و مادرش به ‌جاهای دوردست جنگل می‌رود و گردش می‌کند، ولی یک روز اتفاق عجیبی برایش می‌افتد و هیولایی ترسناک قورتش می‌دهد. غزاله بیگدلو تصویرسازی این اثر را بر عهده داشته است.

درباره‌ی کتاب دنیا از اینجا

کتاب دنیا از اینجا در مورد روباه کوچکی به نام باکی است که احساس می‌کند شجاع است و با دیگر روباه‌ها و حیوانات فرق دارد. باکی هفت خواهر و برادر دارد و معتقد است خودش از همه‌ی آن‌ها دل و جرئت بیشتری دارد. پدر و مادرش که همیشه نگرانش هستند، از او می‌خواهند خیلی از خانه دور نشود و به جاهای دوردست جنگل نرود. اما باکی به حرف آن‌ها گوش نمی‌دهد. او به هر کجا که بخواهد می‌رود و بعد از بازی کردن، با بوی پدر و مادرش مسیر خانه را پیدا می‌کند و بازمی‌گردد. اما یک روز که مثل همیشه دارد کنجکاوانه لابه‌لای بوته‌ها را می‌گردد، ناگهان حس می‌کند اتفاقی برایش افتاده؛ نمی‌تواند بوی چیزی را حس کند. نمی‌تواند بوی پدر و مادرش را حس کند و همین باعث می‌شود مسیر خانه را نیابد. باکی که در جنگل سرگردان شده می‌فهمد که بقیه‌ی حیوانات به شکل عجیبی به او نگاه می‌کنند. هیچ‌کس از او نمی‌ترسد، حتی خرگوش‌ها هم ایستاده‌اند و به او زل زده‌اند. باکی نمی‌فهمد چه پیش آمده، فقط حس می‌کند هیولایی ترسناک قورتش داده و همین باعث این اتفاقات شده.

معرفی و دانلود کتاب دنیا از اینجا

داستان دنیا از اینجا نوشته‌ی مسعود ملک‌یاری، قصه‌ای ساده دارد که کودکان خردسال می‌توانند خیلی راحت با آن ارتباط برقرار کنند و پیام‌هایش را درک نمایند. ملک‌یاری در این داستان، از روباهی می‌گوید که به خاطر گوش نکردن به حرف والدینش به دردسر می‌افتد. سر باکی در یک قوطی پلاستیکی گیر می‌کند و نمی‌تواند خود را نجات دهد. به همین خاطر حس بویایی‌اش را از دست می‌دهد و در جنگل گم می‌شود. روباه که ترسیده و تنهاست، می‌فهمد که مرتکب اشتباه شده و نباید با غرور و خودخواهی دست به کارهای خطرناک بزند.

مسعود ملک‌یاری در کتاب دنیا از اینجا به مسأله‌ی پراهمیت آلودگی محیط‌زیست هم اشاره‌ی مستقیم دارد و نگرانی خود را دراین‌باره بیان می‌کند. وقتی سر روباه قصه در زباله‌ی رهاشده در جنگل گیر می‌کند، آسیب می‌بیند، راهش را نمی‌یابد و در معرض شکار و مرگ قرار می‌گیرد. آلودگی‌های زیست‌محیطی و دخالت‌های انسان در طبیعت از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث شده‌اند خیلی از گونه‌های حیوانی در خطر انقراض قرار بگیرند و حتی نابود شوند. خیلی از این حیوانات دقیقاً به خاطر بلعیدن یا گیر افتادن در دورریزهای انسانی از بین رفته‌اند. نویسنده در این قصه درباره‌ی این تهدیدها به بچه‌ها هشدار می‌دهد و می‌کوشد به آن‌ها بیاموزد که از این‌گونه رفتارهای مخرب دوری کنند.

آنجایی که مخاطب اصلی داستان دنیا از اینجا بچه‌های خردسال هستند، کتاب بیش از آنکه به متن متکی باشد به تصویرهایش اتکا دارد. غزاله بیگدلو تصویرسازی این کتاب را بر عهده داشته و توانسته احساسات و درون‌مایه‌ی قصه را به‌خوبی انتقال دهد. این اثر را انتشارات پرتقال منتشر کرده است.

کتاب دنیا از اینجا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دنیا از اینجا برای کودکان 3 تا 8 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب دنیا از اینجا می‌خوانیم

مادر و پدرم همیشه می‌گفتند که باید مواظب باشم چون چیزهای خطرناکی توی جنگل هستند. ولی من گوش نکردم و حالا توی جنگل گم شده‌ام. راستش را بخواهید خیلی ترسیده‌ام؛ همه‌چیز انگار خیلی عجیب شده، درخت‌ها... جنگل... حتی دیگر بوی پدر و مادرم را هم احساس نمی‌کنم. همیشه بعد از گردش توی جنگل، رد بویشان را می‌گرفتم و به خانه می‌رسیدم ولی عجیب است که امروز هیچ بویی به مشامم نمی‌رسد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیا از اینجا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-603-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دنیا از اینجا

زینب مفتاح
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
یک داستان شیرین با ایده خلاقانه و نقاشی‌های قشنگ
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دنیا از اینجا

برای دریافت کتاب دنیا از اینجا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.