معرفی و دانلود کتاب دوباره فوتبال

عکس جلد کتاب دوباره فوتبال
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوباره فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوباره فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوباره فوتبال

کتاب دوباره فوتبال خودزندگینامه‌ای درخشان و خواندنی از الساندرو دل پیرو، فوتبالیست مشهور و گران‌قیمت سال‌های نه چندان دورِ تیم ملی ایتالیاست. دل پیرو در این اتوبیوگرافی تحسین‌شده، فراز و فرودهای زندگی ورزشی خود را با جزئیات بسیار روایت کرده است.

درباره‌ی کتاب دوباره فوتبال

الساندرو دل پیرو (Alessandro Del Piero)، آندره پیرلو، جان لوئیجی بوفون، پائولو مالدینی، الساندرو نستا، فابیو کاناوارو، جنارو گتوزو، فیلوپو اینزاگی، فرانچسکو توتی و...

این فهرست نسبتاً طویل چه بسا داغ دل فوتبال‌دوستان قدیمی را تازه کند. این نام‌ها در کنار هم نسل طلایی فوتبال ایتالیا را ساختند و فراموشی‌شان برای برخی به منزله‌ی فراموشی بخشی زیبا و تکرارناشدنی از تاریخ فوتبال است. از نسلی حرف می‌زنیم که هیچ قله‌ای را فتح‌ناشده باقی نگذاشت و اوج دستاوردهای آن قهرمانی در جام جهانی 2006 بود. اما شاید این نسل از ستاره‌های ایتالیایی، امروزه نه با جام طلایی‌رنگ 2006 و نه با قهرمانی‌های گوناگونی که در رده‌ی باشگاهی کسب کردند و نه حتی با افتخارات فردی‌شان، بلکه بیشتر با جنگندگی و شخصیت کاریزماتیک خود به یاد بیایند؛ و البته، با سیمای جذابِ ایتالیایی‌شان!

در کتاب دوباره فوتبال (Playing on) زندگینامه‌ی خودنوشت یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین ستارگان نسل طلایی فوتبال ایتالیا را می‌خوانیم: الساندرو دل پیرو که به زعم اغلب فوتبال‌دوستان، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایتالیا به شمار می‌رود.

معرفی و دانلود کتاب دوباره فوتبال

الساندرو دل پیرو در سال 1974 به دنیا آمد. او فوتبال حرفه‌ای را با بازی در باشگاه پادوا آغاز کرد و چندان طولی نکشید که از این باشگاه کوچک به یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال اروپا، یعنی یوونتوس منتقل شد. نقاط اوج کارنامه‌ی فوتبالی الساندرو دل پیرو همگی در دوران حضور او در یوونتوس رقم خورده‌اند. او با پیراهن بانوی پیر به افتخارات فردی و تیمی بسیار مهمی، از جمله قهرمانی در سری آ و جام قهرمانان اروپا دست یافت و همزمان در پیراهن آبی تیم ملی ایتالیا نیز خوش درخشید.

دل پیرو در کتاب دوباره فوتبال ضمن روایتِ خرده‌ماجراهای جذاب زندگی شخصی و حرفه‌ای خود، شگردهای خاصی را نیز که برای تقویت آمادگی روحی و روانی خود در زمین فوتبال به کار می‌برده، برای مخاطبان توضیح می‌دهد. او با لحنی بازیگوشانه و طناز که بی‌شباهت به عشق‌بازی‌هایش با توپ فوتبال در زمین مسابقه نیست، برای ما از مسیر پرپیچ‌وخمی می‌گوید که هر انسانی برای بزرگی در زمینه‌ی فعالیتِ خود ناچار از طی کردن آن است. او روزهای دشواری را شرح می‌دهد که برای بدل شدن به یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های حوزه‌ی کاری خود -یعنی فوتبال- پشت سر گذاشته است.

دل پیرو اصولاً بازیکنی چندپستی به شمار می‌رفت و بنا به صلاح‌دید سرمربی، گاه به عنوان مهاجم کاذب، گاه به عنوان مهاجم هدف، گاه به عنوان وینگر و حتی بعضاً به عنوان هافبک میانی بازی می‌کرد. این انعطاف صرفاً نشان‌دهنده‌ی توانایی‌ها و استعداد بی‌نظیر فوتبالی او نیست. بلکه بیش از آن، نشانگر ذهن آماده و صیقل‌خورده‌ی اوست؛ ذهنی برنده که هیچگاه دستیابی به هدف را برای خود ناممکن تلقی نمی‌کند و اصولاً عادت ندارد خودش را دست‌کم بگیرد. دل پیرو در کتاب دوباره فوتبال درباره‌ی اهمیت برخورداری از چنین ذهنیتی در زندگی و در زمین فوتبال سخن‌های جالبی گفته است.

لازم به ذکر است که اثر پیش رو در قالب کتاب صوتی نیز در کتابراه موجود است. نسخه‌ای که در دست دارید به انتشارات گلگشت تعلق دارد.

در نکوداشت کتاب دوباره فوتبال

الساندرو دل پیرو در کتاب دوباره فوتبال تجربه‌های مردی را با ما در میان می‌گذارد که سخت‌ترین چالش‌ها را به سادگی پشت سر گذاشته است. (آمازون)

کتاب دوباره فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به آثار اتوبیوگرافیک و دوست‌داران کتاب‌های فوتبالی، مخاطبین اصلی این اثر به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب دوباره فوتبال می‌خوانیم

یک دوست واقعی چیزی ارزشمند و شکننده است. گاهی فردی است که از کودکی یا سال‌های نوجوانی می‌شناسیم، دوستی که هم‌بازی کودکی بوده است؛ فکر می‌کنیم آن‌ها نزدیکترینِ انسان‌ها به ما در زندگی هستند که می‌تواند درست باشد. احساسی است که من هم آن را تجربه کرده‌ام، چون بعضی از دوستی‌هایم از روستا برایم بسیار مهم بوده‌اند. من، پیرپائولو و نِلسو در همه چیز شریک بودیم، حتی رویاهایمان، رویاهایی که بعضی از آن‌ها به واقعیت پیوست. آن‌ها شاهد مراسم عروسی من بودند، تمام چیزی که نیاز داریم یک نگاه و چند کلمه‌ی دست و پا شکسته است، وقتی باهم هستیم ایتالیایی صحبت نمی‌کنیم، با گویش ونتیانی حرف می‌زنیم، چیزی که بچه‌های امروز متوجه‌اش نمی‌شوند.

گویش‌ها مانند یک سیمان خاص هستند، مردم و مکان‌ها را به هم پیوند می‌دهند. ریشه‌ها بسیار مهم هستند، احساس ارتباط نزدیکی با سنت‌های زادگاهم دارم، و گویشمان هم بخشی از آن است. یا شاید باید آن را زبان بخوانم، زبان ونِتیانی، درست مانند زبان توسکانی، زبان آپولیانی و زبان پیدمونتسی. باید گاهی نگاهی به میراث ارزشمند ایتالیایی‌مان داشته باشیم. دوستی، از وابستگی‌ها تغذیه می‌کند، مخصوصا زمانی که بچه هستیم. لذت بردن از یک چیز احمقانه، یک تجربه‌ی مشترک. سال‌های کلیدی بین ده سالگی تا هجده سالگی هستند، در این زمان می‌توانید تبدیل به رفقایی برای تمام عمر شوید. از آن‌جایی که به خاطر فوتبال خانه را زود ترک کردم، رابطه‌ام با دوستانم شکلی عادی نداشت، اما آن‌ها را از دست ندادم. وقتی به خانه می‌رفتم، با وجود این‌که شاید هفته‌ها ندیده بودمشان، انگار همین پنج دقیقه پیش باهم صحبت کرده بودیم. هنوز هم همین‌طور است، چیزی است که هرگز تغییر نمی‌کند. عاشق چیزهای معمولی هستیم، و چنان درک عمیقی بین ما وجود دارد که حتی آن را میان قهرمانانی که در فینال جام جهانی بازی می‌کنند هم نمی‌بینید. حتی اگر یکدیگر را سالی پنج بار ببنیم، آن‌ها همیشه در قلبم هستند و من هم همیشه در قلب آن‌ها.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شروع: وقتی بزرگ شدید می‌خواهید چه کاره شوید؟
فصل اول: استعداد
فصل دوم: شور
فصل سوم: دوستی
فصل چهارم: مقاومت
فصل پنجم: صداقت
فصل ششم: زیبایی
فصل هفتم: روحیه‌ی تیمی
فصل هشتم: فداکاری
فصل نهم: سبک
فصل دهم: چالش
پایان: بالاخره انشایم را نوشتم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوباره فوتبال
نویسنده
مترجمماشاالله صفری
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-964-5948-13-7
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوباره فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دوباره فوتبال

برای دریافت کتاب دوباره فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.