معرفی و دانلود کتاب روح یک پروانه

عکس جلد کتاب روح یک پروانه
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روح یک پروانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روح یک پروانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روح یک پروانه

محمد علی واقعی را در کتاب روح یک پروانه ببینید! هانا یاسمین علی دیدگاه محمد علی کلی به زندگی و مرگ، داستان‌ها و آرزوهایی که روح او را شکل داده‌اند، نظر او درباره‌ی دین اسلام و خدا، روایت سفر او برای یافتن حقیقت و عشق و صلح، داستان مبارزه‌اش با بیماری پارکینسون و... را در این کتاب آورده است.

درباره‌ی کتاب روح یک پروانه

وقتی نام محمد علی کلی (Muhammad Ali Clay) را می‌شنویم، قهرمان بوکسی به ذهنمان می‌آید که مردم برای تماشای مبارزاتش لحظه‌شماری می‌کردند. مردی قدرتمند که همه‌ی حریفانش را شکست می‌داد و تا سال‌ها با 56 برد و 5 شکست، قهرمان بلامنازع بوکس سنگین‌وزن بود. زندگی محمد علی (Muhammad Ali) در فیلم، عکس و کتاب‌های زیادی ثبت شده است. در هر جا که جست‌وجو کنید، ردی از او پیدا می‌کنید. کتاب روح یک پروانه بیشتر از اینکه مجموعه‌ای از خاطرات محمد علی باشد، راهنمای معنوی او پس از سال‌ها زندگی است. روایت‌های شخصی، داستان‌های عرفانی، نامه‌ها، شعرها و سخنان زیادی در این کتاب گرد هم آمده‌اند تا تصویری کامل‌تر از قهرمان بوکس جهان به شما نشان دهند. محمد علی کتاب روح یک پروانه (The Soul of a Butterfly) که به پارکینسون مبتلا شده، خیلی زیاد به مرگ می‌اندیشد و زندگی خود را از ابتدا مرور می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب روح یک پروانه

هانا یاسمین علی (Hana Yasmeen Ali) و محمد علی، کتاب روح یک پروانه را در سال 2004 نوشتند. محمد علی کلی در آن زمان 62 سال داشت و با بیماری پارکیسنون مبارزه می‌کرد. او خود عقیده دارد که زندگی‌اش سراسر مبارزه و آزمایش بوده و در هر قدم، موانع زیادی سر راهش قرار گرفته؛ اما با سخت تلاش کردن و ایمان به خدا، همه‌ی دشواری‌ها را پشت سر گذاشته است. نام کتاب روح یک پروانه به یکی از جملات معروف محمد علی اشاره دارد: «مثل یک پروانه برقص و مثل یک زنبور نیش بزن؛ به همین دلیل به من می‌گویند محمد علی.»

او در کتاب روح یک پروانه از سال‌های اول زندگی‌اش در لوئی‌ویل کنتاکی می‌گوید. زمانی که سؤالات زیادی ذهن محمد علی کوچک را به خود مشغول کرده بود: چرا سفیدپوستان بهترین امکانات را دارند و سیاه‌پوستان، از خیلی جاها رانده می‌شوند؟ چرا عیسی مسیح، قدیسین و فرشتگان در همه جا سفیدپوست توصیف شده‌اند و سیاه‌پوست نیستند؟ چرا سیاه‌پوستان چنین جایگاهی در دنیا دارند؟ محمد علی از همان بچگی، سعی داشت در مقابل بی‌عدالتی‌ها بایستد و راجع‌به دنیای اطرافش چیزهای بیشتری یاد بگیرد. خاطره‌ای جالب از دوران قهرمانی او نشان می‌دهد که او سال‌ها با مفهوم نژادپرستی درگیر بوده است: «بعد از کسب مدال طلای المپیک همه‌جا، حتی در خواب هم مدالم را به همراه داشتم. روزی با دوستم به رستورانی رفتم، مدال را نشان دادم و خواستم که از ما پذیرایی کنند. اما مسئولان رستوران از ما خواستند که بیرون برویم؛ زیرا سیاه بودیم. آن‌جا بود که فهمیدم مدال هیچ ارزشی ندارد و آن را در رودخانه‌ی اوهایو انداختم.»

معرفی و دانلود کتاب روح یک پروانه

کاسیون مارسلوس کلی، یک مسیحی به دنیا آمد؛ اما بعد از آشنایی با الیجا محمد، به دین اسلام گرایید و نام خودش را به محمد علی تغییر داد. او با مالکوم ایکس نیز دوست شد؛ اما وقتی مجبور بود بین او و الیجا محمد یکی را انتخاب کند، دومی را انتخاب کرد. او در کتاب روح یک پروانه از این تصمیم سخت زندگی‌اش می‌گوید و از مالکوم ایکس عذرخواهی می‌کند. نگاه محمد علی به دین اسلام و مذهب صوفیان، یکی دیگر از موضوعاتی است که هانا یاسمین علی در کتاب از آن سخن می‌گوید.

از لحظات سرنوشت‌ساز زندگی محمد علی، امتناع او از شرکت در جنگ ویتنام است. او از پیوستن به ارتش و رفتن به جنگ سر باز زد، تمام عنوان‌های قهرمانی خود را از دست داد، به زندان افتاد و سه سال از بهترین سال‌های بوکسوری خود را از دست داد. محمد علی فراموش نکرده بود که قهرمان مردم است و دل میلیون‌ها نفر همراه اوست؛ پس تصمیم خودش را گرفت و با دست کشیدن از همه‌ی چیزهایی که داشت، محبوبیتی کسب کرد که او را برای همیشه ماندگار کرد...

نشر گلگشت کتاب روح یک پروانه را با ترجمه‌ی ماشاالله صفری و طاها صفری منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب روح یک پروانه

  • کتاب روح یک پروانه همان درّ یتیمی است که شاید کمتر در زندگی به آن‌ بربخورید. محمد علی در گفت‌وگو با دخترش شیرین، نجیب، سربلند و کمی پشیمان ظاهر می‌شود. عذرخواهی او از بزرگ‌ترین حریفش، جو فریزر، یکی از تکان‌دهنده‌ترین بخش‌های کتاب است. (روزنامه‌ی تایمز)
  • خوانندگان تحت‌تأثیر ایمان و عشق بی‌نظیر علی و روح بزرگ او قرار خواهند گرفت. (پابلیشرز ویکلی)
  • کتاب روح یک پروانه فقط درباره‌ی محمد علی بوکسور نیست؛ بلکه هانا یاسمین علی جنبه‌ای انسانی و نجیبانه را از محمد علی کلی نشان می‌دهد. ( مجله‌ی لایبرری)
  • محمد علی در این کتاب انسانیت، خودباوری و عشق را به ما نشان می‌دهد. علی در این کتاب صداقتی بی‌مانند دارد. برای مثال از پشت کردن به دوستش، مالکوم ایکس، پشیمان است و از جو فریزر بابت درگیری‌های لفظی‌ با او معذرت‌خواهی می‌کند.
  • کتاب روح یک پروانه مجموعه‌ای از سخنان الهام‌بخش و تأمل‌برانگیز ورزشکار و انسانی برجسته است. (مجله‌ی ابونی)

کتاب روح یک پروانه برای چه کسانی مناسب است؟

محمد علی پاسخ به این سؤال را در بخشی از کتاب می‌دهد: « آنچه در این کتاب می‌گویم، برای کسانی است که هرگز ندیده‌ام. برای دختران و پسرانی است که هرگز دستانشان را نخواهم گرفت. برای قهرمانانی است که در آینده خواهند آمد.»

در بخشی از کتاب روح یک پروانه می‌خوانیم

وقتی روز مسابقه فرارسید تا سر حد مرگ ترسیده بودم. اما پدر و برادرم با من بودند. تمام دوستانم از محل و دبیرستان مرکزی هم بودند. زمان نمایش رسیده بود. من و کُرکی قرار بود سه راند مسابقه دهیم برای عنوانی که خیلی برایم اهمیت داشت. برنده، سلطان خیابان می‌شد، بحث پول نبود؛ پیروزی همه چیز بود. تا وقتی که کُرکی را شکست نمی‌دادم نمی‌توانستم خودم را یک قهرمان تصور کنم. حالا وقتش رسیده بود. گوشه‌ی رینگ ایستاده بودم و امید داشتم که او متوجه زانوهای لرزانم نشود.

زنگ به صدا درآمد. به وسط رینگ آمدم و مشت‌ها را در هوا پرتاب می‌کردم. سعی می‌کردم که در دسترسش نباشم. کُرکی از گوشه‌ی رینگ بیرون آمد. مشت‌های سنگینش را بی‌هدف پرتاب می‌کرد، تند حرکت می‌کردم. اگر ضربه‌اش به من می‌خورد، ناک‌اوت بودم. کرکی به سرعت خسته می‌شد. وقتی زنگ برای راند دوم خورد، از گوشه‌ی رینگ بیرون زد و دنبالم کرد. تمام ضرباتش را جا خالی دادم، سرعت و هوشم از او بیشتر بود. قبل از این‌که زنگ راند سوم بخورد، کُرکی گفت: «این‌جوری درست نیست!» و رینگ را ترک کرد. من برنده شده بودم. هم عنوان و هم بی‌همتایی را. زیر چشم‌هایش را سیاه کردم. دماغش را خون انداخته بودم. از آن مهم‌تر با ترسم رو‌به‌رو شده بودم و حالا اعتمادبه‌نفس کافی برای ادامه‌ی بوکس داشتم.

حالا سلطان خیابان‌ها بودم. تمام بچه‌های مدرسه و محل بالا و پایین می‌پریدند و خوشحالی می‌کردند و می‌خواندند: «ما آزادیم، ما آزادیم. به خاطر سلطان ما آزادیم!» آن وقت فهمیدم که جنگ من و کُرکی فقط برای خودم نبوده است. برای تمام محل جنگیده‌ام و این احساس خوبی بود.

بعد از آن مسابقه، کُرکی دیگر زورگیری نکرد. چند وقتی در محل حواسم جمع بود که برای انتقام به من حمله نکند، اما نه تنها حمله نکرد، بلکه، حرفی که زد متعجبم هم کرد: «تو جنگجوی خوبی هستی پسر قله‌های زیادی رو فتح می‌کنی!» دست داد و رفت.

فهرست مطالب کتاب

نامه‌ای به دنیا
مقدمه
سال‌های اولیه
سال‌های میانی
این سال‌ها
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روح یک پروانه
نویسنده،
مترجمماشاالله صفری، طاها صفری
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-5948-44-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روح یک پروانه

پوریا سالاری
۱۴۰۳/۱/۲۱
بسیار انگیزشی با متن روان ساده و جذاب پرواز درسهای پر از شی مادی و معنوی
آزاد پاشازاده
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
این عالییی بود اول چند تا از مبارزه هاشو ببینید بعدا بیاید بخونید لذت میبرید
مهدی عزیزی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
عالی بود توصیه میکنم سبک زندگی محمد علی رو حتما مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب روح یک پروانه

برای دریافت کتاب روح یک پروانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.