معرفی و دانلود کتاب دوست فضایی من

عکس جلد کتاب دوست فضایی من
قیمت:
۱۴,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوست فضایی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوست فضایی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوست فضایی من

کتاب دوست فضایی من داستانی مصور به نویسندگی زینب میان است که ماجرای آشنایی یک آدم‌فضایی و یک انسان را به تصویر می‌کشد.‌ نویسنده در این داستان، کودک را به تفکری خلاق وامی‌دارد و دنیا را از زاویه‌دیدی جدید به او می‌شناساند. نکوهش جنگ و هم‌دلی با پناهندگان از دیگر مضامین کتاب است.

درباره‌ی کتاب دوست فضایی من

اگر روزی یک آدم‌فضایی روی زمین بیاید، چه‌کار می‌کنیم؟ چه سوال‌هایی از او می‌پرسیم؟ آیا باور می‌کنیم او واقعاً از فضا آمده است؟...

کتاب دوست فضایی من (My Friend the Alien) تصویری جدید و متفاوت از یک آدم‌فضایی به دست می‌دهد که با تصور ما از موجوداتی سبزرنگ و کله‌گنده بسیار متفاوت است. زینب میان (Zanib Mian) در این کتاب دوستی یک موجود فضایی با انسانی زمینی را به تصویر می‌کشد و احساسات انسانی را در سطحی عمیق به کودکان می‌شناساند.

مکس، موجودی فضایی، برای تحقیق بر روی احساسات انسان‌ها با سفینه‌اش به زمین می‌آید. همه‌چیز برای او تازه و جدید است؛ از ذوقِ انسان‌ها برای یک بچه گربه گرفته تا دعوای آن‌ها بر سر جای پارک ماشین. او نمی‌فهمد چرا بعضی وقت‌ها آدم‌ها رنگشان قرمز می‌شود و بعضی وقت‌ها رنگشان می‌پرد. عشق، خشم، ترس و خوش‌حالی را درک نمی‌کند، اما در تلاش است درباره‌ی آن‌ها اطلاعاتی به دست آورد. او در سفرش به زمین با پسرکی به نام جبرئیل آشنا می‌شود. جبرئیل مهاجری است که به‌خاطر جنگ در وطنش، به یک کشور جدید پناه آورده. زینب میان در داستان دوست فضایی من نشان می‌دهد که جبرئیل نیز به اندازه‌ی مکس در این سرزمینِ جدید غریب و ناشناخته است؛ تاآنجاکه دیگران او را فضایی صدا می‌زنند. این نقطه اشتراکی است برای مکس و جبرئیل تا دوستی خود را تحکیم بخشند و ماجراجویی خود را آغاز کنند.

معرفی و دانلود کتاب دوست فضایی من

همه‌ی ما ممکن است روزی مثل یک آدم‌فضایی در خانه‌ی خود احساس غربت کنیم، یا از درک احساسات و رفتار آدم‌های پیرامونمان عاجز باشیم. این مسئله فرصتی فراهم می‌آورد تا باری دیگر به‌عنوان فردی تازه‌وارد، به دنیا نگاه کنیم و از زاویه‌ای جدید پدیده‌ها را بشناسیم. این درکْ بسیار حقیقی‌تر از فهمی است که پیش‌تر، از طریق گفته‌های دیگران به دست آورده بودیم. زینب میان همچنین به کودکان آموزش می‌دهد که به پیش‌فرض‌ها اعتماد نکنند و خودشان با وقایع و پدیده‌ها مواجه شوند؛ همان‌طورکه جبرئیل می‌پذیرد که یک آدم‌فضایی می‌تواند روی سرش آنتن نداشته باشد و بوی بدی ندهد. او به شایعاتی که در مورد موجودات فضایی وجود دارد، توجهی نمی‌کند و دوستی خود را با یک آدم‌فضاییِ کاملاً جدید که در تصور هیچ‌کس نمی‌گنجد، آغاز می‌کند.

کتاب دوست فضایی من فقط حول محور آدم‌فضایی و سفر او به ناشناخته‌ها نمی‌چرخد، بلکه با ورود به داستان جبرئیل و ماجرای مهاجرت او از کشوری دیگر، کودکان را با مسئله‌ی جنگ، مهاجرت، پناهندگی و.. آشنا می‌کند و به آن‌ها نحوه‌ی درست فکر کردن پیرامونِ مسائل اجتماعی را آموزش می‌دهد.

این کتاب مصور با ترجمه‌ی زینب طاهری، از سوی انتشارات پاپلی (واحد کودک و نوجوان نشر کوله‌پشتی) روانه‌ی بازار شده است.

کتاب دوست فضایی من برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 8 تا 12 ساله با خواندن این کتاب، ضمن مطالعه‌ی داستانی جذاب درباره‌ی دوستیِ دو فرد از سیاره‌های مختلف، با مسائل اجتماعی و مفاهیم عمیقِ زندگی نیز آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب دوست فضایی من می‌خوانیم

برای همین من جبرئیل را به سفینه بردم. بله می‌دانم قرار نبود به انسان‌ها اجازه بدهم سفینه‌ام را ببینند و اِله‌وبِله و از این حرف‌ها؛ اما این جبرئیل است و از این گذشته چه‌کار می‌توانستم بکنم؟

مجبور بودیم تمام راه تا مزرعه، جایی که گاوها هستند پیاده برویم چون وقتی من می‌دویدم جبرئیل نمی‌توانست ادامه بدهد. نمی‌دانم گاوها چه چیزهایی خورده بودند که وقتی ما به آنجا رسیدیم مزرعه با گازهای بنفش پوشیده شده بود.

پتوی استتار را برداشتیم و رفتیم تو. جبرئیل از چیزی که می‌دید شگفت‌زده بود. «نمی‌تونم باور کنم این یه سفینه‌ی فضایی واقعیه.»

او به سؤال کردن درباره‌ی همه‌چیز ادامه داد.

«این دکمه چه‌کار می‌کنه؟»
«چقدر می‌تونه تند بره؟»
«چطور یاد گرفتی باهاش برونی؟»
«از کجا آوردیش؟»
«این دکمه چه‌کار می‌کنه؟»
«آیا دکمه‌ای داره تا صندلی تو رو به بیرون پرت کنه؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوست فضایی من
نویسنده
مترجمزینب طاهری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-461-554-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوست فضایی من

سعیده
۱۴۰۲/۱۰/۷
عالی بود پسرم دوست داشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دوست فضایی من

برای دریافت کتاب دوست فضایی من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.