معرفی و دانلود کتاب من و عمو کتابی

عکس جلد کتاب من و عمو کتابی
قیمت:
۲۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من و عمو کتابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من و عمو کتابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من و عمو کتابی

داستانی طنز، سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده از قدرت تاثیرگذاری کودکان بر دنیای اطرافشان. کتاب من و عمو کتابی از اوما کریشناس وامی، ماجراهای یاسمین نُه‌ساله را روایت می‌کند که تصمیم گرفته هر روز یک کتاب بخواند، اما ناگهان اتفاقاتی غیرمنتظره می‌افتد که ممکن است مانع این شود که او به چنین تصمیمی عمل کند. گفتنی است که این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی ادبی Association Social Justice Literature شده است.

درباره‌ی کتاب من و عمو کتابی

یاسمین نُه‌ساله که یک کودک هندی است، هر روز به سراغ کتابخانه‌ی خیابانی عمو کتابی می‌رود و یک کتاب از او امانت می‌گیرد. عمو کتابی، معلم بازنشسته‌ی مهربان، یاسمین را مشتری همیشگی و درجه‌یک کتابخانه‌اش می‌داند و سعی می‌کند هر روز با شعار همیشگی خود، «کتاب مناسب برای فرد مناسب در روز مناسب»، کتاب جدیدی را به یاسمین معرفی کند. کودک داستان ما هم به خودش قول داده تا هر روز یک کتاب بخواند و از هشت‌سالگی تا به حال، همیشه به این قول پایبند بوده است. اوما کریشناس وامی (Uma Krishnaswami) در کتاب من و عمو کتابی (Book Uncle and Me)، با بیانی طنز و شیرین، ماجراهای دختری را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد تا به کمک دوستانش، جلوی یک اتفاق منفی را بگیرد و تاثیر بزرگی در محله‌ی زندگی خود بگذارد.

همه چیز خوب و طبق روال همیشه پیش می‌رود. یاسمین هر روز به عمو کتابی سر می‌زند، کتاب روزانه‌اش را به امانت می‌گیرد و خوشحال از این که می‌تواند به وعده‌ای که به خود داده عمل کند، به خانه بازمی‌گردد. اما روزی که باخبر می‌شود شهردار از عموکتابی خواسته تا غرفه‌ی کتابخانه‌ی خیابانی خود را تعطیل کند، داستان رنگ و بوی تازه‌ای می‌گیرد. یاسمین به این فکر می‌افتد که دست به کار شود و فضای موردعلاقه‌اش را نجات دهد. شاید بتواند با الهام از آخرین داستانی که خوانده، کاری انجام دهد؛ داستانی درباره‌ی پرندگانی که در تور یک شکارچی گیر افتاده‌اند و به این نتیجه می‌رسند که برای نجات، باید همگی به صورت همزمان تلاش کنند و بال بزنند، تا بتوانند تاثیری بگذارند. پس نجات کتابخانه‌ی عموکتابی، احتمالاً با تلاش همزمان یاسمین و دوستانش به نتیجه می‌رسد. اما چه کاری از چند کودک کم‌سن‌وسال بر می‌آید؟ کتاب من و عمو کتابی، این ماجرای جذاب را برای کودکان روایت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب من و عمو کتابی

شاید یاسمین در نهایت بتواند تاثیر مهمی بگذارد، شاید هم نه، اما چیزی که مهم است، این است که یاسمین هم یک کودک معمولی‌ست؛ مثل همه‌ی هم‌سن‌وسالانش. او مصمم و دلسوز و مهربان است، اما معمولاً با هیجان و بدون فکر صحبت می‌کند و بعد پشیمان می‌شود و احساس گناه می‌کند؛ سپس سعی می‌کند اشتباهاتش را جبران کند. با این وجود، تلاش و انگیزه‌ی او برای رسیدن به خواسته‌ای که دارد و اراده‌ی قوی‌اش برای جذب کمک‌های دیگران، او را به یک قهرمان جذاب تبدیل می‌کنند. تشابه یاسمین با دیگر کودکان، باعث می‌شود تا کودک شما هنگام خواندن کتاب من و عمو کتابی، خود را از داستان جدا نبیند و متوجه شود که چه کارهای بزرگی از او بر می‌آید.

لازم به ذکر است که زینب طاهری این اثر را ترجمه کرده و انتشارات پاپلی آن را به انتشار رسانده است.

افتخارات کتاب من و عمو کتابی

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی در حوزه‌ی عدالت اجتماعی از انجمن بین‌المللی سوادآموزی
  • برنده‌ی جایزه‌ی Crossword به عنوان بهترین کتاب کودک

نکوداشت‌های کتاب من و عمو کتابی

  • در این اثر که ادای احترامی به مفهوم مطالعه به حساب می‌آید، کریشناس وامی به شکل ماهرانه‌ای درس‌های مهمی در رابطه با حوزه‌ی اجتماعی ارائه می‌کند. (Shelf Awareness)
  • مطمئنا خوانندگان مجذوب شخصیت و عزم جدی یاسمین خواهند شد. (Horn Book)
  • تلاش‌های یاسمین برای کودکان الهام‌بخش خواهد بود تا بتوانند توانایی خود در ایجاد تغییرات را باور کنند و نیز این درس ارزشمند را بیاموزند که تاثیرات بزرگ نتیجه‌ی چندین اقدام کوچک خواهند بود. (Kirkus Magazine)
  • این داستان شیرین به کودکان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند قدرت ایجاد تغییرات را کسب کنند. (School Library Journal)

کتاب من و عمو کتابی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این داستان سرگرم‌کننده و شیرین را به کودکان بالای هشت سال پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب من و عمو کتابی می‌خوانیم

عمو کتابی در خانۀ کوچک و نقلی‌اش و در کنار فنجان‌های چای، برایمان تعریف می‌کند که داستان او و کتاب‌ها چطور شروع شد. خیلی سال‌ پیش او معلم جوانی بود در مدرسۀ روستایی در نزدیکی شهر و جمع‌آوری کتاب‌ها را از آنجا شروع کرد. آن مدرسه هیچ امکاناتی نداشت، چه برسد به کتاب.

او می‌گوید: «از وقتی این کار رو شروع کردم، دیگه نتونستم بذارمش کنار. من و همسرم با هم کتاب جمع می‌کردیم.»

می‌پرسم: «اون هم معلم بود؟»

«بله، بود.» چشم‌هایش به قاب عکس روی قفسۀ کتابخانه می‌افتد. تصویر بانویی با صورتی مهربان است. ساری براقی پوشیده و توی موهایش گل دارد.

رینی می‌پرسد: «عکس همسرتونه؟» عمو کتابی به نشانۀ تأیید سر تکان می‌دهد.

خانم اتویی زیر لب می‌گوید: «خیلی آدم خوبی بود. مهربون و بخشنده.» بعد چشم‌هایش را تنگ می‌کند و ما می‌فهمیم داستانی غم‌انگیز در پشت آن قاب عکس هست و دیگر نباید چیز بیشتری بپرسیم.

وقتی عمو کتابی بازنشسته شد، تصمیم گرفت کتابخانۀ عمومی رایگانش را راه بیندازد. جایی که مجبور نیستید ثبت‌نام کنید، کارت بگیرید یا هزینه‌ای بپردازید و حتی اگر کارتن‌خواب باشید و کمی سواد خواندن داشته باشید، به شما کتاب امانت می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

کتاب مناسب
مشتری همیشگی و درجه یک
تی‌شرت‌های چرخان
فقط یک شعار است!
عوداااا!
فهرست کلمات
پوسترها
سلام به همگی
موضوعات مهم
مجوز
شوکه شدن
دام کلمات
بدون کتاب
گُنگ حرف زدن بزرگ‌ترها
بد نبود؟
ده کلمه!
تکالیف ریاضی و عددها
هیئت نمایندگان
اخطاریه
کاندیدای درجه یک
صدها نامه
پارتی‌بازی
جریمه
اخبار
فقط یک دقیقه
یکی یکی
شمارش جوجه‌ها
برنده‌ی نهایی
ساختمان شهرداری
صدای من
جای عمو کتابی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من و عمو کتابی
نویسنده
مترجمزینب طاهری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-461-584-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من و عمو کتابی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من و عمو کتابی

برای دریافت کتاب من و عمو کتابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.