معرفی و دانلود کتاب دوستی اسکلتی

عکس جلد کتاب دوستی اسکلتی
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوستی اسکلتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوستی اسکلتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوستی اسکلتی

پاول پاولاک در کتاب دوستی اسکلتی ماجرای زندگی اسکار، اسکلت تنهایی را روایت می‌کند که بسیار غمگین است. دندان شیری اسکار اُفتاده و او حس می‌کند چهره‌ی زیبایی ندارد تا دیگر بچه‌ها با او دوست شوند. ماجرای اصلی از جایی آغاز می‌شود که اسکار با دخترکی آشنا می‌شود که می‌خواهد دندانش را دفن کند تا یکی از آرزوهایش برآورده شود؛ اما چه می‌شود اگر دخترک دندانش را به اسکار هدیه دهد؟

درباره‌ی کتاب دوستی اسکلتی

پاول پاولاک (Paweł Pawlak)، نویسنده و تصویرگر مشهور لهستانی، در کتاب دوستی اسکلتی (Oscar Seeks a Friend) تلاش داشته است تا در دل یک داستان دوست‌داشتنی، ماجرای دوستی‌هایی را تعریف کند که زندگی افراد را دگرگون می‌کند. اُسکار، پسر اسکلتی کوچک با شلوارک‌های سایز بزرگ و رنگ‌های روشن است. او در آرزوی داشتن یک دوست، روزها را به شب و شب‌ها را به روز می‌رساند. اسکار غمگین و تنها است و احساس ناکافی بودن می‌کند. از طرفی، ازدست‌دادن و گم کردن دندانش، اعتماد‌به‌نفس او را خدشه‌دار کرده است. او اعتقاد دارد با یک دندان از‌دست‌رفته، کسی از قیافه‌اش خوشش نمی‌آید و مایل نیست با او دوست شود.

دنیای تاریک و غم‌انگیز اسکار، زمانی‌که دخترکوچولویی را می‌بیند، دگرگون می‌شود. دختری که می‌خواهد دندانش را در خاک دفن کند. اسکار یک دندان از دست داده است و فکر می‌کند برای اینکه بچه‌های دیگر با او دوست شوند، نیاز دارد تا دندان‌های کامل و مرتبی داشته باشد و لبخندهای زیبایی بزند. دخترک نیز وقتی اسکار بی‌دندان را می‌بیند، با صدای بلند می‌خندد و دندانی را که قرار است دفن کند، به او پیشنهاد می‌کند.

پاول پاولاک، در کتاب دوستی اسکلتی، نه‌تنها راوی این داستان جذاب بوده، بلکه تصویرگری آن را نیز برعهده داشته است. تلاش او بر این بوده تا در برخی از قسمت‌ها، بدون اینکه گفتگویی بین اسکار و دخترک رخ دهد، با تصاویر مفهوم را به مخاطب خردسال کتاب برساند. دوستی اسکار و دخترک با ماجرای دندان آغاز می‌شود و آن‌ها لحظات زیبایی از زندگی خود را با هم به اشتراک می‌گذارند. اینجاست که مشخص می‌شود شاید اسکار به‌نظر دنیایی سیاه و سفید و غمگین داشته باشد، اما داشتن یک دوست باعث می‌شود دنیای واقعی رنگین او خودش را نمایان کند.

پاول پاولاک ایده‌ی اولیه‌ی نوشتن کتاب را به کمک همسرش اوا کوزیرا پاولاک -که او نیز یک تصویرگر و نویسنده است- از داستان‌های فولکلور اروپایی گرفته است که در طی آن‌ها، یک پری در ازای دندان‌های شیری‌ای که بچه‌ها زیر بالش می‌گذارند، به آن‌ها سکه هدیه می‌دهد. در داستان هم می‌بینیم که کسی به دخترک می‌گوید می‌تواند دندانش را در خاک دفن کند تا یکی از آرزوهایش برآورده شود.

پاول پاولاک این کتاب جذاب را در سال 2019 به چاپ رساند. محمدرضا فرزاد وظیفه‌ی برگردان دوستی اسکلتی را عهده‌دار بوده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب دوستی اسکلتی

  • رنگ و متن ترکیب شده‌اند تا دوستی و شگفتی‌های جهان را به زیبایی بیان کنند. (نقد کتاب Kirkus)
  • داستانی منحصربه‌فرد و دلچسب در مورد دوستی. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب دوستی اسکلتی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دوستی اسکلتی برای کودکان 3 تا 7 سال گزینه‌ی بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

با پاول پاولاک بیشتر آشنا شویم

پاول پاولاک نویسنده‌ی لهستانی، به‌ سال 1962 در ورشو به‌دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل آکادمی هنرهای زیبا در ورشو است و به‌خاطر نویسندگی و تصویرگری کتاب‌های کودکان، برنده‌ی جوایزی شده و نامش در سطح بین‌المللی مطرح شده است. پاول پاولاک تصویرگری بیش از هشتاد کتاب را در کارنامه دارد. داستان‌هایی که او برای کودکان می‌نویسند، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. همچنین تصویرگری‌های پاول پاولاک باعث جذابیت بیش‌ازپیش آثارش شده است.

در بخشی از کتاب دوستی اسکلتی می‌خوانیم

یکی از دندان‌هایم افتاد.
می‌بینم که می‌گویید مهم نیست، ولی از نظر من موضوع مهمی است.
دوست پیدا کردن برای من که یک اسکلت کوچولوی زشتم، کار ساده‌ای نیست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوستی اسکلتی
نویسنده
مترجممحمدرضا فرزاد
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-274026-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوستی اسکلتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دوستی اسکلتی

برای دریافت کتاب دوستی اسکلتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.