معرفی و دانلود کتاب رهبری چابک در عمل

عکس جلد کتاب رهبری چابک در عمل
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبری چابک در عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبری چابک در عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبری چابک در عمل

کتاب رهبری چابک در عمل، به مفهومی به نام «رهبری چابک» و کاربرد عملی آن در حوزه‌ی مدیریت می‌پردازد. کتاب نامبرده که توسط دومینیک ماکسیمینی نوشته شده است جنبه‌های مختلف رهبری را بررسی می‌کند و بینش‌های ارزشمند و تکنیک‌هایی کاربردی را در این مورد ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب رهبری چابک در عمل

کتابی که پیش روی شماست، با نام رهبری چابک در عمل (Agile Leadership in Practice) با تعریف شیوه‌ای مدیریتی تحت عنوانِ رهبری چابک و توضیح مزایای آن شروع می‌شود و در مورد انواع مختلف تیم‌ها و سازمان‌های چابک بحث می‌کند. این کتاب سعی دارد درباره‌ی ضرورت تغییر ساختارهای مدیریت سلسله‌مراتبی سنتی به رویکردهای انعطاف‌پذیرتر و سازگارتر صحبت کند. در واقع نویسنده بر اهمیت پذیرش تغییر، پرورش فرهنگ همکاری و توانمندسازی تیم‌ها برای تصمیم‌گیری مستقل تأکید دارد.

رهبری چابک، یک رویکرد رهبری است که بر توانمندسازی تیم‌ها برای خودسازماندهی و انطباق با تغییر و تحولات تمرکز دارد. این نوع رهبری، بر اساس ارزش‌هایی مانند سازگاری، انعطاف پذیری، و همکاری مشخص می‌شود و کسانی که رهبری چابک را به عنوان رویکرد برمی‌گزینند، تلاش دارند تا فضایی را ایجاد کنند که تیم‌شان به موفقیت برسد.

دومینیک ماکسیمینی (Dominik Maximini) با استفاده از مطالعات موردی و مثال‌هایی که در دنیای واقعی اتفاق افتاده است، درک ملموسی از این‌که رهبری چابک چگونه می‌تواند نتایج مثبت را به همراه داشته باشد، به خوانندگان ارائه می‌دهد. او سعی دارد یک نقشه‌ی راه دقیقی برای فرایندهای مدیریتی معرفی کند؛ بنابراین می‌توان گفت این کتاب یک منبع ضروری برای هر کسی است که می‌خواهد اعضای تیمش با تغییرات سازگار باشند و به موفقیت نزدیک‌تر شوند.

دومینیک ماکسیمینی در کتاب رهبری چابک در عمل با نثری ساده و روان به موضوعاتی مانند ارتباطات چابک، حل تعارض، تصمیم‌گیری و... می‌پردازد و با استفاده از مثال‌های عینی، خواننده را با خود همراه می‌کند. او این ویژگی رهبران را که به نوآوری باور و اطمینان ندارند را برجسته می‌کند و به استفاده از رویکردی که پاسخگویی و انعطاف‌پذیری رهبر در مقابل اعضای مختلف سازمان را تشویق می‌کند، تأکید دارد. ماکسیمینی همچنین به نقش فناوری و تحول دیجیتال در شکل‌دهی بر شیوه‌های رهبری مدرن می‌پردازد. او با بررسی تلاقی رهبری، فناوری و تغییرات سازمانی، بینش‌های ارزشمندی را در مورد این‌که چگونه رهبران می‌توانند از قدرت ابزارهای دیجیتال برای ایجاد تحول معنادار استفاده کنند، ارائه می‌دهد.

این کتاب یک راهنمای عملی برای تقویت ذهنیت بهبود مستمر، ایجاد کانال‌های ارتباطی واضح و ایجاد محیطی است که آزمایش و یادگیری را تشویق می‌کند. به همین دلیل، به رهبرانی که برای ارزیابی پیچیدگی‌های محیط‌های تجاری مدرن به مهارت و راهکار نیاز دارند، ابزارها و تکنیک‌هایی عملی را معرفی می‌کند. این کتاب علاوه بر تأکید بر کاربرد عملی، به جنبه انسانی رهبری نیز می‌پردازد. هوش هیجانی، همدلی و رهبری خدمتگزار را در پرورش فرهنگ اعتماد و امنیت روانی در گروه‌های مجهز را مورد اهمیت می‌داند و بر ارزش پرورش روابط بین‌فردی قوی و حمایت از رشد شخصی اعضای تیم، از رویکردی جامع و فراتر از پارادایم‌های مدیریت تأکید می‌کند.

به‌طورکلی، کتاب رهبری چابک در عمل یک منبع ارزشمندی برای رهبرانی است که به دنبال انطباق با خواسته‌های یک محیط کاری و تجاری هستند که به‌سرعت در حال تغییروتحول است. این کتاب با ارائه‌ی ترکیبی از بینش‌های نظری و راهنمایی‌های عملی، خوانندگان را با دانش و ابزارهایی که برای پذیرش اصول رهبری چابک و ایجاد تغییرات مثبت در سازمان‌هایشان نیاز دارند، آشنا می‌سازد.کتاب رهبری چابک در عمل توسط زهرا محمدی احمر و نرجس سیافان توسط انتشارات نمای علم به چاپ رسیده است.

کتاب رهبری چابک در عمل برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مدیران و کسانی که به دنبال رهبری چابک و تحول‌سازمانی در محل کار خود هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب رهبری چابک در عمل می‌خوانیم

یکی از راه‌های جالبی که تیم برای شناخت بهتر همدیگر پیدا کرد، ایجاد یک «CFO» است. این افسر ارشد سرگرمی وظیفه سازماندهی رویداد تیم بعدی را بر عهده دارد، بنابراین همیشه می‌دانیم رویداد بعدی چه خواهد بود و چه کسی به رویداد بعدی رسیدگی خواهد کرد. اگر شما مدیر مالی هستید، پیدا کردن مدیر مالی بعدی بخشی از وظایف شماست. تا اینجا ما با هیچ مشکلی مواجه نشدیم، همیشه داوطلبان کافی داشتیم. حداقل هر سه ماه یک بار، اغلب اوقات، یک رویداد تیمی برگزار می‌کنیم.

در حالی که ما بودجه‌ای برای این نوع فعالیت داریم، به ندرت از آن استفاده می‌کنیم. برخی از نمونه‌های فعالیت‌ها عبارتند از: چالش فرار تیمی، پارک تیراندازی با کمان سه بعدی در فضای باز، کباب کردن با هم و بسیاری موارد دیگر. در هر مورد، ما چیزی در مورد خودمان به عنوان یک تیم و در مورد فردی که این رویداد را سازماندهی کرده بود، یاد گرفتیم. ما آنقدر سریع بر چالش فرار مسلط شدیم که صاحب مکان از دست ما عصبانی شد زیرا نمی‌توانست نکات زیادی به یاد ما بدهد – این یک تجربه عالی برای ما به عنوان یک تیم بود. بازی رابین هود در جنگل به ما نشان داد که چگونه یکی از اعضای تیم ما اوقات تفریحی خود را سپری نموده و تعادل و تمرکز خود را به دست می‌آورد. همچنین به ما نشان داد که چگونه مدیر (من) می‌تواند به یک سنجاب تقلیدی لاستیکی کوچک ضربه بزند، اما نه به خرس گریزلی غول‌پیکر - که باعث خنده شده و ثابت کرد که اشتباه کردن برای همه خوب است. مدیر مالی مراسم باربیکیو من بودم. می‌خواستم به همه نشان دهم که در آن زمان خانواده‌ام و بازسازی خانه‌مان برای من مهم‌ترین چیز بود. ما عملاً در یک محل ساخت و ساز کباب کردیم و یاد گرفتیم که حتی در چنین محیطی هم می‌توانیم استراحت کنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
1. زمینه، مهم‌ترین چیز است
فرهنگ سازمانی
1.2 مدیریت 3.0
1.3 بازار
1.4 زمین بازی
1.5 نقش خودم
1.6 جدول زمانی
2. تیم سازی
2.1 آشنایی با یکدیگر
2.2 ایجاد اعتماد
2.3 شفافیت رادیکال
2.3.1 اشتراک گذاری اطلاعات
2.3.2 ارزیابی عملکرد
2.3.3 توزیع حقوق
2.4 ایجاد ارزش‌ها
2.5 استخدام و اخراج
2.6 یادگیری
3. تغییر ساختار سازمانی
3.1 تغییرات در یک منطقه
3.2 تغییرات بزرگتر
3.3 سایت‌های ماهواره‌ای
3.4 کار مجازی
3.5 یادگیری
4. تغییر رهبری
4.1 وظایف رهبری و مدیریت
4.2 سبک رهبری
4.3 افرادی که پست‌های رهبری را پر می‌کنند
4.4 یادگیری
5. تغییر تمرکز
5.1 تمرکز سازمان
5.2 تمرکز مدیران
5.3 شادی
5.4 یادگیری
6. تغییر سیستم‌های اندازه گیری
6.1 سنجش موفقیت
6.2 اندازه گیری شادی
6.3 سنجش پول
6.4 یادگیری
7. تغییر سیستم‌های پاداش
7.1 پاداش چیست؟
7.2 چه کسی چگونه توسط چه کسی پاداش می‌گیرد
7.3 سیستم‌های حقوق و دستمزد
7.4 یادگیری
8. تغییر مسیرهای شغلی
8.1 شغل مشاوره
8.2 شغل تخصصی
8.3 شغل مدیریت
8.4 یادگیری
9. فرآیندهای تغییر
9.1 چه کسی باید چه تصمیمی بگیرد؟
9.2 SMILE
9.3 انتخاب پروژه
9.4 مرخصی تعطیلات
9.5 استخدام کارمندان جدید
9.6 مربی‌گری شغلی
9.7 سازماندهی کار مدیریت
9.8 یادگیری
فازها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبری چابک در عمل
نویسنده
مترجمزهرا محمدی احمر، نرجس سیافان
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-622-5225-70-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبری چابک در عمل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رهبری چابک در عمل

برای دریافت کتاب رهبری چابک در عمل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.