معرفی و دانلود کتاب پول، اعتبار و بحران

عکس جلد کتاب پول، اعتبار و بحران
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول، اعتبار و بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول، اعتبار و بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول، اعتبار و بحران

تاریخچه‌ی اقتصاد و اخبار بحران‌های اقتصادی را با کتاب پول، اعتبار و بحران دنبال کنید. نکتاریوس میکائیل، کارشناس تحلیل اقتصاد و نویسنده‌ی این اثر، راهنمای شما در کاوشی ویژه در تاریخ اعتبار مالی و نظام بانکداری خواهد بود. نویسنده‌ی این کتاب در کنار برشمردن ابعاد مختلف شکل‌گیری سیستم‌های بانکداری در تاریخ، به بررسی تغییر و تحولات تأثیرگذار در سیستم‌های اقتصادی و همچنین مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی در قرون گذشته خواهد پرداخت.

درباره‌‌ی کتاب پول، اعتبار و بحران

آیا با وجود زندگی در عصر پول‌های کاغذی و ارز دیجیتالی، مطالعه در باب نظام‌های مالی گذشته، شیوه‌های متداول در معاملات و یا حتی بررسی بحران‌های اقتصادی رخ‌داده در طول تاریخ، همچنان مزیت و کارکردی در کنش‌های مالی امروز ما خواهند داشت؟ نکتاریوس میکائیل (Nektarios Michail) اقتصاددان، پژوهشگر و نویسنده‌، در اثر ویژه‌ی خود یعنی پول، اعتبار و بحران (Money, Credit, and Crises) به این سوال به‌ ظاهر ساده، اما متحول‌کننده پاسخ خواهد داد.

معرفی و دانلود کتاب پول، اعتبار و بحران

مختصصان و اندیشمندان جهان همیشه بر این نکته هم‌نظر بوده‌اند که رمز عملکرد صحیح و اصولی در ابعاد مختلف زندگی از گذرگاه مطالعه‌ی گذشتگان و تاریخ به دست می‌آید. با وجود این نکته‌ی مهم‌، همچنان مطالعات تاریخ اقتصاد و سرگذشت نظام‌های مالی از دروس اصلی اقتصادی دور انگاشته شده‌اند و در میان اساتید کم‌تر کسی به اهمیت مطالعات تاریخی در حوزه‌ی بانکداری و سرمایه‌گذاری توجه نشان می‌دهد. نویسنده‌ی کتاب پول، اعتبار و بحران که خود از تحلیل‌گران به‌نام بازار‌های اقتصادی‌ست، بر آن است تا بار دیگر ضرورت مرور گذشته و بررسی ابعاد گوناگون اقتصاد در قرون مختلف را به مخاطبان یادآوری کند و با شرح مفصلی از آن‌چه بر نظام بانکداری در طول زمان گذشته، راهنمایی‌های ارزنده‌تری به کارشناسان و پژوهشگران امروزی ارائه دهد. دلیل عمده‌ای که نکتاریوس میکائیل را بر نگارش این کتاب سوق داد، در حقیقت وجود بحران‌های مالی پیاپی در سال‌های اخیر و گره‌های حل‌ناشده‌ی بسیار در نظام اقتصادی جهان امروز است. نویسنده‌ی کتاب پول، اعتبار و بحران کلید تحلیل صحیح این بحران‌های مالی گسترده را در مطالعه‌ی سرگذشت بحران‌های اقتصادی پیشین و کشف و واکاوی دلایل آن می‌داند.

در بین تمامی زیرشاخه‌های مطالعات اقتصادی، که هرکدام به نوعی مهم و تاثیرگذار‌ند، نویسنده‌ بر یکی از پرشاخصه‌ترین نهاد‌های اقتصاد دنیا یعنی نظام‌ بانکداری دست می‌گذارد و ابعاد مختلف آن را برای خواننده می‌گشاید. مطالب و موضوعات کتاب پول، اعتبار و بحران به گونه‌ای پوشش داده‌ شده‌اند تا هم برای خوانندگان غیرمتخصص درس‌های مفید و آگاهی‌بخش بسیاری داشته باشد و هم خوانندگان حرفه‌ای را از نکته‌های ویژه‌ی خود بهره‌مند سازد. همچنین سرفصل‌های کتاب پول، اعتبار و بحران علاوه‌بر شرح مفصل ابعاد مختلف نظام بانکداری و سرمایه‌گذاری، بخش‌ها و عناوین متنوع و مرتبط دیگری را شامل می‌شود. آشنایی با تاریخچه ی اعتبار و پول، تاریخچه‌ی سکه‌ها، نظام بانکداری در قرون وسطا و دوره‌های بعد از آن، بیمه، وام، ورشکستگی، بحران‌های اقتصادی بزرگ و همچنین راهکار‌های طرح‌شده برای مقابله با آن تنها گوشه‌ای از عنوان‌های جامع و گسترده‌ی این اثر خواندنی‌ست.

در نهایت، با کمک کتاب پول، اعتبار و بحران، هر مخاطبی با هرجایگاه اقتصادی و میزان نقدینگی، می‌تواند در آینده تصمیمات آگاهانه‌تری نسبت به تبادلات مالی و عملکرد‌های اقتصادی خود داشته باشد و سرمایه‌گذاری پرسود‌تری در نظام بانکداری را تجربه کند. این کتاب ارزشمند در سال 2021 به انتشار درآمده و با تلاش‌های انتشارات نمای علم و ترجمه‌ی سعید ساعدی نوین و نقی گنج خانلو به دست شما می‌رسد.

کتاب پول، اعتبار و بحران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پرنکته و خواندنی را به علاقه‌مندان به مطالعات اقتصادی و تمامی فعالان در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری و نظام‌ بانک‌داری پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پول، اعتبار و بحران می‌خوانیم

زمانی که بانک مرکزی آمریکا نرخ تخفیف خود را تقریباً 2 درصد افزایش داد تا از فشار بیشتر جلوگیری کند. ترکیبی از فشار و افزایش شدید نرخ تخفیف در طول یک رکود تمام‌عیار وضعیت را به‌مراتب بدتر کرد. به یاد بیاورید که در صورت افزایش نرخ بهره، ارزش بازپرداخت‌ها افزایش می‌یابد و شرایط را برای وام‌گیرندگانی که در حال تلاش برای بازپرداخت بدهی هستند، بدتر می‌کند. علاوه بر این، هزینه سپرده‌ها برای بانک‌ها افزایش می‌یابد. به قول فریدمن و شوارتز، این‌ها باعث افزایش «غیرمنتظره» ورشکستگی بانک‌ها و فرارهای بانکی شد. به‌طور طبیعی، زمانی که اوضاع برای بانک‌ها بدتر شد، پول، اشتغال و تولید رو به سقوط بود. اقدامات رسمی دولت در طول دوره به همان اندازه مفید نبود. هربرت هوور با پایبندی به دیدگاه‌های وزیر خزانه‌داری خود (و شاید تعصبات خود در آن زمان)، اجازه داد بودجه مازادی در طول دوره وجود داشته باشد. 1930_1929. علاوه بر این، درحالی‌که بودجه در سال 1931 رو به وخامت بود، کسری آن تنها 0.50 درصد از تولید ناخالص ملی بود. با بازتاب این سیاست‌های مازاد، بدهی بانک مرکزی در سال‌های 1929 و 1930 کاهش یافت و در سال 1931 فقط اندکی افزایش یافت. کسری بودجه در سال 1932، زمانی که وزیر خزانه‌داری هوور جایگزین شد، از 1% فراتر رفت، اما بیشتر کسری ناشی از کاهش درآمدها بود. مخارج در سال 1932 تنها 0.2 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش یافت. کسری بودجه، حتی در دوران رکود اقتصادی به‌عنوان خطا اصلی در آن زمان تلقی می‌شد. برای این منظور، دولت هوور قانون درآمد سال 1932 را تصویب کرد که مالیات بر درآمد افراد و شرکت‌ها را افزایش داد و تعدادی مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم را معرفی کرد که بزرگ‌ترین افزایش مالیات در زمان صلح در تاریخ ایالات‌متحده بود

فهرست مطالب کتاب

قسمت اول: تاریخچه بانکداری
1: تاریخچه مختصری از پول و اعتبار
معرفی سکه‌ها
بانکداری در قرون وسطی
بانکداری تجاری
ظهور بانک‌های عمومی
بانک‌های گلداسمیت و بانک انگلستان
منابع
2: بانکداری در قرن بیستم
رکود بزرگ اقتصادی
رکود جهانی
معرفی بیمه سپرده
بحران بانکی ثانویه در بریتانیا
منابع
قسمت دو: نحوه عملکرد بانکداری
3: پول و تورم
ابر تورم‌ها
فقدان تورم به معنای عدم رشد است
منابع
4: پول و بانکداری
ضریب افزاینده پول
ایجاد پول و نسبت سرمایه
سپرده‌ها و نقدینگی
منابع
5: بانکداری و اقتصاد
وام‌دهی و بخش خارجی
حلقه بازخورد دوباره
سیاست پولی و وام‌دهی
منابع
6: بانکداری سرمایه‌گذاری
تسهیل‌کنندگان اعتبار شخص ثالث
بازار مشتقه
وام اوراق بهادار
قراردادهای بازخرید و قراردادهای معکوس
کارگزاران و دلالان
منابع
7: بانکداری در بحران
وام‌های غیر جاری و ترازنامه بانکی
تأمین
وام‌های غیر جاری: از بانک‌ها تا اقتصاد
معادله 7. 1-نسبت سرمایه
ورشکستگی
خیلی بزرگ برای شکست
ضمانت در
منابع
8: بی‌ثباتی مالی
بی‌ثباتی بین‌المللی: قبرس
بی‌ثباتی مالی در ژاپن
تثبیت ناپایدار
منابع
9: تبدیل دارایی‌ها به اوراق بهادار
شروع
اوراق بهادار تضمینی
تعهد وثیقه وام مسکن
کاهش خطرات تعهد وام مسکن ذخیره‌شده و شرکت پروژه
گسترش بهادار سازی اوراق
اوراق بهادار کارت اعتباری
انواع ریسک مشتری: طبقه‌بندی وام‌های مسکن
اوراق بهادار با پشتوانه دارایی
اوراق بهادار غیرواقعی
یک مرور کلی
منابع
10: بانکداری سایه
وثیقه تعهدات بدهی
اوراق تجاری با پشتوانه دارایی
تعریف بانکداری سایه
اهمیت بانکداری در سایه
منابع
11: شیوه‌های مدرن مقابله با بحران
تسهیل کمی
تسهیل کمی و عرضه پول
تسهیل کمی و تورم
تسهیل کمی و وام بانکی
تسهیل کمی و وام بانکی در منطقه یورو
تسهیل کمی و سرمایه‌گذاری خصوصی
تسهیل کمی، بازده اوراق قرضه و تأمین مالی پولی
فروش برگشت اوراق بهادار: کاهش
تسهیل در اتحادیه اروپا و ژاپن
تسهیل کمی: یک نتیجه‌گیری
نرخ‌های بهره منفی
منابع
12: پایان: آینده
جوامع بدون نقد
بانک‌های دیجیتال و پول الکترونیکی
رمز ارزها
سخن پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول، اعتبار و بحران
نویسنده
مترجمسعید ساعدی نوین، نقی گنج خانلو
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات283
زبانفارسی
شابک978-622-5225-67-1
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول، اعتبار و بحران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پول، اعتبار و بحران

برای دریافت کتاب پول، اعتبار و بحران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.