معرفی و دانلود کتاب تحول در حسابداری مدیریت

عکس جلد کتاب تحول در حسابداری مدیریت
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحول در حسابداری مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحول در حسابداری مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحول در حسابداری مدیریت

کتاب تحول در حسابداری مدیریت نوشته‌ی سوزان رواشر و انیکا تسیلکه، به مفهوم تحول یا تلنگر در اقتصاد رفتاری می‌پردازد و تلاش می‌کند ارتباط آن با حسابداری را مورد تحقیق قرار دهد. این کتاب پژوهشی پس از بررسی وضعیت فعلی حسابداری مدیریت و مشکلات رفتاری رایج در آن، تأثیر تلنگر بر روی حسابداری را آزمایش و تحلیل می‌کند تا به راه‌حل‌هایی برای چالش‌های این حوزه دست یابد.

درباره‌ی کتاب تحول در حسابداری مدیریت

مدل‌های اقتصادی کلاسیک بیشتر بر مبنای منطق استوار بودند و سعی می‌کردند به رفتار اقتصادی انسان‌ها به شکلی گلخانه‌ای نگاه کنند. به این معنا که انسان را موجودی مکانیکی می‌دانستند که همیشه باید بر اساس منطق سود و زیان، اصل تولید یا قانون عرضه و تقاضا تصمیم بگیرد. این نگرش در اواسط قرن بیستم چنان رادیکال شد که برخی از اقتصاددان‌ها مثل پارتو عملاً مسأله‌ی روانشناسی را حذف کردند و در فلسفه‌شان جایی برای رفتارهای انسانی باقی نگذاشتند. اقتصاد سنتی، همه‌ی انسان‌ها را موجوداتی اقتصاددان می‌دید و این روحیه را می‌پسندید. اما واضح بود که انسان هرگز این‌گونه نیست. خیلی از رفتارهای ما ناشی از احساسات و عواطف است. ما گاهی بدون هیچ دلیلی اجناس گران‌تر را می‌خریم. این با قاعده‌ی اقتصاد کلاسیک منطبق و منطقی نیست ولی ما این کار را می‌کنیم چون احتمالاً به ما احساس بهتری می‌دهد. یا اگر به دوستی پول قرض بدهیم و بعد از مدتی پس بگیریم، با مدل اقتصاد سنتی اتفاق ویژه‌ای نیفتاده. ولی می‌دانیم که ازنظر انسانی اتفاق مهمی بوده که به دوستی عمیق‌تری می‌انجامد و بعدتر شاید به مبادلات اقتصادی بزرگ‌تر منجر شود. این رادیکالیسم در نهایت باعث شد آنتی‌تزی در برابرش شکل بگیرد که به رفتارهای اقتصادی مردم، نگاهی انسانی و روان‌شناختی‌تر داشت. این شاخه که به نام اقتصاد رفتاری نامیده شد، اتفاق بزرگی بود و خیلی از مفاهیم مرتبط را عوض کرد. بر همین اساس، سوزان رواشر (Susanne Rauscher) و انیکا تسیلکه (Annika Zielke) در کتاب تحول در حسابداری مدیریت (Nudging in Management Accounting) به تأثیراتی که اقتصاد رفتاری بر حوزه‌ی حسابداری مدیریت داشته نظر می‌افکنند و آن را تحلیل می‌کنند. این پژوهشگران از مفهومی جدید به نام تحول یا در واقع تلنگر (Nudge) نام می‌برند و آن را محور تحقیقشان قرار می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب تحول در حسابداری مدیریت

اولین بار ریچارد تیلر (تالر)، اقتصاددان برنده‌ی نوبل، مفهوم تلنگر یا سقلمه زدن را وارد واژگان اقتصاد رفتاری کرد. منظور تیلور از این اصطلاح این بود که بدون ممنوع کردن گزینه‌ای و تغییر دادن انگیزه‌ها، مردم را به سمت موضوعاتی مشخص سوق دهیم. تلنگر را باید به‌نوعی مهندسی رفتار دانست. مهندسی‌ای که تلاش می‌کند بر روی رفتارهای اقتصادی مردم تأثیر بگذارد و به آن‌ها سمت‌وسو بدهد. فلسفه‌ی آن نشان دادن جنبه‌های مثبت یک رفتار و شفاف‌تر کردن اطلاعات تا مخاطب خود بتواند بهترین تصمیم را بگیرد. این شیوه‌ی کاربردی در حوزه‌های مالی و مدیریتی و حتی غیراقتصادی هم با استقبال روبرو شده و از آن به‌کرات استفاده می‌شود. کتاب تحول در حسابداری مدیریت، اثری تحقیقی و پژوهشی است که می‌کوشد این رویکرد را در حوزه‌ی حسابداری مورد کندوکاو قرار دهد. سوزان رواشر و انیکا تسیلکه در این کتاب، پس‌ از اینکه وضعیت فعلی حسابداری را بررسی کرده و به مشکلات رفتاری رایج در این حوزه پرداختند، موضوع تحول یا همان تلنگر را پیش می‌کشند و سعی می‌کنند آن را پیاده سازند. نویسندگان فاکتورهای اصلی سقلمه زدن را در برخی از سازمان‌ها آزمایش کرده و نتیجه را تحلیل می‌کنند. این‌چنین می‌کوشند راه‌حل‌هایی برای چالش‌های رفتاری در این حسابداری پیشنهاد دهند.

کتاب تحول در حسابداری مدیریت را انتشارات نمای علم با ترجمه‌ی رؤیا احمدی و پیمان رضوی منتشر کرده است.

کتاب تحول در حسابداری مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به اقتصاددان‌ها، مدیران، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌ی اقتصاد رفتاری پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تحول در حسابداری مدیریت می‌خوانیم

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم طراحی، تصمیم گیری در مورد پاداش و تشویق شرکت‌کنندگان است. آزمایش‌های اقتصادی اغلب از پرداخت‌هایی استفاده می‌کنند که بر اساس عملکرد شرکت کنندگان است. مهمترین دلیل این امر این است که آزمایش تئوری‌های اقتصادی بیشینه سازی ارزش را آزمایش می‌کند و بنابراین امکان تعریف رفتار بهینه را در این معنا فراهم می‌کند. باید در نظر گرفت که حداکثر کردن پولی تنها عامل انگیزشی نیست و تأثیرات دیگری مانند اخلاق نیز می‌تواند تأثیر بگذارد که در تحلیل آزمایش بررسی می‌شود. بر اساس این استدلال، آشکار می‌شود که استفاده از یک انگیزه پولی مبتنی بر عملکرد برای آزمایش در هنگام تحلیل کسادی بودجه مناسب است. پویایی انگیزه بسیار مشابهی را با شرایط واقعی نشان می‌دهد زیرا مشوق‌های ارائه شده توسط شرکت، رفتار نادرست یک کسادی بودجه را ایجاد می‌کند و بر اساس آن پاداش می‌دهد. برخلاف انگیزه پولی، یک تحول باید کارکنان را راهنمایی کند تا منافع شخصی غیرمستقیم خود را نیز در نظر بگیرند، که در این مورد گزارش صحیح برای اطمینان از سلامت کسب و کار کارفرمایشان است.

پس از روشن شدن طرح کلی، قسمت دوم جزئیات مربوط به اجرای آزمایش را مورد بحث قرار می‌دهد. در اینجا، موضوعات اصلی قدرت و اعتبار نتایج و در نتیجه جنبه کلیدی نمونه است. اولین سوال این است که نمونه چگونه تعریف می‌شود. برای انجام آزمایش، توصیه می‌شود که دانشجویان بازرگانی شرکت‌کننده حداقل یک سال تحصیل داشته باشند. دلیل تعریف و استفاده از این زیرجمعیت دانشجویان به‌عنوان شرکت‌کننده، اولاً سهولت دسترسی و دوم، انگیزه‌های پولی نسبتاً پایینی است که برای ایجاد انگیزه در آن‌ها لازم است. تجربه حداقل یک سال در مطالعات بازرگانی قرار است توانایی درک کار و همچنین استفاده از حس تجاری در قضاوت را تضمین کند. با توجه به پیچیدگی محدود کار، دانشجویان سال دوم باید بتوانند بدون محدودیت کار را به پایان برسانند. ثانیاً، انتخاب حداقل دانشجویان سال دوم برای اطمینان از مقایسه با پیشینه تحصیلی مورد زندگی واقعی کارکنان و نحوه تصمیم‌گیری آن‌ها، بدون جانب‌داری از تجربیات یا فرهنگ‌های سازمانی از محیط‌های خاص، اطمینان حاصل می‌کند که این امر منجر به نتیجه‌گیری بیشتر نمونه ناهمگن می‌شود

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ارزیابی ارتباط تحول در زمینه شرکتی
مقدمه
فصل دوم: بخش اول - مروری بر مطالعات
2.1 مفهوم تحول
2.1.1 منشاء و تعریف
2.1.2 اکتشافات و سوگیری‌ها
2.1.3 ادراک
2.2 تأثیرات رفتاری در حسابداری مدیریت
2.2.1 محرک‌های مسائل رفتاری
2.2.2 اکتشاف و سوگیری‌ها در حسابداری مدیریت
2.2.3 وضعیت موجود برنامه تحول و سایر راه‌حل‌ها
فصل دوم: بخش دوم- مطالعه کیفی - وضعیت موجود در حسابداری
3.1 روش شناسی مطالعه کیفی
3.1.1 هدف مصاحبه و سوال تحقیق
3.1.2 روش تحقیق
3.1.3 نمونه گیری و سوالات
3.2 تحلیل مطالعه کیفی - بینش‌های کلیدی
3.2.1 تمایل رفتاری رایج در حسابداری
3.2.2 کاربرد تحول در شرکت‌ها در آلمان
3.3 محدودیت‌های مطالعه کیفی
3.4 نتیجه‌گیری میانی
فصل دوم: بخش سوم - آزمایش - تأثیر تحولات در حسابداری
4.1 روش شناسی آزمایش
4.1.1 هدف و فرضیه آزمایش
4.1.2 تنظیمات و شرایط
4.1.3 مورد و رسیدگی
4.2 رویکرد تحلیل
4.3 محدودیت‌های آزمایش
فصل سوم: بازتاب انتقادی
فصل چهارم: نتیجه‌گیری
لیست مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحول در حسابداری مدیریت
نویسنده،
مترجمرویا احمدی، پیمان رضوی
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-5225-86-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحول در حسابداری مدیریت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تحول در حسابداری مدیریت

برای دریافت کتاب تحول در حسابداری مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.