معرفی و دانلود کتاب روانشناسی خودیار: افسردگی - اضطراب

عکس جلد کتاب روانشناسی خودیار: افسردگی - اضطراب
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی خودیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی خودیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی خودیار: افسردگی - اضطراب

کتاب روانشناسی خودیار متشکل از دو کتاب رابرت داف در زمینه‌ی کنترل اضطراب و افسردگی و راهنمایی برای کنترل و کاهش میزان آن‌هاست. نویسنده که روان‌شناس بالینی است، با لحنی ساده و شوخ در مورد علائم و آثار این دو مشکل اساسی انسان‌ صحبت می‌کند و راهکارهایی پیش پای مخاطبش می‌گذارد تا بتواند به خود کمک کند و به آرامش برسد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی خودیار

اضطراب و افسردگی از رایج‌ترین و فراگیرترین مشکلات زندگی مدرن هستند. بسیاری در طول زندگی‌شان با این اختلالات مواجه شده‌اند و عده‌ای هم هستند که به صورت مزمن با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این مشکلات نه فقط از نظر روانی، که از لحاظ جسمی هم انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و خیلی وقت‌ها منشاء بیماری‌های دیگری می‌شوند. برای کمک به کسانی که این شرایط را دارند کتاب‌های زیادی نوشته شده و ویدئوهای تصویری و پادکست‌های زیادی به انتشار رسیده است؛ اما مشکلی که بسیاری از این محصولات دارند این است که تلاش می‌کنند به‌صورتی پیچیده و علمی شرایط را تحلیل کنند و این برای کسی که در شرایط روحی حادی قرار دارد چندان موضوع جالبِ‌توجه و خوشایندی نیست. او، در شرایط ویژه‌اش، بیشتر از اینکه بخواهد تئوری‌های مرسوم را مرور کند، می‌خواهد راه‌حلی پیش پایش گذاشته شود تا به زودتر آرامش برسد. این همان موضوعی است که رابرت داف (Robert Duff) به آن اعتقاد دارد.

کتاب روانشناسی خودیار که با همین ایده نوشته شده، تلاش می‌کند با زبانی طنز و لحنی سرخوش و به دور از هر گونه نظریه‌پردازی راهنمایی مؤثر و مفید برای خواننده باشد. داف با تجربه‌ی سال‌ها روان‌شناسی به این نکته پی برده که کتاب‌های خودیاری پیشین تکراری و کسل‌کننده هستند و کمک زیادی به بیمار نخواهند کرد. او به شوخی می‌گوید کتابی که خودش خسته‌کننده باشد چطور می‌تواند به کسی که دائماً احساس رکود دارد و از زندگی خسته است، کمک کند. لحن صمیمی و راحت کتاب باعث می‌شود که مخاطب احساس بهتری پیدا کند و پذیرای ایده‌های درمانی نویسنده باشد. فروش و موفقیت این اثر نشان داد که نظر رابرت داف تا حد زیادی قابل‌قبول است و بسیاری این شیوه را می‌پسندند.

کتاب روانشناسی خودیار در حقیقت متشکل از دو کتاب کم‎‌حجم و خوش‌خوان رابرت داف هستند. بخش اول مربوط به کتاب اضطراب (Hardcore Self Help: F**k Anxiety) است. او در این کتاب، مثل یک دوست صمیمی و شاد با مخاطبش صحبت می‌کند، از علائم و نشانه‌های مرسوم اضطراب می‌گوید و سعی می‌کند اطلاعاتی مفید و کاربردی بدهد. داف دستورالعمل‌ها و راهنماهایی به خواننده می‌دهد که می‌تواند تا حدی کمک کند سطح استرسش را کاهش دهد.

کتاب دومِ روانشناسی خودیار در مورد افسردگی (Hardcore Self Help: F**k Depression) است و به نوعی دنباله‌ی کتاب اضطراب محسوب می‌شود. در این اثر هم رابرت داف از همان الگوی موفق کتاب اولش تبعیت می‌کند و نشانه‌ها، آثار و نکات مربوط به اختلال افسردگی را بازگو می‌کند. او حاصل آموخته‌ها و تجربیاتش را به زبانی تبدیل می‌کند که همه درک می‌کنند و می‌فهمند. داف توضیح می‌دهد که دلیل بی‌انگیزگی و خستگی افسرده‌ها بابت چیست و مهم‌ترین این که او راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه می‌دهد تا بتوان بر اختلال افسردگی غلبه کرد و به‌زیستی خود را افزایش داد.

کتاب روانشناسی خودیار پس از انتشار با استقابل روبه‌رو شد و موفقیت قابل‌توجهی بدست آورد. این کتاب تاکنون به زبان های زیادی ترجمه شده. ترجمه‌ی فارسی آن را مهدى قراچه‌داغى انجام داده و نشر ذهن‌آویز منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی Hardcore Self Help

مجموعه‌ی Hardcore Self Help کتاب‌هایی عامه‌فهم در مورد مشکلات رایج روان است. رابرت داف نویسنده‌ی این سری، با زبانی طنز و به دور از پیچیدگی‌های نظری، نشانه‌های مهم اختلالات روحی را تشریح می‌کند و راهکارها و تمرین‌هایی ارائه می‌دهد تا خواننده‌ی کتاب بتواند آن‌ها را کنترل کند. از این مجموعه تا کنون دو کتاب در مورد اضطراب و افسردگی منتشر شده است.

کتاب روانشناسی خودیار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی که خود یا اطرافیان‌شان با مشکل اضطراب یا افسردگی درگیرند، توصیه می‌شود. اگر از خواندن انبوه کتاب‌های خودیاری خسته شده‌اید، این راهنمای متفاوت، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای مطالعه باشد.

با رابرت داف بیشتر آشنا شویم

دکتر رابرت داف روان‌شناس بالینی و نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری و توسعه‌ی فردی آمریکایی است. او در زمینه‌ی روانشناسی عصب‌شناختی، ارزیابی شناختی، مداخلات رفتاری و رهبری و مدیریت تیمی تخصص دارد. داف میزبان پادکستی هفتگی است و در آن به پرسش مخاطبانش در مورد سلامت روان پاسخ می‌دهد و با مهمان‌هایی در همین حوزه مصاحبه می‌کند. کتاب‌های «500 پرسش برای قرار، رابطه، عشق و غیره» و «500 نوشته: برای سلامت روان، خلاقیت و کشف خود» از دیگر آثار او هستند.

در بخشی از کتاب روانشناسی خودیار می‌خوانیم

زمان آن رسیده که رک و راست‌تر حرف بزنیم. مى‌خواهم درباره خودکشى حرف بزنم. بله، درباره خودکشى. بعضیها فکر مى‌کنند که هرگز نباید درباره خودکشى حرف بزنیم. بعضى‌ها مى‌گویند اگر کلمه خودکشى را سه بار به صداى بلند تکرار کنیم ناگهان کسى تصمیم به خودکشى مى‌گیرد. اما اینگونه نیست. من برعکس فکر مى‌کنم هزاران نفر به این دلیل که کسى درباره خودکشى حرف نمى‌زند خودکشى مى‌کنند. در این فصل مى‌خواهم درباره خودکشى حرف بزنم. خودکشى موضوعیست که باید درباره‌اش صحبت کنیم، موضوعیست که باید در برابر آن بایستیم.

خودکشى یک طیف است. بسیارى از ما به این موضوع فکر کرده‌ایم که اگر ما نباشیم چه اتفاقى مى‌افتد. اغلب، به این فکر کرده‌ایم که بدون ما، چه احساسى حاکم مى‌شود. با احتمال زیاد شمار بسیار کمترى از ما درباره خودکشى برنامه‌ریزى کرده‌ایم. همه ما جایى در این پیوستار مى‌میریم. قرار گرفتن در نقطه انتهایى این پیوستار خطرناک است. اما قرار گرفتن در این شرایط بدین معنا نیست که شخص صددرصد درمانده و عاجز است.

در این‌جا مى‌خواهم به چند واژه اشاره کنم و مى‌خواهم شما این واژه‌ها را درک کنید. اولین واژه رسیدن به ایده خودکشى است. منظور این است که در شرایطى قرار بگیرید که به خودکشى فکر کنید. در قسمت پایینى این پیوستار گهگاه به ذهنتان خطور مى‌کند اما در انتهاى دیگر پیوستار پیوسته به خودکشى فکر مى‌کنید. واژه‌اى با مفهومى متفاوت «قصد خودکشى» است. کلمه قصد داشتن کمى هول‌انگیزتر است. بستگى به این دارد تا چه اندازه برنامه‌ریزى مى‌کنید که خودتان را بکشید و سرانجام باید با کلمه وسایل و ابزار آشنا شوید. این اشاره به روشى دارد که با آن مى‌خواهید به زندگى خود پایان دهید (اسلحه، پاره‌آجر و چاقو یا چیزهاى دیگر). اجازه بدهید از یک مثال فرضى در این‌جا استفاده کنم.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: افسردگى
مقدمه
فصل 1: آیا به راستى افسرده‌اید؟
فصل 2: شروع مى‌کنیم
فصل 3: مغز شما، شگفتى بزرگ
فصل 4: خودکشى
فصل 5: دست کشیدن و رها کردن
فصل 6: توجه به جسم
فصل 7: نامه‌اى به کسانى که افسردگى را درک نمى‌کنند
فصل 8: با روى خوش با آینده برخورد کنید
فصل 9: دریافت کمک‌هاى پزشکى
بخش دوم: اضطراب
مقدمه
فصل 1: اگر اضطراب باشد چه مى‌کنید؟
فصل 2: سه نیرو
فصل 3: بدن شما هم مشکل دارد
فصل 4: خودتان را دست‌کم نگیرید
فصل 5: فناورى مى‌تواند شما را آشفته کند
فصل 6: راز
فصل 7: اختلالات اضطرابى
فصل 8: انواع روش‌هاى روان‌درمانى
فصل 9: براى بهبودى تلاش کنید
متشکرم
ضمیمه: آرمیدگى عضلات حدود 10 دقیقه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی خودیار: افسردگی - اضطراب
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-118-215-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی خودیار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی خودیار

برای دریافت کتاب روانشناسی خودیار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.