معرفی و دانلود کتاب روانشناسی طلاق

عکس جلد کتاب روانشناسی طلاق
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی طلاق

کتاب روانشناسی طلاق اثری تألیفی به قلم علیرضا عرب‌بیگی و علی بیجاد است که طلاق را از دیدگاه قانون و عوامل روان‌شناختی مورد بررسی قرار می‌دهد. آمار جدایی در دهه‌های اخیر در اغلب کشورها با افزایشی باورنکردنی روبه‌رو بوده و همین امر سبب شده متخصصان نگاهی دوباره و موشکافانه به عوامل منجر به طلاق بیندازند تا درحدِّامکان از این پدیده‌ و مشکلات متعاقبش اجتناب شود.

درباره‌ی کتاب روانشناسی طلاق

نگرش سطحی به امر ازدواج در هزاره‌ی سوم، یکی از هزار و یک مشکلی است که دوران جدید با خود به همراه آورده است. این معضل به پدیده‌ای ناخوشایند منجر می‌شود که هزینه‌های زیادی بر دوش جامعه می‌گذارد. هرچند طلاق نتیجه‌ی اجتناب‌ناپذیر یک ازدواج ناموفق است، اما اگر دلایل آن به‌درستی ریشه‌یابی شوند و زوجین بتوانند مشکلات و اختلافات خود را حل کنند، این امکان وجود دارد که زندگی مشترک‌شان منجر به جدایی نشود. کتاب روان‌شناسی طلاق تألیف مشترک علیرضا عرب‌بیگی و علی بیجاد به عوامل روانی منجر به جدایی و تشریفات قانونی این پدیده پرداخته‌اند و نکات لازمی که باید پس از جدایی مورد توجه قرار گیرند را بیان کرده‌اند.

کتاب روانشناسی طلاق شامل نوزده فصل است و در گام آغازین به ماهیت طلاق می‌پردازد. سازگاری با جدایی موضوعی است که در فصل دوم شرح داده شده و عواملی که باعث می‌شوند زوجین و فرزندان با این پدیده بهتر کنار بیایند مورد بررسی قرار گرفته‌اند. بی‌تردید اگر امر ازدواج با درایت و آینده‌نگری صحیحی صورت گرفته باشد، کار به جدایی نمی‌رسد. برخی ازدواج‌ها از همان ابتدا ریسک بالایی برای منتهی شدن به طلاق دارند که از آن جمله می‌توان به ازدواج به محض عاشق شدن، عدم شناخت کافی در خواستگاری، بی‌مسئولیتی و آشنا نبودن با تفاوت‌های زن و مرد و موارد دیگری اشاره کرد که در کتاب حاضر به شکل مفصل به آن‌ها پرداخته شده است.

جدا از مشکلاتی که پس از ازدواج پیش می‌آیند، افراد زیادی هستند که از ابتدا این سرنوشت را برای خود رقم می‌زنند، زیرا با توجیهاتی غیرواقعی اقدام به ازدواج می‌کنند. به طور مثال فردی می‌خواهد از محیط خانه فرار کند، یا حسادت دیگری را برانگیزد و حتی خود را اینگونه مجاب می‌کند که از آن جا که افراد دیگر ازدواج می‌کنند، پس من هم باید ازدواج کنم. بسیاری از این توجیهات در کتاب روانشناسی طلاق مورد ارزیابی قرار گرفته و به خواننده توصیه می‌شود با چنین دلایل واهی سرنوشت خود را تباه نسازد. علائم و علل طلاق عاطفی، روش‌های انصراف از طلاق و رسیدن به مصالحه، اقسام طلاق از دیدگاه شرع و قانون، نگاهی به قانون طلاق در کشورهای غیراسلامی و بررسی آمار طلاق در اروپا و آمریکا موضوعاتی هستند که فصول بعدی کتاب را به خود اختصاص داده‌اند. بخشی از کتاب به آسیب‌های طلاق اختصاص یافته و واکنش زوجین و فرزندان نسبت به مشکلات متعددی که این پدیده برای ایشان به همراه دارد ارزیابی می‌شود.

از نظر شرع و قانون دوازده شرط وجود دارد که در صورت وجود آن‌ها، زن می‌تواند از دادگاه درخواست طلاق کند. مؤلفان پس از معرفی و تشریح این شرایط دوازده‌گانه، به مسئله‌ی طلاق جنسی پرداخته‌اند که اختلالی بسیار جدی‌تر از طلاق عاطفی محسوب می‌شود و دلایل منجر به این مقوله را از دیدگاه‌های مختلف بررسی کرده‌اند. اعتیاد به روابط جنسی و اختلالات روانی مربوط به این مسئله فصلی دیگر از کتاب روانشناسی طلاق را به خود اختصاص داده و مسئله‌ی سرپرستی کودکان و روش‌های اجتناب از وارد آمدن آسیب بیشتر به آن‌ها، ارزیابی می‌شوند. بی‌تردید دختران و پسران واکنشی متفاوت نسبت به جدایی والدین‌شان دارند، بنابراین لازم است که توجه مضاعفی به نیازهای روانی و عاطفی آن‌ها شود تا از بروز مشکلات بیشتر اجتناب گردد. شاید مشکلات جدایی برای زنان بیشتر باشد، اما مردها نیز به نوبه‌ی خود با مشکلاتی دیگر روبه‌رو هستند که مؤلفان به آن‌ها پرداخته‌اند.

یکی از شایع‌ترین عواملی که به طلاق می‌انجامد، پی بردن به خیانت همسر است. این موضوع فصل‌های پایانی کتاب را به خود اختصاص داده و به این مقوله می‌پردازد که آیا جدا شدن از همسر پس از اثبات خیانت او انتخابی درست است یا راه‌های دیگری برای حل مشکل وجود دارد. کتاب روانشناسی طلاق توسط انتشارات وانیا به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

کتاب روانشناسی طلاق برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب روانشناسی طلاق به علاقه‌مندان کتاب‌های روان‌شناسی در حوزه‌ی مشکلات زناشویی و طلاق پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب روانشناسی طلاق می‌خوانیم

آن زندگی برایم جهنم بود. هر روز بحث، هر روز بگومگو. او فحش می‌داد به مادرم، به پدرم، حتی به برادر مرحومم و من هم جیغ می‌کشیدم و همان‌ها را حواله مادر و پدرش می‌کردم. در مجتمع ما، زن‌ها مرا به هم نشان می‌دادند، فرزندانم خجالت می‌کشیدند. تصمیم گرفتم خودم را از آن جهنم خلاص کنم. حالا یک سال و نیم از آن روز که زیرچشمی برای آخرین بار نگاهش کردم و او هم با تنفر نگاهم کرد می‌گذرد.

«روزی که با خشم طلاق‌نامه را امضا کردم و با عجله از دفترخانه بیرون آمدم، خنکی هوای پاییز به صورتم خورد. از این که خودم را رها دیدم، به وجد آمدم؛ از این که دو دخترم با خودم زندگی می‌کنند و با فراغ بال می‌توانم از مدرک مهندسی‌ام استفاده کنم. آن روز آنقدر ذوق‌زده بودم که تصمیم گرفتم درسم را ادامه بدهم، احساس می‌کردم خونی تازه در رگ‌هایم به جریان افتاده. آزاد و رها. یکی دو ساعت در خیابان‌ها پرسه زدم. نم باران سر تا پایم را خیس کرد. از این که نه چتری داشتم و نه بالاپوش ضخیمی، ناراحت نبودم. از این که آقابالاسری منتظرم نبود، از این که دیگر نباید سین جیم پس می‌دادم، از این که کسی دائم نمی‌گفت این کار را بکن این کار را نکن، تو به درد این کارها نمی‌خوری و با پول‌هایت چه کار می‌کنی و چرا به بچه‌ها نمی‌رسی و... احساس شعف می‌کردم. آن روز پاییزی، ساعت‌ها، انبوه‌ برگ‌های نیمه‌تر و زرد را لگد کردم و برای خودم و بچه‌هایم برنامه ریختم. من می‌توانستم دنیا که نه ولی خودم را تغییر بدهم و به بخشی از خواسته‌هایم برسم، اگر...».

ناهید، 37 ساله این حرف‌ها را در حالی می‌گوید که نزدیک به دو سال از جدایی‌اش می‌گذرد. حالا هرچند از طلاقش پشیمان نیست و دائم تاکید می‌کند: «از این که از همسرم جدا شدم ناراضی نیستم. او انسانیت مرا لگدمال کرده بود و...» اما حرف‌ها و دل‌مشغولی‌های جدیدی دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ماهیت طلاق
فصل دوم: سازگاری با طلاق
فصل سوم: ازدواج‌های با ریسک بالا
فصل چهارم: طلاق در دوران عقد
فصل پنجم: ازدواج با این توجیهات ممنوع
فصل ششم: انصراف از طلاق
فصل هفتم: طلاق عاطفی
فصل هشتم: قوانین طلاق
فصل نهم: آمار رسمی طلاق
فصل دهم: آسیب‌های طلاق
فصل یازدهم: زنان و جدایی
فصل دوازدهم: جشن طلاق
فصل سیزدهم: طلاق جنسی
فصل چهاردهم: طلاق اقتصادی
فصل پانزدهم: طلاق روانی
فصل شانزدهم: طلاق با مردان چه می‌کند؟
فصل هفدهم: پول و طلاق
فصل هجدهم: کودکان و جدایی
فصل نوزدهم: خیانت زوجین و...
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی طلاق
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات وانیا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات406
زبانفارسی
شابک978-622-6266-66-6
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های حقوق خانواده
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی طلاق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی طلاق

برای دریافت کتاب روانشناسی طلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.